Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Tipo Turbo Integrale

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какви пари излизат перформънс валовете
    '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
    '97 Coupe 16VT 262WHP+

    Коментар


      Ако има желаещ, намерил съм едно ударено купе, което си има всичко, като собственика ми каза, че преди да удари купето, е сменил валовете. Аз ще взема изпускателния, но съм чувал, че смукателния бил същия и можело да му се направи прорез само за да се ползва като изпускателен - Ако някой се интересува, ще ходя в събота да гледам в какво състояние са, та може да ви свържа с човека, че гледам са дефицит тия валове ?
      Fiat Tipo Turbo Integrale | powered by ICIDesign
      Fiat Marea 1.6 16v

      Коментар


        позагледах турбото, че беше с горен и долен щуцер на актуатора, леко хванах размера на компресорната перка и се оказа че е по-големият вариант от 8В моторите с капацитет към 280 коня Тя за това така понавървяваше със стоковите аванси и една изядена гърбичка на изп. вал
        sigpic
        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
        475HP 11,5/1,9/191
        YouTube

        Коментар


          Да турбото е от Дедра.

          Коментар


            ici написа:
            позагледах турбото, че беше с горен и долен щуцер на актуатора, леко хванах размера на компресорната перка и се оказа че е по-големият вариант от 8В моторите с капацитет към 280 коня Тя за това така понавървяваше със стоковите аванси и една изядена гърбичка на изп. вал
            Да ве,затуй даде сходни коне с мойте ,все пак съм с по-малкия вентилатор
            Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

            Коментар


              Колеги, ходих днес сутринта да свалям онзи вал от турбо Купето, ама се оказа износен, иначе колата си има абсолютно всичко - Ударена е отпред, няма го радиатора водния, турбината и колектора не са засегнати, маслен кулер, на Фиат Купе, не знам къде стои, но ако е там под десния рог - го няма - явно и той е пострадал. Ето снимки на вала, ако все пак някой се интересува (повечето гърбици бяха перфектни, но тази дето е 2-та от скоростите към ангренажа беше доста износена. На смукателния снимки не съм правил, но беше по-зле от изпускателния) Снимките са "цъкни за да уголемиш"
              Fiat Tipo Turbo Integrale | powered by ICIDesign
              Fiat Marea 1.6 16v

              Коментар


                Ако някои го интересува перфектен смукателен вал от атмосверно купе имам.

                Коментар


                  Поне тук стана дума за износване на валовете, ето едно интересно четиво за маслата.http://www.lnengineering.com/oil.htmlСтава дума за цинково-фосфорната добавка, която предпазва от директен контакт метал-метал при контакта на гърбиците с пуловете на повдигачите.Нарича се ZDDP и трябва да е 1200 ppm поне, това количество се намира само в по-старият клас масла - до преди SL, масла с клас SM са от новите "еко" и там цинк-фосфора е намален наполовина и не е добър за нашите мотори, а и за всеки един тунингован мотор и много надуто турбо, особено втулково.Има и добавки с цинк-фосфор, които могат да се ползват допълнително в маслото.
                  sigpic
                  Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                  475HP 11,5/1,9/191
                  YouTube

                  Коментар


                    http://www.mobiloil.com/USA-English/...uide.pdfтук са дадени количествата цинк и фосфор, вижда се нивото им в рейсинг маслата колко е.
                    sigpic
                    Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                    475HP 11,5/1,9/191
                    YouTube

                    Коментар


                      Стоиле, ето ги изп. пулове, нямат забележка, добре са.
                      Прикачени файлове
                      sigpic
                      Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                      475HP 11,5/1,9/191
                      YouTube

                      Коментар


                        Мерси Илияне, значе поне пуловете им са читави. Мислех че от тях се е скапал вала, но явно просто валовете са кашкавалени както каза Съби.

                        Коментар


                          единственият начин да се запазят тези валове с повдигачи с пулове ( тия грижи ги има и при доста други марки със същият тип повдигачи с пулове) е да се ползват масла с повишено съдържание на ZDDP, това в днешни дни са рейсинговите масла, но и те са с намалено до минималното необходимо ниво заради изискванията за запаване на катализаторите.Решението е рейсингово масло + такава ZDDP добавка Ето тук пак има интересни постове http://www.alfabb.com/bb/forums/engi...-question.html
                          sigpic
                          Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                          475HP 11,5/1,9/191
                          YouTube

                          Коментар


                            Здрасти пак, значи Типото в момента е с Яко Галакси 15/50 на което пише че е пълна синтетика. Днес гледах Манол 15/50 минерално, та се зачудих дали няма да мина по-тънко с това манолче. Защо по дяволите трябва да е задължително синтетика. Едно време Абартите ги карах с М10Д пък как не изтропа някой мотор тогава. Вярно по онова време лагерите бяха клевит, ама 8000 оборота са си пак 8000 оборота. Пък манолчето струва 40лв 5 литра, а пък Якото 60лв 2 литра.А да и още нещо, що това прехвалено масло Лики-Моли с молибден, в Ибея струва 17лири 5 литра, пък всички останали масла започват от 35 лири нагоре??????

                            Коментар


                              манола е голямо лайно, лики молито не ме кефи особено като марка нещо..
                              '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
                              '97 Coupe 16VT 262WHP+

                              Коментар


                                Ами Лики Моли-то с молибден не е работа за сериозни мотори.За турбо-мотор само напълно синтетично масло, то има най-висока устойчивост на масления слой на разкъсване под товар, в пъти спрямо минералното.Отделно е много стабилно във времето.Напълно синтетични са маслата от група IV, а те не са никак много, с PAO база или пък естерните.Примерно тука караме с Мобил1, което е PAO базирано IV група, тоест 100% синтезирано и аз съм предоволен от видяното след ревизия - 3000км само с каране по трасета на макс повер и биелните лагери нямаха грам следа от контакт дори, основните изглеждаха с много леко нормално контактно петно.
                                sigpic
                                Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                                475HP 11,5/1,9/191
                                YouTube

                                Коментар

                                Working...
                                X