Здравейте,колеги.Съвсем случайно видях във форума двигател на Пунто ГТ и разбрах,че двиг. му е абсолютно същия като на моята Темпра 1.6,говоря за външния вид.Различен е ход.обем и че,ГТ-о е с турбина.Въпросът ми е към компетентните участници,възможно ли е да се прехвърлят от Пунто-то на Темпрата-турбината,изп.колектори,инеркулера,тръбопроводи и другите необходими части и да стане Темпра 1.6i.e.TURBO?Още пък по- случайно тук наблизо има едно ПунтоГТ със страничен удар,което ще върви най-вероятно за скрап-дават го евтино цялото.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Punto GT донор на Tempra1.6ie-турбината
Collapse
X
-
Re: Punto GT донор на Tempra1.6ie-турбината
PACEFIL написа:Здравейте,колеги.Съвсем случайно видях във форума двигател на Пунто ГТ и разбрах,че двиг. му е абсолютно същия като на моята Темпра 1.6,говоря за външния вид.Различен е ход.обем и че,ГТ-о е с турбина.Въпросът ми е към компетентните участници,възможно ли е да се прехвърлят от Пунто-то на Темпрата-турбината,изп.колектори,инеркулера,тръбопроводи и другите необходими части и да стане Темпра 1.6i.e.TURBO?Още пък по- случайно тук наблизо има едно ПунтоГТ със страничен удар,което ще върви най-вероятно за скрап-дават го евтино цялото.Sedicivalvole (Racing Rosso)now
GTV 2.0 (612 A)now
E60 530D now.. hate it big time :D
Lumina SUPER SPORT V8 5.7(silver) ex
Hyundai Coupe V6 2.7 (silver)ex
-
ГТ-то има почти всичко нужно за да стане темпрата 1.6 турбо. Тука затова има не едно Пунто 90-ка турбо / ГТ с насаден 1.6 8v http://www.youtube.com/results?searc...=1Бутала трябва да се измислят за 8:1, съединител да държи и ремап. Скоростите им са една архитектура. От двете се избира по-дългата и газ или с пълнежа на едната пълниш колкото позволява и ти се занимава другата.PUNTO ZERO
Коментар
-
Тук прочетох преди малко,че на едната ход.обем е 1.4,а другата е 1.6,според мен това няма никакво значение,само разлика в главите и биелите.Буталата са 1към1,двиг.са обикновенни мотори Фиат 8вент.,блоковете са идентични.Интересно впръскващщата система на ГТ-то е БОШ-МОТРОНИК,а на Темпрата май не такава.Скоростната кут. е въпрос на проби,ако реша да се занимавам с това имам ги и двете-проба,грешка!Другото което си мисля,че ЕКУ-то е различно,99% е различно,но това не е проблем,ще ги имам и двете.
Коментар
-
Има значение. 1.4 - малкото паве е с една от най-дебелите цилиндрови стени сред италианките което е добре при турбо-надув. Буталата му в комбинация с гарнитурата, обема на горивната камера в главата и обемът на цилиндъра определят степен на сгъстяване 8:1 което отново е с цел издръжливост при турбо-надув. Това са част от нещата които удължават живота на двигателя и улесняват настойването му.Колкото по-просто турбинираш 1.6-цата толко повече проблеми ще ти прави.PUNTO ZERO
Коментар
-
Не,бе колега,не говорим за супер тунинг,просто имаме 2 коли-ГТ и Темпра1.6.Целта на заниманието е да се прехвърли от едната на другата,това което е необходимо за да стане Темпрата 1.6турбо.Въпроса ми беше дали са еднакви възлите и детайлите на двете коли,"поне на пръв поглед са 1към1" и дали е лесна тази трансплантация идали си струва труда?Махам от Темпрата изп.колектори,слагам от ГТ-то,махам от ГТ-то турбината слагам я на Темпрата и т.н.,по този прост начин,с всичко фабрично без излишно творчество.
Коментар
-
това което мислиш да сложиш всмукателен и изпоскателен с турбина и кулер може и да стане както каза всичко на външен вид е така...НО. . биелите , вала и буталата на 1.4 са по здрави според мен от на 1.6 ? моля колегите да разкажат как са нещата .. и аз може да пробвам този номер след време !FIAT TEMPRA 1.6 75HP
Коментар
-
Интересното в този случей е,че диам.на бут. е различен но хода и им е еднакъв,коет значи,че биелите са с еднаква дължина,но като конструкция и якост-не знам,явно разликата в компресията идва от различната глава.Но това също не е проблем,ще се разменят главите,тъкмо ,ще се паснат клапаните,нова гарнитурка,шлайфче-мн.тънко да изкара кривинките.
Коментар
-
Колега става да си прехвърлиш от пунтото картера, изпускателните колектори с турбото, турбо пътищата и тн но как ще го караш на бензин не ми е ясно като моторите не съм съвсем еднакви. Ако искаш да разредиш мотора на темпрата по-лесно ще ти е да си купиш по-дебела гарнитура за главата метална отколкот да прехвърляш главите и пак според мен главите са еднакви разликата е в кол.вал и буталата.Аз имам такава дедра 1.6 ие турбо на газ (в момента я довършвам), колекторите са ми от уно турбо и стават (от лада също стават) Само че за да я караш на газ твоята кола ще трябва да си намериш турбо изпарител. Като цяло с газ-та е доста по-просто - колкото пуснеш толкова върви и нямаш ограничение в бооста както при бензиновите да сменяш дюзи помпи да мапваш и тн.LanciaDedraSWturbo
Alfa 146 1.4 ts 2000'
BMW E36 Turbo
eX - BMW e30 330 Turbo
eX - Lada 2103 turbo 1500cc
Коментар
-
[quote="ma7e4k0"]Колега става да си прехвърлиш от пунтото картера, изпускателните колектори с турбото, турбо пътищата и тн но как ще го караш на бензин не ми е ясно като моторите не съм съвсем еднакви. Ако искаш да разредиш мотора на темпрата по-лесно ще ти е да си купиш по-дебела гарнитура за главата метална отколкот да прехвърляш главите и пак според мен главите са еднакви разликата е в кол.вал и буталата.Аз имам такава дедра 1.6 ие турбо на газ (в момента я довършвам), колекторите са ми от уно турбо и стават (от лада също стават) Само че за да я караш на газ твоята кола ще трябва да си намериш турбо изпарител. Като цяло с газ-та е доста по-просто - колкото пуснеш толкова върви и нямаш ограничение в бооста както при бензиновите да сменяш дюзи помпи да мапваш и тн.[/quote]А! Разгеле Аз от кога я търся таз рецепта - безграничет буст и колкото я пусна толкоз да върви Тука и една друга - мноу важна подробност разбрах аз за Пунто ГТ ..... че е с най - дебелостенния блок то от там явно държи яко на бой - хиляди километри драг..... Саа сериозно! Колега таз малолитражка на Темпра купе според мен неа да прилича! Не си отваряй рана на г..а! Щи глътне повече пара и нерви от колкото да си потърсиш цяла турбо кола!Поздрави :DТУНИНГА СТРУВА ПАРА! ДРУГОТО Е ..... МУНИНГ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар