Мотор след основен ремонт, грешки след оправяне на буксата за обратните бензинови пари от вчера на диагностика 0 /нула/, всички параметри при диагностика на запален мотор в норма, няма за какво да се хванеш, колата я гледа колегата BO и Дани от Дружба.Колата е с глава от пунто хгт портната само от към всмукателния колектор, с валове от алфа 2,0 16V /по думите на човека от който я купих/, зацепена с пети за 2,0 16V.Оплаквания - на празен ход подскача, неравномерна работа и до 2000 оборота на по висока скорост придърпва, това се случва след качване на гореописаната глава, диагностика е правена 2 пъти след качване на главата, преди качване на главата тези симптони ги нямаше. Правени неща с цел подобрение - чистене на стъпков мотор и последваща проба с друг такъв - ефект нула и монтаж на 4 свещи NGK BKR6EKC - ефект нула.
Туй, дет съм ти подчертал в поста малко ми не е ясно.... Човека ти продал главата, зацепена с пети от 2.0 16 V...... Въпроса е вие как зацепихте ангретажа, като монтирахте главата на твоя мотор Щото като ти слушам проблемите ми прилича точно на грешка в зацепването на ангренажа......
Под израза "зацепена с пети за 2,0 16V", имам предвид, че след като е качена на моя блок е зацепена с пети за 2,0 16V, разликата в петите за 1,8 16V е толко минимална, че валовете са мръднали с един милиметър, не говорим изобщо за един или два зъба на ремъка, а за милиметър, при което разлика в работата на мотора нямаше никаква, тоест операцията на повторно зацепване беше напълно излишна, ако при всеки майстор изникне въпрос от следващия "ама ти сигурен ли си, че са ти я зацепили правилно", това значи, че аз постоянно трябва да обикалям по сервизите и всеки да ми презацепва колата В момента единствено ме притеснява, че има разлика в компресията м/у цилиндрите, от където може да се съди, че някой клапан изпуска или не затваря като хората, защото сегментите са сменени преди около 4000км, когато правих основния ремонт на мотора и си мисля, че от тях няма как да е, за това си помислих дали има смисъл да пробвам с наливането на масло през отвора на свеща и да проверя дали ще се повиши компресията или ще остане същата. Извода - не купувайте втора ръка части без да бъдат проверени предварително, а моята грешка е, че я качих директно, след като господин продавача ме убеди, че е минала ремонт преди 3000км и всичко и е ОК, толкоз
В тунинг форума също съм отворил дума за чип на хитачито и получих следния отговор:Съжалявам приятелю но ще трябва да те разочаровам.твоето управление е без eeprom .Съществуват Хитачи които имат ееprom но са със следните номера--MFI 001, -MFI 003, -MFI 009, -MFI 010 а както се вижда от снимката тук имаме -MFI 201.Така че не може да се мапва. Какво е "eeprom", предполагам и той ще разясни, но яко някой друг е наясно ще се радвам да сподели
Май ще излезе по ефтино да се сложи мега на тая кола, от колко да се чипва Като няма памет как се случват нещата, на тема електроника съм пълна нула за съжаление.
Май ще излезе по ефтино да се сложи мега на тая кола, от колко да се чипва Като няма памет как се случват нещата, на тема електроника съм пълна нула за съжаление.
Чист контролер, казва на единия датчик какво прави друтия датчик и как да се коригират за да не овапчат работата. За да го "чипнеш" или "ремапнеш" , трябва да го накараш да дава грешни данни, образно казано. То за това и не обичат да работят с него.За това и цяла година да го държиш без ток не забравя. Просто като дадеш на контакт си проверява датчиците и ако всичко е ОК си караш без грешки. В интерес на истината ако откачиш дебитомера и покараш без него, ще ти запише грешка която ще се види но като неактивна, след като го закачиш отново. Така че може и да има нещо някъде. Така поне го разбирам аз, сега Емо да казва дали съм прав изобщо той е авто-IT спеца на хитачито.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Май ще излезе по ефтино да се сложи мега на тая кола, от колко да се чипва Като няма памет как се случват нещата, на тема електроника съм пълна нула за съжаление.
Чист контролер, казва на единия датчик какво прави друтия датчик и как да се коригират за да не овапчат работата. За да го "чипнеш" или "ремапнеш" , трябва да го накараш да дава грешни данни, образно казано. То за това и не обичат да работят с него.За това и цяла година да го държиш без ток не забравя. Просто като дадеш на контакт си проверява датчиците и ако всичко е ОК си караш без грешки. В интерес на истината ако откачиш дебитомера и покараш без него, ще ти запише грешка която ще се види но като неактивна, след като го закачиш отново. Така че може и да има нещо някъде. Така поне го разбирам аз, сега Емо да казва дали съм прав изобщо той е авто-IT спеца на хитачито.
Емо ако е авто-IT спеца на хитачито направо да вземе да им пише на господата от завода да изтеглят всички коли с това ЕКУ, да си го направят като хората за да може после спокойно да си ги чипват за по 150-200лв , ех мечтии...
[quote="didich"]Под израза "зацепена с пети за 2,0 16V", имам предвид, че след като е качена на моя блок е зацепена с пети за 2,0 16V, разликата в петите за 1,8 16V е толко минимална, че валовете са мръднали с един милиметър, не говорим изобщо за един или два зъба на ремъка, а за милиметър, при което разлика в работата на мотора нямаше никаква, тоест операцията на повторно зацепване беше напълно излишна, ако при всеки майстор изникне въпрос от следващия "ама ти сигурен ли си, че са ти я зацепили правилно", това значи, че аз постоянно трябва да обикалям по сервизите и всеки да ми презацепва колата Преди няколко дни имах такива проблеми.... Неравномерна работа на празен ход, около 2000 оборота на по-висока предавка придръпвания.... палене само с лека газ и т.н. При диагностиката всичко ок....Вакума обаче слаб, пробвах компресия - шарения, като при теб 1,2,4 и 5-ти цилиндър - 12 атмосвери, 3-ти цилиндър 13,4.... Главата правена и качена току-що, ангренажа обаче зацепен по белези - при разглобяването.... В момента колата с валове с 10 градуса по-големи по фази и с около 2-3 мм. повече лифт! Презацепихме я колата с подходящите пети и ЗАСПА! Затова си позволих да изкажа скромните си предположения......Туй дето съм ти го подчертал, ако го правиш - спри го! Щото една кола и една жена кат земат мноу мастори да я опраят, тя се превръща в една долна ку.ва....Поздрави и успех :D
Мда прав си за последното изречение , колата за сега вижда само един майстор, но не бих отказал помощ ако има някой навит с пети да свалим капака на главата и да види как е зацепването, но малко се съмнявам някой със знания и инструменти да му изгубя 1-2 часа да ми прави проверка, а на мен излишни 100лв не ми се дават за тая процедура, като знам, че преди това е правена 2 пъти, майсторчето е зацепвал с пети и други италянки, не вярвам да бърка нещо Благодаря за пожеланията
Коментар