Какви пари излизат перформънс валовете
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Tipo Turbo Integrale
Collapse
X
-
Ако има желаещ, намерил съм едно ударено купе, което си има всичко, като собственика ми каза, че преди да удари купето, е сменил валовете. Аз ще взема изпускателния, но съм чувал, че смукателния бил същия и можело да му се направи прорез само за да се ползва като изпускателен - Ако някой се интересува, ще ходя в събота да гледам в какво състояние са, та може да ви свържа с човека, че гледам са дефицит тия валове ?Fiat Tipo Turbo Integrale | powered by ICIDesign
Fiat Marea 1.6 16v
Коментар
-
ici написа:позагледах турбото, че беше с горен и долен щуцер на актуатора, леко хванах размера на компресорната перка и се оказа че е по-големият вариант от 8В моторите с капацитет към 280 коня Тя за това така понавървяваше със стоковите аванси и една изядена гърбичка на изп. валPeugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Колеги, ходих днес сутринта да свалям онзи вал от турбо Купето, ама се оказа износен, иначе колата си има абсолютно всичко - Ударена е отпред, няма го радиатора водния, турбината и колектора не са засегнати, маслен кулер, на Фиат Купе, не знам къде стои, но ако е там под десния рог - го няма - явно и той е пострадал. Ето снимки на вала, ако все пак някой се интересува (повечето гърбици бяха перфектни, но тази дето е 2-та от скоростите към ангренажа беше доста износена. На смукателния снимки не съм правил, но беше по-зле от изпускателния) Снимките са "цъкни за да уголемиш"Fiat Tipo Turbo Integrale | powered by ICIDesign
Fiat Marea 1.6 16v
Коментар
-
Поне тук стана дума за износване на валовете, ето едно интересно четиво за маслата.http://www.lnengineering.com/oil.htmlСтава дума за цинково-фосфорната добавка, която предпазва от директен контакт метал-метал при контакта на гърбиците с пуловете на повдигачите.Нарича се ZDDP и трябва да е 1200 ppm поне, това количество се намира само в по-старият клас масла - до преди SL, масла с клас SM са от новите "еко" и там цинк-фосфора е намален наполовина и не е добър за нашите мотори, а и за всеки един тунингован мотор и много надуто турбо, особено втулково.Има и добавки с цинк-фосфор, които могат да се ползват допълнително в маслото.
Коментар
-
http://www.mobiloil.com/USA-English/...uide.pdfтук са дадени количествата цинк и фосфор, вижда се нивото им в рейсинг маслата колко е.
Коментар
-
единственият начин да се запазят тези валове с повдигачи с пулове ( тия грижи ги има и при доста други марки със същият тип повдигачи с пулове) е да се ползват масла с повишено съдържание на ZDDP, това в днешни дни са рейсинговите масла, но и те са с намалено до минималното необходимо ниво заради изискванията за запаване на катализаторите.Решението е рейсингово масло + такава ZDDP добавка Ето тук пак има интересни постове http://www.alfabb.com/bb/forums/engi...-question.html
Коментар
-
Здрасти пак, значи Типото в момента е с Яко Галакси 15/50 на което пише че е пълна синтетика. Днес гледах Манол 15/50 минерално, та се зачудих дали няма да мина по-тънко с това манолче. Защо по дяволите трябва да е задължително синтетика. Едно време Абартите ги карах с М10Д пък как не изтропа някой мотор тогава. Вярно по онова време лагерите бяха клевит, ама 8000 оборота са си пак 8000 оборота. Пък манолчето струва 40лв 5 литра, а пък Якото 60лв 2 литра.А да и още нещо, що това прехвалено масло Лики-Моли с молибден, в Ибея струва 17лири 5 литра, пък всички останали масла започват от 35 лири нагоре??????
Коментар
-
Ами Лики Моли-то с молибден не е работа за сериозни мотори.За турбо-мотор само напълно синтетично масло, то има най-висока устойчивост на масления слой на разкъсване под товар, в пъти спрямо минералното.Отделно е много стабилно във времето.Напълно синтетични са маслата от група IV, а те не са никак много, с PAO база или пък естерните.Примерно тука караме с Мобил1, което е PAO базирано IV група, тоест 100% синтезирано и аз съм предоволен от видяното след ревизия - 3000км само с каране по трасета на макс повер и биелните лагери нямаха грам следа от контакт дори, основните изглеждаха с много леко нормално контактно петно.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар