А добре дошъл при бегачките /хаха, силно казано разбира се/Не си играй да сваляш фаровете, просто намери някой приятел с по тънки ръчички, сиреч трябва ти човек с ръце на гинеколог и всички крушки си се сменят по традиционния начин само със сваляне на задните пласмасови капаци на фаровете, ако вече си на вариант да сменяш самите фарове, тогава искаш не искаш предната броня долу.На мен не ми бачка десния прозорез, пасажерския, проблема обикновенно идва от позапекли машинки, понеже за тия години смазката обикновенно вече си е позаминала, но няма да е лошо първо да разбуташ бушона, защото в някои случаи просто той изгаря и като го смениш отново имаш работещ прозорец, ако отидеш на машинка се сваля цялата кора, изолацията под нея и след това целия механизъм, ако може да се ремонтира действаш ако не друг и си пак в джаза п.п. от коя част на БГ си, ако си от София може да заформим някоя мини HGT срещичка, че тука в квартала вече сме двама
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пунто HGT ново начало
Collapse
X
-
Здрасти, попринцип не съм регистриран софиянец, но тук работя и съю в София почти всеки ден. За съжаление без уикендите, но все щеизмислим нещо. Фароветене искам да ги сменям в момента защото и пластмасите са доста читави. Сутринта кой акъл ме накара да пипам десния фар регулацията да е изравнен с левия че светеше метър по-близо и взех че го извадих от водача и сега свети пред бронята. Пъл със старото пунто бях свикнал 3 винта и фара вътре на масата за дисекция. За прозореца нещо ме съмнява аки има реле след копчето, че цъкаше леко в таблото нещо първите 2-3 натискания а после нищо, все едно пипам пластмасата до копчето. А кой е квартала? Че на по сокче най добре мога да почерпя опит от дългогодишните собственици на хгъ машинката
Коментар
-
Ще понапиша тук малко инфо, защото се отнася за пунто хгт.Днес със Сашо и Слави убихме 4 часа по свалянето на дросел и инжектори, но ще понапиша малко повече за дросела, снимки не съм правил, но ще ползвам 2 от нета.При пунто хгт дросела е наблъскан с доста маркучи, също дебитомера и стъпковото моторче са монтирани в него.Оригинална снимка:Тука малко тунингована с цветове 1. Това е пластмасов детайл, който с болт 10-ка се хваща за главата и по точно влиза в сепаратора за маслените пари в главата. За него е хванат маркуч, по който излизат картерните газове от мотора. Този маркуч се разклонява в два маркуча /очертаното в светло синьо/, които маркучи както се вижда от снимката влизат в корпуса на дросела. Ако сте забелязали единия маркуч е с по голямо сечение. Там където е показана позиция 3 маркуча с по голямото сечение влиза в една метална втулка, която е с резба и е завита в корпуса на дросела. Именно в тази втулка има клапънче с пружина, което ако неработи няма да има работеща картерна вентилация.2. Това е маркуч, който излиза от термостата, сиреч той отвежда антифриз от охладителната система към дросела. Червената стрелка, която е показана след този маркуч показва посоката на движение на антифриза през дросела, след това антифриза по друг маркуч отива директно в казанчето /разширителния съд/3. Както споменах в точка 1, това е клапанчето за картерните газове.4. ТПС5. Стъпков мотор6. Дебитомер - тука да уточня, че ако искате да махнете дебитомера първо се вади ТПС-са, защото дебитомера опира в него и няма как да го свалите.За да демонтирате дросела е необходимо:1. Развиване на 4 болта, с които е захванат за всмукателния колектор.2. Откачате жилото за газта.3. Откачате маркуча за картерна вентилация, който е захванат за пластмасовия детайл /т. 1 от снимката/ - при свален дросел другите 2 скоби се свалят по лесно 4. Откачате двата маркуча, по които минава интифриза. ВНИМАНИЕ - може да изтече малко антифриз от маркучите за това е важно мотора да е изстинал за да няма изгаряния от антифриз.5. Откачате буксите на дебитомера, ТПС-а и стъпковото моторче и дросела вече е демонтиран.Общо взето е това, след това със спрей за почистване на карбуратори и парцалче се чисти всичко до блясък.Да кажа, че тук м/у дросела и всмукателния колектор има гумена гарнитура подобна на тази на капака на клапаните, сиреч гарнитурата влиза в канал на всмукателния колектор и отгоре затваряте с дросела.За рейката и дюзите.Рейката се държи на два болта и излиза заедно с дюзите, преди това вадите маркуча за бензина както и буксите на всички дюзи, имайте предвид, че при вадене в рейката има остатъчен бензин, който изтича, така че преди демонтажа гасите цигарите Дюзите при пунто хгт са с 4 отвора на изхода. До колкото успях да намеря инфо из нета дюзите ги дават еднакви за всички мотори 1.8 на фиат /мареа, браво, брава, барчета, стило и т.н./ + ситроен саксо 1.6VTS, както и пежо 106 1.6GTIПри мен се оказа, че 2 от дюзите и по точно пластмасовата част в която влизат буксите доста играят, смисъл имат луфт и при разместване в крайно положение съответно дюзата губи сигнал, тоест не отваря.Tъ в близко бъдеще ще си търся дюзи и по този повод да питам - някой ако знае от кой друг мотор могат да се вземат дюзи с по голям дебит ще е полезноpunto HGT
Коментар
-
Нещата се случиха по бързо от колкото очаквах, дюзата на 1-ви цилиндър отказа и вече палим на 3 цилиндъра, след като обърне на газ си ги имам и 4-та цилиндъра, а се очертава пътуване до гр. Лом след 1-2 дни, тури му пепел както се казва, но в крайна сметка добре, че имам уредба на алтернативно гориво, иначе колата оставаше на трупчета.Някой ако има за продаване 4 дюзи нека пише едно ЛС.punto HGT
Коментар
-
cs_aleksandar написа:Коя издъхна ? тази дето я лепих или другата .punto HGT
Коментар
-
Ето снимка на разпаднала се дюза след има няма 16 години работа.Дюза от Мареа 1.8, 97г., уж ги дават еднакви по каталог, но явно пак зависи от годината на производство, най вероятно след 99г. са с другата рейка и инжектори, но тези конкретно са по високи и по тумбести, с по голям диаметър са като сечение:Ето я дюзата от Пунтото, изглежда като джудже спрямо тази от Мареа.punto HGT
Коментар
-
Оня ден ги изхвърлих :D Викам на кой па ще му потрябват.Иначе , може да сложиш, коя да е от тия дюзички:iwp001 - 190cc от великото 1.6iwp006 - 226cc - твоитеiwp042 - 250cc = от някво ренде бяха.Разликата е и в ъгъла на пръскане, но предполагам от 1.6 ще намериш на всеки ъгъл. А и като имаш чесново гориво - кво ти пукаF9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
дюзите са кекави, но не се саморазпадат. Това състояние е защото са сваляни оригиналните конектори от тях без да се махнат телчетата и след най-малкото напъване се ЧУПЯТ или остават полупреебани и могат да се позакрепят, но при следващо сваляне се преебават! И понеже пръкъсването на газовата ти уредба е с конектори са разкачени един път и са щракнати по готините букси на дюзите.... но това не значи че не са били тръгнали още при самото разкачване при монтажа на ГУ. ....... на голф4 1,4 и 1,6 , рено меган сценик 1,6 и 2.0 , също са такъв тип където много се трошат.Punto Sporting turbo
Alfa Romeo 164 super
brava 1.6 16v
Коментар
-
emzo написа:Оня ден ги изхвърлих :D Викам на кой па ще му потрябват.punto HGT
Коментар
-
Нема намиране, само един колега каза, че има ама 50лв/бр., нито работя като цар, нито тая скапана дюза е с позлатени букси, да си ги стиска.Ходих до мегапартс, тия въобще незнаят какво имат, повече няма и да отида до там, в сайта им пише, че имат за купе 1.8 същите като мойте, звънях на телефона - да господине заповядайте на място да си ги видите, отивам обяснявам с какъв цвят, колко отвора, кода какъв трябва да е ..... чакам 15 минути и един ми носи от браво 1.6 , познах я защото първо е с 1 отвор и второ е със зеленикъв пръстен, викам това не е дюзата, която имате в сайта ... чакам още 10 минути ония да рови и излиза и вика - ми прерових всичко такива, които ти търсиш със синьо няма ... ми да ви пикам и на сайта и на всичко фирма мегашит ... ще си карам на 3 цилиндъра Пуснах обява и търся, някой ако може да помогне с въпросната строго секретна част с инициали IWP006 ще съм благодарен.Поздрави.punto HGT
Коментар
-
По въпроса с дюзите от старото пунто страдах че счупих една от буксите и си купих някакви от поло които уж бяха същите кубици ама не работеше добре. Та преди 3-4 седмици като се бях същисал, че не работи като хората колата и на бензин взех че сменявах дюзи и на двигател 1.8 ХГТ от iwp 006 дюзи понеже нямам резервна бройка сложих от 1.2 спортинг iwp045 които ги дават 200cc и колата съвсем умре, даже нещеше да задържи обороти с тия дюзи. За 1.8 мисля, че по- слаби от фабричните едва ли ще вършат работа и ще работят кореткно освен ако не се направи пълен ремап незнайно с каква цел. Иначе аз пак имам проблем с тоците, накрая май ще си купувам 1,2,3,4 бубини за мотора, че ще откача. Мотора работи на 4 цилъндъра при празен ход, в момента в който дам леко газ да се клатя по светофари или където и да е бавничко на 1ва 2 -ра претриса и трябва да го режа. като се кара извънградско горе долу става. Като загрее се оправя и работи почти нормално. Смених половината газова и в момента не ми ебава бензина, сутрин като паля ами дори и след ресет на Екуто и без каране на газ пак леко губи единия цилиндър чат пат.
Коментар
-
Аз да чукна на дърво с бубини проблем не съм имал, ако искаш може да направим една срещичка да свалим мойте и да пробваш как ще е, че ако не е от това си е излишно вадене на пари.Добрата новина е, че бате Слави Банков ми намери дюза почти нова от купе 2001г. за 25 пари, за което ще получи златен медал, както и ще черпавам с уийски и пържоли , утре само да не ни мине котка път вечерта ще монтираме и дано всичко да е ок, ако пък и оборотите се кротнат вече незнам, курбан ли ще се прави, прасе ли ще се коля и аз незнамpunto HGT
Коментар
-
за среща ми е тегаво, че през работно време какво аз така и вие работите. А извънработно време не се задържам в София. Сега поне вечер като започва да е по- светло пак по има вариант за по сок предъ да се прибирам. Иначе мен ме е супер много яд, че имах 4 перфектно работещи бубини от 1.8 купе, които са по- скъпите и по хубави уж от тия на пунтото. Обаче от теснотия в гаража и боклуци на една и счупих буксата. Иначе Италианеца мамка му..... Как може на един и същи мотор в който могат да се монтират и тия и тия бубини, същите да са с различни букси и не мога да сложа 1 към едно тия от купето. Накрая ще запоя жиците направо на мястото на буксите Иначе като цифрички на бубините от пунтото дават някакво 11C на тия от купето пише 14C та сигурно и не са съвсем еднаквиПС: иначе тая седмица съм отпуска, ама колата я оставих да ми боядисат тавана, че ми капеше от уплътнението на предното стъкло та съм и без кола
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар