хахаха, пак ли изръсих нещо за бисерите, ми при нас дебитомер нали няма ??, все си мислех, че схемата става с МАП сензор или ако не е някой може ли да внесе яснота по какъв начин ЕКУ-то получава данни за постъпилото количество въздух за да си направи горивната смес
Интересно къде точно се намира "дебитомера" на пунто хгт, защото аз такъв не виждам, нито преди, нито след дроселовата клапа или ще трябва да ходя до оптиката за по голям диоптър на стъклата.
ако не ме лъже паметта, е точно върху дроселовата клапа, както при 1.6 16V...
Благодаря за мнението, сега търся в гуглето "Дебитомер за Fiat Punto HGT", но нещо навсякъде ми излиза, че няма такъв артикул, аз специално до момента бях убеден, че този мотор 1,8 макар и еднакъв с този, който се монтира и по други модели е без дебитомер и с МАП сензор, макар че при купе и ланчия май е с дебитомер ??, дали се лъжа или вие ме заблуждавате незнам, все ще се намери някой, който знае тая връх на технологията с какво е
НямашМАФ имаш МАФ/ дебитомер/. Я дай една снимка на коша да го видим къде е. А да и не е алуминиев тупан като при мен, по скоро приличаше на тези за жтд-то ако не ме лъже паметта.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
не си представяй дебитомер, такъв какъвто се вижда по масовите автомобили (черна тръба с "ръгнат" в нея сензор). Тук системата е мааалко по-различна, но е същия смисъла - mass air flow Потърси в "гуглето" fiat punto hgt mass air flow и ако имаш basic познания по английски, ще разбереш за какво идва реч
Nuova Croma - so far...so good
Opel Vectra - кривнах от правия път...и съжалих
Fiat BRAVA JTD - ex love
ако не ме лъже паметта, е точно върху дроселовата клапа, както при 1.6 16V...
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=58504 , ако на МАП сензора му викате "дебитомер", значи пунтото верно е с дебитомер, извинявам се предварително ако пак съм в грешка, иначе "ДА" в/у дросела е закачен МАП сензора, а до колкото се запознах с обозначенията на МАФ сензор се вика "дебитомер"п.п. МАР sensor /Manifold Absolute Pressure sensor/MAF sensor /mass airflow sensor/
ако не ме лъже паметта, е точно върху дроселовата клапа, както при 1.6 16V...
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=58504 , ако на МАП сензора му викате "дебитомер", значи пунтото верно е с дебитомер, извинявам се предварително ако пак съм в грешка, иначе "ДА" в/у дросела е закачен МАП сензора, а до колкото се запознах с обозначенията на МАФ сензор се вика "дебитомер"п.п. МАР sensor /Manifold Absolute Pressure sensor/MAF sensor /mass airflow sensor/
Дидо,, двете неща са коренно различни и нямат нищо общо като принцип на работа. Едното се влияе от налягането в колектора, другото от охлаждането на термоелемнтите от постъпващия въздух.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Банков, знам разликата м/у двата сензора, все пак мерси за разяснението.Емо, мерси за снимката, явно съм се заблудил, че като я няма оная тръба, за която говори колегата nikolay zhelev, то значи че съм само по МАП.Значи пунтото е само с "дебитомер" и няма вариант при получаване на по голямо налягане в смукателния колектор /надуване/ да влезе в авариен режим ако беше само по МАП /примерно с 1-баров мап и като види по голямо налягане от 1 бар да реже всичко и колата да забива муцуната/Всичкото това като въпрос го зададох по повод слагане на компресор, защото ако бях по МАП при повишаване на налягането без да се пипа същия сензор нямаше изобщо да може да отлепи мотора, а сега като съм с дебитомер, най вероятно нещата ще са ок ако се надува в някакви минимални граници 0,3-0,4 бара, ясно ми е, че без чип няма как да стане работата.п.п. "надуване" да се разбира в много бъдещ период от време Този дебитомер не съм го свалял никога и незнам в какво състояние е, никога не е давал и грешка ?, има ли вероятност ако е зацапан от него да идва драмата с придърпването в ниски обороти ?, четох, че дебитомерите се почистват само със спрей, механично не се пипа ?? препоръки ??
от опита ми с 1.6цата и там беше супер деликатна шитня. внимай в демонтажа на дросела, лекичко, внимателно и лекинко го понапръскай със спрей, пък квото сабя покаже п.с. ако последваме английската поговорка if it ain’t broke, don’t fix it , по-добре хич не го пипий, ако нямаш проблем с работата на двигателя :D
Nuova Croma - so far...so good
Opel Vectra - кривнах от правия път...и съжалих
Fiat BRAVA JTD - ex love
от опита ми с 1.6цата и там беше супер деликатна шитня. внимай в демонтажа на дросела, лекичко, внимателно и лекинко го понапръскай със спрей, пък квото сабя покаже п.с. ако последваме английската поговорка if it ain’t broke, don’t fix it , по-добре хич не го пипий, ако нямаш проблем с работата на двигателя :D
Най вероятно няма и да го пипам, но все пак беше полезно да разбера, че мотора, който карам е с дебитомер и с какво се чисти тоя дебитомер
Коментар