Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто HGT ново начало

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    emzo написа:
    Къв МАП те гони ве ?
    хахаха, пак ли изръсих нещо за бисерите, ми при нас дебитомер нали няма ??, все си мислех, че схемата става с МАП сензор или ако не е някой може ли да внесе яснота по какъв начин ЕКУ-то получава данни за постъпилото количество въздух за да си направи горивната смес
    punto HGT

    Коментар


      Има "дебитомер", няма МАП.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        emzo написа:
        Има "дебитомер", няма МАП.
        Интересно къде точно се намира "дебитомера" на пунто хгт, защото аз такъв не виждам, нито преди, нито след дроселовата клапа или ще трябва да ходя до оптиката за по голям диоптър на стъклата.
        punto HGT

        Коментар


          ако не ме лъже паметта, е точно върху дроселовата клапа, както при 1.6 16V...
          Nuova Croma - so far...so good
          Opel Vectra - кривнах от правия път...и съжалих
          Fiat BRAVA JTD - ex love

          Коментар


            nikolay zhelev написа:
            ако не ме лъже паметта, е точно върху дроселовата клапа, както при 1.6 16V...
            Благодаря за мнението, сега търся в гуглето "Дебитомер за Fiat Punto HGT", но нещо навсякъде ми излиза, че няма такъв артикул, аз специално до момента бях убеден, че този мотор 1,8 макар и еднакъв с този, който се монтира и по други модели е без дебитомер и с МАП сензор, макар че при купе и ланчия май е с дебитомер ??, дали се лъжа или вие ме заблуждавате незнам, все ще се намери някой, който знае тая връх на технологията с какво е
            punto HGT

            Коментар


              НямашМАФ имаш МАФ/ дебитомер/. Я дай една снимка на коша да го видим къде е. А да и не е алуминиев тупан като при мен, по скоро приличаше на тези за жтд-то ако не ме лъже паметта.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                не си представяй дебитомер, такъв какъвто се вижда по масовите автомобили (черна тръба с "ръгнат" в нея сензор). Тук системата е мааалко по-различна, но е същия смисъла - mass air flow Потърси в "гуглето" fiat punto hgt mass air flow и ако имаш basic познания по английски, ще разбереш за какво идва реч
                Nuova Croma - so far...so good
                Opel Vectra - кривнах от правия път...и съжалих
                Fiat BRAVA JTD - ex love

                Коментар


                  nikolay zhelev написа:
                  ако не ме лъже паметта, е точно върху дроселовата клапа, както при 1.6 16V...
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=58504 , ако на МАП сензора му викате "дебитомер", значи пунтото верно е с дебитомер, извинявам се предварително ако пак съм в грешка, иначе "ДА" в/у дросела е закачен МАП сензора, а до колкото се запознах с обозначенията на МАФ сензор се вика "дебитомер"п.п. МАР sensor /Manifold Absolute Pressure sensor/MAF sensor /mass airflow sensor/
                  punto HGT

                  Коментар


                    Нещо тотално зацапах свещите ....
                    punto HGT

                    Коментар


                      didich написа:
                      nikolay zhelev написа:
                      ако не ме лъже паметта, е точно върху дроселовата клапа, както при 1.6 16V...
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=58504 , ако на МАП сензора му викате "дебитомер", значи пунтото верно е с дебитомер, извинявам се предварително ако пак съм в грешка, иначе "ДА" в/у дросела е закачен МАП сензора, а до колкото се запознах с обозначенията на МАФ сензор се вика "дебитомер"п.п. МАР sensor /Manifold Absolute Pressure sensor/MAF sensor /mass airflow sensor/
                      Дидо,, двете неща са коренно различни и нямат нищо общо като принцип на работа. Едното се влияе от налягането в колектора, другото от охлаждането на термоелемнтите от постъпващия въздух.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        Дидич, чети ме внимателно !Дебитомер е в кавички ! Не случайно !Една плочка представлява и е на дросела.-----
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          Банков, знам разликата м/у двата сензора, все пак мерси за разяснението.Емо, мерси за снимката, явно съм се заблудил, че като я няма оная тръба, за която говори колегата nikolay zhelev, то значи че съм само по МАП.Значи пунтото е само с "дебитомер" и няма вариант при получаване на по голямо налягане в смукателния колектор /надуване/ да влезе в авариен режим ако беше само по МАП /примерно с 1-баров мап и като види по голямо налягане от 1 бар да реже всичко и колата да забива муцуната/Всичкото това като въпрос го зададох по повод слагане на компресор, защото ако бях по МАП при повишаване на налягането без да се пипа същия сензор нямаше изобщо да може да отлепи мотора, а сега като съм с дебитомер, най вероятно нещата ще са ок ако се надува в някакви минимални граници 0,3-0,4 бара, ясно ми е, че без чип няма как да стане работата.п.п. "надуване" да се разбира в много бъдещ период от време Този дебитомер не съм го свалял никога и незнам в какво състояние е, никога не е давал и грешка ?, има ли вероятност ако е зацапан от него да идва драмата с придърпването в ниски обороти ?, четох, че дебитомерите се почистват само със спрей, механично не се пипа ?? препоръки ??
                          punto HGT

                          Коментар


                            http://www.rrd-preparation.com/4133/...jpgPraktis/ker , Баумакс и подобни.Цена 6-7лв.Само пръскаш, без да пипаш.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              от опита ми с 1.6цата и там беше супер деликатна шитня. внимай в демонтажа на дросела, лекичко, внимателно и лекинко го понапръскай със спрей, пък квото сабя покаже п.с. ако последваме английската поговорка if it ain’t broke, don’t fix it , по-добре хич не го пипий, ако нямаш проблем с работата на двигателя :D
                              Nuova Croma - so far...so good
                              Opel Vectra - кривнах от правия път...и съжалих
                              Fiat BRAVA JTD - ex love

                              Коментар


                                nikolay zhelev написа:
                                от опита ми с 1.6цата и там беше супер деликатна шитня. внимай в демонтажа на дросела, лекичко, внимателно и лекинко го понапръскай със спрей, пък квото сабя покаже п.с. ако последваме английската поговорка if it ain’t broke, don’t fix it , по-добре хич не го пипий, ако нямаш проблем с работата на двигателя :D
                                Най вероятно няма и да го пипам, но все пак беше полезно да разбера, че мотора, който карам е с дебитомер и с какво се чисти тоя дебитомер
                                punto HGT

                                Коментар

                                Working...
                                X