Здравейте колеги сложих турбо на brava 1.6 16v двигателя е след 98 пласт масов колектор, колектора е сменен с металния разбира се. Турбото е IHI rhb5 мисля, че на пунто 1.4 турбо го слагат. Виждал съм и проекти като нисан микра 1.3 и други подобни малолитражки. Бих искал да опиша подробно действията по механичния монтаж на самата турбина. Особено неподходящо е монтирането на турбо на този мотор, поради това, че изпускателния колектор е от зад и инженерите на фиат не са предвидили подобно изпълнение !!!
1. изработване на фланец от оригиналния изпускателен колектор към турбо. - фланеца е с много неправилна форма и е много тесен, това се получава понеже пада долу ниско и от ляво се пада динамото от дясно скоростна кутия и механизъм за скоростите, турбото е на разтояние по 1 см. от тях. - ако правите подобно нещо на автомобил на който изпускателния колектор е от зад препоръчително е да се направи нов колектор, ще е доста по удобно и лесно за монтаж, също е притеснителен факта, че турбината тежи и в някоя по голяма дука може и да останете с половин изпускателен колектор, тоест да се откъсне/счупи.2. Монтиране на маркуча за смазване на турбината, монтира се на блока, сваля се датчика на маслото слага се температуроустойчив маркуч за масло с специални хидравлични накрайници за да може при евентуална нужда да се свали маркуча да не се сваля и турбината а просто да се отвият 2 та болта и той пада. - маркуча е с метална оплетка и хидравлични накрайници. - монтира се на мястото на датчика за масло, сваляме датчика слагаме маркуч, слагаме болт от тройник за датчици за масло(налягане, температура) от лада 2103, 2106. - връщане на маслото в картера, слагате температуро и масло устойчив маркуч за препоръчване на семперит, но не български, скапват се, а най-добре е да е метална тръба, така ги правят заводски, много важна част е дупченето на картера, трябва хем да е горе високо хем да е на удобно място за поставяне. Аз лично го сложих с щуцер рико 1/4 цол, бърза връзка се води продават ги на всякъде, и от вътрешната страна гайка, този щуцер не е с милиметрова резба а с цолова, да го имате в предвид, че гайки и метчик 1/4 не се намира във всяка железария, от външната страна шайба и силикон, уплътняването със силикон се прави като добре бъдат обезмаслени повърхностите с бензин или кореселин или нещо подобно, след намазване с температуро и химимически устойчив силикон се оставя около 20 - 30 минутки да дръпне малко слага се картера и се притяга савсем леко след час два се притяга по силно, като внимавайте да не откъснете някой болт. - турбо пътища не е са за подценяване в тунинг магазините няма редуктури с толкова голяма разлика в размерите от 63 / 44 както дойде при мен, но пък в моргите турбо маркучи колко щеш. Аз сложих от ауди не можах да намеря с тези размери от италианско
3. Монтиране на по големи дюзи, оригиналните мисля че бяха 168 cc(кубични сантиметра), ако не намерите или ви излиза по скъпо, алтернативния и по не добре изглеждащ вариант е паралелно свързване на още един чифт дюзи, но обърнете внимание да не са прекалено големи. Аз лично предпочитам първия вариант, с по големите дюзи иначе с втори ред идва в повече бензина и не е добре ! - не карайте колата с турбото преди да сте сложили по големите дюзи от прекалено бедна смес може да спукате някое бутало, или да повредите нещо друго. 4. Вакум на спирачната система. - не махайте маркуча за вакума, аз си го оставих на мястото, понеже като го махнах и покарах малко останах почти без спирачки
5. Map / Maf сензор, оставих го там където си е на смукателния колектор, не направи проблем за сега, не съм гледал на диагностиката дали е дало грешка за не изправност, понеже датчика мери вакум а по някое време вместо вакум там има около 1 бар !6. Първо палене, задължително е да имате уред, който показва съотношение на смес гориво/въздух трябва да е в границата оптимално ! - уред гориво въздух се връзва към ламбда сондата към зеления кабел. Поне при мен така дойде. На самия уред мисля че беше сив. Обикновено има схема, другите 4 кабела са плюс и минус връзват се към плюс и минус... - не подавайте газ на колата преди да е загрял двигателя може да скапете турбината, турбо моторите по принцип работят с масла 5W60, тоест маслото е по рядко при студено палене. Желателно е да сложите на колата 10W40, ако може да го понесе и не е прекалено износен двигателя.7. Турбото на газ, в моя случай понеже ми излиза скъпо и сложно за ремап, съм предвидил да сложа турбо изпарител. - който не можах да настроя, приемам препоръки и менения. - проблема, е че пуска много газ и колата гасне при прехвърляне на газ бензин. Не може и да запали на газ. Сложил съм стандартна плочка като съм запушил дупките за предпазния клапан може би от това идва проблема. Пластмасови болт на изпарителя и металния болт за завити до край. Тройника към плочката той също е завит почти до край и въпреки това пуска много газ. - ако оставя изпарителя да работи като обикновен атмосферен без да слагам маркуча между дросела и турбото към предна и задна мембрана колата пали но при по високи обороти избутва мембраната, газта спира и изгасва.По късно снимки и размери за определените части. Поста е съвсем любителски моля по вещите да поправят ако има неточности или объркващи ситуации за да не направи някой беля по моите указания
Не правете това у дома си ! Освен ако не сте се намразили.
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Коментар