Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

тунинг на старата фиатка 125п 2,0 и16v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    тунинг на старата фиатка 125п 2,0 и16v

    Здравейте,реших да споделя и своята мания по фиатите,притежавам 4 модела един от които е и този ретро модел.Поизведен е 1976г и е служил вярно доста годинки на баща ми,и понеже вече е собственик на темпра от година и половина ,125-цата излезе в пенсия.Зедно с тази темпра взех и една ударена 2,0 8клапана,от която останаха доста части.Та се появи въпроса дали този двигател може да се сложи в фиат125п.От доста време се занимавам с коли работейки в сервиз,и в свободното си време реших да се заема с пригаждането на този мотор от темпрата.Докато се чудех от къде да започна,случайно на едни вторични суровини изхварляха едно типо 1,8 16винтила,попитах за цена на главата евентуално да си я сваля,и се оказа че поисканата цена за нея е доста смешна и въобще не се зачудих да я смъкна.Взех и гърнитурата на главата за сравнение с тая на 2,0 8 клапана ,оказа се че са напълно еднакви и е възможна трансплантацията на главата на 2л блок,друг беше въпроса дали буталата няма да опират ж клапаните понеже на 2литровия блок са с 2 прореза за два клапана,а на 16 вентиловите блокове са с 4 прореза за клапаните.Н че не можеха да се монтират бутала от 16в,2литра блок но както и да е,целта е да се вкарват възможно най малко финанси.Захванах се с разглобяването на мотора от темпрата 2,0 8клапана.Отсраних главата и се заех с поставянето на 16в глава само за мярка,като я захванах с 3 болта за блока ,колкото да мога да зацепя ангренажа,оказа се че ангренажните колела на разпределителните валове са с по малка стъпка на зъбите за ремъка,отколкото на това на коляновия вал на 2,0 блок.След половин час мерене и проби реших да заменя ангренажните зъбни колела на 16вентиловата глава с тези от 8 вентиловата,зацепих ремъка и се уверих че челата на буталата не опират в клапаните като с това този проблем отпада.Другото беше да не е мн сгъстен мотора,от там да се полу4ат детонации и тн.Това оставих за по натам,заех се да преправям картера ,тъй като ще опира в моста, отделно че е и наклонен а в коша ще стои изправен.Хванах ъглошлаифа и започнах да режа и кроя дъното.,а след това и на сондата за маслемата помпа.В последствие проверих и основни биелни лагери,сегменти ,замених с нови нормален размер ,макар че можеха о6те да карат,поставих лагери глико,сегменти разградски понеже ми се явиха подарък от един познат.Ето малко снимки ,повече по натам.
    Прикачени файлове

    #2
    ето още снимки,главата не е пилена само са полирани всмукателните и изпускателни отверстия препаснати клапани и сменени гумички ,гарнитура на главата пайен,баланс валовете мисля да не се зацепват 6те ги фиксирам неподвижни,дюзите са си стандартни от 2,0 8в -240сс,засега и компютъра с които ще се кара също е от този мотор,впрочем някои знае ли дали има огромна разлика между този и този на 2,0 16в.
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Мтора пасна след рязане откъм шофъора на една доста голяма дупка,заради делкото и термостата,и преправяне на тампоните които са ладажийски,скоростаната кутия си е оригиналната на 125-цата,но след сменен кожух на съединителя от лада,маховик,притискател и феродов диск 200мм от лада,стартер от ауди б4 2,3и с бендикс от форд и 4елна 4аст от лада с помоща на заварка с аргон за препасване към скоростната кутия,назад вси4ко си е стандартното
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        ето иго и вече запален http://vbox7.com/play:1ba26cc5b0

        Коментар


          #5
          браво ! аз лично се изкефих много :D
          Пунтак 1.1 с лека измама под капака

          Коментар


            #6
            Евала! Проекта е добър Двигателя ти доста прилича на моя...
            '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
            '97 Coupe 16VT 262WHP+

            Коментар


              #7
              Re: тунинг на старата фиатка 125п 2,0 и16v

              radoslav4i4i написа:
              ...Поизведен е 1976г и е служил вярно доста годинки на баща ми...
              Че и цвета му... Върна ме в моите спомени с веки детайл от снимките, минеш ли през Варна имаш едно предни спирачни маркучи от мен, чисто нови, към 25-30 годишни Огледай му задните подкалници и ако трябва ги омажи яката, че два бракувах само заради задни подкалници. Сега пръскала разни дал Господ.
              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

              Коментар


                #8
                Браво за труда и ентусиазма! Интересното е че си успял да опънеш ангренажа с ролката, поставена на мястото за 8 кл. глава. По принцип колелата на 16-та са малко по събрани и можеше да не се получи. Картера след перформънса колко литра събира? Имай пред вид че тея двигатели са малко капризни към маслената система.
                https://www.cialispascherfr24.com/

                Коментар


                  #9
                  Предният пояс, дето си го отрязал, ще го затвориш ли?
                  Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                  Коментар


                    #10
                    тунинг на старата фиатка 125п 2,0 и16v

                    ето и скица за външен тунинг
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #11
                      за тунинг на външния вид направо можеш да гледаш от Fiat 131 Abarth
                      Fabbrica Italiana Automobili Torino
                      F I A T - BraVo 2.0 20V HGT 97
                      F I A T - Uno 0.9 85 500 000 km dvg железо! Вече с 1050 кубика Abarth 70 hp
                      F I A T - CoUpe 2.0 16V LE Style

                      Коментар


                        #12
                        тунинг на старата фиатка 125п 2,0 и16v

                        цветове не съм мислил понатам ще е,по принцип се занимавам с боядисване на коли,така 4е квото остане от клиентите се е фаида ще се забъркат някви цветчета

                        Коментар


                          #13
                          Евала.Това ми хареса,щом си се справил със зацепването браво.Върна ме в детските ми години,като бях малък нашите си купиха такъв чисто нов.Браво за ентусиазма.
                          Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                          Коментар


                            #14
                            Ашколсун! Аз също отдавна мечтая за 8 или 16 VТ в купе на жигули - реплика на Фат 124. Ама мноу калпаво откъм окачване.... пък тука отзад беше и на ресьор ...май....ама иначе наистина браво за ентусиазма, мерака и труда... То на туй лекото купе и ще и понавървява ми се чини! Покара ли? Как е?Междувременно тоз всмукателния колектор от какво е и да не би да ти е останал некой такъв излишен!
                            ТУНИНГА СТРУВА ПАРА! ДРУГОТО Е ..... МУНИНГ

                            Коментар


                              #15
                              RASTIL написа:
                              Междувременно тоз всмукателния колектор от какво е и да не би да ти е останал некой такъв излишен!
                              Тези май са от интеграле. На S.W.A.T. Типото е със същия. Явно на 1.8 16 кл. слагат такива сток. Между другото и аз искам такъв, щото има по-лесен достъп до дюзите.
                              https://www.cialispascherfr24.com/

                              Коментар

                              Working...
                              X