Здрасти Илияне, как са все пак пуловете, моля те огледай ги, за да знам дали да сменям пак магазина. Това с пропадналите ризи ми е много странно, защото след като ги набият блока се шлайфа челно и беше перфектно гладък. Може да не са били донабити докрай ризите, което е доста странно спорем мен. Освен да ги е било страх от получаване на пукнатина, при по-сериозно натискане, горе където е охлабена ризата под зъба. Случвало ми се е да се късат точно там ризи. Друг вариант не виждам за това потъване. Ще взема да наваря два вала и ще ги занеса на азотиране, че вече ми писна от тези износени валове.А за сегментите, атмосферките носят 1,5:1,5:3,0 но от турбо мотори все вадя от другите размери.Между другото, мерил ли си компресия на някой от правените от теб мотори, защото при мен се получават странни резултати. На няколко неотваряни турбо мотора компресията е в границите на 7-8 атм. Този на типото с шлайфани ризи по буталата и нови сегменти показваше точно 8 атм. Интересно е че по каталожни данни трябва да е около 11 атм. Сподели ако имаш някакви наблюдения.Лек и успешен ден
Здрасти СтоилеПуловете са наред като повърхнини, като махна вала ще мога да ги огледам вече подробно и ще ги снимам.Странното при потъването на ризите е, че са потънали в средата на тънкото място цилиндър-цилиндър, а във външните краища са си перфектно на равно с блока.Компресията на Типото на Росен наистина излезе 8 на 1 цил, където нямаше проблем с гарнитурата.Другите коли също са давали 8, но с атмосферен всм. вал.Относно Гьотце, не е в нея проблема, качествена гарнитура е, на първи цилиндър си е перфектен ринга, там където не е имало проблем с духане и високата температура от преигнишъна.ето и снимка на блока как излезе перфектно равен
Здрасти Илияне, мерси за отговора, а това че са потънали само в средата не мога да си го обясня. Относно това за 8 компресия с атмосферен вал, какво имаш в предвид С атмосферния вал компресията не би ли трябвало да е по-висока, все пак повече въздух влиза, или пък фазите са доста различни???Гледам, че на снимките се виждат баланс валовете, да не се чудите защо го няма ремъка. Валовете са с нови съчмени лагери и с шлайфани фтулкови лагери с 5 стотни хлабина, но махнах ремъка защото ме дразни виенето което издават.Лека вечер
Относно това за 8 компресия с атмосферен вал, какво имаш в предвид С атмосферния вал компресията не би ли трябвало да е по-висока, все пак повече въздух влиза, или пък фазите са доста различни???
Ами с атмосферен всм. вал принципно трябва да даде малко по-ниска компресия, но реално не обръщам чак абсолютно внимание на това, защото нещата много зависят най-вече от оборотите на стартера, от маслото също и няма директна база за точно сравнение.С атмосферен вал клапаните затварят по-късно след ДМТ и при ниски обороти компресията му е по-малка, за сметка на работата му във високите.
Все си мисля че вала не играе роля за компресията , оборотите на стартера са фиксирани , за вървежа да има значение от вала аз съм мерил и вал и без , не се промени , колкото сгъсти и покаже на манометара толкова си показа и след вала
... Ще взема да наваря два вала и ще ги занеса на азотиране, че вече ми писна от тези износени валове...
Стоиле няма смисъл да се занимаваш. Аз 3-ти комплект валове сменям. Няма значение какви са пуловете и луфтовете - резултата е един и същ. Направени са от кашкавал и тва си е. Решението е в скъпото...
1995 Lancia Dedra 2000 16VT SW Integrale
2005 Lancia Musa 1,4 16V DFN
2000 Lancia Lybra SW 2,0 20V Comfortronic
2002 Alfa Romeo 147 Selespeed
2008 Fiat Panda Climbing
Здрасти Съби, то ясно че са от кашкавал, ама някои не се топят. Адски ме е яд че ги дадох тези които взех от теб. Просто си бяха перфектни. Нещо има явно в различните партиди, едни се износват други не. Сега мисля да наваря два вала и да видя при азотирането дали ще се изметнат. Иначе при азотиране стават супер твърди. Азотирах два колянови вала, но се изметнаха, обаче станаха адски твърди, просто не могат да се обработват. Опитах да им модифицирам маслените отвори и хоп изненада, не мога даже да ги надраскам. Та си мисля какво ще стане с разпределителните валове при азотиране.
Ох Росене, заринал съм се с такива като този в типото, затова ще опитвам с азотиране. Имам 6-7 комплекта и са все така. Даже в момента това Купе, което го сглобявам е с подобен на твоя изпускателен вал, но просто няма откъде да намеря по-добър. Има едни серии от валове, които са черни на цвят и като че ли са по-добри. От турбо моторите вадя едни снежно бели и всеки път са износени.
Много цифра ли са къстъм валовете ? Аз единственото което намерих е 500 паунда за някакъв къстъм рейсинг вал, който много са си го похвалили на сайта. Нещо по приемливо няма ли ?
Fiat Tipo Turbo Integrale | poweredby ICIDesign
Fiat Marea 1.6 16v
Няма, за нашите мотори комплекта на Кат камс излиза около 1600 лв а Коломбо и Бариани почват от около 2000 и вървят нагоре зависимост от спецификациите. Това 500 паунда ако е за комплект не е лоша цена :D Стоиле, с азотиренето не ставаше ли крехък метала, смисъл че не издържа вече на опън? Според мен вала просто ще почне да се чупи от ударите в пула. Не ги разбирам много тея неща просто разсъждавам...
1995 Lancia Dedra 2000 16VT SW Integrale
2005 Lancia Musa 1,4 16V DFN
2000 Lancia Lybra SW 2,0 20V Comfortronic
2002 Alfa Romeo 147 Selespeed
2008 Fiat Panda Climbing
Коментар