Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане към колегите с Купета!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За да не спорим излишно, ще прикрепя страницата от сервизната книгаСондата независимо на каква марка и модел е монтирана, работи на един и същ принцип.

    Коментар


      VET написа:
      Къци, съжалявам, че ще ти противореча, но умрялата сонда бърка работата на мотора при всички режими. Тая теория, че сондата има роля само когато достигне определена температура, честно да ти кажа хич не е вярна. Нашите мотори -2,0 16 адски се влияят от забила сонда, а за опелите да не говорим. Но си прав за температурния датчик. И от него може да има такива проблеми. Най-добре е да се прочете колата.
      Колата я четоха и уж нямало записани грешки. Това беше преди зимата и пак го правеше същото. През студовете няма ядове и сега се започва на ново. Така или иначе не съм бил там и не мога да кажа нищо. Може пак да опитам на онова място, но не ми се вижда логично при една и съща ситуация, преди да не запише грешка, а сега да запише. Не знам и аз..Карал съм я иначе и във фирмен сервиз, не искам да споменавам имена, където не успяха да я разчетат. На 2-3 други места - същата история. Като цяло нито имам нерви, нито желание да се занимавам със сърдити чичковци, който да ми експериментират по колата.. Последния вадеше кабели и букси на работещ мотор, и се зачесваше, докато колата си гасне, другия я палеше и пак така. Ама, за 30 кинта - толкоз.Важното е, че проблема поне се локализира, макар и до 2 неща Датчика е 20-30 лв., сондата е под 100, но мога да взема 2-ра ръка от някъде за пробата.При всички положения ще ми излезе по-евтино и няма да пълня гушите на разни смешници, за нема нищо.Чудех се просто какви са симптомите на думнала сонда, защото пишат колеги, че са сменяли и така. Благодаря за насоките!
      Fiat Coupe 2.0 16V

      Коментар


        Здрасти Къци, абсолютно съм съгласен, че това което си постнал е вярно :D , да ама как ще обясниш, че като смениш сондата, колата ти започва и да пали по различен начин, и да работи по различен начин студена . Нещо да не се ядосаш че ти противореча, че ми трябваш :D , ама аз само такова, опит споделям :D Ивчо, ако ти е забила сондата грешка няма да видиш. Гледа се в реално време какво показва сондата. Освен това се гледат и доста други показатели, защото грешки може да няма, ама като му се подават глупости на ЕКУ-то, няма как да работи нормално. Явно в тези сервизи, където си я карал нямат техника за нашите стари и обикновени автомобили , защото аз си я чета с най-обикновена ВИЗА.

        Коментар


          VET написа:
          Здрасти Къци, абсолютно съм съгласен, че това което си постнал е вярно :D , да ама как ще обясниш, че като смениш сондата, колата ти започва и да пали по различен начин, и да работи по различен начин студена . Нещо да не се ядосаш че ти противореча, че ми трябваш :D , ама аз само такова, опит споделям :D
          Някакъв каприз нелогичен......когато си взех черната 156, 5 месеца се борих със глъхненето на обороти и гърмене в колекторите при първо палене сутрин........пука трещи, след 6-7 сек се оправя и няма проблеми......Смених всичко което може да оказва влияние на сместа, мафове, ламбди, темп сензори, тогава над жената не висях толкова колкото над тоя проблем.....И нищо......Докато една вечер не смених гарнитурата на капака на клапаните - на сутринта като запалих колата и помен нямаше от това нещо, и така вече 5та година.....знам че е нелогично, знам че не съм направил нищо което да промени нещо по проблема, но е факт че от това се оправи......
          Alfa 156 2.0 TS
          Alfa 156 20VTurbo
          Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
          Locost TF1 3.0V6

          Коментар


            Някой знае ли фрезист в София с по-нормално работно време, да ми намали задните фланци с 2мм, че отзад едната гума опира точно 1мм във веждата... Тука в Овча купел намерих 2 места и на 2-те работно време до 16:30....
            ex - Broom Yellow Fiat Coupe 1.8 -> 2.0 16VT
            Speed Red Fiat Coupe 2.0 16VT R.I.P
            Jet Black E46 M3

            Коментар


              Колеги колко бара е оптималното налягане за Купе 16v турбо ? Ако е 1 и малко зле ли е ?

              Коментар


                d1am0nd написа:
                Колеги колко бара е оптималното налягане за Купе 16v турбо ? Ако е 1 и малко зле ли е ?
                На маслото или на турбото, задай си коректно въпроса ?, ако е на маслото няма да е лошо да кажеш и с какво масло като вискозитет караш, че разлика има огромна
                punto HGT

                Коментар


                  d1am0nd написа:
                  Колеги колко бара е оптималното налягане за Купе 16v турбо ? Ако е 1 и малко зле ли е ?
                  Ако говорим за налягане на масло по официалните сервиз мануали ("дебелите книги") дават цифри от 0.8 до 1.1 бар на празен ход. Това за 2.0 16в турбо купе и 2.0 16в турбо Алфа 155 Ку4. В обороти (над 4500) трябва да държи 5-5.5 бара пак по книга...Общо взето, обаче всеки си "знае" някакви "негови" си стойности, които приема за "нормални". Аз ти казвам какво пишат от ФИАТ Друго, което трябва да имаш предвид е, че уредите на таблото не са от най-точните (поне такова е моето мнение). Визирам темп на вода, налягане на масло, а бензиномера е направо пиян...На ляв завой показва едно, на десен друго...Таа хубаво е да се замери налягане с механичен манометър, за да не се шашкаш излишно.Ако говориш за налягане на турбото - при стокова кола бууста е около 0.8 с овербууст до 1 бар.
                  FIAT Coupe 16VT

                  Коментар


                    За налягане на маслото говорим извинявам се за неудоточнението от моя страна ... ами много интересно е че на уреда на таблото е разграфен до 3 бара :D. Аз питам дали е нормално налягането да се върти около 1 бар без да се натиска колата по време на нормално каране.П.п. Маслото е Sunoco Racing, но не му знам вискозитета ....

                    Коментар


                      d1am0nd написа:
                      За налягане на маслото говорим извинявам се за неудоточнението от моя страна ... ами много интересно е че на уреда на таблото е разграфен до 3 бара :D. Аз питам дали е нормално налягането да се върти около 1 бар без да се натиска колата по време на нормално каране.П.п. Маслото е Sunoco Racing, но не му знам вискозитета ....
                      Премери го с механичен манометър, уреда на таблото е пълен та*ак. Моята на място като загрее на 90C с AGIP 10w60 държи малко под 2, със Selenia 20K държеше малко над 1.5(по уреда на таблото). Както тръгнеш веднага си се качва на 3. В движение на 1 не ми звучи добре....
                      ex - Broom Yellow Fiat Coupe 1.8 -> 2.0 16VT
                      Speed Red Fiat Coupe 2.0 16VT R.I.P
                      Jet Black E46 M3

                      Коментар


                        Май подраних, ама вече съм с летните джапанки.

                        Коментар


                          [quote="ФЕРАРИСТ"]
                          VET написа:
                          .....когато си взех черната 156, 5 месеца се борих със глъхненето на обороти и гърмене в колекторите при първо палене сутрин........пука трещи, след 6-7 сек се оправя и няма проблеми......Смених всичко което може да оказва влияние на сместа, мафове, ламбди, темп сензори, ...И нищо......Докато една вечер не смених гарнитурата на капака на клапаните - на сутринта като запалих колата и помен нямаше от това нещо, и така вече 5та година.....знам че е нелогично, знам че не съм направил нищо което да промени нещо по проблема, но е факт че от това се оправи......
                          за мен е логично - кабели + свещи - някъде там е бил проблема. например - маса на свеща.... или нещо подобно.

                          Коментар


                            По скоро проблема е бил в наличието на неизмерено количество проникващ след дебитомера въздух (картерни газове), ама то при Ферариста нормален проблем и традиционното му отстраняване е по скоро изключение

                            Коментар


                              И аз си мисля, че проблема при Ферариста е бил нещо в контактите. Но при него е единичен случай, докато аз говоря за 50-тина автомобила на които съм сменил сонда и почти винаги има ефект още при паленето. Интересното при 2,0 16-ките на фиат, е че реагират различно на умряла сонда. Едни пушат като кумини, други забиват, трети се чудят какво да правят. Другото интересно, е че след смяна на сондата, някои Купета, тръгват без проблем, а при други, докато не изчистиш грешката, не искат и не искат да работят. Изчистваш грешката и всичко си идва по местата А ЕКУ-тата са еднакви и по принцип би трябвало само да запомнят грешката, но не и да се влияят от нея, след отстраняване на проблема.А това за 1 бар налягане на маслото, или е мъртъв датчика или тоя мотор е пътник. Лошото е, че общо взето, датчика отчита вярно ниските стойности.

                              Коментар


                                Сондите "умират" по различен начин - едни са мързеливи, други са си харесали някакво напрежение и си дремят на него, трети пък не им работи(или не се управлява) подгряването и така на практика в градски условия бавно достигат работна температура.....Единственото за което се сещам като причина за влошен студения старт причинен от повредена сонда е лошия нагар който остава по свещите заради на практика нерегулираната смес.

                                Коментар

                                Working...
                                X