Здравейте,реших да споделя и своята мания по фиатите,притежавам 4 модела един от които е и този ретро модел.Поизведен е 1976г и е служил вярно доста годинки на баща ми,и понеже вече е собственик на темпра от година и половина ,125-цата излезе в пенсия.Зедно с тази темпра взех и една ударена 2,0 8клапана,от която останаха доста части.Та се появи въпроса дали този двигател може да се сложи в фиат125п.От доста време се занимавам с коли работейки в сервиз,и в свободното си време реших да се заема с пригаждането на този мотор от темпрата.Докато се чудех от къде да започна,случайно на едни вторични суровини изхварляха едно типо 1,8 16винтила,попитах за цена на главата евентуално да си я сваля,и се оказа че поисканата цена за нея е доста смешна и въобще не се зачудих да я смъкна.Взех и гърнитурата на главата за сравнение с тая на 2,0 8 клапана ,оказа се че са напълно еднакви и е възможна трансплантацията на главата на 2л блок,друг беше въпроса дали буталата няма да опират ж клапаните понеже на 2литровия блок са с 2 прореза за два клапана,а на 16 вентиловите блокове са с 4 прореза за клапаните.Н че не можеха да се монтират бутала от 16в,2литра блок но както и да е,целта е да се вкарват възможно най малко финанси.Захванах се с разглобяването на мотора от темпрата 2,0 8клапана.Отсраних главата и се заех с поставянето на 16в глава само за мярка,като я захванах с 3 болта за блока ,колкото да мога да зацепя ангренажа,оказа се че ангренажните колела на разпределителните валове са с по малка стъпка на зъбите за ремъка,отколкото на това на коляновия вал на 2,0 блок.След половин час мерене и проби реших да заменя ангренажните зъбни колела на 16вентиловата глава с тези от 8 вентиловата,зацепих ремъка и се уверих че челата на буталата не опират в клапаните като с това този проблем отпада.Другото беше да не е мн сгъстен мотора,от там да се полу4ат детонации и тн.Това оставих за по натам,заех се да преправям картера ,тъй като ще опира в моста, отделно че е и наклонен а в коша ще стои изправен.Хванах ъглошлаифа и започнах да режа и кроя дъното.,а след това и на сондата за маслемата помпа.В последствие проверих и основни биелни лагери,сегменти ,замених с нови нормален размер ,макар че можеха о6те да карат,поставих лагери глико,сегменти разградски понеже ми се явиха подарък от един познат.Ето малко снимки ,повече по натам.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
тунинг на старата фиатка 125п 2,0 и16v
Collapse
X
-
ето още снимки,главата не е пилена само са полирани всмукателните и изпускателни отверстия препаснати клапани и сменени гумички ,гарнитура на главата пайен,баланс валовете мисля да не се зацепват 6те ги фиксирам неподвижни,дюзите са си стандартни от 2,0 8в -240сс,засега и компютъра с които ще се кара също е от този мотор,впрочем някои знае ли дали има огромна разлика между този и този на 2,0 16в.
-
Мтора пасна след рязане откъм шофъора на една доста голяма дупка,заради делкото и термостата,и преправяне на тампоните които са ладажийски,скоростаната кутия си е оригиналната на 125-цата,но след сменен кожух на съединителя от лада,маховик,притискател и феродов диск 200мм от лада,стартер от ауди б4 2,3и с бендикс от форд и 4елна 4аст от лада с помоща на заварка с аргон за препасване към скоростната кутия,назад вси4ко си е стандартното
Коментар
-
Re: тунинг на старата фиатка 125п 2,0 и16v
radoslav4i4i написа:...Поизведен е 1976г и е служил вярно доста годинки на баща ми...Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Браво за труда и ентусиазма! Интересното е че си успял да опънеш ангренажа с ролката, поставена на мястото за 8 кл. глава. По принцип колелата на 16-та са малко по събрани и можеше да не се получи. Картера след перформънса колко литра събира? Имай пред вид че тея двигатели са малко капризни към маслената система.
Коментар
-
Ашколсун! Аз също отдавна мечтая за 8 или 16 VТ в купе на жигули - реплика на Фат 124. Ама мноу калпаво откъм окачване.... пък тука отзад беше и на ресьор ...май....ама иначе наистина браво за ентусиазма, мерака и труда... То на туй лекото купе и ще и понавървява ми се чини! Покара ли? Как е?Междувременно тоз всмукателния колектор от какво е и да не би да ти е останал некой такъв излишен!ТУНИНГА СТРУВА ПАРА! ДРУГОТО Е ..... МУНИНГ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар