Няма маслен термостат или не работи, не мога да разбера.Зимата ще е много интересно какво ще се случи с колата :D Попринцип не държа много на икономията, а на дълголетие.Когато е по добре охладено маслото, доколкото знам аз, смазочните свойства са много по-добри
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Монтиране на маслен радиатор за 1,9 jtd
Collapse
X
-
Е точно там ти е грешката.Един двигател работещ на студено/не в режим/се скапва по бързо от този който работи в нормален темп. режим.Зимата с тоя маслен радиатор си готов.С големия си визкозитет маслото няма да достига бързо до отделните възли и те ще се скапят.Турбото ще поведе хорото.Тия щуротий се правят ако караш в пустинята при 55гр.По добре кръсти темата,,Какво да направим,че да се отървем от автомобила си:Такива глупости колега ще повлиаят зле на колеги които не знаят,че нищо не знаят.Тук е сериозен форум за взимопомощ а не филиал на НАДИН.Да не ти казвам,че помпата има определен дебит и циркулацията на маслото ще стане много по бавна и от там ще пострада първо турбото.Да може да се направи такава система,но се променят и много други неща а не само един допълнителен радиатор и то без маслен термостат.Съвременните двигатели работят на малко по висок температурен режим а ти гледаш да го свалиш.Същата работа все едно да сложиш по голям кулер и после що колата стана по мудна.На мен от това,че бях забравил,че съм с лятно масло ХД-40 ми прескочи агренажния ремък при сутрешно палене и едва не потроших мотора.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
FGRC написа:Е точно там ти е грешката.Един двигател работещ на студено/не в режим/се скапва по бързо от този който работи в нормален темп. режим.Зимата с тоя маслен радиатор си готов.С големия си визкозитет маслото няма да достига бързо до отделните възли и те ще се скапят.Турбото ще поведе хорото.Тия щуротий се правят ако караш в пустинята при 55гр.По добре кръсти темата,,Какво да направим,че да се отървем от автомобила си:Такива глупости колега ще повлиаят зле на колеги които не знаят,че нищо не знаят.Тук е сериозен форум за взимопомощ а не филиал на НАДИН.Да не ти казвам,че помпата има определен дебит и циркулацията на маслото ще стане много по бавна и от там ще пострада първо турбото.Да може да се направи такава система,но се променят и много други неща а не само един допълнителен радиатор и то без маслен термостат.Съвременните двигатели работят на малко по висок температурен режим а ти гледаш да го свалиш.Същата работа все едно да сложиш по голям кулер и после що колата стана по мудна.На мен от това,че бях забравил,че съм с лятно масло ХД-40 ми прескочи агренажния ремък при сутрешно палене и едва не потроших мотора.Alfa Romeo 147 2004 mJetd
Коментар
-
Какво значи тунингована,че си сложил чип и си увеличил горивото ли.Това не е тунинг в истинския смисъл.Второ не съм казал,че студеното масло няма смазочни възможности,а по трудно се изпомпва и преминава през магистралите.Маслото трябва да се държи в нормален температурен режим а не принудително да го охлаждаш.Състезателите използват тези коли за състезания където има свръх натоварване на двигателите а не се разхождат с тях до супермаркета.А аз наистина не съм специалист по тунинг но знам принципа на тунинговането и охлаждането на маслото се налага над определени прагове в разработката на самия тунинг,който ти едва ли си постигнал с ЖТД мотор.Увеличаването с 10-15 коня не е тунинг а самовнушение за тунинг.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
FGRC написа:Какво значи тунингована,че си сложил чип и си увеличил горивото ли.Това не е тунинг в истинския смисъл.Второ не съм казал,че студеното масло няма смазочни възможности,а по трудно се изпомпва и преминава през магистралите.Маслото трябва да се държи в нормален температурен режим а не принудително да го охлаждаш.Състезателите използват тези коли за състезания където има свръх натоварване на двигателите а не се разхождат с тях до супермаркета.А аз наистина не съм специалист по тунинг но знам принципа на тунинговането и охлаждането на маслото се налага над определени прагове в разработката на самия тунинг,който ти едва ли си постигнал с ЖТД мотор.Увеличаването с 10-15 коня не е тунинг а самовнушение за тунинг.FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
FGRC написа:Какво значи тунингована,че си сложил чип и си увеличил горивото ли.Това не е тунинг в истинския смисъл.Второ не съм казал,че студеното масло няма смазочни възможности,а по трудно се изпомпва и преминава през магистралите.Маслото трябва да се държи в нормален температурен режим а не принудително да го охлаждаш.Състезателите използват тези коли за състезания където има свръх натоварване на двигателите а не се разхождат с тях до супермаркета.А аз наистина не съм специалист по тунинг но знам принципа на тунинговането и охлаждането на маслото се налага над определени прагове в разработката на самия тунинг,който ти едва ли си постигнал с ЖТД мотор.Увеличаването с 10-15 коня не е тунинг а самовнушение за тунинг.Alfa Romeo 147 2004 mJetd
Коментар
-
u_bo
-
За колегата с радиатора - значи не знам какви уреди си сложил, но преди да им направиш сверка с стационарен или друг термометър и манометър за налягането - недей да им имаш вяра отклонения с 20 градуса и 1-2 бара са напълно възможни.........всъщност са задължителни - идеята е да хванеш някакъв рефренс, и оттам да си ги знаеш........Не знам как си монтирал масления радиатор, но ако просто си го закачил за планката където по принцип си стоят, просто не си направил кои знае какво, ако без него да речем маслото ти е 90 градуса, с тоя рад и с това положение да речем че охлажда с 2-3-4-5 градуса.........може да си се вижда странно и невъзможно, но радиатор без да има канализиран въздух точно до него, със съответните фабрични или направени въздухонасочвачи, който на всичкото отгоре трябва да насочват без пропуски всичкия въздух през рада, има не повече от 30-40% ефективност и това е опримистично казано.....Ако е сложен просто така някъде, само го вее ветрец и нищо повече - а и вятъра освен да влезе и мине през рада - трябва и да излезе както трябва......Принципно при твоя двигател е напълно излишно слагането на такова нещо, имаи впредвид че си хванал теча на масло само защото може би знаеш че си правил нещо там, и си го очаквал - ако се случи просто ей така последствията ще са кофти........В сервиза има същия двг, но на 145-ца, и съм запознат със всичките извращения който са правени с този двигател, близо 2 години се кара с масло което аз дори и на ежедневката си не слагам, тва имаше 1 ден на Калояново дето при 35 градуса на въздуха, навъртя над 3-4 часа общо само каране, ама каране дето си е каране, а не това да дадеш газ от първа до пета и дотам........Тоя курник е имал много проблеми досега, но никога такива свързани с маслото......Разбирам ентусиазма и желанието ти, всеки на даден етап го е имал за по малко или повече време, но в твоя случай е напълно излишно да слагаш нещо такова.......Отделен е въпроса че зимата може и проблеми да имаш.......Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
vensai написа:Няма маслен термостат или не работи, не мога да разбера.Зимата ще е много интересно какво ще се случи с колата :D Попринцип не държа много на икономията, а на дълголетие.Когато е по добре охладено маслото, доколкото знам аз, смазочните свойства са много по-добриFiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
kalin.dakov написа:Обмислям допълнително оглаждане на маслото на атмосферен бензинов двигател. Дайте съвети става ли с чарковете от TD100 и има ли смисъл от подобна манипулацияpunto HGT
Коментар
-
Здравейте колеги,вече съм 1 година и повече с радиатора и искам да споделя какви са ми впечатленията.Колата се оказа с повреден термостат на антифриза и затова не ми е държала 90 градуса. Смених го с Берт, който бил оригиналния и сега колата е бетон на 90 градуса независимо от температурата на маслото.Датчика за температура на маслото отчита следното - лятно време при нормално каране, извън градско с 100-110-120 км.ч. и яки изпреварвания на тирове, температурата е 80 градуса. Ако почна да качвам големи баири, като тези на Витиня скача на 90-100 макс ми е стигало 110 ама я бях напънал ако :D можеби качвах баира с 180 :D и като пуснаn по инерция за около 1 мин пада пак на 80-70.Зимно време нещата са същите горе долу само че посочените градуси са с 10 по-малко. Лятно ми държи 80 а зимно 70.В градско нещата са същите с подробност, че както и да карама, повече от 90 градуса не мога да вдигна лятото, а за зимата пък да не говорим тогава е 70 бетон :D по принцип си държи 80 градуса лято и 70 зима.Няма маслен термостат със сигурност ! Предния собственик го е махнал по-някаква причина.Също вчера бях на дръпки и за 2 старта маслото от 80 градуса не даде никакво отклонение в температурата, въпреки че бяха късички дръпките но...няма загряване за тях.Маслото от 1 година е 5w 40 на Тотал.Разлика в налягането при паленена на студено няма - държи 80 psi на празен ход.Разликата е в това, че по бързо го разбива и примерно като бях с 10 40 и маслото е на 70 градуса, налягането на празен ход беше 55psi с 5 40 е 40psi. Иначе под товар налягането е 80psi с едното и с другото.И пак казвам независимо температурата на маслото колата държи 90 градуса. Обикновенно, когато колата стигне за пръв път 90, маслото е някаде на 40 още.Туй тоAlfa Romeo 147 2004 mJetd
Коментар
-
Добре де аз да питам нещо с простия си акъл, що оня тъпанар италнския авто инжинер е направил така че генерацията да минава през картера, след като е по добре маслото да е студено?Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
S_BANKOV написа:Добре де аз да питам нещо с простия си акъл, що оня тъпанар италнския авто инжинер е направил така че генерацията да минава през картера, след като е по добре маслото да е студено?Alfa Romeo 147 2004 mJetd
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар