Вече палиме сутрин без никакви проблеми, няма клатене, няма кихане, тресене и т.н., явно проблема е бил чисто софтуерен или по точно казано ма..цата им на газаджиите, че ми бъгнаха колата от хубави настройки.Голям екшън става и с пръчката за маслото. Звънях в ауто италия и ми съобщиха благата вест, че такава част не се предлага, тоест човек и в Италия да отиде няма от къде да си я купи, говоря за оригиналната пръчка за маслото. Същото нещо ми съобщиха и в ахм ауто, че не могат да помогнат за пръчката. Интересно в Александър ауто ми заявиха, че могат да ми я доставят за 1 месец за сумата от 59лв, а в Ауто + за 12 дни за сумата от 55лв, човек да се чуди на кой да вярва и на кой не и изобщо ако се поръча какво изобщо ще дойде и дали ще отговаря на това, което искам да купя. Тия мотори така както се монтират на пунто явно наистина ще излязат доста редки, ейй карам уникат кола
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пунто HGT ново начало
Collapse
X
-
Nike212 написа:Здравейте наскоро си взех ХГТ обаче скоростите дадоха фира .. Търсих навсякаде, но никъде нямат такива скорости..Та ще използвам темата за да попитам от какъв друг модел може да станат ?!punto HGT
Коментар
-
didich написа:Nike212 написа:Здравейте наскоро си взех ХГТ обаче скоростите дадоха фира .. Търсих навсякаде, но никъде нямат такива скорости..Та ще използвам темата за да попитам от какъв друг модел може да станат ?!
Коментар
-
Мале мале, явно на пазара има доста ментаци вече, скоро и аз сменявах съединител и пак е взет от там, моя е Люк и всичко е ОК, отделя долу и няма драми.За съжаление тия пунтота все още ги водят рядкост, макар че модела се произвежда от 1999 г., дано успееш да намериш скорости или по скоро ако можеш разпитай дали от купе 1,8 или от барчета стават, защото моторите са еднакви.Аз вече 2-ри месец търся щека за маслото и няма изгледи да намеря, дано ти със скоростите си по късметлияpunto HGT
Коментар
-
Тая тема съвсем замря Отново съм пред дилема, след около 500км правя 2000км откакто съм с минерално масло 15В40 /това ми е третата смяна на масло, първото на 80км, второто на 500км/ и е време да се сипе хубава синтетика и обортомера да отиде до към 7000 оборота Колата не пипа грам масло, както съм го налял минералното преди 1500км, нивото си е на едно и също място.Първоначалния замисъл беше да сипя на Мотул 8100 5В40, но като гледам минералката като загрее колата как я стопля бързо и налягането пада под 2 бара, се замислям дали да не взема нещо с по висок заден индекс да може да се държи по добре сега в жегите. Мотула има одобрение от фиат и е добро масло, но се чудя дали да не сипя някакво 10В60, примерно Castrol EDGE 10W60. Разлиоката в цената с Мотула е има няма 10-15лв. В характеристиките на кастрола не видях одобрение от фиат, предполагам покрива стандартите, но все пак ми е премисъл, че предния път най вероятно лагерите ми заминаха от масла, които не са подходящи за моя мотор.Най вероятно ако сложа 10В60 ще се кара с него и зимата, че едва ли ще успея до зимата да навъртя 8000-10 000кмДайде акъл какво да правя, иначе ми е най лесно да сипя Мотула Поздрави.punto HGT
Коментар
-
Няма къде да я карам, само градско ми е тоя километраж и толкоз, детето до градината и обратно Няма лошо и с 0В40, проблема е това 40 след като загрее колата, налягането пада доста и ме притеснява да не става маслото на водица и да не маже толко добре, температурата също скача доста бързо, особенно на светофарите.punto HGT
Коментар
-
didich написа:Няма къде да я карам, само градско ми е тоя километраж и толкоз, детето до градината и обратноdidich написа:Няма лошо и с 0В40, проблема е това 40 след като загрее колата, налягането пада доста и ме притеснява да не става маслото на водица и да не маже толко добре, температурата също скача доста бързо, особенно на светофарите.
Коментар
-
Уреда за температурата е закачен на едната от тапите на масления филтър, тоест не е долу на картера, защото няма отвор за тая работа и измерената температура, която ми показва на уреда според мен е доста по ниска от реалната. Най високата температура лятото по задръстванията ми е показвала 70-75 градуса, предполагам реално да е близо до 120 градуса, но това са само предположения.Над 3000 оборота няма проблем с налягането на маслото, на празен ход пада под 2 бара, което мисля е нормално /това на загрял мотор, на студен мотор сутрин налягането гледано на уред е почти на макс на уреда/Притесненията ми идват от там, че масло което е хВ40 мотора го загрява по бързо, което е добре, но при висока температура незнам дали не става на водица и от там да не маже добре мотора Бисере, след като казваш, че хубавите синтетики макар и със заден индекс 40 държат и не стават на водица, тогава няма какво да му се чудя, като дойде време ще му сипя от Мотула 5В40 и толкоз. На следващата смяна мога да му пробвам и Мобил 0В40 /това масло има одобрение и за фиат/, стига да не го пипа, макар, че с новите сегменти не вярвам да има харч.Благодаря за отговорите.punto HGT
Коментар
-
Уреда за температурата е закачен на едната от тапите на масления филтър, тоест не е долу на картера, защото няма отвор за тая работа и измерената температура, която ми показва на уреда според мен е доста по ниска от реалната. Най високата температура лятото по задръстванията ми е показвала 70-75 градуса, предполагам реално да е близо до 120 градуса, но това са само предположения.Над 3000 оборота няма проблем с налягането на маслото, на празен ход пада под 2 бара, което мисля е нормално /това на загрял мотор, на студен мотор сутрин налягането гледано на уред е почти на макс на уреда/Притесненията ми идват от там, че масло което е хВ40 мотора го загрява по бързо, което е добре, но при висока температура незнам дали не става на водица и от там да не маже добре мотора Бисере, след като казваш, че хубавите синтетики макар и със заден индекс 40 държат и не стават на водица, тогава няма какво да му се чудя, като дойде време ще му сипя от Мотула 5В40 и толкоз. На следващата смяна мога да му пробвам и Мобил 0В40 /това масло има одобрение и за фиат/, стига да не го пипа, макар, че с новите сегменти не вярвам да има харч.Благодаря за отговорите.punto HGT
Коментар
-
didich написа:Уреда за температурата е закачен на едната от тапите на масления филтър, тоест не е долу на картера, защото няма отвор за тая работаdidich написа:Най високата температура лятото по задръстванията ми е показвала 70-75 градуса, предполагам реално да е близо до 120 градуса, но това са само предположения.didich написа:Над 3000 оборота няма проблем с налягането на маслото, на празен ход пада под 2 бара, което мисля е нормално /това на загрял мотор, на студен мотор сутрин налягането гледано на уред е почти на макс на уреда/Притесненията ми идват от там, че масло което е хВ40 мотора го загрява по бързо, което е добре, но при висока температура незнам дали не става на водица и от там да не маже добре мотора
Коментар
-
При масления филтър има байпас на тръбите на антифриза, тоест там се случва подгряването, съответно след като загрее мотора и охлаждането на маслото, мисля че това добре са го измислили, тоест при мен не е необходимо да се слага маслен кулер ако реша да я карам само на заварка Оригиналния датчик на маслото на моя мотор е забутан отзад и нагоре на мотора и ако искам да стигна до него ще трябва да разглобя половината мотор, за това се отказах и си сложих датчика за температурата долу на тапата на масления филтър, там ми е и датчика за налягането, с един тройник вързах и двата датчика и ми се улесни работата.За съжаление уреда за налягането ми е в "psi", но кой да се усети като ги монтирах, просто имах празно място и исках да го запълня с нещо. По натам може да взема уред, който е в барове.На студено показва около 100 psi /1 bar = 14,5 psi/ или това е приблизително 7 бара, на топъл мотор сега с минералното най-ниският отчет е бил около 25-30 psi или малко под 2 бара. За справка, когато карах колата с 10В60 преди ремонта на загрял мотор държеше към 3 бара според уреда.Ще наливам масло хВ40 и така.Бисере, според теб къде точно трябва да е закачен датчика за температурата на маслото за да отчита най вярно, както казах варианта да го закача на оригиналния датчик за маслото отпада, защото е на много неудобно място.punto HGT
Коментар
-
Един интересен проект, на който попаднах http://ftm-bg.com/turbo_punto/ макар, че не е на пунто хгт.Ако колегата е регистриран във форума ще се радвам да сподели как е след конверсията, какви коне е изкарал на 0.5 бара и дали е вдигал налягането още на горе, за съединителя нищо не пише и най важното колко пара е струвал целия масраф.punto HGT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар