Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Монтиране на маслен радиатор за 1,9 jtd

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Монтиране на маслен радиатор за 1,9 jtd

    Здравейте колеги и колежки :DСъвсем скоро се наложи на фиятчету да сложа маслен радиатор тъй като в завода са го забравили.Причината за която се наложи да го сложа е че колата е тунингована и горивото което впръсква я кара прекалено много да загрява. За да се охлади допълнително маслото на двигателя е необходим този радиатор.Радиатор може да вземете от цялата серия Браво Брава или Мареа тд100 - където този радиатор е фабричен.При жтд-то обаче заводаджийте са решили да го махнат и да охлаждат маслото с антифриза който минава през колата.В случая когато сложите радиатора ще имате две охлаждания на маслото.Това което ще ви трабвя следните неща:Маслен радиатор с маркучитеТова е разделитела който прекарва маслото към радитораЗа сведение ако се наложи сами да го демонтирате от тд100 - сваля се като отвиете масления филтър и с ключ 27 се отвива болта по който тече маслото и държи опщо взето всичко.Ето снимка и на него защото и той ще ви трябваПричината поради която е срязан ще видите малко по на долу.Сваляте нещото, взимате радиатора и отивате на жтд-то.Отвивате масления филтър и там и с шестограм 12 отвивате болта по който тече маслото който изглежда така когато го отвиете:Сега тънкоста на процедурата е че този болт държи водното охлаждане на маслото и когато се сложи разделителя за радиатора става прекалено къс и не може да се навие филтъра.Има два варианта да се реши проблема и единя е на стругар да ви направи нов на който резбата за филтъра да е по дълга с около 3-4 сантиметра или както реших аз - да срежете резбата на стария болт от тд100 и да я заварите на този на жтд-то.Това снимка на това което трябва да се получиСлед това го навивате обратно и го стягате с тръбен ключ.Слагате разделитела и след това навивате и стягате филтъра.Монтирате радиатора където да има достатъчно поток на въздух и сте готови. Аз лично го сложих зад халогена и махнах самия халоген и сложих от тия готините мрежички и сега е екстра.Скоро ще сложа и датчик за температурата на маслото, но за момента нямам да кажа краен резолтат с колко се е понижила температурата.За справка средствата които вложих са:Маслен радиатор с разделитела и маркучите - 75 лв. от авто морга.Труд безплатен :D Дано съм бил полезен, за въпроси пишете.
    Alfa Romeo 147 2004 mJetd

    #2
    Поздравления за темата, със сигурност ще си полезен на хората, които решат да правят същата операция.Да питам нещо:1. Казваш, че нямаш уред за мерене на температурата на маслото, как разбра, че мотора много ти загрява маслото ??2. Мойта кола е направена на тоя принцип, при масления филтър минава антифриз за охлаждане на маслото /макар, че мойта е без турбина, за съжаление / и когато я пусна някой и друг километър на 5-та се вижда как температурата на маслото пада, тоест този заводски вариант, който е измислен помага и то доста, мисълта ми е, че този допълнителен маслен радиатор, който си сложил може и да ти дойде излишен, но това няма как да го установиш предварително, защото не си имал уред за температурата на маслото.3. Зимата с тоя маслен радиатор няма ли да се получи обратен ефект, прекалено охлаждане на маслото или по скоро изобщо да не успееш да го сгрееш маслото ?
    punto HGT

    Коментар


      #3
      Няма как да е излишен, така още повече ще ти пада температурата.Знам че грее защото фабрично впръскването ти на гориво до колкото знам е 35 милиграма а сега 84 милиграма, което значи че изгорелите газове ще са много по горещи от преди казано на прост език И когато си с турбо маслото охлажда турбината и когато е по добре охладено предпазва и турбината от износване и двигателя.А и заводския вариант също си остава, аз не го махам, и знам че е ефективен но в моя случай е недостатъчен.
      Alfa Romeo 147 2004 mJetd

      Коментар


        #4
        vensai написа:
        Няма как да е излишен, така още повече ще ти пада температурата.Знам че грее защото фабрично впръскването ти на гориво до колкото знам е 35 милиграма а сега 84 милиграма, което значи че изгорелите газове ще са много по горещи от преди казано на прост език И когато си с турбо маслото охлажда турбината и когато е по добре охладено предпазва и турбината от износване и двигателя.А и заводския вариант също си остава, аз не го махам, и знам че е ефективен но в моя случай е недостатъчен.
        Браво и аз ще слагам :D ти ме изпревари :D
        Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov

        Коментар


          #5
          cveiba написа:
          vensai написа:
          Няма как да е излишен, така още повече ще ти пада температурата.Знам че грее защото фабрично впръскването ти на гориво до колкото знам е 35 милиграма а сега 84 милиграма, което значи че изгорелите газове ще са много по горещи от преди казано на прост език И когато си с турбо маслото охлажда турбината и когато е по добре охладено предпазва и турбината от износване и двигателя.А и заводския вариант също си остава, аз не го махам, и знам че е ефективен но в моя случай е недостатъчен.
          Браво и аз ще слагам :D ти ме изпревари :D
          Аз затова я пуснах, за да видиш как става
          Alfa Romeo 147 2004 mJetd

          Коментар


            #6
            didich написа:
            ...3. Зимата с тоя маслен радиатор няма ли да се получи обратен ефект, прекалено охлаждане на маслото или по скоро изобщо да не успееш да го сгрееш маслото ?
            Във фланеца(разделителя) има маслен термостат, който отваря ~ 80 гр. Т.е. докато загрее до тези градуси, маслото не минава през кръга на радиатора.
            AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
            AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
            FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

            Коментар


              #7
              TRENDi написа:
              didich написа:
              ...3. Зимата с тоя маслен радиатор няма ли да се получи обратен ефект, прекалено охлаждане на маслото или по скоро изобщо да не успееш да го сгрееш маслото ?
              Във фланеца(разделителя) има маслен термостат, който отваря ~ 80 гр. Т.е. докато загрее до тези градуси, маслото не минава през кръга на радиатора.
              За това не се бях сетил като написах горното си мнение ... и все пак щеше да е още по-полезна темата ако колегата беше посочил температурата на маслото преди инсталирането на масления кулер и след това при инсталиран такъв, много по убедително щеше да бъде като се види разликата м/у двата варианта
              punto HGT

              Коментар


                #8
                То това и в последствие може да се направи, но първо трябва да си купа датчика.Просто ще махна радиатора ще покарам и ще видя какво става.
                Alfa Romeo 147 2004 mJetd

                Коментар


                  #9
                  vensai написа:
                  То това и в последствие може да се направи, но първо трябва да си купа датчика.Просто ще махна радиатора ще покарам и ще видя какво става.
                  Супер, ще чакам с интерес резултатите
                  punto HGT

                  Коментар


                    #10
                    Колеги масления рад е много хубаво нещо, но е силно желрателно да се слага с маслен термостат - в случая аз дори бих махнал "серпентината" която прекарва топла вода около маслената магистрала, щото вече видях няколко случая на пукната такава и неприятни последствия.......лично аз съм го махнал това на колите който карам.......Но карането с твърде горещо масло е също толкова кофти, както и каране с не особенно загряло.......
                    Alfa 156 2.0 TS
                    Alfa 156 20VTurbo
                    Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                    Locost TF1 3.0V6

                    Коментар


                      #11
                      Такаа, ето и малко развитие по темата:Сложих два нови датчика - един за температурата и един за налягането на маслото.Карах колата около 20 мин. в градски цикъл и загря маслото до 70 градуса а водата беше 90Четох в нета, че нормалната работна температура е 100, но може и да бъркам. не намерих достатъчна информация.По принцип монтирах и малък вентилатор, който купих за 40 лв. и го поставих зад радиатора.Свързах го с перките на водата, които ги направих да се включват принудително с копчето на халогенните, но запазих и автоматичното включване. Сега дори и да не ги включвам аз, компютъра сам ще ги включи всичките ако колата тръгне да прегрява.Халогенните ги махнах за да минава въздух през радиатора.Другото което забелязах е че маслото няма термостат на разделителната планка и маслото директно почва да си циркулира през радиатора.Когато я карах, 5 мин преди да спра включих перките и водата от 90 падна на 70 а тази на маслото 70 на 60Днеска ще карам извън градско около 200 км. и ще наблюдавам какво са случва.Другото интересно е налягането на маслото - датчика измерва следното:При палене когато е студена колата, на място държи 80 psi - което е около 5.5 бараКогато стопли малко налягането пада на 35 psi на място и когато почваш да подаваш газ се покачва пак до 80 psi.
                      Alfa Romeo 147 2004 mJetd

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте,покарахме колата и извън градско.МНОГО ВАЖНОпри правенето на тази интервенция ЗАДЪЛЖИТЕЛНО сменете всички уплътнения между частите, защото са стари и като размърдате системата почват да протичат. На мен докато пътувах двапъти ми изхвърли маслото и....просто съм шок.Чисто ново Репсолче на земята. Нямаше и 300 км. и то двапъти Иначе колата е доста по охладена, преди докато карах, водата ми държеше 75 градуса като карам с 90 - 100а сега ми държи 60 - 65 градуса. Маслото заковава на 70 градуса и на някой баир се качва до 90, но като пусна по инерция за 5 мин. пада до 65 градуса.
                        Alfa Romeo 147 2004 mJetd

                        Коментар


                          #13
                          vensai написа:
                          Здравейте,покарахме колата и извън градско.МНОГО ВАЖНОпри правенето на тази интервенция ЗАДЪЛЖИТЕЛНО сменете всички уплътнения между частите, защото са стари и като размърдате системата почват да протичат. На мен докато пътувах двапъти ми изхвърли маслото и....просто съм шок.Чисто ново Репсолче на земята. Нямаше и 300 км. и то двапъти Иначе колата е доста по охладена, преди докато карах, водата ми държеше 75 градуса като карам с 90 - 100а сега ми държи 60 - 65 градуса. Маслото заковава на 70 градуса и на някой баир се качва до 90, но като пусна по инерция за 5 мин. пада до 65 градуса.
                          Тая кола въобще не може да влезне в работен режим.Правилната работа на системите е да я държат максимално близо до работните параметри на течностите.Но в твоя случай и без това не гониш икономия или дълголетие на колата така, че все тая.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            Зимата ще е интересно.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              Аз неразбрах последно има ли маслен термостат това маслено радиаторче или не ?, защото зимата действително тая кола няма да може да вдигне никаква температура, освен ако не я държиш да чука на обороти 1 час за да вдигне температурата, но после като я подкараш и ще умре от студ Според мен би следвало това нещо да сработва само като караш колата по спортно, тоест да има адекватно охлаждане при голямо ръчкане, при ежедневно каране тая екстра е абсолютно безмислена, държи ти колата прекалено охладена и мотора не стига работна температура както каза Бо
                              punto HGT

                              Коментар

                              Working...
                              X