Колеги,днес смених разпределителният вал на пунтото,но от преди една седмица ми прави проблем налягането на турбото.Като го пална първото дърпане,първа и втора с газ и турбото помпи до 1.4бара,а след това не може да качи и до 0.6бара.Търсих спукано маркуче до изпускателния клапан или някъде другаде,но видимо няма.Клапана си испуска налягането,но ми се струва че не може да задържа на по високо намягане,май му е дошло времето.Като му давам газ на място,и наблюдавам клапана,отваря докато давам газ на около 4500 оборота,а не трябва май да отваря до като давам газ.Помощ моля ви!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с налягане на турбото на Пунто 1.4 ГТ помагайте!!!
Collapse
X
-
Re: Проблем с налягане на турбото на Пунто 1.4 ГТ помагайте!
niko82 написа:Колеги,днес смених разпределителният вал на пунтото,но от преди една седмица ми прави проблем налягането на турбото.Като го пална първото дърпане,първа и втора с газ и турбото помпи до 1.4бара,а след това не може да качи и до 0.6бара.Търсих спукано маркуче до изпускателния клапан или някъде другаде,но видимо няма.Клапана си испуска налягането,но ми се струва че не може да задържа на по високо намягане,май му е дошло времето.Като му давам газ на място,и наблюдавам клапана,отваря докато давам газ на около 4500 оборота,а не трябва май да отваря до като давам газ.Помощ моля ви!!!uno turbo 1.3 i.e' 86
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
renault espace 99' 2.2dt + автоплатформа
trabant 601 69'
-
Re: Проблем с налягане на турбото на Пунто 1.4 ГТ помагайте!
bebito^^^ написа:niko82 написа:Колеги,днес смених разпределителният вал на пунтото,но от преди една седмица ми прави проблем налягането на турбото.Като го пална първото дърпане,първа и втора с газ и турбото помпи до 1.4бара,а след това не може да качи и до 0.6бара.Търсих спукано маркуче до изпускателния клапан или някъде другаде,но видимо няма.Клапана си испуска налягането,но ми се струва че не може да задържа на по високо намягане,май му е дошло времето.Като му давам газ на място,и наблюдавам клапана,отваря докато давам газ на около 4500 оборота,а не трябва май да отваря до като давам газ.Помощ моля ви!!!Power Under Pressure
Коментар
-
Re: Проблем с налягане на турбото на Пунто 1.4 ГТ помагайте!
niko82 написа:Като му давам газ на място,и наблюдавам клапана,отваря докато давам газ на около 4500 оборота,а не трябва май да отваря до като давам газ.WhitePower написа:щом клапана мърда значе е добре и бачка , ама що нямаш налягане незнам може контролера ( соленоида да е здал ) може и гейта да не затваря добреuno turbo 1.3 i.e' 86
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
renault espace 99' 2.2dt + автоплатформа
trabant 601 69'
Коментар
-
Re: Проблем с налягане на турбото на Пунто 1.4 ГТ помагайте!
WhitePower написа:bebito^^^ написа:niko82 написа:Колеги,днес смених разпределителният вал на пунтото,но от преди една седмица ми прави проблем налягането на турбото.Като го пална първото дърпане,първа и втора с газ и турбото помпи до 1.4бара,а след това не може да качи и до 0.6бара.Търсих спукано маркуче до изпускателния клапан или някъде другаде,но видимо няма.Клапана си испуска налягането,но ми се струва че не може да задържа на по високо намягане,май му е дошло времето.Като му давам газ на място,и наблюдавам клапана,отваря докато давам газ на около 4500 оборота,а не трябва май да отваря до като давам газ.Помощ моля ви!!!
Коментар
-
Re: Проблем с налягане на турбото на Пунто 1.4 ГТ помагайте!
kiros написа:WhitePower написа:bebito^^^ написа:niko82 написа:Колеги,днес смених разпределителният вал на пунтото,но от преди една седмица ми прави проблем налягането на турбото.Като го пална първото дърпане,първа и втора с газ и турбото помпи до 1.4бара,а след това не може да качи и до 0.6бара.Търсих спукано маркуче до изпускателния клапан или някъде другаде,но видимо няма.Клапана си испуска налягането,но ми се струва че не може да задържа на по високо намягане,май му е дошло времето.Като му давам газ на място,и наблюдавам клапана,отваря докато давам газ на около 4500 оборота,а не трябва май да отваря до като давам газ.Помощ моля ви!!!Power Under Pressure
Коментар
-
сигурно греша, защото на моя наистина му бях откачил кабела и чека светеше, та предположих че ако е развален соленоида би трябвало пак да свети ,но явно не.то тая кола е един голям парадокс , може да ти се преебат половината датчици или да се откачат и чека пак не реагира, но в същото време доста хора каращи ГТ се оплакват че им свети ако пък колегата се види в чудо и не може да се оправи,аз сам на 40км от него да пише ако иска да се видим ще му дам моя клапан за проба , а пък на мен ми трябва детонационен датчик за проба.може да комбинираме нещата.
Коментар
-
Д-р Чейс: 16 годишно Пунто ГТ Със склонност към внезапно пренадуване. Д-р Хаус: Откога започнахме да се занимаваме с елементарни случаи? Да си смени соленоида. И без повече глупости. Д-р Чейс: Соленоида е сменен преди няколко седмици. Симпомът си остава. Д-р Камерън: Блоу оффа може да бъде причината. Д-р Чейс: И той е сменен. Д-р Хаус: Хм. Интересно. Ще поемем случая. Направете проба на Блоу оффа. Д-р Чейс: Няма нужда. Блоу оффа е сменен съвсем скоро. Собственикът ми каза. Д-р Хаус: Правило номер едно. Всички лъжат. Направете пробата. ///// Д-р Чейс: Етилен - мембраните и пружината са в норма. Определено не е от блоу оффа. Д-р Камерън: Пробит маркуч на гейта и от там проблем с пренадуването. Д-р Хаус: Хей. Говорим за внезапно пренадуване. Ако нещо не е наред с гейта симптомът щеше да е постоянен. Защо не се върнеш обратно във "Вилхем Пик" и да учиш механици сукалчета как се сменят накладки. Предложения? Д-р Чейс: Пробит кулер също отпада от списъка на възможните повреди. Разбита перка на турбото? Д-р Хаус: При счупено турбо, щеше въобще да не надува. Моторът отдавна щеше да се е окончил. Д-р Камерън: Лошо гориво? Все пак не знаем анамнезата. Д-р Хаус: Добра идея. Като за жена. Въпреки това не съм убеден. Да сложим Пунтото на Дино тест. Д-р Чейс: Според шофьора, мощността на автомобила не се е променила. Има ли смисъл да подлагаме колата на такова мъчение? Д-р Хаус: Непостоянните симпоми са най-страшните. За това такива случаи идват при мен. Направете дино тест. ///// Д-р Камерън: Имаме нов симптом- По време на теста червената лампа с инжекторчето-а примигва. Д-р Чейс: Проблемът може да е в датчика на коляновия вал. Нацепен кабел на датчика на Хол създават променливо зарядно напрежение. Д-р Хаус: Чудесно. Но това не обяснява проблемът с пренадуването. Д-р Камерън: Може двата симптома да са свързани по някакъв начин. Д-р Хаус: Запомнете едно. Нещата никога не са такива каквито са. Имаме проблем и чека свети, който не би трябвало да се задейства при дино тест и пренадуване. Искам да докарате този мотор до изтощение. Надуйте го. Д-р Чейс: Датчикът за температурата на водата и входящия въздух може да интерферира в компютъра. Може би става въпрос за проблем в мениджмънта на двигателя и електрониката. Д-р Хаус: Малко вероятно. Но направете тест и рестартирайте компютъра. ///// Д-р Камерън: Лог файла от компютъра не показва никакви грешки. Мозъкът на двигателя е чист. Д-р Чейс: Турбото вече не пренадува. Но чека продължава да примигва. Д-р Камерън: Само че чистачките се задействат без причина. Д-р Хаус: Идеално. Сега пък чистачките. Д-р Чейс: И се губи течност. Д-р Камерън: Това е абсурдно. Трябва да пристъпим към основен ремонт. Д-р Хаус: Няма да отворя един двигател само защото отвреме навреме му се приисква да пренадува и чистачките му се задействат току така. Чека е вторично заболяване. Д-р Чейс: Би трябвало да има връзка. Д-р Хаус: Загуба на течност и електрически проблем. Плюс пренадуването, което вече го няма. Д-р Камерън: Може би пренадуването да е било бутафорно. Може просто да е лъжлива информация. Шофьорът вижда, че на арматурното табло налягането се е покачило. Това не означава, че това е така. Д-р Хаус: Това би обяснило внезапното пренадуване. Ако изобщо е имало такова. Д-р Чейс: А и няма загуба на мощността. Д-р Хаус: Какъв е ефекта ако течност попадне между няколко протрити кабела? Д-р Камерън: Късо съединение. Тогава би имало изгорял предпазител. Д-р Чейс: Не и ако късото съединение се разпределя между няколко отделни вериги. Д-р Хаус: Това обяснява и примигването на чека. На двигателя му няма нищо. Натоварете го до краен предел. Д-р Камерън: Това може да го убие.... Д-р Хаус: ...Или да ни покаже, че нямаме никакво пренадуване. И всичко е лъжлива информация. Натоварете мотора и турбото. ///// Д-р Чейс: Хаус, беше прав. Механиката е желязна. Двигателят си работи като по ноти. Охладителната система си работи нормално. Д-р Камерън: Въпреки това двигателят не губи мощност. И уредът на арматурното табло показва, че турбото пренадува. Д-р Чейс: И лампата на чека примигва. Д-р Хаус: Този бууст трябва да отива някъде. Проверихте ли смесите ? Д-р Чейс: Нормално е. Няма покачване на горивото горивъздушната смес е в нормите. Д-р Камерън: Определено не е гарнитура на главата. Д-р Хаус: Не съм те наел на работа за да ми казваш неща, които вече знам. Д-р Чейс: И сега какво? Д-р Хаус: Загубата на бууст всъщност е разковничето. Шофьорът не е забязал това по-рано, защото е сменил турбото и си скоро и загубата на бууст той е приел като ненастроен гейт. Всеки двигател след смяна на турбо се нуждае от настройка на гейта или следва разтопено бутало. Но пренадуването не е постоянно, а загубата на бууст минимална. След като загубата на бууст се съчетава с електрически проблеми явно става дума за късо съединение. Намерете го. Д-р Чейс: И как да стане това? Д-р Камерън: Определено е около мотора. Д-р Хаус: Изключете всички предпазители и консуматори. Включете 220 волта в инсталацията на автомобила. Това трябва да свърши работа. Д-р Камерън: Това може да подпали цялата инсталация. Д-р Хаус: Вземете си пожарогасители. И правете каквото ви казвам. Д-р Камерън: Какво подозираш? Д-р Хаус: Синдромът на Темпра турбо. ///// Д-р Камерън: Появи се пушек. Бял пушек зад всмукателните колектори. Д-р Чейс: Хаус, ти беше прав. Д-р Хаус: Аз винаги съм прав. Намерете източника на белия пушек и започнете лечение чрез смяна на кабелите в този район. Д-р Камерън: А загубата на бууст? Д-р Хаус: Имаме нужда от трансплантация на соленоид. Ще включа пациента в списъкът на чакащите от моргите. Д-р Чейс: Сигурен ли си, че това е причината? Че това е синдром на ? Д-р Хаус:. Определено. Внезапното пренадуване без загуба на мощност не е никакво пренадуване. Просто нещо лъже уредите. След като имаме минимална загуба на бууст, присвяткване на лампата за чека-а и спонтанно включване на чистачките това говори за напрежение във веригите.Във соленодида влизат два маркуча от турбото и от гейта. След като е сменено турбото, са сложени маркучите от гейта и за пръскалките. Капещата течнот (от маркуча за пръскалките) е влизал в снопа кабели под колектора и е предизвикал примигването на лампата на чека-а и спонтанното включване на чистачките. Както и грешни показания на бууста. Клиничен случай на синдромът на Темпра турбо.Uno Turbo RulZz
Коментар
-
[quote="kiros"]сигурно греша, защото на моя наистина му бях откачил кабела и чека светеше, та предположих че ако е развален соленоида би трябвало пак да свети ,но явно не.то тая кола е един голям парадокс , може да ти се преебат половината датчици или да се откачат и чека пак не реагира, но в същото време доста хора каращи ГТ се оплакват че им свети ако пък колегата се види в чудо и не може да се оправи,аз сам на 40км от него да пише ако иска да се видим ще му дам моя клапан за проба , а пък на мен ми трябва детонационен датчик за проба.може да комбинираме нещата.[/quotКолега,ако си свободен утре,да се видим,да обменим малко опит,и да видим какво им е на бегачките.Обади ми се да се разберем тел. ми е 0888659642 НиколайFiat Punto 1.4GT-с чип и спортно укачване,егати лудницата)
Коментар
-
Колега (TURBOLAN).Виждам че си запознат доста с болките на ГТ-тата. Сега да ти обясня по добре моя проблем.Като го подкарам в движение на ход,на арматурното тъбло датчика за налягане на турбото не може да стигне и 0.6 бара.А трябва да помпи до 1.4 бара(когато си работеше нормално).Вървенето е осезателно слабо,не дърпа както преди.Така че мисля че не пренадува,а че губи някъде налягането,и се осъмних в изпускателния клапън защото мисля че,не би трябвало да отваря,когато форсирам двигателя на място,по време на подаване на газ.Сравнително нов съм в тези среди,така че ако може помагайте.Ако трябва и до София ще дойда,да го качим на дино тест,защото и без това ми е интересно,да видя какво ще стане.И на таблото не свети нищо друго освен лампичката за дюзите,която си свети от както са сменени с по големи.Fiat Punto 1.4GT-с чип и спортно укачване,егати лудницата)
Коментар
-
[quote="jungleraver"]Колега, какъв точно вал сложи, направи ли му коректен shimming? И моите са сменени с по-големи, но не свети чек-а, свети само първите 3 секунди след като запаля, да не си разбутал нещо при смянаКолега,сложих вал от Пунто 1.6 8V 90к.с.Нищо не сме разбутвали щото проблема не е от сега,а от една седмица.А ллампичката на тавлото с нарисуваната дюзичка,наистина свети от 2 години и не съм имал проблеми.Fiat Punto 1.4GT-с чип и спортно укачване,егати лудницата)
Коментар
-
Първо съвет от мен разбери защо свети - или иди на диагностика или ако не е възможно направи си сам един блинк тест - ето ти тука линк как става и какво значат кодовете, поне може към нещо да те насочи. После ако се съмняваш в соленоида откачи мркъчето което отива от турбото към соленоида и го закачи към гейта на турбото - така ще караш на налягане колкото ти е натегната пружината на гейта, но поне ще видиш ако е стабилно вече налягането че слоеноида те ебава. Това че блоу-оф клапана мърда нищо не значи, намери друг за проба и установи защото особено ако ти е заводския пластмасов е мнооого вероятно да не може да задържи налягане. Провери всички вакумни маркучета основно, малко да е сцепено някое ще прави проблем.тежък е животът лек...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар