Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Олекотяване чрез замяна на елементи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Олекотяване чрез замяна на елементи

    Олекотяване чрез замяна на елементи от каросерията със същите, но изработени от леки материалиИнтересува ме някой знае ли в момента на пазара за такива елементи и начини на олекотяване? Не говорим за олекотяване с което от колата не остава нищо, махане на седалки и неща нарушаващи комфорта и външния вид по какъвто и да е начин. Такива глупости не ме интересуват.Чувал съм че има спирачни дискове с намалено тегло както и ако се смени генерацята спортната може да е по лека от стандартната от завода Някой ако е запознат с качествени неща които могат да се сложат и заменят за качествен ’тунинг’ нека сподели.
    Grande Punto 1.4 16V 95hp

    #2
    Re: Олекотяване чрез замяна на елементи

    Nocturne) написа:
    Олекотяване чрез замяна на елементи от каросерията със същите, но изработени от леки материалиИнтересува ме някой знае ли в момента на пазара за такива елементи и начини на олекотяване? Не говорим за олекотяване с което от колата не остава нищо, махане на седалки и неща нарушаващи комфорта и външния вид по какъвто и да е начин. Такива глупости не ме интересуват.Чувал съм че има спирачни дискове с намалено тегло както и ако се смени генерацята спортната може да е по лека от стандартната от завода Някой ако е запознат с качествени неща които могат да се сложат и заменят за качествен ’тунинг’ нека сподели.
    Темата е обширна, но ето моето виждане за нещата:За подобен тип тунинг ще ти трябват маса пари.По-голяма маса от тази, която си приготвил навремето за колата си.Цената на композитните материали никак не е ниска, да не говорим за майстолъка.Подобни елементи струват скъпо а направата им изисква много време.Ако търсиш да си купиш готови елементи за твоята кола, произведени от фирма и пуснати на пазара, мисля, че си обречен на неуспех.Имам някакво ноу-хау за нещата, не претендирам, че съм вещ, но ще помагам с каквото мога ако се захванеш.Чесно казано, като гледам как е формулиран въпроса, мисля, че не планираш нищо в близко бъдеще.Дано да греша.Ще следя темата с интерес... надявам се да има развитие.

    Коментар


      #3
      Мисля, че е по добре да хвърлиш пари по тунинговане на двигателя, отколкото да свалиш теглото на спирачните цилиндри примерно с 1 кг..Ефекта ще е по-голям, а и може да е по-евтино
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #4
        Не съм тръгнал да го правя разбира се. Чисто теоретично ме интересува, защото не намерих в никъде информация за нещо ’по-така’ в тая област. Повечето теми свързани с олекотяване буквално представляват обезкостяване на интериора на стари талиги. Такъв тип ’тунинг’ за ежедневна кола и за раздаване на газ в градски условие може да хрумне на някой с малко стаж зад волана само без отговорност към другите на пътя. Ясно ми е че може да се смени примерно предния капак с карбонов, но тва е маса пари. Но нищо друго не ми идва на ум :D. Ако останат пари за ’тунинг’ имам намислени за сега неща за какво да ги давам, но до олекотяване както казах не съм стигнал. В едно съм сигурен-не искам да пипам двигателя, не ми се слагат чипове. Само спортен филтър, хубаво масло, добър бензин и хубавия Фиатски двигател
        Grande Punto 1.4 16V 95hp

        Коментар


          #5
          Ако имаш излишни пари за хвърляне, по добре ги наливай в по-хубаво гориво От това олекотяване няма смисъл.
          "Без сърца, сме просто машини"
          Toyota Prius 1.5 Hybrid
          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

          Коментар


            #6
            Колега, най-осезаемо и евтино можеш да олекотиш теглото на водача. Примерно 15 кг от колата я свалиш, я не или ще е много скъпо ако замениш частите с по-леки други. А ти така или иначе си в колата, така че може от теб да вземеш това тегло като отслабнеш :D
            преди - TIPO
            сега - VOLVO XC60

            Коментар


              #7
              M5kov написа:
              От това олекотяване няма смисъл.
              Само в олекотяването му е майката, лошото е че всичко което трябва да бъде олекотено с по леко, като същевременно да запази стила и ежедневното си предназначение струва адски мтого пари.......Флекса е най - евтиния олекотител......но тогава става лошо....
              Alfa 156 2.0 TS
              Alfa 156 20VTurbo
              Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
              Locost TF1 3.0V6

              Коментар


                #8
                С радост бих олекотил себе си, но съм достатъчно слаб мисля и няма на къде повече 66кг съм Така че от към водач колата е добре Лошото е че от Фиат са сложили на уж спортен модел баси дългите скорости. Смисъл дълги от към ход. 1-ва и 2ра само докато ги включиш отнема маса време, трябва много работа с лоста и съединителя който е най-тежкия който съм виждал. Някой гуми примерно за по леки от други. Лошото е че никъде в показателите на тези нови така наречени Performance гуми не пишат теглото. Джантите са ясни че има олекотени, но те няма да се сменят твърдо.Не знам добре ли е постоянно ако слагам 100 октанов. В АИ ми казаха че уж била направена за 95 и да не съм слагал постоянно 100, само от време на време. Някакви мнения по този въпрос? Но според мен харчи по малко като сложа 100, личи си дори само по стрелката и се избива.
                Grande Punto 1.4 16V 95hp

                Коментар


                  #9
                  Спортни седалки :D , иначе аз слагам от 95+Unleeded oт Екото и ми се вижда икономичен.

                  Коментар


                    #10
                    Колега не си струва според мен купил си си мощен и икономичен двигател. Имам въпрос 150 коня ли е бравото и щом искаш да олекотяваш, което ще рече че не ти стигат 150 коня? Ако си им свикнал толкова моя съвет е продай колата си и си вземи нещо с около 250-300 коня или повече защото се съмнявам да усетиш разлика от олекотяването Поздрави. П.С. Според мен е добра идея да спреш с тези 100 октана понеже най- много беля да стане
                    Fiat punto 1,1
                    Fiat bravo 1,6 16v
                    Fiat bravo 2,0 20v
                    Honda civic 1,5
                    BMW e30 '84 150+hp Opel Omega B '98 116hp back to HGT, Peugeot 306, Astra F...

                    Коментар


                      #11
                      Колега свържи се с този човекhttp://pitstopshop.eu/news.php?artic...et=192Като гледам прави интересни неща. Гледам че в чужбина правят и олекотени прозорци от поликарбонат. Обаче не ми се вярва всичко това да е евтино, а и е важно това че елементите от фибростъкло не са толкова здрави колкото стоманата. При евентуален удар, не се знае колко ще те предпазят.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #12
                        Да, Бравото е 150 коня. Ами наистина колата върви, но сякаш бързо се свиква. Пък и в тая задръстена София опасана с камери и дупки не мога да се развихря много. Определено кефа на тази кола е извънградско. Там имам чувството че съм бог когато след 130 когато повечето коли набират бавно тя стремглаво препуска до 170-180. А 160 си ги поддържа така че може да заспи човек.Мерси за линковете, ще помисля. Може би наистина има други неща в които си струва да се вложат пари и усилия, освен олекотяването. Искам да сложа Eibach Pro Kit пружини, но аз сега закачам в смешни неравности ако се свали още 3см. в България няма да може да се кара лесно. п.с. Не мога да си позволя и да мечтая за кола 200-300к.с. колега. Тази съм я взел малко карана, не нова.
                        Grande Punto 1.4 16V 95hp

                        Коментар


                          #13
                          Колега има ли желание има и начин продаваш си бравото взимаш си едно пунто ГТ или браво и му слагаш 20 ВТ и си ти, но има и други марки, но ако искаш да е ново да има екстри и събира асфалта според мен говориш за един гюлюк пари за М3ки АМГ-та и така нататък. Но винаги съм бил на мнението "keep it simple" едно купе и един двигател другото е глезотия и да не забравя "УЛИЦИТЕ НЕ СА ЗА СЪСТЕЗАНИЯ" не че имаме писти
                          Fiat punto 1,1
                          Fiat bravo 1,6 16v
                          Fiat bravo 2,0 20v
                          Honda civic 1,5
                          BMW e30 '84 150+hp Opel Omega B '98 116hp back to HGT, Peugeot 306, Astra F...

                          Коментар


                            #14
                            Nocturne) написа:
                            В АИ ми казаха че уж била направена за 95 и да не съм слагал постоянно 100, само от време на време. Някакви мнения по този въпрос? Но според мен харчи по малко като сложа 100, личи си дори само по стрелката и се избива.
                            Стига бре - верно ли така ти казаха......тва АИ Ауто Италия ли е съкратено......що не им кажеш да одят да се гръмнат ебаси.......и да прочетат за разликата между октаните от какво идва......Ако искаш минимален ефект с малко ядове по добре си пилни или вземи олекотен маховик......
                            Alfa 156 2.0 TS
                            Alfa 156 20VTurbo
                            Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                            Locost TF1 3.0V6

                            Коментар


                              #15
                              И едно текстче от мен изровено от интернет...За олекотяване е ,но за състезателни автомобили...Може да се ползват някои от методите ,но има толкова радикални ,че са просто неприложими за ежедневен автомобил... 1. Олекотяване чрез замяна на елементи от каросерията със същите, ноизработени от леки материали1.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране и замяната им със следните елементи:- замяна на чистачките (поставя се централно една и стои вертикално-по този начин се подобрява аеродинамиката и намалява масата с около 0,1%);- замяна на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)- замяна на част от изпускателните тръби (поставя се мегафон с по-къса дъжина и по-малка маса , това намалява масата с около 2-3%);- демонтиране на оригиналните педали и скоростен лост и поставяне на олекотени от алуминий с множество отвори;- демонтиране на оригиналният резервоар и замяната му с пластмасов;- замяна на стоманените джанти с изработени от леки лети сплави;- изработване на капаци, врати и калници от пластмаса и стъклопластика:- замяна на стъклата на вратите с такива от прозрачен плециглас (тук масата може да се намали до 10%);- поставяне на странични огледала с по-малка маса и размери;- поставяне на брони от пластмаса и стъклопластика;- изработване на каросерия от алуминий, (олекотяване до 20%);2. Олекотяване чрез демонтиране на елементи от каросерията2.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране на следните елементи:- демонтиране на тапицерията и постелката на пода и вратите на автомобила;- демонтиране на седалките на пътниците;- демонтиране на резервно колело, захващащите го елементи, инструменти на автомобила;- демонтиране на едната чистачка;- демонтиране на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)- демонтиране на част от изпускателните тръби;Отстраняването на изброените елементи от автомобила може да намалимасата на състезателния автомобил до 20%, което ще подобри динамиката на автомобила с около 10% .3. Материали за изработкаИзползват се следните материали:- леки метали и сплави (Алуминий, Титан, Магнезий и техните сплави);- Полимери (пластмаса);- Стъклопластика;- Гума;- Плециглас;- Карбон, Кевлар и Арамид;ОбтекателиПоставянето на обтекатели по каросерията на един автомобил може да даде само положителен ефект.Това означава, че ще се подобри преминаването на въздушния поток около каросерията на автомобила, която има доста ръбове. Увеличения радиус на закръгление към дадения ръб от обтекаталя намалява вихрите. Това като цяло намалявя общото въздушно съпротивление на автомобила от 1-25%, при това се намалява разхода на гориво до 15%, динамиката на автомобила се подобрява до 5%, максималната скорост се повишава до 7%.Обтекатели се поставят:-под предната престилка-на предните стъкла-над задното стъко за автомобили с ъгъл на наклона на стъклото над 21’ , комби и седан.или на местата където имаме зони с резки преходи и високо челно съпротивление.Пример:За японски мотоциклет с и без обтекатели. След демонтиране на обтекателя са регистрирани следните поромени-увеличаване на разхода на гориво с 10%, намаляване на макс. скорост с 12%, влошаване на ускорението с 5%. От казаното до тук става ясно, че вграждането на обтекатели има само положителен ефект и не е толкова скъпо, обикновено се изработват от плециглас и стъклопластика.СпойлериУ нас са известни някои фирми със своите спойлери. А и на последък се забелязва, че предимно автомобилите нов внос втора употреба са със спойлери. За разлика от обтекателите, спойлерите се поставят на места където има зони на завихряне. Това са:- заден капак (ъгъл на капака на багажника)- над задното стъкло (ъгъл на тавана и задното стъкло)Останалата част от спойлерите може да се разглежда като оптичен тунинг. Раздувки на калниците при поставяне на по широки колела,декоративни лайсни, прагове и др.При правилно поставяне може да се намали завихрането след автомобила до 15%, което да намали разхода на гориво до 5%, да се повиши макс. скорост до 3% и ускорение с 1%.Изработват се предимно от гума, пластмаса.АнтикрилаАеродинамични отвори, канали, прорези и въздухозаборнициТези елементи се вграждат предимно на спортни и състезателни автомобили, които се движат с високи средни скорости.Трябва да се прави разлика между крило, спойлер и антикрило.Крилата се ползват при летателните апарати,за спойлерите вече стана въпрос,а антикрилата в спортните и състезателните автомобили.Антикрилата се поставят под ъгъл максимално до 15’(наречен ъгъл на атака).Те създават притискаща сила на автомобила към настилката, той става по стабилен в завой т.е. повишава неговата курсова устойчивост. Тазистойност може да се повиши с около 30%, за разлика от обтекателите и спойлерите, антикрилата повишават въздушното съпротивление което е функция на скороста и може да достигне до 40% над 300км/ч. Това способства за по-добро спиране от високи към по-ниски скорости. Повишеното съпротивление от антикрилата изисква да се поставят двигатели с висока литрова мощност - над 200к.с. на 1л. Антикрила се поставят отпред под бронята и отзад над задния капак, срещат се рядко и централно разположени крила. Изработват се от леки материали като пластмаса, алумининий и стъклопластика.И накрая нещо като като обобщение: на обикновените автомобили може да се вграждат обтекатели и спойлери,които ако са правилно разположени ще подобрят динамиката на автомобила и ще намалят разхода на гориво. За антикрилата е целесъобразно да се вграждат само на спортни и състезателни автомобили движещи се на писти с затворен кръг където се изисква висока средна скорост при преминаване между завоите. При високо-скоростните спортни и състезателни автомобили има специално изработени аеродинамични отвори. Ако погледнем един такъв автомобил отпред ще забележем специално изработени отвори на предната броня през които по специални канали преминава част от въздушния поток за обдухване на спирачните дискове които работят на висок температурен режим,като аналогично е и за задните спирачки. На предния капак при някои модели пък има следните отвори:-отвор за преминаване на въздух за обдухване на изпускателните тръби, този вход може да бъде оформен и като въздухозаборник-отвори за охлаждане на двигателя -изработват се на предния капак и предните калници(странични прорези тип акула), за подобряване на охлаждането на двигателя(за предно разположен двигател), и на задния капак и калници за задно разположен двигател.Аеродинамично полиране. Плосък подОпитно е установено, че нанасянето на специална паста и полировка на купето на автомобила(капаци, калници, врати, спойлери и др.) би намалило до 0,2-2% триенето на въздуха с купето. Полирането се осъществява с въртящо се киче от полирпасти на восъчна основа. Освен това автомобила добива завиден блясък. Установено е, че ако се поставят плоскости под пода на автомобила т.е. да се намали завихрянето под пода от ауспусните тръби , арматура и греди на купето може да се намали въздушното съпротивление с около 5%! От което автомобила може да стане по обтекаем и икономичен.Конски сили и въртящ моментОлекотяване на състезателният автомобилТеорията и практиката показва ,че намаляването (олекотяването) на масата на състезателния автомобил може да подобри динамиката и спирачните свойства на състезателния от 1-20% без да се правят други промени по двигател, трансмисия и ходова част.Ако приемем, че конструктивната маса (тегло на автомобила + гориво и инструменти и водача му е 100%) то спокойно може да се олекоти до 40%!За да се получи този ефект може да се направят следните мероприятия:1. Олекотяване чрез замяна на елементи от каросерията със същите, ноизработени от леки материали1.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране и замяната им със следните елементи:- демонтиране на тапицерията и постелката на пода на автомобила;- демонтиране на седалките на пътниците;- демонтиране на резервно колело, захващащите го елементи, инструменти на автомобила;- замяна на чистачките (поставя се централно една и стои вертикално-по този начин се подобрява аеродинамиката и намалява масата с около 0,1%);- замяна на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)- замяна на част от изпускателните тръби (поставя се мегафон с по-къса дъжина и по-малка маса , това намалява масата с около 2-3%);- демонтиране на оригиналните педали и скоростен лост и поставяне на олекотени от алуминий с множество отвори;- демонтиране на оригиналният резервоар и замяната му с пластмасов;- замяна на стоманените джанти с изработени от леки лети сплави;- изработване на капаци, врати и калници от пластмаса и стъклопластика:- замяна на стъклата на вратите с такива от прозрачен плециглас (тук масата може да се намали до 15%);- поставяне на странични огледала с по-малка маса и размери;- поставяне на брони от пластмаса и стъклопластика;- изработване на каросерия от алуминий, (олекотяване до 20%);2. Олекотяване чрез демонтиране на елементи от каросерията2.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране на следните елементи:- демонтиране на тапицерията и постелката на пода и вратите на автомобила;- демонтиране на седалките на пътниците;- демонтиране на резервно колело, захващащите го елементи, инструменти на автомобила;- демонтиране на едната чистачка;- демонтиране на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)- демонтиране на част от изпускателните тръби;Отстраняването на изброените елементи от автомобила може да намалимасата на състезателния автомобил до 20%, което ще подобри динамиката на автомобила с около 10% .3. Материали за изработкаИзползват се следните материали:- леки метали и сплави (Алуминий, Титан, Магнезий и техните сплави);- Полимери (пластмаса);- Стъклопластика;- Гума;- Плециглас;- Карбон, Кевлар и Арамид;
                              Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
                              Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
                              EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

                              Коментар

                              Working...
                              X