Гарнитура ли духна, или просто ще го отваряте ей така за подсилване ?
Гарнитурата предаде богу-дух дет се вика дни преди да дойде собственика да си я вземе и това е втори мотор с абсолютно същия проблем и то на същото място за месец,като и двата мотора са отваряни в БГ,т.е. кофти болтове за глава е най-вероятната причина
Гарнитура ли духна, или просто ще го отваряте ей така за подсилване ?
мда, не удържа на повера, имах притеснения още отначало, че след всеки рън скачаше температурата и после падаше много бавно и като се промени и звука стана ясно.После измерването на компресията показа какво става.8-4-4-7 бара
Вече официално са двама от тая порода :D Поне тези които се знаят по форума де Много ми харесват резултатите - усмивката ми е до ушите! Нямам търпение да идвам към Русе .. но май ще е към 12-ти (неделя). Може ли между другото Илияне да обясниш предимствата на Каповия всмукателен колектор ? Интересно ми е
Имаше едно доста отдавна вече на ФИЛ ..ама там Тошката Цунамито (мазната баница) я беше правил...и то беше един смях със бутала от 2.4 дизелова капа.. ама вървеше на уволнение....така и не разбрах какво стана с него....по същото време и Жорко със неговото ГТ пукаше наред Честито на колегата направи си една много професионално направена кола.
пич ти да не си ял и пил на една маса с Тодор Василев та си позволяваш такива определенияи да те светна, че когато тази конверсия към 2.4 беше направенадори във fccuk още не бяха чували за 2.4 конверсия
Мотора е вече отворен и се оказа, че една гърбица на изп. вал е позаминала, ще трябва нов.Иначе гарнитурата е чак пробита между 2-3 цил, а и м/у 3-4 е подухнала яко.Сериозен преигнишън се е развил след свързването на съседните цилиндри, хубаво че не се е стигнало до топене на алуминия, нито главата, нито буталата имат следи от създалата се ситуация.Блока е с набити ризи, при яко напънати мотори, примерно 400 и нагоре коня има риск от излизане на риза, тоест не се получава разбирателство с гарнитурата и духва.
Баси, как така е изчезнала тая гърбица за 5 - 6 хил км. Валовете бяха перфектни, толкова бях щастлив като ги намерих. Да не би да е от пула? Той в какво състояние е? А относно ризите, не мисля че има проблем, защото се сещаш че дизелите са също с ризи и работят на 20 -25 степен на сгъстяване и на 35 атм. компресия, пък нищо им няма. А и този мотор е доста далеч от 400 кончета. А на колко стягаш болтовете, защото в менюала пише 5кг +90+90, което по моя ключ идва на 11кг?Илияне, моля те погледни пула, защото ги купувам от магазина на Стамболийски тук в София и ми е важно. Онзи ден взех Кинг лагери от Сакал метал, и се оказа че стегнати в блока имат 9 стотни хлабина спрямо стандартен вал. Можеш да си представиш как съм гледал, като се оказа че старите лагери са 2 стотни по-стегнати от новите. Сега сложих Глико и са на 5 стотни. Сегменти Гьотс, оригинални нали се сещаш, като ги монтирах на буталата, втория компресионен си оставаше отворен колкото съм го разпънал, за да влезе. И айде пак връщай и разправии. Сега сложих Прима сегменти, пък да видим. Май вече ще се откажа да се занимавам с ремонти, че ми писна вече от ментета, ама наистина. Искам да питам още нещо, като си отварял такива двигатели какви сегменти вадиш, защото по каталозите излиза че турбо Купе-то носи сегменти с дебелина 1,5:1,5:3,0мм, а пък аз вече от пети мотор вадя 1,5:2,0:4,0мм сегменти и ми казват че сигурно били сменени буталата????Лек и успешен ден
Вече официално са двама от тая порода :D Поне тези които се знаят по форума де Много ми харесват резултатите - усмивката ми е до ушите! Нямам търпение да идвам към Русе .. но май ще е към 12-ти (неделя). Може ли между другото Илияне да обясниш предимствата на Каповия всмукателен колектор ? Интересно ми е
Имаше едно доста отдавна вече на ФИЛ ..ама там Тошката Цунамито (мазната баница) я беше правил...и то беше един смях със бутала от 2.4 дизелова капа.. ама вървеше на уволнение....така и не разбрах какво стана с него....по същото време и Жорко със неговото ГТ пукаше наред Честито на колегата направи си една много професионално направена кола.
пич ти да не си ял и пил на една маса с Тодор Василев та си позволяваш такива определенияи да те светна, че когато тази конверсия към 2.4 беше направенадори във fccuk още не бяха чували за 2.4 конверсия
Приеми, че има защо да съм се изразил именно така
Sedicivalvole (Racing Rosso)now
GTV 2.0 (612 A)now
E60 530D now.. hate it big time :D
Lumina SUPER SPORT V8 5.7(silver) ex
Hyundai Coupe V6 2.7 (silver)ex
Баси, как така е изчезнала тая гърбица за 5 - 6 хил км. Валовете бяха перфектни, толкова бях щастлив като ги намерих. Да не би да е от пула? Той в какво състояние е? А относно ризите, не мисля че има проблем, защото се сещаш че дизелите са също с ризи и работят на 20 -25 степен на сгъстяване и на 35 атм. компресия, пък нищо им няма. А и този мотор е доста далеч от 400 кончета. А на колко стягаш болтовете, защото в менюала пише 5кг +90+90, което по моя ключ идва на 11кг?Илияне, моля те погледни пула, защото ги купувам от магазина на Стамболийски тук в София и ми е важно. Онзи ден взех Кинг лагери от Сакал метал, и се оказа че стегнати в блока имат 9 стотни хлабина спрямо стандартен вал. Можеш да си представиш как съм гледал, като се оказа че старите лагери са 2 стотни по-стегнати от новите. Сега сложих Глико и са на 5 стотни. Сегменти Гьотс, оригинални нали се сещаш, като ги монтирах на буталата, втория компресионен си оставаше отворен колкото съм го разпънал, за да влезе. И айде пак връщай и разправии. Сега сложих Прима сегменти, пък да видим. Май вече ще се откажа да се занимавам с ремонти, че ми писна вече от ментета, ама наистина. Искам да питам още нещо, като си отварял такива двигатели какви сегменти вадиш, защото по каталозите излиза че турбо Купе-то носи сегменти с дебелина 1,5:1,5:3,0мм, а пък аз вече от пети мотор вадя 1,5:2,0:4,0мм сегменти и ми казват че сигурно били сменени буталата????Лек и успешен ден
За вала, нищо чудно че е бил перфектен преди 5-6 хил, аз съм слагал пак така перфектен при оглед вал и само след 1500 км беше на такова положение, изяден.Просто като му се износи горния слой, вероятно няколко стотни и след това почва да изчезва за броени км.Пула при износена гърбица става един такъв много надран, самата гърбица го скапва след като се износи.За дизелите ясно, но трябва да се обърне внимание на факта, че те карат с гарнитури спрямо техните си ризи.А и въртящият момент който вадят е примерно 300Нм, а това Типо в момента вади близо 400Нм, напъна при 1.5 бара на турбо-бензина е много сериозен.Днес "проявих" лицето на блока чрез шлайфане с плоча и шкурка 600, видя се че ризите са потънали в средната линия на блока някоя стотна може би, странно е, но явно това е причината гарнитурата да изгуби контактна площ и да изпусне понеже болтовете не бяха отпуснати при развиването.След това успях да сваля тия стотни чрез дошлайфане на място и всичко се преля и изглежда добре.Тоя метод с дошлайфането го правя винаги след като главата или блока е минал шлайф, вижда се как се вадят рисовете оставени от шлайф-камъните и повърхнината става с перфектна гладкост - това при металните рейсингови гарнитури е изискване.Иначе при нормалните няма нужда от постигането на такава висока гладкост.Нормалните гарнитури ги затягам на 70Нм и 90* + 90*, и пак на към 110Нм стигат, но това със най-скъпите Фиат/Алфа/Ланчиа заводски болтове, дето сега им искат по 26лв на болт.И с Метели съм стягал до такива Нм, жалко че вече не ги произвеждат, питах.Следващите са Пайен, с тях и с метална гарнитура Кометик стягам на 40Нм 90* + 90* и стигат до към 95Нм, доказани на 400+ коньова Дедра на 1.8 бара Между другото, хубавата новина е, че Кометика в този случай ляга с уплътняващия си ръб извън ризите, на самия блок.За сегментите на 16в буталата, не мога да кажа, понеже като ги извадя и на тяхно място влизат рейсингови ковани бутала с техните си сегменти и не съм си водил наблюдения дали има различни версии на заводските бутала и сегменти.Сега като се замислих, не съм виждал 1.5 1.5 3 сегменти заводски
Здрасти Илияне, как са все пак пуловете, моля те огледай ги, за да знам дали да сменям пак магазина. Това с пропадналите ризи ми е много странно, защото след като ги набият блока се шлайфа челно и беше перфектно гладък. Може да не са били донабити докрай ризите, което е доста странно спорем мен. Освен да ги е било страх от получаване на пукнатина, при по-сериозно натискане, горе където е охлабена ризата под зъба. Случвало ми се е да се късат точно там ризи. Друг вариант не виждам за това потъване. Ще взема да наваря два вала и ще ги занеса на азотиране, че вече ми писна от тези износени валове.А за сегментите, атмосферките носят 1,5:1,5:3,0 но от турбо мотори все вадя от другите размери.Между другото, мерил ли си компресия на някой от правените от теб мотори, защото при мен се получават странни резултати. На няколко неотваряни турбо мотора компресията е в границите на 7-8 атм. Този на типото с шлайфани ризи по буталата и нови сегменти показваше точно 8 атм. Интересно е че по каталожни данни трябва да е около 11 атм. Сподели ако имаш някакви наблюдения.Лек и успешен ден
Здрасти Стоиле,чакай да отговоря малко за компресията че май на мойта мерихме последно Когато купувах мотора преди почти 4-ри години му мерихме компресията и показа 10,5 атмосфери на 4-те цилиндъра :D Преди месец я замерихме така за собствено успокоение и даде на 2 цилиндъра 8,5 и на други два някъде 8,като съм с регулирани клапани и от две години с атмосферен всмукателен вал,като самия мотор не е отварян ,т.е. си е с оригинланите сегменти и гарнитури Доколкото се сещам на близнака ми(другата черна Дедра Интеграле) и тя даде около 8 и малко компресия,като имаше пак малка разлика на 2-ри и 3-ти,но тя също духна гарнитура между тях двата ,така че при нея е ясно що е така.Интересен и малко кофти момент се получава с тия ментета по магазините,наистина вече човек незнае от тука какво да си вземе и да както трябва
Здрасти Иванко RS, съжалявам но не ти знам истинското име или съм го забравил , много ти благодаря за информацията. Но тогава защо, шлайфан блок и нови сегменти дават 8 компресия?Честно казано, хич не ми е интересно с тези ментета. Тази гарнитура Гьотс съм я купувал от Евро 07, защото от Т&N кар ми казаха че техните гарнитури Гуарнит-ауто, не стават, а на всякъде ми предлагат точно такива. Та за Гьотцето ми е думата, че скоро ми казаха че реално Гьотс гарнитури на пазара няма как да има, защото марката Гьотс се предлага само за първоначално вграждане и не се предлага в търговската мрежа. Всъщност Гьотс били купили Пайен и предлагат техните продукти под марка Пайен по магазините. Незнам дали това е истина, защото ако е, то се чудя какво всъщност съм сложил в колата.Лек и успешен ден
Коментар