Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat bravo 1.6 16v към 1.6 16vt към 1.9 16vt

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat bravo 1.6 16v към 1.6 16vt към 1.9 16vt

    Здравейте колеги!Реших да направя тези тема защото започвам един проект,който не съм виждал до сега в България,а именно превръщането на 1.6 16в 182А4.000 в турбиниран двигател.Музата ако мога така да се изразя ми дойде от един човек от Загреб,с който случейно се запознах в интернет.Ще се постарая да дам възможно най-пълна информация за процеса , с което се надявам да помогна на други хора , които имат мерак за такова нещо.Като за начало смятам да преправя изпускателните колектори (поставя се един фланец за турбо) и смятам първо да започна с турбо от Алфа 166 2.0 V6 Turbo , ако не се лъжа е Гарет Т25.След това по-големи инжектори и ЕКУ от Пунто ГТ.Бутала от Фиат Типо 1.6 8в , но модифицирани (скъсени с 2 мм отгоре за по нисък коефицент на компресията).След обстоино разучаване на 1.6 16в от Стило установих,че цилиндъра е 80 мм,но с по голям ход от коляновия вал , а на Бравото е 85.6мм. с по малък ход.Когато се подменят върпсоните колянови валове и този от Стило 1.6 отиде в блок от Браво 1.6 , с по-къси 1300 куб. см. се получава обем на двигателя от 1850 куб.см.Едно нещо е важно в този случей и то е , че буталото не отива до крайна горна мъртва точка,което добре за понижаване коефицента на компресия. В този случей тя би била 8,6:1.На следващия етап от тунинга е добра да се подмени турбината с Garret GT28R с двоен сачмен лагер,което е много по-добре от нормалните турбини особенно ако се има в предвдид проблем с налягането на маслото в двигателя.С нормално турбо като Т25 налягането ще бъде ниско,но с турбина като GT28R , която има ограничител се намалява количесвтото масло,което влиза в турбото.Така се решава въпроса със смазването в двигателя.С 375 куб.см. инжектори и максимално налягане от 1 бар на турбото са на приблизително 80% от максималния капацитет.С това е възможно да се постигне мощност от 220 к.с. при 5500 оборота и 330 нютон метра максимален въртящ момент при 4000 оборота.След това може да се поставят нови още по-големи инжектори на 660 куб.см. , които позволяват налягане от 1.3 бара.Валовете за първо време може да останат,но е почти задължително да се направи портване на главата.Реагулация на предварението можете да осигурите по тромави ниски обороти,но за сметка на това повече сила във високите обороти.Предстой поставяне на по-голяма дроселна клапа от Ланчиа 2.0 20в , както и по-здрав съединител по възможност някой с кремачно покритие.Ако се заемете с всичко това трябва да имате в предвид , че много важна част е добрата ЕКУ система и естествено правилния ремап за нея.На снмиките съм показал частите , за които става дума по горе и процеса на работа.Това е като цяло колеги надявам се да съм бил от полза и стискайте палци до края на годината може да има и едно Браво 1.6 16vt.
    FIAT Bravo Club Plovdiv
    Con Asistencia di Veloce

    #2
    Re: Fiat bravo 1.6 16v към 1.6 16vt към 1.9 16vt

    извинявам се но снимки ще има малко по късно поради технически проблем с компютъра ми
    FIAT Bravo Club Plovdiv
    Con Asistencia di Veloce

    Коментар


      #3
      С нетарпение чакаме снимки и повече инфо относно проекта.
      ASTRA BERTONE 2.0 16V TURBO+
      Ако говорим за бинокли,аз съм навит да ти раздам телескоп...

      Коментар


        #4
        ат’стига бие дан чуйж нещо давай да видим какво ще сътвориш ще стане лудница

        Коментар


          #5
          Да, любопитно. И аз съм мислил подобни глупости за смесване на карантии от различни двигатели. Ще следя с интерес.
          https://www.cialispascherfr24.com/

          Коментар


            #6
            Мисля си че оригиналното Магнети Марели ЕКУ може да се ремапва и в този смисъл колата да си остане с него и цялата си инсталция и датчици.И определено с МАП сензор за турбо 250кПа
            sigpic
            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
            475HP 11,5/1,9/191
            YouTube

            Коментар


              #7
              ici написа:
              Мисля си че оригиналното Магнети Марели ЕКУ може да се ремапва и в този смисъл колата да си остане с него и цялата си инсталция и датчици.И определено с МАП сензор за турбо 250кПа
              Няма ли да остане в такъв случай без детонационен датчик?П.П. Уф, сега се сетих че те си имат по дефоулт такъв. Наистина в такъв случай може да се пренапише епрома.
              https://www.cialispascherfr24.com/

              Коментар


                #8
                Колега, бат ти Ици та е пропуснал, ама аз не моа са сдържа... Ако си ги сънувал тез работи - смени приспивателните приятелю!!!!Няколко неща не ми се изясниха на мен примерно .... Що аджаба втулковата турбина понижава налягането пък съчмената го повишава - заради рестриктора ли За налягането на маслото има регулатор ве мой - в конзолата на филтъра поне на по-големите матори е там, ама вероятно и на "еноишес" е там. Те тоз регулатор при нормални други условия /хлабини в лагерите, дебит и "здравословно състояние" на помпата/ и с дървени лагери да ти е турбото щи поддържа коректно налягане. Пък, ако искаш все пак да го вдигнеш налягането по тарикатско /и ефтино/ е да подложиш някоя шайба под пружината на масления регулатор Тез дюзи 660 кубика какви коне ще се търсят? Пък със съединителя със кремъчното покритие ма уби И ако са ти трудни сметките виж някой счетоводител да ти сметне ей тез сънища в реалния свят кви пари са, да ти анализира мераците и да прецени дали няма да ти е по-ефтино едно Купе 16 или 20 ВТ да си купиш готово...Те мечтите и сънищата не са опасни ама....Все пак успех и от мене...И аз очаквам снимки и развитие
                ТУНИНГА СТРУВА ПАРА! ДРУГОТО Е ..... МУНИНГ

                Коментар


                  #9
                  2000 20v turbo написа:
                  Колега, бат ти Ици та е пропуснал, ама аз не моа са сдържа... Ако си ги сънувал тез работи - смени приспивателните приятелю!!!!Няколко неща не ми се изясниха на мен примерно .... Що аджаба втулковата турбина понижава налягането пък съчмената го повишава - заради рестриктора ли За налягането на маслото има регулатор ве мой - в конзолата на филтъра поне на по-големите матори е там, ама вероятно и на "еноишес" е там. Те тоз регулатор при нормални други условия /хлабини в лагерите, дебит и "здравословно състояние" на помпата/ и с дървени лагери да ти е турбото щи поддържа коректно налягане. Пък, ако искаш все пак да го вдигнеш налягането по тарикатско /и ефтино/ е да подложиш някоя шайба под пружината на масления регулатор Тез дюзи 660 кубика какви коне ще се търсят? Пък със съединителя със кремъчното покритие ма уби И ако са ти трудни сметките виж някой счетоводител да ти сметне ей тез сънища в реалния свят кви пари са, да ти анализира мераците и да прецени дали няма да ти е по-ефтино едно Купе 16 или 20 ВТ да си купиш готово...Те мечтите и сънищата не са опасни ама....Все пак успех и от мене...И аз очаквам снимки и развитие
                  Изключително много си прав. 660сс. гонят 400hp. и нагоре.
                  ASTRA BERTONE 2.0 16V TURBO+
                  Ако говорим за бинокли,аз съм навит да ти раздам телескоп...

                  Коментар


                    #10
                    2000 20v turbo написа:
                    За налягането на маслото има регулатор ве мой - в конзолата на филтъра поне на по-големите матори е там, ама вероятно и на "еноишес" е там. Те тоз регулатор при нормални други условия /хлабини в лагерите, дебит и "здравословно състояние" на помпата/ и с дървени лагери да ти е турбото щи поддържа коректно налягане.
                    Ъъъ аз имам едно питане: след като има такъв "регулатор" на налягането на маслото и той го подържа коректно винаги, що мойто налягане като загрее колата спада спрямо това на студено? Говоря при работа на празен ход!Тоз "регулатор" що не го коригира и не го държи еднакво? Или не е регулатор? Щот примерно бензиновия регулатор все си държи заложените 3 бар-а налягане и нему дреме за температурата на бензина, маторя и т.н. Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
                    2000 20v turbo написа:
                    Пък, ако искаш все пак да го вдигнеш налягането по тарикатско /и ефтино/ е да подложиш някоя шайба под пружината на масления регулатор
                    Мога ли по тоз тарикатски начин да си вдигна налягането на маслото при загряла кола и празен ход от сегашните 2 бар-а на примерно 3 бар-а?

                    Коментар


                      #11
                      в конзолата на филтъра има единсвено премостат за маслото ( за масленния радиатор)регулатора е в помпата и той не позволява маслото да надвишава определени налягания ( за дане стане гато градинска лека при 8000 оборотаа такъв за минимално налягане незнам да има , според мене това е заложено изработката на помпата и начина ( оборотите) на самата помпа при празен ход
                      Power Under Pressure

                      Коментар


                        #12
                        biser_as написа:
                        Мога ли по тоз тарикатски начин да си вдигна налягането на маслото при загряла кола и празен ход от сегашните 2 бар-а на примерно 3 бар-а?
                        Налягането на празен ход не можеш да го вдигнеш по този начин. Регулаторът е като предпазен клапан за високо налягане - примерно отваря при 5 бара и не позволява по нататъчното му покачване. Като е загряла колата, просто помпата няма такъв дебит при загряло масло за да осигури такова налягане.Чудно ми е като сложа турбината с колко ще ми падне налягането на маслото при празен ход. Сега при 90 градуса масло и около 900 оборота държи около 2.5-3.0 бара. Дали ще падне осезателно? Някой засичал ли е със/без турбина?
                        https://www.cialispascherfr24.com/

                        Коментар


                          #13
                          знам само че на 2 атмосферки ъпгрейдваха масленните помпи , при конверсия , точно заради дебита на помпата и заради налягането на маслото при 100 градуса ( което става за нула време , при раздаване на гас) на празен ход когато оставаха да изстине колата
                          Power Under Pressure

                          Коментар


                            #14
                            ето и снимките
                            Прикачени файлове
                            FIAT Bravo Club Plovdiv
                            Con Asistencia di Veloce

                            Коментар


                              #15
                              и още..
                              Прикачени файлове
                              FIAT Bravo Club Plovdiv
                              Con Asistencia di Veloce

                              Коментар

                              Working...
                              X