Здравейте колеги!Реших да направя тези тема защото започвам един проект,който не съм виждал до сега в България,а именно превръщането на 1.6 16в 182А4.000 в турбиниран двигател.Музата ако мога така да се изразя ми дойде от един човек от Загреб,с който случейно се запознах в интернет.Ще се постарая да дам възможно най-пълна информация за процеса , с което се надявам да помогна на други хора , които имат мерак за такова нещо.Като за начало смятам да преправя изпускателните колектори (поставя се един фланец за турбо) и смятам първо да започна с турбо от Алфа 166 2.0 V6 Turbo , ако не се лъжа е Гарет Т25.След това по-големи инжектори и ЕКУ от Пунто ГТ.Бутала от Фиат Типо 1.6 8в , но модифицирани (скъсени с 2 мм отгоре за по нисък коефицент на компресията).След обстоино разучаване на 1.6 16в от Стило установих,че цилиндъра е 80 мм,но с по голям ход от коляновия вал , а на Бравото е 85.6мм. с по малък ход.Когато се подменят върпсоните колянови валове и този от Стило 1.6 отиде в блок от Браво 1.6 , с по-къси 1300 куб. см. се получава обем на двигателя от 1850 куб.см.Едно нещо е важно в този случей и то е , че буталото не отива до крайна горна мъртва точка,което добре за понижаване коефицента на компресия. В този случей тя би била 8,6:1.На следващия етап от тунинга е добра да се подмени турбината с Garret GT28R с двоен сачмен лагер,което е много по-добре от нормалните турбини особенно ако се има в предвдид проблем с налягането на маслото в двигателя.С нормално турбо като Т25 налягането ще бъде ниско,но с турбина като GT28R , която има ограничител се намалява количесвтото масло,което влиза в турбото.Така се решава въпроса със смазването в двигателя.С 375 куб.см. инжектори и максимално налягане от 1 бар на турбото са на приблизително 80% от максималния капацитет.С това е възможно да се постигне мощност от 220 к.с. при 5500 оборота и 330 нютон метра максимален въртящ момент при 4000 оборота.След това може да се поставят нови още по-големи инжектори на 660 куб.см. , които позволяват налягане от 1.3 бара.Валовете за първо време може да останат,но е почти задължително да се направи портване на главата.Реагулация на предварението можете да осигурите по тромави ниски обороти,но за сметка на това повече сила във високите обороти.Предстой поставяне на по-голяма дроселна клапа от Ланчиа 2.0 20в , както и по-здрав съединител по възможност някой с кремачно покритие.Ако се заемете с всичко това трябва да имате в предвид , че много важна част е добрата ЕКУ система и естествено правилния ремап за нея.На снмиките съм показал частите , за които става дума по горе и процеса на работа.Това е като цяло колеги надявам се да съм бил от полза и стискайте палци до края на годината може да има и едно Браво 1.6 16vt.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat bravo 1.6 16v към 1.6 16vt към 1.9 16vt
Collapse
X
-
ici написа:Мисля си че оригиналното Магнети Марели ЕКУ може да се ремапва и в този смисъл колата да си остане с него и цялата си инсталция и датчици.И определено с МАП сензор за турбо 250кПа
Коментар
-
Колега, бат ти Ици та е пропуснал, ама аз не моа са сдържа... Ако си ги сънувал тез работи - смени приспивателните приятелю!!!!Няколко неща не ми се изясниха на мен примерно .... Що аджаба втулковата турбина понижава налягането пък съчмената го повишава - заради рестриктора ли За налягането на маслото има регулатор ве мой - в конзолата на филтъра поне на по-големите матори е там, ама вероятно и на "еноишес" е там. Те тоз регулатор при нормални други условия /хлабини в лагерите, дебит и "здравословно състояние" на помпата/ и с дървени лагери да ти е турбото щи поддържа коректно налягане. Пък, ако искаш все пак да го вдигнеш налягането по тарикатско /и ефтино/ е да подложиш някоя шайба под пружината на масления регулатор Тез дюзи 660 кубика какви коне ще се търсят? Пък със съединителя със кремъчното покритие ма уби И ако са ти трудни сметките виж някой счетоводител да ти сметне ей тез сънища в реалния свят кви пари са, да ти анализира мераците и да прецени дали няма да ти е по-ефтино едно Купе 16 или 20 ВТ да си купиш готово...Те мечтите и сънищата не са опасни ама....Все пак успех и от мене...И аз очаквам снимки и развитиеТУНИНГА СТРУВА ПАРА! ДРУГОТО Е ..... МУНИНГ
Коментар
-
2000 20v turbo написа:Колега, бат ти Ици та е пропуснал, ама аз не моа са сдържа... Ако си ги сънувал тез работи - смени приспивателните приятелю!!!!Няколко неща не ми се изясниха на мен примерно .... Що аджаба втулковата турбина понижава налягането пък съчмената го повишава - заради рестриктора ли За налягането на маслото има регулатор ве мой - в конзолата на филтъра поне на по-големите матори е там, ама вероятно и на "еноишес" е там. Те тоз регулатор при нормални други условия /хлабини в лагерите, дебит и "здравословно състояние" на помпата/ и с дървени лагери да ти е турбото щи поддържа коректно налягане. Пък, ако искаш все пак да го вдигнеш налягането по тарикатско /и ефтино/ е да подложиш някоя шайба под пружината на масления регулатор Тез дюзи 660 кубика какви коне ще се търсят? Пък със съединителя със кремъчното покритие ма уби И ако са ти трудни сметките виж някой счетоводител да ти сметне ей тез сънища в реалния свят кви пари са, да ти анализира мераците и да прецени дали няма да ти е по-ефтино едно Купе 16 или 20 ВТ да си купиш готово...Те мечтите и сънищата не са опасни ама....Все пак успех и от мене...И аз очаквам снимки и развитиеASTRA BERTONE 2.0 16V TURBO+
Ако говорим за бинокли,аз съм навит да ти раздам телескоп...
Коментар
-
2000 20v turbo написа:За налягането на маслото има регулатор ве мой - в конзолата на филтъра поне на по-големите матори е там, ама вероятно и на "еноишес" е там. Те тоз регулатор при нормални други условия /хлабини в лагерите, дебит и "здравословно състояние" на помпата/ и с дървени лагери да ти е турбото щи поддържа коректно налягане.2000 20v turbo написа:Пък, ако искаш все пак да го вдигнеш налягането по тарикатско /и ефтино/ е да подложиш някоя шайба под пружината на масления регулатор
Коментар
-
в конзолата на филтъра има единсвено премостат за маслото ( за масленния радиатор)регулатора е в помпата и той не позволява маслото да надвишава определени налягания ( за дане стане гато градинска лека при 8000 оборотаа такъв за минимално налягане незнам да има , според мене това е заложено изработката на помпата и начина ( оборотите) на самата помпа при празен ходPower Under Pressure
Коментар
-
biser_as написа:Мога ли по тоз тарикатски начин да си вдигна налягането на маслото при загряла кола и празен ход от сегашните 2 бар-а на примерно 3 бар-а?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар