...Подготовка за промяна и лека такава в кучкарникабагажника:От тази снимка / http://trendi.snimka.bg/automobiles/...9.24226370.big / до края...И малко тест драйв клипчета със звука на грънцитев комбинация с JR-а, ест.:http://vbox7.com/play:b0aac859d0http...lay:f6c2075595 http://vbox7.com/play:f0040ad535http...513b10c3a...И тук един лачен JTD 156 вагон ми връчи бинокъла:http://vbox7.com/play:e05d5f90e7...Ако отпусне малко жегата ще врътна малко крана на сиромашкото гориво, че "леко" гърми в гърнетата ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Типо 1.6 мономъртвец към 1.7 ТS
Collapse
X
-
...След 2 години вярна служба 1.7 ТС мотора замина в мазето. От есента на миналата година знаех, че съм с компресия 5 на 3-ти цилиндър и реших полека-лека да се подготвя за "поредната футболна драма" , а именно смяна на мотор. И така намерих АР67202(2.0 ТС 8V от 155-ца) леко поразглобен и с липсваща биела, който закупих за колосалната сума от 120 лв :P , а освен това беше и с чистак-бърсак притискател и феродов диск Валео :D . Първият опит с намирането на биела се провали и загубих 40 кинта + ходене за вадене на алуминиева стружка от окото, че имаше олекотяване на неправилната бутало-мотовилкова група, за да стане на теглото на останалите. След като осъзнах грешката, тя бе поправена за още 40 лв вече с точната биела. Буталото и мотовилката към момента на този цилиндър са с 8 гр по-леки от останалите 3 (бтв по 1223 гр на група). През почивните зимни дни си смених основните и биелните лагери(Глико), както и сегментите (Гьотце). Започнах и да посъбирам разни чарколя, защото бях решил "гаргата да е рошава", т.е. да има турбинка . Бяха закупени: турбо IHI RHB5, 2 турбо колектора, буст контролер, буст метър, бенз. регулатор, блоуоф клапан, малко турбо пътища и т.н. Набавих си маслен радиатор пълен комплект, инсталация за мотора, а компютър си имах някакъв от 1.8 155-ца, купуван някога. За да не преоткривам топлата вода, реших да ползвам успешния проект на колегата Веско (Vegata) от АР форума, за база. Разреждане на мотора с 2 г-ри за глава и 1мм подложка от неръждавейка м/у тях, 270 сс дюзи, налягане на бензина 3,5 и надув до 0,7 мах. С помощта на Веско се сдобих с дюзите и подложката (благодарности още веднъж). Малко снимки на някои от частите:От тази http://trendi.snimka.bg/tuning/tipo-...8.31162016.big до №10 в албума. Пролетта бях ангажиран с разни командировки в чужбина и нямаше, как да започнат нещата. Служебните дивотии намаляха и юни с друг колега от АР форума(Mimouzunov) сътворихме турбо колектора. От оригиналния алфа колектор използвахме само фланците към главата, а от 1-ния от 2-та турбо колектора - фланеца към турбото. Останалото са черни колена и тръба. Заварките бяха направени с телоподаващо и в последствие на 2-ри и 4-ти цилиндър се появиха пукнатини между чугуна(фланеца) и черното коляно. Та в крайна сметка, заварките чугун-черно бяха преправени на електрожен с електроди за чугун и вече и в това отношение всичко заспа. Снимки от направата на колектора:От тази http://trendi.snimka.bg/tuning/tipo-...8.31162027.big до №35 в албума. В средата на Юли си взех 2 седмици отпуска и играта започна ... Отново боксът бе паркомястото пред блока, а помощници - 3-те крика, които имам . За 5 дни хамалската част я приключих, като само за сваляне и качване на долнищата ползвах 1 комшия. Останалото, като сваляне-качване на скорости и глава извърших сам както обикновено . Няколко снимки от събирането:От тази http://trendi.snimka.bg/tuning/tipo-...8.31162058.big до №43 в албума. Не мина и без драми естествено. Първата беше с паленето. Инсталацията за мотора, беше преседяла зимата в къщи, а не в мазето, но въпреки това скапаните реленца под дебитомера ми извъртяха номер и в запланувания ден колата така и не запали. Въпреки всичко контактния спрей помогна и на другия ден я припалих на бензин. Драма номер 2 се оказа, че 270 сс дюзи не мога да захранвам със стоковата помпа. Налягането на бензина стигаше мах 2,2. Затова си монтирах стоковата рейка с 200 сс дюзи и моторетката замърка. Вдигнах налягането на 3,5 и при форсаж отзад изкарва черен пушек като чипосан дизел, което за мен си е ОК. Смятам да нямам проблеми с бедна смес на бензин. Драма №3 излезе прехваления японски бензинов регулатор SARD JDM или нещо такова. Текна на лейка и от 2-та щуцера. Този към резервоара измамих почти от първия път с една дифтунга, защото лягаше на равна основа. Този към рейката обаче ми скъса нервите - ляга на обла основа и номера с дифтунгата не става. Пробвах да уплътня с гумичка за дюза, но я размачква и изкарва, идва леко голяма. Накрая теча беше преборен с дифтунга + най-малката възможна гумичка от комплектите опръстени, които продават в магазините за левче. Издържа до 5 бара налягане, но си остава въпроса, колко ще изкара като бензиноустойчивост ... Драма №4 се оказа настройването на газовата инжекция. Няма как, колата е ежедневка и сиромашкото гориво си върви комплект с нея. Съсипах 1/2 резервоар бензин и отне почти 1 седмица, докато колата заработи приемливо на газ. Към момента има още, какво да се желае, но ще се доиздялкат треските с течение на времето. Последната драма се оказа надуването на турбото. Просто пренадува и бустконтролера нищо не прави. Въртиш от край до край и нищо - пренадува и това е. На всичкото и отгоре започна и да съска от него, та купих още един брой, който също по никакъв начин не регулира буста. Стигнах до извода, че с бустконтролер може да вдигнеш, но не и да ограничиш(намалиш) налягането на турбината. Решението, което намерих е да увелича лоста на актуатора и да направя налягането механично регулируемо от него. Снимки в завършен вариант:От тази http://trendi.snimka.bg/tuning/tipo-...8.31162066.big до края. Спестил съм някои неща, като набавянето на преходници и щуцери за смазването на турбината, направата на входящия маркуч към него, подготовката на главата и поредната драма с пулчетата за реглаж и разни други дребни нещица. А като сума само по турбинирането ми стъпи на 1000-1100 лв, като най-скъпото са турбопътицата ~ 400 лв кихнах за тях и това при положение, че нямам интеркулер. Натам и такъм ще има, т.е. + поне още 300 точки. Към момента се разработваме още. Минал съм към 800 км. Заради пренадува си се движа като дизелче - 2500-2800 оборота и вече сме на 0,6 налягане на турбото, съответно сменям предавката или връщам газта :D. Бъговете по ГИ-то ще бъдат отстранени, а налягането оправено надявам се скоро. Междувременно се надявам до края на годината да си сложа спойлерчето и праговете, които кътам от 3-4 години :P , но това след като монтирам раздутите пр. калници, които очаквам до края на седмицата да станат готови.AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
-
Ееее евала... ние точно наскоро се чудихме с Пепи къде се загуби! Трябва да направим една среща в скоро време!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Механичен буст http://trendi.snimka.bg/tuning/tipo-...8.31206909.big и по-отблизо: http://trendi.snimka.bg/tuning/tipo-...Въпреки това, ефекта е спорен. Така механично мога да определям, кога да започне да надува, но във високите 5500-6000 пак отива на 0,8, а може би и малко нагоре. Просто сега не съм на 0,6 още на 2500-2600, а от толкова започва да надува(бавно). Дори отворен до край клапана на уестгейта, пак надува, но вече от 4000+ и си стига 0,8 на 6000. Явно отвора на гейта идва доста малък за газовета на 2.0 бензинов мотор на 5000+ обороти. Засега остава така, а иначе ще търся решение с дупка(клапан) в турбо пътищата преди дебитомера...AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
-
Проблемът с пренадуването е решен с клапанчето :P пред акумулатора:http://trendi.snimka.bg/tuning/tipo-...кновена кихалка за колектор. С точната пружина се гласи на колко да отваря и проблемът е решен. П.С. Става и не лош БлоуОф клапан от това 10 левово чудо.С газта, след смяна на газовите инжектори, в движение почти всичко е ок - има придърпване/забив на 4500 оборота . Другият проблем е леко клатуркане на оборотите на празен ход. Разхода за сега варира от 12,7 до 15,2 л газ на 100 км (основно градско).Иначе днес си монтирах и кулера, а в Събота ще го присъединя към останалите турбо пътища:http://trendi.snimka.bg/tuning/tipo-...8.31387305.bigAR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар