Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Антикрила.Аеродинамични отвори, канали, прерези и въздухозаб

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Антикрила.Аеродинамични отвори, канали, прерези и въздухозаб

    Колеги намерих това в нета смятам че ще е полезно.Тези елементи се вграждат предимно на спортни и състезателни автомобили,които се движат с високи и средни скорости.Трябва да се прави разлика между крило, спойлер и антикрило.Крилата се ползват при летателните апарати,антикрилата са на спортните и състезателните автомобили.Антикрилата се поставят под ъгъл максимално до 15’(наречен ъгъл на атака).Те създават притискаща сила на автомобила към настилката, той става по стабилен в завой т.е. повишава неговата курсова устойчивост. Тази стойност може да се повиши с около 30%, за разлика от обтекателите и спойлерите,антикрилата повишават въздушното съпротивление,което е функция на скороста и може да достигне до 40% над 300км/ч. Това спомага за по добро преминаване от високи към по ниски скорости. Повишеното съпротивление от антикрилата изисква да се поставят двигатели с висока литрова мощност - над 200к.с. на 1л. Антикрила се поставят отпред под бронята и отзад над задния капак, срещат се рядко и централно разположени крила. Изработват се от леки материали като пластмаса, алумининий и стъклопластика.И накрая нещо като като обобщение: на обикновените автомобили може да се вграждат обтекатели и спойлери,които ако са правилно разположени ще подобрят динамиката на автомобила и ще намалят разхода на гориво. За антикрилата е целесъобразно да се вграждат само на спортни и състезателни автомобили движещи се на писти с затворен кръг където се изисква висока средна скорост при преминаване между завоите.При високоскоростните спортни и състезателни автомобили има специално изработени аеродинамични отвори.Ако погледнем един такъв автомобил отпред ще забележем специално изработени отвори на предната броня през които по специални канали преминава част от въздушния поток за обдухване на спирачните дискове които работят на висок температурен режим,като аналогично е и за задните спирачки. На предния капак при някои модели пък има следните отвори:-отвор за преминаване на въздух за обдухване на изпускателните тръби, този вход може да бъде оформен и като въздухозаборник-отвори за охлаждане на двигателя-изработват се на предния капак и предните калници(странични прорези тип акула),за подобряване на охлаждането на двигателя(за предно разположен двигател),а за задно разположен двигател се правят на задния капак и задните калници.
    FIAT - TIPO 2.0i.е
Working...
X