Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Монтиране на маслен радиатор за 1,9 jtd

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Няма маслен термостат или не работи, не мога да разбера.Зимата ще е много интересно какво ще се случи с колата :D Попринцип не държа много на икономията, а на дълголетие.Когато е по добре охладено маслото, доколкото знам аз, смазочните свойства са много по-добри
    Alfa Romeo 147 2004 mJetd

    Коментар


      #17
      Е точно там ти е грешката.Един двигател работещ на студено/не в режим/се скапва по бързо от този който работи в нормален темп. режим.Зимата с тоя маслен радиатор си готов.С големия си визкозитет маслото няма да достига бързо до отделните възли и те ще се скапят.Турбото ще поведе хорото.Тия щуротий се правят ако караш в пустинята при 55гр.По добре кръсти темата,,Какво да направим,че да се отървем от автомобила си:Такива глупости колега ще повлиаят зле на колеги които не знаят,че нищо не знаят.Тук е сериозен форум за взимопомощ а не филиал на НАДИН.Да не ти казвам,че помпата има определен дебит и циркулацията на маслото ще стане много по бавна и от там ще пострада първо турбото.Да може да се направи такава система,но се променят и много други неща а не само един допълнителен радиатор и то без маслен термостат.Съвременните двигатели работят на малко по висок температурен режим а ти гледаш да го свалиш.Същата работа все едно да сложиш по голям кулер и после що колата стана по мудна.На мен от това,че бях забравил,че съм с лятно масло ХД-40 ми прескочи агренажния ремък при сутрешно палене и едва не потроших мотора.
      Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

      Коментар


        #18
        FGRC написа:
        Е точно там ти е грешката.Един двигател работещ на студено/не в режим/се скапва по бързо от този който работи в нормален темп. режим.Зимата с тоя маслен радиатор си готов.С големия си визкозитет маслото няма да достига бързо до отделните възли и те ще се скапят.Турбото ще поведе хорото.Тия щуротий се правят ако караш в пустинята при 55гр.По добре кръсти темата,,Какво да направим,че да се отървем от автомобила си:Такива глупости колега ще повлиаят зле на колеги които не знаят,че нищо не знаят.Тук е сериозен форум за взимопомощ а не филиал на НАДИН.Да не ти казвам,че помпата има определен дебит и циркулацията на маслото ще стане много по бавна и от там ще пострада първо турбото.Да може да се направи такава система,но се променят и много други неща а не само един допълнителен радиатор и то без маслен термостат.Съвременните двигатели работят на малко по висок температурен режим а ти гледаш да го свалиш.Същата работа все едно да сложиш по голям кулер и после що колата стана по мудна.На мен от това,че бях забравил,че съм с лятно масло ХД-40 ми прескочи агренажния ремък при сутрешно палене и едва не потроших мотора.
        Това ми прилича на коментар направен от 12-13 годишно лапеПърво тая тема съм я пуснал за хората които искат по една или друга причина да си сложат да видят как става.Аз НЕ питам какви ще са последствията и какво ще стане с колата ако си сложа маслен радиатор, за да пускаш такъв коментар.Второ не знаеш нищо за колата и в случая аз написах в началото (но няма кой да прочете) , че колата е тунингова и затова го слагам.Ако беше прочел малко можеше и да се запознаеш с причината за слагането.Явно си от тия всезнайковци които чули нещо, някой нещо им казал и си блещи наляво и надясно някакви неща,По добре си преименувай името на - Един не много запознат потребител.Трето - Ако на колата не е правено нищо по нея и е с фабричните си стойности, тогава съм съгласен с теб че този радиатор може би да и е в повече.Четвърто - Това което казваш, че когато маслото е охладено губи смазочни свойства са пълни глупости и въобще няма да го коментирам.Пето - За дебита също се изказваш неподготвен без доказани факти - радиатора е свален от тд100 а дебита на маслените помпи е еднакъв с тази на jtd. Налягането което прави помпата е 5,5 бара, и си остана такова дори и след поставяне на радиатора.Абсолютно съм съгласен с теб че това е форум за взаимопомощ и се надявам ако някой реши по някаква причина да си сложи радиатор тази тема да му помогне.Хаха ако ти консултираше всички тея състезатели със спортните колички, тогава наистина щяха да ходят при твоите приятели от Надин.
        Alfa Romeo 147 2004 mJetd

        Коментар


          #19
          Какво значи тунингована,че си сложил чип и си увеличил горивото ли.Това не е тунинг в истинския смисъл.Второ не съм казал,че студеното масло няма смазочни възможности,а по трудно се изпомпва и преминава през магистралите.Маслото трябва да се държи в нормален температурен режим а не принудително да го охлаждаш.Състезателите използват тези коли за състезания където има свръх натоварване на двигателите а не се разхождат с тях до супермаркета.А аз наистина не съм специалист по тунинг но знам принципа на тунинговането и охлаждането на маслото се налага над определени прагове в разработката на самия тунинг,който ти едва ли си постигнал с ЖТД мотор.Увеличаването с 10-15 коня не е тунинг а самовнушение за тунинг.
          Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

          Коментар


            #20
            FGRC написа:
            Какво значи тунингована,че си сложил чип и си увеличил горивото ли.Това не е тунинг в истинския смисъл.Второ не съм казал,че студеното масло няма смазочни възможности,а по трудно се изпомпва и преминава през магистралите.Маслото трябва да се държи в нормален температурен режим а не принудително да го охлаждаш.Състезателите използват тези коли за състезания където има свръх натоварване на двигателите а не се разхождат с тях до супермаркета.А аз наистина не съм специалист по тунинг но знам принципа на тунинговането и охлаждането на маслото се налага над определени прагове в разработката на самия тунинг,който ти едва ли си постигнал с ЖТД мотор.Увеличаването с 10-15 коня не е тунинг а самовнушение за тунинг.
            Колега защо първо не провериш какви други промени са правени по колата, преди да правиш такива прибързани коментари !!!Изключително предубедено се изказа просто, без да си се запознал детайлно с автомобила и какво е правено по него. Защото едва ли са повишени само 10-15 коня?
            FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

            Коментар


              #21
              FGRC написа:
              Какво значи тунингована,че си сложил чип и си увеличил горивото ли.Това не е тунинг в истинския смисъл.Второ не съм казал,че студеното масло няма смазочни възможности,а по трудно се изпомпва и преминава през магистралите.Маслото трябва да се държи в нормален температурен режим а не принудително да го охлаждаш.Състезателите използват тези коли за състезания където има свръх натоварване на двигателите а не се разхождат с тях до супермаркета.А аз наистина не съм специалист по тунинг но знам принципа на тунинговането и охлаждането на маслото се налага над определени прагове в разработката на самия тунинг,който ти едва ли си постигнал с ЖТД мотор.Увеличаването с 10-15 коня не е тунинг а самовнушение за тунинг.
              Ето пак се изказваш неподготвен и коментара ти е безсмислен.Темата е за радиатора и неговото поставяне а не какво съм правил по колата, затова не съм писал в подробности.Както сам казваш - охлаждането на маслото се налага над определени прагове в разработката на самия тунинг Аз достигнах тоя праг и го сложиш. Други които някой ден ще го достигнат или вече са го достигнали , тая тема ще им е от полза, така че стига си писал празни приказки.
              Alfa Romeo 147 2004 mJetd

              Коментар


                #22
                на тази снимка се вижда масления термостат

                Коментар


                  #23
                  За колегата с радиатора - значи не знам какви уреди си сложил, но преди да им направиш сверка с стационарен или друг термометър и манометър за налягането - недей да им имаш вяра отклонения с 20 градуса и 1-2 бара са напълно възможни.........всъщност са задължителни - идеята е да хванеш някакъв рефренс, и оттам да си ги знаеш........Не знам как си монтирал масления радиатор, но ако просто си го закачил за планката където по принцип си стоят, просто не си направил кои знае какво, ако без него да речем маслото ти е 90 градуса, с тоя рад и с това положение да речем че охлажда с 2-3-4-5 градуса.........може да си се вижда странно и невъзможно, но радиатор без да има канализиран въздух точно до него, със съответните фабрични или направени въздухонасочвачи, който на всичкото отгоре трябва да насочват без пропуски всичкия въздух през рада, има не повече от 30-40% ефективност и това е опримистично казано.....Ако е сложен просто така някъде, само го вее ветрец и нищо повече - а и вятъра освен да влезе и мине през рада - трябва и да излезе както трябва......Принципно при твоя двигател е напълно излишно слагането на такова нещо, имаи впредвид че си хванал теча на масло само защото може би знаеш че си правил нещо там, и си го очаквал - ако се случи просто ей така последствията ще са кофти........В сервиза има същия двг, но на 145-ца, и съм запознат със всичките извращения който са правени с този двигател, близо 2 години се кара с масло което аз дори и на ежедневката си не слагам, тва имаше 1 ден на Калояново дето при 35 градуса на въздуха, навъртя над 3-4 часа общо само каране, ама каране дето си е каране, а не това да дадеш газ от първа до пета и дотам........Тоя курник е имал много проблеми досега, но никога такива свързани с маслото......Разбирам ентусиазма и желанието ти, всеки на даден етап го е имал за по малко или повече време, но в твоя случай е напълно излишно да слагаш нещо такова.......Отделен е въпроса че зимата може и проблеми да имаш.......
                  Alfa 156 2.0 TS
                  Alfa 156 20VTurbo
                  Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                  Locost TF1 3.0V6

                  Коментар


                    #24
                    vensai написа:
                    Няма маслен термостат или не работи, не мога да разбера.Зимата ще е много интересно какво ще се случи с колата :D Попринцип не държа много на икономията, а на дълголетие.Когато е по добре охладено маслото, доколкото знам аз, смазочните свойства са много по-добри
                    Ето затова пиша за термостата.Ферариста най точно ти го обясни.Ти си знаеш най добре.колата си е твоя.А що се отнася до праговете не забравяй,че си с дизелов мотор а не с бензинка.
                    Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                    Коментар


                      #25
                      Обмислям допълнително оглаждане на маслото на атмосферен бензинов двигател. Дайте съвети става ли с чарковете от TD100 и има ли смисъл от подобна манипулация
                      Кара: Fiat Bravo GT 1.6 16v 103hp '00

                      Коментар


                        #26
                        kalin.dakov написа:
                        Обмислям допълнително оглаждане на маслото на атмосферен бензинов двигател. Дайте съвети става ли с чарковете от TD100 и има ли смисъл от подобна манипулация
                        Ако си караш колата само на писта и си постоянно в червеното на обортомера може би има смисъл, в противен случай не се занимавай с глупости, ами вложи парите в качествено моторно масло
                        punto HGT

                        Коментар


                          #27
                          Здравейте колеги,вече съм 1 година и повече с радиатора и искам да споделя какви са ми впечатленията.Колата се оказа с повреден термостат на антифриза и затова не ми е държала 90 градуса. Смених го с Берт, който бил оригиналния и сега колата е бетон на 90 градуса независимо от температурата на маслото.Датчика за температура на маслото отчита следното - лятно време при нормално каране, извън градско с 100-110-120 км.ч. и яки изпреварвания на тирове, температурата е 80 градуса. Ако почна да качвам големи баири, като тези на Витиня скача на 90-100 макс ми е стигало 110 ама я бях напънал ако :D можеби качвах баира с 180 :D и като пуснаn по инерция за около 1 мин пада пак на 80-70.Зимно време нещата са същите горе долу само че посочените градуси са с 10 по-малко. Лятно ми държи 80 а зимно 70.В градско нещата са същите с подробност, че както и да карама, повече от 90 градуса не мога да вдигна лятото, а за зимата пък да не говорим тогава е 70 бетон :D по принцип си държи 80 градуса лято и 70 зима.Няма маслен термостат със сигурност ! Предния собственик го е махнал по-някаква причина.Също вчера бях на дръпки и за 2 старта маслото от 80 градуса не даде никакво отклонение в температурата, въпреки че бяха късички дръпките но...няма загряване за тях.Маслото от 1 година е 5w 40 на Тотал.Разлика в налягането при паленена на студено няма - държи 80 psi на празен ход.Разликата е в това, че по бързо го разбива и примерно като бях с 10 40 и маслото е на 70 градуса, налягането на празен ход беше 55psi с 5 40 е 40psi. Иначе под товар налягането е 80psi с едното и с другото.И пак казвам независимо температурата на маслото колата държи 90 градуса. Обикновенно, когато колата стигне за пръв път 90, маслото е някаде на 40 още.Туй то
                          Alfa Romeo 147 2004 mJetd

                          Коментар


                            #28
                            vensai написа:
                            ......и яки изпреварвания на тирове....
                            Това каква динамика внесе в темата......Споделяш впечатления, но аз такива не видях....Възможно ли е резултата да се представи в по синтезиран и технически издържан вид?

                            Коментар


                              #29
                              Добре де аз да питам нещо с простия си акъл, що оня тъпанар италнския авто инжинер е направил така че генерацията да минава през картера, след като е по добре маслото да е студено?
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар


                                #30
                                S_BANKOV написа:
                                Добре де аз да питам нещо с простия си акъл, що оня тъпанар италнския авто инжинер е направил така че генерацията да минава през картера, след като е по добре маслото да е студено?
                                Ми защото колата фабрично е 105 коня а за тия коне изчисленията са други. А и има много други неща които са изчислявани за да мине от там които няма как да знам..
                                Alfa Romeo 147 2004 mJetd

                                Коментар

                                Working...
                                X