Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с алуминиеви джанти!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с алуминиеви джанти!

    Здравейте колеги, сложих си алуминиеви джанти Фокс от Опел на Брава-та, но се оказа че трябва да сменям и болтове. Обиколих и гугъл и всички форуми търсих отговор на прекия ми въпрос: Може ли да карам с обикновените болтове от железните джанти който не са конусовидни? Гледам стягат добре джантите не мърдат бетон направо, даже съм без втулки. Четох за проблемите без втулки, еми не нямам проблем с клопане и тресене на волана, но тях ще ги взема за всеки случай! Интересуват ме тези ’’златни" болтове по 2, 3 лева парчето :D . Извинявам се ако съм объркал раздела, ще се радвам даже някой да ме обясни колко съм прост и да ми даде линк с конкретния проблем и да не мъча фиатката с такива изцепки.

    #2
    Аз не съм карал с такива джанти, но има доста колеги, които го правят.’Фатката е да се завиват наравно и четирите болта, а не по диагонал/един по един или както се сетиш.
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      M5kov написа:
      Аз не съм карал с такива джанти, но има доста колеги, които го правят.’Фатката е да се завиват наравно и четирите болта, а не по диагонал/един по един или както се сетиш.
      Благодаря за бързия отговор, надявам се да нямам проблеми

      Коментар


        #4
        Оставяйки настрани междуболтовото разстояние е важно да се обърне внимание на конуса на отворите на джантите и на това колко резби успяват да се навият в главината.Ако конусите на болтовете и джантите се различават може да се саморазхлабват.Опасност от изпадане на джантите има и при къси болтове.Алуминиевите джанти почти винаги са с по-дебел фланец от тенекиените и затова се налагат по-дълги болтове.Какви болтове ти трябват най-просто ще узнаеш като премериш колко стърчи оригинален болт от оригинална стоманена джанта и колко от тези които си взел.После отиваш в магазина и си вземаш 12х1.25 болтове с голям конус и с нужната дължина,за да дойде както си е заводско.Не си струва за 30-40лв. да си натрошиш колата най-малкото,а да не говорим и за повече
        EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
        Fiat Punto 1.2 16v Sporting

        Коментар


          #5
          white_shark написа:
          Какви болтове ти трябват най-просто ще узнаеш като премериш колко стърчи оригинален болт от оригинална стоманена джанта и колко от тези които си взел.После отиваш в магазина и си вземаш 12х1.25 болтове с голям конус и с нужната дължина,за да дойде както си е заводско.Не си струва за 30-40лв. да си натрошиш колата най-малкото,а да не говорим и за повече
          Абсолютно подкрепям това.Аз не съм специалист, но покрай моите джанти се сдобих с някакви познания.Има магазин и сервиз тука в София, който е специализиран и има всичко. Име няма да пиша. Ако колегата настоява - на лични.Та:Втулки - има всякакви размери. Цената е 8 лв. броя. Ако пък няма стандартен р-р, стругаря ги прави за по 10 лв. парчето.Болтове - има всякакви дължини 12х1.25. Цената е 2 лв. броя. Чух, че 8 оборота ако се навиват, било достатъчно. Но аз не твърдя това. Най-добре, както колегата white_shark е казал.Аз така карам и, е..., по-спокоен съм.
          Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
          Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
          Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

          Коментар


            #6
            Намерих 8 по-дълги болтoве с голям конус със ситна резба в един буркан захвърлени, навих един и лепна перфектно! Мисля че гледах днес същите по 3 лева бройката, вземам още 8 както казва колегата по горе да е сигурна работата

            Коментар

            Working...
            X