Здравейте колеги сложих турбо на brava 1.6 16v двигателя е след 98 пласт масов колектор, колектора е сменен с металния разбира се. Турбото е IHI rhb5 мисля, че на пунто 1.4 турбо го слагат. Виждал съм и проекти като нисан микра 1.3 и други подобни малолитражки. Бих искал да опиша подробно действията по механичния монтаж на самата турбина. Особено неподходящо е монтирането на турбо на този мотор, поради това, че изпускателния колектор е от зад и инженерите на фиат не са предвидили подобно изпълнение !!! 1. изработване на фланец от оригиналния изпускателен колектор към турбо. - фланеца е с много неправилна форма и е много тесен, това се получава понеже пада долу ниско и от ляво се пада динамото от дясно скоростна кутия и механизъм за скоростите, турбото е на разтояние по 1 см. от тях. - ако правите подобно нещо на автомобил на който изпускателния колектор е от зад препоръчително е да се направи нов колектор, ще е доста по удобно и лесно за монтаж, също е притеснителен факта, че турбината тежи и в някоя по голяма дука може и да останете с половин изпускателен колектор, тоест да се откъсне/счупи.2. Монтиране на маркуча за смазване на турбината, монтира се на блока, сваля се датчика на маслото слага се температуроустойчив маркуч за масло с специални хидравлични накрайници за да може при евентуална нужда да се свали маркуча да не се сваля и турбината а просто да се отвият 2 та болта и той пада. - маркуча е с метална оплетка и хидравлични накрайници. - монтира се на мястото на датчика за масло, сваляме датчика слагаме маркуч, слагаме болт от тройник за датчици за масло(налягане, температура) от лада 2103, 2106. - връщане на маслото в картера, слагате температуро и масло устойчив маркуч за препоръчване на семперит, но не български, скапват се, а най-добре е да е метална тръба, така ги правят заводски, много важна част е дупченето на картера, трябва хем да е горе високо хем да е на удобно място за поставяне. Аз лично го сложих с щуцер рико 1/4 цол, бърза връзка се води продават ги на всякъде, и от вътрешната страна гайка, този щуцер не е с милиметрова резба а с цолова, да го имате в предвид, че гайки и метчик 1/4 не се намира във всяка железария, от външната страна шайба и силикон, уплътняването със силикон се прави като добре бъдат обезмаслени повърхностите с бензин или кореселин или нещо подобно, след намазване с температуро и химимически устойчив силикон се оставя около 20 - 30 минутки да дръпне малко слага се картера и се притяга савсем леко след час два се притяга по силно, като внимавайте да не откъснете някой болт. - турбо пътища не е са за подценяване в тунинг магазините няма редуктури с толкова голяма разлика в размерите от 63 / 44 както дойде при мен, но пък в моргите турбо маркучи колко щеш. Аз сложих от ауди не можах да намеря с тези размери от италианско 3. Монтиране на по големи дюзи, оригиналните мисля че бяха 168 cc(кубични сантиметра), ако не намерите или ви излиза по скъпо, алтернативния и по не добре изглеждащ вариант е паралелно свързване на още един чифт дюзи, но обърнете внимание да не са прекалено големи. Аз лично предпочитам първия вариант, с по големите дюзи иначе с втори ред идва в повече бензина и не е добре ! - не карайте колата с турбото преди да сте сложили по големите дюзи от прекалено бедна смес може да спукате някое бутало, или да повредите нещо друго. 4. Вакум на спирачната система. - не махайте маркуча за вакума, аз си го оставих на мястото, понеже като го махнах и покарах малко останах почти без спирачки 5. Map / Maf сензор, оставих го там където си е на смукателния колектор, не направи проблем за сега, не съм гледал на диагностиката дали е дало грешка за не изправност, понеже датчика мери вакум а по някое време вместо вакум там има около 1 бар !6. Първо палене, задължително е да имате уред, който показва съотношение на смес гориво/въздух трябва да е в границата оптимално ! - уред гориво въздух се връзва към ламбда сондата към зеления кабел. Поне при мен така дойде. На самия уред мисля че беше сив. Обикновено има схема, другите 4 кабела са плюс и минус връзват се към плюс и минус... - не подавайте газ на колата преди да е загрял двигателя може да скапете турбината, турбо моторите по принцип работят с масла 5W60, тоест маслото е по рядко при студено палене. Желателно е да сложите на колата 10W40, ако може да го понесе и не е прекалено износен двигателя.7. Турбото на газ, в моя случай понеже ми излиза скъпо и сложно за ремап, съм предвидил да сложа турбо изпарител. - който не можах да настроя, приемам препоръки и менения. - проблема, е че пуска много газ и колата гасне при прехвърляне на газ бензин. Не може и да запали на газ. Сложил съм стандартна плочка като съм запушил дупките за предпазния клапан може би от това идва проблема. Пластмасови болт на изпарителя и металния болт за завити до край. Тройника към плочката той също е завит почти до край и въпреки това пуска много газ. - ако оставя изпарителя да работи като обикновен атмосферен без да слагам маркуча между дросела и турбото към предна и задна мембрана колата пали но при по високи обороти избутва мембраната, газта спира и изгасва.По късно снимки и размери за определените части. Поста е съвсем любителски моля по вещите да поправят ако има неточности или объркващи ситуации за да не направи някой беля по моите указания Не правете това у дома си ! Освен ако не сте се намразили.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Brava 1.6 16v TURBO
Collapse
X
-
Да странно, не знам точно какво мери въпросния уред но определено отчита най-вероятно напрежението и то на газ, след като завивам и развивам тройника на газта стрелката на уреда реагира , мога лично да ти го покажа. Когато се появи проблема при надуването на турбото и точно преди да угасне колата стрелката пада към бедна смес. Това се получава като се опитам да е подкарам на газ като не слагам байпасния маркуч към преден и заден капак на изпарителя.
Коментар
-
Как да ти обясня,че няма вариант да настройш колата с тази сонда и този уред! тя не случайно е тясно лентова и се монтира на вече настроена кола! Отчита разликите примерно от 15 до 14.или си купи широко лентова сонда тя за всички марки е Бош има и вариант да вземеш само сондата без контролера и да я нагласиш с твоя уред но е занимавка по добре цял кит! или отиди да ти настроят колата!uno turbo 1.3 i.e' 86
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
renault espace 99' 2.2dt + автоплатформа
trabant 601 69'
Коментар
-
Най вероятно си прав, само да е подкарам на газ мисля, че ици от русе ще свърши тази работа. Макар, че повече ме интересува как ще тръгне на газ ! Понеже на това смятам да е движа та ако някой може да даде акъл ! Ще съм много благодарен ! Проблема, e че пуска прекалено много газ ! Тройника е почти до край и двата болта на изпарителя за завити до край и въпреки това обърна ли на газ се чува как пуска много газ и колата изгасва.
Коментар
-
montinstall написа:ако някой може да даде акъл ! Ще съм много благодарен !uno turbo 1.3 i.e' 86
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
renault espace 99' 2.2dt + автоплатформа
trabant 601 69'
Коментар
-
Мотора не е разреден за сега, още не се кара направих около 40-50 км за тест налягане на турбото при 6 000 около 1 бар. Дюзи 196 кубика с стандартен компютър и променена горивна карта дадоха ми файла колеги от fiatforum.com дюзите ми ги даде един приятел от алфа са, но не знам от каква каза, че са му били аванта от моргата в която е работел.
Коментар
-
Мартине в твоята ситуация караше турбо мотор с уредба газов инжекцион за турбо мотор, която се настойва софтуерно и лесно...Колега до колкото разбрах караш с обикновена уредба, но в крайна сметка не разбрах по-конкретна информация за изпарителя, явно няма как да следиш налягането на газта след изпарителя. Ако не си го измерил трябва да е около два пъти бууста които имаш... Дай малко повече инфо...Поздрави!x3m team
Коментар
-
x3m_tuning колега кое налягане те интересува, това в колектора преди дросела, налягането преди или след тройника към смесителната плочка (налягането към изпарителя) или друго имаш в предвид. Конкретно наблюдавания ефект беше че при прехвърляне от бензин на газ изпарителя пуска огромно количество газ с завъртян почти до край тройник и пласт масов винт на изпарителя( винта за чувствителност на мембраната) завит до край щифт за постоянно пускане на газ(месинговия болт на корпуса на изпарителя). Колата изобщо не заработва на газ. Маркучите от смукателя към байпасния тройник са Ф8 мм. може от това да е проблема. Знам ли вече .. Пробвах и с атмосферен изпарител ферони, той е същия като ловато по размери и мембрани само прехвърлих капаците на ловатото, пак същия синдром пуска много газ и изобщо и не припалва на газ.
Коментар
-
колега турбо кола и газ с плочка... според мен и трябва добър доктор който го е правил и друг път,нямам никакво понятие от газ ,но това което си написал 1бар бууст има няма 200цц дюзи и не разреден двигател са много противоположни неща , според скромния ми опит сравнение с много други хора с турбо коли сетъпа е много неподходящ ,тези 1.6 16в са доста сгъстени двигатели , няма да е лошо ако не разредиш мотора да намалиш налягането на 0,3 бара защото според мен (дано да греша) няма да изкара ,,,Поздрави и успех колега възхитен съм от проекта ти, а и само не разбрах с какъв кулер сиFiat Bravo 16VT Project
Коментар
-
А ти караш атмосферен мотор на който е трансплантирано турбо! надуващо 1 бар караш без кулер и гледаш АФР на заводската сонда като си сложил китайски уред за бедно богато!с инжектори 200цц и вече си минал 50-60 км! съвсем скоро очаквам да пишеш ,че нещо стана с мотора П.П.А не си писал и за блоу-офф най вероятно и такъв нямаш!uno turbo 1.3 i.e' 86
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
renault espace 99' 2.2dt + автоплатформа
trabant 601 69'
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар