a свещите беше ли ги сменял скоро?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
мнение за плазмено запалване
Collapse
X
-
И на мен ми е интересно... но с тази офанзивна тактика го карате човека да се срамува и да се налага да лъже, че да не се чувства кофти. Оставете го на мира да ни каже спокойно какво е станало.. и да са го прецакали е добре да обясни подробно, без да го нападате, че да предпази и други хора от форумаFIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
не съм мерил нищо, не знам къде да ида да меря, ако някой иска може да си оставя ГСМ-а, устройството може да се изключи и пак да се включи, и може някой по разбиращ от мене да ви каже има ли ефект...аз мислех че съм се прекарал, обаче като се качих на колата, усещам как върви повече от преди, разхода още не съм го засекъл, след ден два и за рахода ще ви пиша, но както наблюдавам поне няма да е по висок, също може ако някой има време на место при човека да иде и да го разпита, в гаража дето Надежда Михайлова го приватизира нагло бачка, свестен ми се видя, има доста разработки и патенти, сега го патентова това и ми показва, че искат да го купят патента големи фирми, но тои само патента чакал...та ако някои има интерес ще си дам ГСМ-а, просто не разбирам много от тея неща
Коментар
-
AlBundy написа:ХахахахаНе знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.
Коментар
-
Хайде, изпратих ги моите да спят, да понапиша нещо за запалванията. Основната идея на запалването е да се натрупа някакво количество енергия за времето между две искри и след това тази енергия да се освободи изведнъж под формата на високо напрежение върху свещите. Най-общо има 2 вида запалвания, в зависимост от това къде се натрупва енергията - 1. с индуктивно натрупване на енергията и 2. с капацитивно натрупване на енергията.Индуктивните запалвания, натрупват енергията под формата на магнитно поле в сърцевината на запалителната бобина. Това става като през бобината се пропуска доста голям ток (5..6А), при сравнително ниско напрежение. Този ток създава магнитно поле в сърцевината на бобината. При рязко прекъсване на тока (в старите конструкции чрез чукче/наковалня, в новите чрез електронен ключ) във вторичната намотка на бобината се появява високоволтов импулс, който създава искрата в свещта.На практика всички промишлени модули използват този тип запалване, включително най-съвременните с бобина на всеки цилиндър, въпреки че този тип запалвания имат някои големи недостатъци - по-големи загуби в комутиращите елементи, по-ниско КПД и от тука по малка енергия на искрата, особенно при високи обороти. Истината е, че дори най-съвременните решения страдат от тези недостатъци, въпреки че се усъвършенстват постоянно. Защо промишлеността упорито използва тези решения? Ами много просто - те са евтини и технологични. Лесно се реализират с евтини интегрални схеми и транзистори и лесно се стиковат със съвременните процесорни решения. От другата страна са кондензаторните запалвания. Всъщност няма нищо ново под слънцето - тези запалвания са известни отдавна и дори се произвеждат серийно, но като допълнителни модули за вграждане след продажбите. Има и много любителски схеми.Основната идея на кондензаторното запалване е, енергията необходима за искрата да се натрупа в кондензатор под формата на сравнително високо напрежение (около 300..400V) и когато дойде момента на искрата, този кондензатор бързо се разрежда през първичната намотка на бобината. На вторичната намотка се получава импулс високо напрежение.Трябва дебело да се отбележи, че кондензатора е много по-добър акумулатор на енергия от бобината. В резултат, загубите в кондензаторните запалвания са пренебрежимо малки, а КПД-то доста високо. Освен това кондензатора може да се зареди много бързо, което води до устойчива искра в целия диапазон на оборотите, почти независима от напрежението на акумулатора, температура и др. странични влияния.Като добавим и изключително лесната регулировка на енергията на искрата в широки граници, получаваме много привлекателна като параметри система.Но, има разбира се едно "но". Схемите на тези запалвания са на порядъци по-сложни от индуктивните запалвания. И не само са по-сложни, но и са доста не технологични, защото обикновенно съдържат елементи, доста неподходящи за автоматизирано производство. Увеличаването на сложността, допълнително намалява и надеждността на схемата като цяло и увеличава цената. Явно има и проблеми със доброто стиковане със микропроцесорните системи. Никоя от тези трудности не са непреодолими, но явно комбинацията на по-висока цена с по-ниска надеждност плаши производителите. А и серийното производство като цяло е много много консервативно - повярвайте ми сам работя в такова - нови неща се възприемат само ако няма накъде. А все пак ние тук обсъждаме автомобили, които са абсолютна конфекция-ширпотреба. Сигурен съм че луксозните специални автомобили използват по-съвършенни схеми на запалването - там това е оправдано.Направих този обзор, защото е очевидно че обсъжданото "плазмено" запалване в действителност е някакъв вид кондензаторно запалване с увеличена енергия на искрата. Дотук добре - увеличената енергия на искрата действително би трябвало да доведе до по-добро изгаряне и от тук повишаване на мощността и намаляване на вредните емисии, особенно ако схемата работи добре и на високите обороти.Какво обаче кара производителите да не вдигат енергията на запалването? Ами първо, както казах в индуктивните системи енергията не се регулира толкова лесно - загубите са големи и ако вдигаме тока през бобината, загубите също ще нарастнат. В резултат ще трябват специални бобини, можещи да разсейват по-висока мощност, по-мощни транзистори, а пък надеждността ще намалее.Второ, и то е по-важното, при по-висока енергия на искрата ще следва директно скъсен живот на запалителните свещи, а почти никой производител не може да си позволи да кара потребителите да сменят свещи на 5000км примерно или пък да използва само супер скъпи платинени и др. специални свещи. Отново да повторя, сигурен съм, че по-луксозните (специални, спортни и др.под.) автомобили използват високи енергии на запалването - все пак за Ферари можеш да препоръчаш да се кара само с платинени свещи.Накрая да разгледаме и многоискровите запалвания. Те наистина са ефективни, особенно при затруднено палене през зимата. Наистина правят ниските обороти по-стабилни и увеличават ефективността на двигателя. Многоискровото запалване би подобрило работата на двигателя и при високи обороти. Ако можеше да се направи. За съжаление обаче, това е почти невъзможно, поради твърде малкото време между искрите при високи обороти. Наистина при 3000об/м времето между две искри е само 5 милисекунди. При 6000об/м времето става 2.5 милисекунди. За това време е трудно да се натрупа енергия дори за една искра, камо ли за повече от една. Разбира се при решенията с бобина на всеки цилиндър (20ms интервал при 3000об/м) е по-възможно, но не забравяйте че там и без друго всичко е умножено по 4, а всяко усложняване вдига цената и сваля надеждността.По тази причина, многоискровите запалвания винаги работят само на ниски обороти, а на високите обороти минават в едноискров режим. И дори в такъв орязан вид са малко серийните коли които имат такива запалвания. Между другото, още по-добри резултати се постигат с две свещи на цилиндър (т.н. twin spark) - тогава и огнищата на запалване са две, което увеличава скоростта на горене на сместта и намалява възможността за детонации. А дори това доказано решение е по-скоро екзотика. Разбира се поради по-високата цена.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Колега johnfound евалла наистина много нещо си изписъл. Та да вметна и аз по темата малко:Като във всяко нещо и тук според мен има термин който не е използван на място,а това е ПЛАЗМАТА.Може да се каже че тя е четвъртото агрегатно с-е на веществата.И с точност тя е йонизиран газ. И не толкова лесно да се създаде в условията в цилиндъра.За нейното съществуване играят роля фактори като силата на тока(А), темп. и газа който се йонизира (водород,аргон,хелий,азот)като при последния и който е в най-голямо к-во във въздуха за да премине в плазма е нужно по-голямо к-во енергия.(температурата на плазмата му е 15000 К до 22000К)-как ще издържат тея свещи незнам .Така че честно казано си мисля че, едва ли наименованието на запалването трябва да е "плазмено"125s/1600ccm/100ps
Коментар
-
FIAT 125s написа:Колега johnfound евалла наистина много нещо си изписъл. Та да вметна и аз по темата малко:Като във всяко нещо и тук според мен има термин който не е използван на място,а това е ПЛАЗМАТА.Може да се каже че тя е четвъртото агрегатно с-е на веществата.И с точност тя е йонизиран газ. И не толкова лесно да се създаде в условията в цилиндъра.За нейното съществуване играят роля фактори като силата на тока(А), темп. и газа който се йонизира (водород,аргон,хелий,азот)като при последния и който е в най-голямо к-во във въздуха за да премине в плазма е нужно по-голямо к-во енергия.(температурата на плазмата му е 15000 К до 22000К)-как ще издържат тея свещи незнам .Така че честно казано си мисля че, едва ли наименованието на запалването трябва да е "плазмено"Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар