Здравейте колеги и колежки :DСъвсем скоро се наложи на фиятчету да сложа маслен радиатор тъй като в завода са го забравили.Причината за която се наложи да го сложа е че колата е тунингована и горивото което впръсква я кара прекалено много да загрява. За да се охлади допълнително маслото на двигателя е необходим този радиатор.Радиатор може да вземете от цялата серия Браво Брава или Мареа тд100 - където този радиатор е фабричен.При жтд-то обаче заводаджийте са решили да го махнат и да охлаждат маслото с антифриза който минава през колата.В случая когато сложите радиатора ще имате две охлаждания на маслото.Това което ще ви трабвя следните неща:Маслен радиатор с маркучитеТова е разделитела който прекарва маслото към радитораЗа сведение ако се наложи сами да го демонтирате от тд100 - сваля се като отвиете масления филтър и с ключ 27 се отвива болта по който тече маслото и държи опщо взето всичко.Ето снимка и на него защото и той ще ви трябваПричината поради която е срязан ще видите малко по на долу.Сваляте нещото, взимате радиатора и отивате на жтд-то.Отвивате масления филтър и там и с шестограм 12 отвивате болта по който тече маслото който изглежда така когато го отвиете:Сега тънкоста на процедурата е че този болт държи водното охлаждане на маслото и когато се сложи разделителя за радиатора става прекалено къс и не може да се навие филтъра.Има два варианта да се реши проблема и единя е на стругар да ви направи нов на който резбата за филтъра да е по дълга с около 3-4 сантиметра или както реших аз - да срежете резбата на стария болт от тд100 и да я заварите на този на жтд-то.Това снимка на това което трябва да се получиСлед това го навивате обратно и го стягате с тръбен ключ.Слагате разделитела и след това навивате и стягате филтъра.Монтирате радиатора където да има достатъчно поток на въздух и сте готови. Аз лично го сложих зад халогена и махнах самия халоген и сложих от тия готините мрежички и сега е екстра.Скоро ще сложа и датчик за температурата на маслото, но за момента нямам да кажа краен резолтат с колко се е понижила температурата.За справка средствата които вложих са:Маслен радиатор с разделитела и маркучите - 75 лв. от авто морга.Труд безплатен :D Дано съм бил полезен, за въпроси пишете.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Монтиране на маслен радиатор за 1,9 jtd
Collapse
X
-
Поздравления за темата, със сигурност ще си полезен на хората, които решат да правят същата операция.Да питам нещо:1. Казваш, че нямаш уред за мерене на температурата на маслото, как разбра, че мотора много ти загрява маслото ??2. Мойта кола е направена на тоя принцип, при масления филтър минава антифриз за охлаждане на маслото /макар, че мойта е без турбина, за съжаление / и когато я пусна някой и друг километър на 5-та се вижда как температурата на маслото пада, тоест този заводски вариант, който е измислен помага и то доста, мисълта ми е, че този допълнителен маслен радиатор, който си сложил може и да ти дойде излишен, но това няма как да го установиш предварително, защото не си имал уред за температурата на маслото.3. Зимата с тоя маслен радиатор няма ли да се получи обратен ефект, прекалено охлаждане на маслото или по скоро изобщо да не успееш да го сгрееш маслото ?punto HGT
-
Няма как да е излишен, така още повече ще ти пада температурата.Знам че грее защото фабрично впръскването ти на гориво до колкото знам е 35 милиграма а сега 84 милиграма, което значи че изгорелите газове ще са много по горещи от преди казано на прост език И когато си с турбо маслото охлажда турбината и когато е по добре охладено предпазва и турбината от износване и двигателя.А и заводския вариант също си остава, аз не го махам, и знам че е ефективен но в моя случай е недостатъчен.Alfa Romeo 147 2004 mJetd
Коментар
-
vensai написа:Няма как да е излишен, така още повече ще ти пада температурата.Знам че грее защото фабрично впръскването ти на гориво до колкото знам е 35 милиграма а сега 84 милиграма, което значи че изгорелите газове ще са много по горещи от преди казано на прост език И когато си с турбо маслото охлажда турбината и когато е по добре охладено предпазва и турбината от износване и двигателя.А и заводския вариант също си остава, аз не го махам, и знам че е ефективен но в моя случай е недостатъчен.Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov
Коментар
-
cveiba написа:vensai написа:Няма как да е излишен, така още повече ще ти пада температурата.Знам че грее защото фабрично впръскването ти на гориво до колкото знам е 35 милиграма а сега 84 милиграма, което значи че изгорелите газове ще са много по горещи от преди казано на прост език И когато си с турбо маслото охлажда турбината и когато е по добре охладено предпазва и турбината от износване и двигателя.А и заводския вариант също си остава, аз не го махам, и знам че е ефективен но в моя случай е недостатъчен.Alfa Romeo 147 2004 mJetd
Коментар
-
didich написа:...3. Зимата с тоя маслен радиатор няма ли да се получи обратен ефект, прекалено охлаждане на маслото или по скоро изобщо да не успееш да го сгрееш маслото ?AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
-
TRENDi написа:didich написа:...3. Зимата с тоя маслен радиатор няма ли да се получи обратен ефект, прекалено охлаждане на маслото или по скоро изобщо да не успееш да го сгрееш маслото ?punto HGT
Коментар
-
Колеги масления рад е много хубаво нещо, но е силно желрателно да се слага с маслен термостат - в случая аз дори бих махнал "серпентината" която прекарва топла вода около маслената магистрала, щото вече видях няколко случая на пукната такава и неприятни последствия.......лично аз съм го махнал това на колите който карам.......Но карането с твърде горещо масло е също толкова кофти, както и каране с не особенно загряло.......Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Такаа, ето и малко развитие по темата:Сложих два нови датчика - един за температурата и един за налягането на маслото.Карах колата около 20 мин. в градски цикъл и загря маслото до 70 градуса а водата беше 90Четох в нета, че нормалната работна температура е 100, но може и да бъркам. не намерих достатъчна информация.По принцип монтирах и малък вентилатор, който купих за 40 лв. и го поставих зад радиатора.Свързах го с перките на водата, които ги направих да се включват принудително с копчето на халогенните, но запазих и автоматичното включване. Сега дори и да не ги включвам аз, компютъра сам ще ги включи всичките ако колата тръгне да прегрява.Халогенните ги махнах за да минава въздух през радиатора.Другото което забелязах е че маслото няма термостат на разделителната планка и маслото директно почва да си циркулира през радиатора.Когато я карах, 5 мин преди да спра включих перките и водата от 90 падна на 70 а тази на маслото 70 на 60Днеска ще карам извън градско около 200 км. и ще наблюдавам какво са случва.Другото интересно е налягането на маслото - датчика измерва следното:При палене когато е студена колата, на място държи 80 psi - което е около 5.5 бараКогато стопли малко налягането пада на 35 psi на място и когато почваш да подаваш газ се покачва пак до 80 psi.Alfa Romeo 147 2004 mJetd
Коментар
-
Здравейте,покарахме колата и извън градско.МНОГО ВАЖНОпри правенето на тази интервенция ЗАДЪЛЖИТЕЛНО сменете всички уплътнения между частите, защото са стари и като размърдате системата почват да протичат. На мен докато пътувах двапъти ми изхвърли маслото и....просто съм шок.Чисто ново Репсолче на земята. Нямаше и 300 км. и то двапъти Иначе колата е доста по охладена, преди докато карах, водата ми държеше 75 градуса като карам с 90 - 100а сега ми държи 60 - 65 градуса. Маслото заковава на 70 градуса и на някой баир се качва до 90, но като пусна по инерция за 5 мин. пада до 65 градуса.Alfa Romeo 147 2004 mJetd
Коментар
-
vensai написа:Здравейте,покарахме колата и извън градско.МНОГО ВАЖНОпри правенето на тази интервенция ЗАДЪЛЖИТЕЛНО сменете всички уплътнения между частите, защото са стари и като размърдате системата почват да протичат. На мен докато пътувах двапъти ми изхвърли маслото и....просто съм шок.Чисто ново Репсолче на земята. Нямаше и 300 км. и то двапъти Иначе колата е доста по охладена, преди докато карах, водата ми държеше 75 градуса като карам с 90 - 100а сега ми държи 60 - 65 градуса. Маслото заковава на 70 градуса и на някой баир се качва до 90, но като пусна по инерция за 5 мин. пада до 65 градуса.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Аз неразбрах последно има ли маслен термостат това маслено радиаторче или не ?, защото зимата действително тая кола няма да може да вдигне никаква температура, освен ако не я държиш да чука на обороти 1 час за да вдигне температурата, но после като я подкараш и ще умре от студ Според мен би следвало това нещо да сработва само като караш колата по спортно, тоест да има адекватно охлаждане при голямо ръчкане, при ежедневно каране тая екстра е абсолютно безмислена, държи ти колата прекалено охладена и мотора не стига работна температура както каза Боpunto HGT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар