Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто HGT ново начало

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    didich написа:
    Лагерите са заминали, сега ми звъня майстора, за съжаление коленовия вал на шийката на 2-ри цилиндър е надран и най вероятно ще се кара на шлайф, мисля че ще излезе по ефтино от колкото да се търси друг втора употреба, най вероятно лагерите са си заминали и им е дошло времето, не ми е виновно маслото.Ще трябва да се прави и промивка на маслената система и помпата, евентуално ако са попаднали някакви метални частици от лагерите.Така е, човек като взима кола втора употреба няма как да знае какво се случва в мотора и кара докато колата не те остави на пътя.Поне сега ще се направи всичко с нови и маркови части и ще знам какво карам
    Маслото е причината да ти заминат лагерите. И на 300 000км да е, ако е карана с хубаво масло, нищо няма да и замине. Въпросът е дали твоите смени на масло или тези на предишните собственици са и скъсили живота. То не, че няма да се окоти ако я палиш всеки път на 5000 оборота... Колкото до маслото - изибираш си Мотобул, Омникар, Яко.. купуваш и сипваш. При двигатели със системи за променливо газоразпределение почти винаги е задължително да се спазва спецификацията на производителя, вместо да се водиш по форумни мнения от типа: "като оплакна лагерите с тоя политрон и като ми се промени тая ми ти кристална решетка на шийките на валовете и ми утихна мотора". А тия "пълни синтетики" може да ги забравиш. Напълно синтетични масла има много малко на пазара и са доста скъпи, пример: Motul 300V. Затова и в Германия, например, е забранено масла добити от петролни продукти да се именуват ’синтетични’. Може да провериш сайта на всеки един производител на масла в Германия и да се опиташ да откриеш думата synthetic, в каквото и да е словосъчетание. Пример, Castrol EDGE - http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7074721 някъде виждаш ли да пише синтетично? Производителите на автомобили са създали спецификации за двигателите си, производителите на масла съответно са направили масла точно покриващи тази спецификация и са тествали двигателите с тези масла. Има си специализирани тестове, организации, лаборатории, на които това им е работата. Има си европейска асоциация на автомобилните производители - ACEA, която също контролира тези неща. Защо на помпа-дюзата като и сипе бай маслар едно хубаво 15W40, наливно, и се окотва. Защо има отделна спецификация за помпа-дюза моторите, например? Ей така да си правят спецификации... Ама ние сме всичките автомобилни инженери и все знаем повече. Ще ме цакат тия с тия спецификации

    Коментар


      това- дошло им е времето , е много широко понятие аз съм на около 500000 и още не им е дошло времето , а други още на 250000 ги сменят
      Power Under Pressure

      Коментар


        Най вероятно пунтото ще се замрази докато дойдат финанси, защото няма от къде да извадя минимум 1000лв кеш, ще оправям на жената голфа, а пунтото леко по леко ще се взимат части и като събера всичко ще се прави и то .... баси каръка от две коли и двете за ремонт, нема такава каръщина.rotdot, така е трябва да се спазват правилата, но всеки си пати от грешките, не случайно писах, че Мотула 8100, който мислех да сипвам след ремонта отговаря и има одобрение от фиат, тоест мога да го сипя в мотора си, ако имаш впредвид друго подобно по добро масло от това ще съм благодарен да споделиш
        punto HGT

        Коментар


          didich написа:
          Най вероятно пунтото ще се замрази докато дойдат финанси, защото няма от къде да извадя минимум 1000лв кеш, ще оправям на жената голфа, а пунтото леко по леко ще се взимат части и като събера всичко ще се прави и то .... баси каръка от две коли и двете за ремонт, нема такава каръщина.rotdot, така е трябва да се спазват правилата, но всеки си пати от грешките, не случайно писах, че Мотула 8100, който мислех да сипвам след ремонта отговаря и има одобрение от фиат, тоест мога да го сипя в мотора си, ако имаш впредвид друго подобно по добро масло от това ще съм благодарен да споделиш
          Спецификациите на фиат са няколко и са си за отделни двигатели, като донякъде се припокриват. За твоя мотор фиат казва: Fiat 9.55535-G2, което е най-нормалната спецификация: Qualification for gasoline engine lubricants with standard characteristics. - така, че имаш поле за експерименти. MOTUL 8100 X-cess 5W40 е добър избор, Selenia K, Selenia Sport, Mobil 1 New Life 0W40. Мобила е в отделна категория, покрива и най-стабилните спецификации точно на фиат: FIAT FIAT 9.55535 - M2 FIAT FIAT 9.55535 - N2 FIAT FIAT 9.55535 - Z2http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-1-new-life-0w40.aspx#.. стига да не ти го гори, понеже вискозитетът при 100 градуса му е под 14. Карам с такъв на стилото, 1.6, до 8000км не намалява - тогава сменям. Имат си стабилен дистрибутор, може да пробваш. Ако искаш пък най-доброто - Мотул 300V, там обаче говорим за сериозни суми, ама пък ти се състезаваш.

          Коментар


            Мерси колега rotdot, тая информация ми беше доста полезна и поучителна
            punto HGT

            Коментар


              са като за начало ще слагаш ли нови сегменти за ти кажа някой малки подробностти от кухнята
              Power Under Pressure

              Коментар


                WhitePower написа:
                са като за начало ще слагаш ли нови сегменти за ти кажа някой малки подробностти от кухнята
                Безплатни съвети никога не съм отказал Това, което ще се прави като посъбера някой лев, тъй и тъй мотора ще се сваля на цяло до колкото разбрах, защото ще се продухват маслените магистрали на блока, че не е ясно до къде са стигнали стружките от лагерите, ще се мерят цилиндрите, отделно след шлайф на вала ще се продухват и неговите отвори където се мажат лагерите, че и там сигурно има стружки.1. комплект съединител - за марка вече знам, задължително Валео 2. Скоростите ще се отварят за да се видят синхронизаторите, дано не излезе някое орубено зъбно колело, че какъвто съм карък може и там да давам пари , най вероятно ще и взема 2л от естерната синтетика Мотул 300 75W90.3. Основни и биелни лагери - разбрах, че на АЕ са добри, ако има нещо по добро казвай да го имам предвид.4. На главата пак ще се прави челен шлайф, язък, че преди 4000км се даваха пари по нея сега пак, най вероятно пак нова гарнитура Пайен. Болтовете на главата мисля да си ползвам оригиналните, защото чух че продават много менте болтове и било по добре да си остана с оригиналните. Тука мисля така и така се прави направо и нови гумички.5. Сегменти - гледах че има АЕ, като гледам са най скъпи, ако има нещо по добро целия съм в слух, гледам има и на Гьотце, но те за голф бяха май по добри, за фиат незнам какви се препоръчват /тука ще чакам да извадиш някой жокер от кухнята както каза по-горе /6. Коленовия вал ще се дава на шлайф надявам се това да му е първи ремонт /чух че на фиат могло до 3-ти ремонт, незнам предполагам някой ще каже/, преди шлайфа ще се замери дано да е ОК, че ако тръгна да търся втора употреба ще стане кофти.7. Маслената помпа ще се отвори да видим от стружките дали не е тръгнала и тя, надявам се поне тя да е здрава и да мина без купуването на нова.8. Маслото за мотора ще е Мотул 8100 5W40, пък като мине някой и друг километър и според каква пара се задели може да я поглезя с едно естерно Motul Sport 5W50, предполагам, че като няма нищо описано като одобрение от фиат няма да има проблем /тука колегата rotdot ще се радвам пак да се включи, той е по компетентен относно маслата, че аз съм гола вода/Незнам дали пропускам нещо, но ако съм изтървал ще се радвам да допълните за качествени марки части, които да сложа на колата за да мога поне едни 200 000км при правилно и навременно обслужване да не ми дава проблеми ...и като драсна чертата само за чаркове сигурно едни 1000лв не ми мърдат Поздрави.
                punto HGT

                Коментар


                  е значи нема какво да мислиш с какво масло да започнеш започваш с най обикновено минерално масло от 25 лева , това първото най добре да замине след не повече от 500км след това пак с чисто минерално и така още 2000 км Като преди това прочети http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htmпри тебе лисва само шлайфа на блока и нови бутала така че поне за 2-3000 км забравяш за пълни и полусинтетики
                  Power Under Pressure

                  Коментар


                    WhitePower написа:
                    е значи нема какво да мислиш с какво масло да започнеш започваш с най обикновено минерално масло от 25 лева , това първото най добре да замине след не повече от 500км след това пак с чисто минерално и така още 2000 км Като преди това прочети http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htmпри тебе лисва само шлайфа на блока и нови бутала така че поне за 2-3000 км забравяш за пълни и полусинтетики
                    Сдъвкано с 2 изречения какво има в статията, че хич ме няма с английския /може и на скайпа /
                    punto HGT

                    Коментар


                      Здравейте,да не отварям нова тема да попитам тук.Ще слагаме на колегата на Пунтото(ХГТ) права тръба от колекторите до отзад.На мястото на катализатора ще се слага резонатор,а последното гърне ще е правопоточно.Може ли да ми кажете горе долу с какъв диаметър тръби да слагаме за да не се преотпуши мотора,на 60мм. дали е много?Благодаря предварително.
                      Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                      Коментар


                        ivailo rachev написа:
                        Здравейте,да не отварям нова тема да попитам тук.Ще слагаме на колегата на Пунтото(ХГТ) права тръба от колекторите до отзад.На мястото на катализатора ще се слага резонатор,а последното гърне ще е правопоточно.Може ли да ми кажете горе долу с какъв диаметър тръби да слагаме за да не се преотпуши мотора,на 60мм. дали е много?Благодаря предварително.
                        Според мен макс 57мм, оригинално си излиза на 50мм, мисля, че 60мм ще са му много, освен ако няма по сериозни доработки по мотора.Вариант е да се види и оригинална спортна генерация примерно на Supersprint на какъв диаметър я правят или на други фирми, които предлагат спортни колектори и генерации за тоя мотор.
                        punto HGT

                        Коментар


                          ако искате имам последно гърне суперспринт за пунто хгт, мога да в измеря ф-то на трибата
                          Fiat Punto MK2 Broom Yellow 200++

                          Коментар


                            Дидич никакви доработки не са правени освен едни иридиеви свещи,това е.Колега Риот ако не те притеснява ще съм много благодарен да видиш какъв е диаметъра на Суперспринт-а
                            Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                            Коментар


                              ivailo rachev написа:
                              Дидич никакви доработки не са правени освен едни иридиеви свещи,това е.Колега Риот ако не те притеснява ще съм много благодарен да видиш какъв е диаметъра на Суперспринт-а
                              Сподели с иридиевите свещи как е работата, усети ли се някаква разлика спрямо старите, че замислям и аз като оправя мойта да и взема едни иридиеви, предполагам и на газ ще е по добре, че нали са с един електрод Снимки пуснете да го видиме това пунто на колегата ти
                              punto HGT

                              Коментар


                                Снимки ще пуснем,той не е много по форумите,но аз го замествам от негово име Иначе за иридиевите свещи той каза,че усетил разлика,сега малко по-бързо си напълвала обортомера.Иначе аз си бях сложил такива свещи на Бравото и с тях работи една идея по-тихо и в ниските обороти малко по-добре тръгваше,но недей да очакваш чудеса.За газ малко съм против,понеже иридиевата свещ е доста претенциозна от към смеси и въпреки,че си с ГИ за мен това не е оферта(лично мнение).
                                Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                                Коментар

                                Working...
                                X