Колеги,говорих с колегата от по горните мнения,каза,че ще намине да ми покаже неговия двигател на пандата си.Обаче,остава въпроса с бензиновата помпа,дали не може да се сложи универсална,която се закача на гориво-провода или ще трябва да търся резервоар от фиат панда 4х4 с вътрешна помпа в резервоара?Понеже,вчера попитах,от някои обяви,но не са от 4х4,иначе са с помпата в резервоара,незнам от моделите,които не са 4х4 дали ще пасне резервоара?Аз съм на акъл да сложа една универсална,отпред на горивопровода,обаче,Вие си кажете мненията,понеже при тези двигатели от пунтото незнам как точно стоят нещата.Поздрави!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Замяна на двигател Fiat Panda
Collapse
X
-
Такам,днес я вкарах в гаража и откачих всичко по електрониката и всичко около двигателя.Надписвам всяко кабелче,от къде и за какво е,за да не забравя после.Оставил съм болтовете на двуцевката накиснати с WD,че ми се съпротивиха,а не искам да ги напъвам,иначе развих тези на изпускателния колектор,от блока,ако случайно и утре не се отвият тези на двуцевката,ще го сваля отдолу,където се свързва за задното гърне и на земята,ще го мисля,как ще ги развивам със шлайфа.Иначе ето до къде стигнах днес: http://media.snimka.bg/s1/3019/03228...pg?r=0Сега обаче се чудя,дали ще излезе двигателя без да свалям и скоростната кутия,отстрани от най изпъкналата част,а именно ролката на водната помпа,мястото е 5 см до гредата,обаче видях,че по долу където е шайбата на коляновия вал има издълбано място в гредата и може да отиде навън към гредата още 2 см горница,да речем и кутията е на тампон,ако я понапъна малко в обратната посока и от там ще се спечели място.Утре ще се разбере,какво ще стане.http://media.snimka.bg/s1/3019/032281584-big.jpg?r=0Поздрави,Момчил!
Коментар
-
Днес успях да сваля двигателя,като свалих смукателния колектор и изпускателния и един датчик за маслото,долу на масления филтър,че пречеше при излизането на двигателя,както и свалих шайбата,която е за ремъка на генератора.И бинго,мотора излезе,без да разкачам скоростната кутия.И веднага даже поизмих едната страна на коша,че беше яко оклепан с масло и друга мизерия,а да не говоря за двигателя...Иначе,след като свалих всмукателния колектор,понеже има два отвора в двата края на колектора,през който минава и част от антифриза там,да се охлажда,забелязах,че има просмукване от едната страна на отвора за антифриза,нагоре към смукателния отвор на първи цилиндър и сега си обяснявам нещата,защо пушекът излизаше на пара от ауспуха и загадъчно се губеше антифриза,като си мислех че е от гарнитура на главата.А масло и бензин,продължи да ги меси,дори и след смяна на бензиновата помпа.И му се насъбраха доста работи на тоз двигател,та затова реших,че по-добре е друг.Поздрави и весели празници!
Коментар
-
Колега, каквато и помпа за вземеш, която създава необходимото налягане и съдържа съответния брой входове и изходи(за проводници) ще свърши работа. Имаш достатъчно място около серво усилвателя на спирачките. Трябва да помислиш и за системата за поглъщане на бензиновите пари от резервоара и всмукателния колектор. Аз лично си мисля, че подмяната на двигателя, няма да ти донесе големи предимства. В крайна сметка, какъвто и двигател да сложиш, скоростната кутия си е с определени предвателни числа. А пък при Пандата 4х4 и без това предавките са си малко "къси". Единствено ще ти помогне за извън пътя - да караш на по-висока предавка с по-ниска скорост. Но така или иначе извън пътя не се кара с голяма скорост. Ефекта ще е много малък. Така, че подмяната на един опростен двигател с друг по осложнен ще бъде най-вече една голяма гимнастика и известна доза несигурност. Това разбира се е само мое мнение. Аз лично имам Панда 4х4 с карбураторен двигател - 50к.с. Спокойно си ме е качвала на Орлово око до ягодинската пещера по най-стръмното в края на с. Ягодина, дето минават само джиповете на ниските предавки. И то без да се усети липса на мощност. Джипаджиите доста цъкаха като ме видяха горе на върха, а тези дето ме срещаха си мислеха, че съм луд(даже и снимка си направиха). По същия начин се качих и на Беркина могила над Рибарица и то в кал. Редовно обикаляме из горите и планините с тази малка сърцата количка без да чувстваме липса на мощност. Така, че ако нещо се запъва работата, зарежи новия мотор и възстанови стария. Тези двигатели са ремонтопригодни. Със слагането на по-мощен двигател не променяш предавателните числа. Успех в начинанието!automobile
Коментар
-
Привет,колеги!Не съм писал отдавна,но няма голямо развитие.На новия мотор,смених тапите,понеже две се бяха пробили и мисля и двата ремъка да сменя(ангренажа и пистовия на генератора),понеже докато е на земята е по лесно.Обаче имам друг въпрос сега.На новия двигател,стария собственик е олекотил маховика,което ми говори,че едва ли е каран на 1000-2000 оборота,дано да не е сдухан само.Обаче,се чудя,да оставя ли този или да си търся оригинален,неолекотен,да не зоря двигателя?Намерих,евтин,който ме удовлетворява като цена,само че е от 1.1 двигател,а моя двигател е 1.2 75коня ELX,дали може този от 1.1 двигателя да стане на моя двигател?Поздрави!
Коментар
-
Колега, какво означава "олекотил" маховика? Естествено всеки маховик си има определено тегло и е балансиран с него. Всяка промяна по него води до дисбаланс и загуба на някаква проектна механична характеристика. Не забравяй, че по-лек маховик означава по-малък инертен момент на твърдо въртящо се тяло. Сети се от първия път откъде ще се компенсира тази разлика. Т.е. това което губиш като инертни сили на маховика, се компенсира от по-голямо натоварване на двигателя. За старт от място може и да е добро решение, но за съжаление при нормално движение с постоянна скорост ще ти носи само негативи(товар на двигателя, бързо износване, висок разход и т.н.). Освен ако нямаш намерение да се състезаваш по светофарите. Но Панда 4х4 не точно колата за това. Сам си прецени.automobile
Коментар
-
Реших да взема притескател и феродов диск,нови за този стъргания маховик.Обаче,да попитам,преди да съм поръчал,някой колега,знае ли дали шлиците на феродовия диск на пунтото(1,2 75 коня),са идентични с тези на Пандата?И дали притискателния диск,ще може да се натиска с лагера на пандата,понеже на пунтото,не е еднакъв с този на пандата?Поздрави,Момчил!
Коментар
-
Привет,колеги!Най-накрая се реших да я закарам при един приятел,който прегледа обстойно,тва което съм направил,каза,че тоците съм ги бил улучил,проблема не е бил нещо неправилно свързано,ами ИМОБИЛАЙЗЕР ,ама я бях твърдоглав и вярвах на стария собственик,че е нямала тази кола имобилайзер,за тва си търсех грешката упорито по вързването на ел.системата.Както и да е,човека,премахна имобилайзера,дойде тока,обаче дюзите бяха супер спекли,кисна ги в някакъв разтвор,ултра звук също,нещат и нещат.Сложи едни от БМВ,22 ома,оригиналните бяха 19 и двигателя си запали.Свалихме дюзите,изтеглих я до унас,сложих дюзи от тигра и мотора замърка.Ето резултатът: https://www.youtube.com/watch?v=f9mzDDGje2o Иначе,има още какво да се доизкусурява като цяло,но това беше най-важното.Като динамика на мотора,добре е,има си вътък из урвата,за разлика от стария мотор .Накрая искам да благодаря на всички колеги,които помогнаха да се стигне дотук!Поздрави,Момчил!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар