Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изпускателни тръби и Intercooler

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Изпускателни тръби и Intercooler

    Мисля че си намерих занимание за това лято. Вчера видях едни страхотни изпускателни тръби на Abarth на живо монтирани на едно Integrale EVO и абсолютно копие на тях само че правени на друго EVO...хммм много интересно ми стана че са направени и то доста добре. Мисля да се пробвам да направя и на моята понеже имам необходимата база и необходимите средства и материали но дали ще станат понеже нямам образец от който да крада за моя модел Lancia Delta I 1,9TD (Двигателят ми е същия като на Tipo 1,9 TD). Ето една снимка със специални изпускателни тръби за Integrale ( http://www.auto-integrale.co.uk/uni-...part-6-BIG.jpg ) но за разлика от тези модела на Abarth беше с по-дълги и по-оплетени тръби. Има ли значение това? Как мислите дали ще се отрази добре това на двигател 1,9 TD? Някой правил ли е от вас досега подобно нещо? Дайте идея за вида на материала от който трябва да са изработени тръбите и дебелината на стената. Но да не ми предложите някаква сплав от която се правят космически кораби. Нещо което е по-практично.A как стоят нещата с Intercooler-ите? Какво е точно тяхното предназначение? Охлаждане на маслото? И как биха били по-ефикасни и как биха допринесли още малко мощност? Дали ще мога да сменя нещо на моята от някой друг модел който да ми върши по-добра работа? Пишете всичко което ви дойде на ум. Искам да стане 10s Дизел :P Шегувам се...просто искам да се занимавам с нещо което може да ми помогне за бъдещето ми!
    Италянските коли са като жените - само фасони и курвенски номера ти пратвят

    #2
    Човек, работата е далеч по-сложна отколкото изглежда. За изработка на колектора погледни тази тема-http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=12206&postdays=0&postorder=asc&sta rt=0Най-общо диаметъра на тръбите трябва да е строго съобразен, защото по-малкото съпротивлвние в изпускателния тракт не трябва да е за сметка на създаваното подналягане от скоростта на отработените газове, което дори може би е по-важно. Дължината на изходящите тръбопроводи зависи от няколко фактора. Ясно е, че колкото по-малък е пътя на изгорелите газове и с по-малки съпротивления до входа на газовата част на турбокомпресора, толкова по-малки ще са загубите на кинетична енергия, по-бързо ще е "развъртането" на турбинното колело. Странната форма на тръбите, които си видял е с цел еднакъв път на газовете от всички цилиндри, равномерност на захранването на турбината, максимално използване на кинетичната енергия на газовете на съседни цилиндри за създаване на ежекционен ефект и добро очистване. Само че трябва да се мисли за конкретния двигател как е по-добре, с по-дълги или къси, еднакви по дължина тръби. А дали такива тръби ще се поберат в коша ти? Интеркулера на български му казват въздушен охладител. Служи за понижаване температурата на сгъстения вече в компресора на турбокомпресорния агрегат въздух, като така се намалява се досещаш обема му. Всички съвременни турбокомпресорни системи са снабдени с междинен охладител. Ясно е, че като имаш по-голям охладител можеш да "обработиш" по-голям дебит въздух(така ще ти е много полезен), но по-голям охладител значи по-голямо съпротивление в смукателния тракт, по-бавно развуртане на турбинното колело при ниски обороти (малка скорост на отработените газове). Мисълта ми е, че трябва всички елементи в системата да бъдат подходящо подбрани, турбокомпресор, колектори, охладител и т.н.

    Коментар


      #3
      me_to_u мерси много. Май ще се откажа с тази авантюра....а ако ми дадете надежда може и да стане нещо
      Италянските коли са като жените - само фасони и курвенски номера ти пратвят

      Коментар

      Working...
      X