Малко предистория...Типото - http://trendi.snimka.bg/automobiles/...igАлфата, която използвахсъсипахза целта - http://trendi.snimka.bg/automobiles/...igТипото ми беше неангажиращата газова ежедневка, а 155-цата "момичето" за събота и неделя, в което последните 4 и нещо години си наливах стотинките.Взех си и баба75-цата, да си имам и възстановявам и всичко беше чудесно, докато не ме тресна и мен в началото на годината кризата. Разликата в поддръжката на 1 или 2 коли, ако не се прави каско и сега смятам, че не е много натоварваща финансово. На 3 обаче и то, при положение, че кризата ти е вкарала яка тупаница в лицетоджоба е направо загробващо. Решението ми беше да махна 155-цата. Най-читавата в техническо отношение, но... С най-много ръжда по нея ( http://www.snimka.bg/?album;aid=546898 )внос от Белгия беше и с недобре оправен удар отпред, в дясната част и цялостно пребоядисванаявно вече при българския и собственик преди мен. Друг фактор беше, че колата няма продаване за повече от 1300-1500 лв, което би било неразумно като се има предвид инвестираното в нея. И още един сериозно влияещ фактор е, че всяка година трябваше да внасям по ~140 лв на милата ни татковина, за да мога да скачам по дупките из родните пътищаоще не съм си платил данъците за последните 2 години, а Типото и 75-цата не съм и не мисля за ги регвам в общината, освен, ако не ме принудят насила. Типото на бензин си беше нормална 75 коньова колица, но на газкакто по принцип се караше беше като натоварена до откат костенурка, а и с неговите скорости набираше от 0 до 100 за 10... минути. Точно, както съм го написал - мономъртвец. Ако пък имаше и някой по едър с мен и види и баир,... мале, мале - зор голям. Не можех да издържам тоя забавен кадър повече.Проектът...И така в средата на юни започнах разкостването на донора. Може би за 20-ина дена, от 155-цата, вече беше останала черупка, със заключващи се врати и багажник, която ползвах за склад и работилница - http://trendi.snimka.bg/automobiles/...46899.21320000 . В нея, по долнището на мотора, си смених малката верига и успокоитела, който ми беше счупен. През това време типото си се движеше, даже някъде през август за един уикенд, абсолютно сам, им размених задните мостове:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...9.21320047.big В края на септември скелета на 155-цата отпътуваоще същият ден беше свалена от отчет в КАТ:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...0104.bigДве седмици преди това бях спрял Типото и средството ми да придвижване вече беше "пенсията". За 5-6 дни всичко излишно от него беше демонтирано и пуснато за продажба:http://trendi.snimka.bg/other/sell.5....bigДрами и хамалогии...Инсталацията. Много разплитане и много снаждане на кабели имаше. Въпреки, че грижливо си бях надписал всеки кабел или букса от къде, за къде и за какво сатези, които знаех, монтажа на кабели от алфата ми загуби 2-3 дни. Не става въпрос за инст-ята на мотора, там всичко беше ясно и нямаше спънки. Ама нали ще си ползвам алфовото табло и си се заиграх леко. Драмата беше в натъманяването на алфовото чек-панелчеот простия вариант е - само индикация за отворени врати. Направих го, ама пуфнах нещо на алармата и сега с дистанционното не ще да отключи централното, само с ключ. Иначе си заключва и бачка. Лъсване на капака на клапаните и интейка - драми нямаше, а като хамалогия - по 6-7 чифта ръце оставих по всеки от детайлите.Арматурното табло. Който е запознат знае, а на който не е ще споделя, че на 99,99 % от 155-ците пластмасата на таблото, на която са отворите за обдухване на челното стъкло е счупенаспукана минимум на 3-4 места. Ако срещнете такава с по-малко от 3 цепки, значи е с много запазено табло - моето имаше 7 + 1 липсващо триъгълно парче. До боята се справих от раз: http://trendi.snimka.bg/automobiles/....bigНатам вече доби вид, може би, от 7-8 опит. За първата греда сам си бях виновен с едно прибързано поставяне на силикон:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...ответно заминаха 2-ри и 3-ти чифт ръце в бърсане, прекитване и шкурене:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...ледваха 2 ръце черен металик:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...21320188.bigИ всичко приключи на 2-рата ръка лак - боята стана на юфка. И така много бърсане, китосване и неуспехи имаше. Може би след 17-тия чифт ръце, които хвърлих по таблото, на прага на отчаянието, си поръчах черна, саморазливна, еластична, настилка за под и драмата приключи.Олекотеният маховик. "Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак" - моята работа същата. Пуснаха ми мухата и вече бях решил - ще се олекотява. Нищо сложно няма - 25 лв и ми го свалиха от 8,5 на 7 кг. При положение, че е отнемано на стругна радиус и малко като % от теглото може а и явно болшинството олекотили постъпват така да се спести балансът. Аз обаче - не, трябва е, както си му е редът - да се балансира... И поредната драма. Загубих месец в издирване на фирми, които извършват услугата и от 4-тев София, които намерих, само едни със сигурност можеха да го направят на цена от 100 лв без ДДС + да съм си направил дорник, за да могат да си го сложат на машинатане по малко от още 70-80 лв за стругари щяха да отидат. Други ми искаха да е к-т с кол. вал и пак не бяха сигурни, че ще могат да го поставят на машината си, третите се оказа, че само продават такива машини , а четвъртите поне директно и искрено си казаха, че не могат да го направят. Е, ясно е, че минах към масата със "само" струговани маховици.Монтирах го и поредната драма. Новият феродов диск Валео - не влиза в притискателнияпак Валео - оригинални и 2-та. Поздравих многократно женската рода на анадолеца, дето го е произвел и с малкия флекс симулирах струговане на излишнатанадстърчащата, пречещата част и се успаха нещата. Последвала драма със скъсания болт при стягането на притискателя не беше голяма, понеже като цяло не разпробивах. Поне установих, че динамометричният ми ключ, при ниски нютони до 40, му се разхлабва контрата, та при втория опит за стягане не скъсах нищо. Скоростите. Още, докато "совалката"разбирай 155-цата не беше сдадена, отделих един ден за оглед на празните кошове на 2-те коли, за да видя, как ще стане вкл. на съединителяпри алфата е с помпи. За да остане такана което не държах особено трябваше да играе заваръчна апаратура и да се реже и дупчи, аве филм с една дума. Оставих си вилката от типовите скорости, преди да ги върна за скрап, и я монтирах на алфовата кутия - направо си беше за там. Ново жило за 15,80 лв, оставих си типовия педал на съединителя, само си прехвърлих "спортния педал" :P от алфата. 3 спортни педала ТYPE R са си 3 коня, хаха, как така ще губя цял кон .Та скоростите си ги монтирах сам. Играха 3 крика и 2 трупчета. Ако напиша, че не беше хамалогия неземна - ще излъжа. Ако напиша, че не се изкъртих, докато ги кача - пак така. Все пак тежът над 50% от моето тегло. Както и да е, боля ме кръста и всеки кокъл, участвал в борбата, 3-4 дни, ама оцелях Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 .Една от последните драми беше с главата. Когато я свалях от алфата установих, че всм. клапани хлопат във водачите малко по-малко от много разбит шарнир. Когато и дойде времето, си я портнах леко, полирах само камерите, избих водачите, но за набиване нямах инструмент и реших да я занеса за набиване и райбероване на водачи + шлайф, колкото да я изчистят. Преди 25 хиляди, беше шлайфана... многоколко точно - не знам, но била адски крива, а и клапанчетата леко бяха шлайфнали тогава, та много шлайфана Yellow_Flash_Colorz_PDT_07. Занесах я на хората и те учудено ме питаха, не искам ли и клапаните да напаснат. Не, казах аз, набиване и райбероване на водачите и шлайф. ОК - свалена с 0,14 мм и с нови водачи - 35 лв и си я взех, да си напасвам клапаните. Те си ми казаха хората, а и един познат също ме предупреди, че ако нямам минимум ръчна фреза, да забравя, ама аз нали упорити тъп естествено се чанчих, чанчих и накрая прозрях, не само , че няма да се получи номера с дрелкатастава безпроблемно само, ако не се сменяват водачи, ами и ще е добре да не съм ги вкопал качествено, та да не могат да се оправят и от професионалистите после . Имах късмет, срещу още 60 лв си ги напаснаха перфектно хората, и в последствие при реглажа само 2 клапана им носих, да ги резнат с 2 и 3 десети съответно. Реглажа беше интересен. Голямо смятане, голямо мерене, много писане. И понеже алфовите8 кл. ТС пулчета са с незаслужено дебелата цена от 5-6 лв на бр., просто нямаше начин да се изръса 40-48 лв за 8 парченцамного са малки, няма просто какво да им струва 5 лв . Отделно, че фабрично най-нискят пул е 1,50 мм. Тези, които свалих от главата средно бяха по 1,78-1,85 мм. Трябваха ми за изп. клапани тях не бях мъчил да ги напасвам :D грубо 4 х ~ 1.60 и за всмукателните: 1.05; 1.15; 1.50; 1.35. Та 1-и и 2-ри клапан бяха скъсени, а пулчетата ги изшлайфах ръчно. Вярвайте ми 3 десетинякъде и повече на водно, на ръка си е психотрилър: оценявам хамалогията на около 7 чифта ръце :http://trendi.snimka.bg/automobiles/...Финалът на трансплантацията. Натам само събиране остана.Малко снимки в позавършен вариант:Табло:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...телният отсек:http://trendi.snimka.bg/automobiles/....bigИначе, "совалката" вървеше така :P : http://vbox7.com/play:6092d2df
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Типо 1.6 мономъртвец към 1.7 ТS
Collapse
X
-
Забравих да спомена, че снимките са от боксовете в къщи и на паркинга пред блока. Основно всичко съм направил сам. Асистира ми бащата, едиствено при ваденето на долнището от алфата и монтажа му на типото, както и свалянето на Типовия мотор.Също така днес направих първите 2 тестови кръгчета1 на бензин и едно на газ. Имам още едно обезвъждушаване на спирачките, че нещо педала има доста празен ход и 1-2 драми с ламбда контрола, които ще разрешавам тия дни. Иначе, докато станат нещата ми изтекоха ГО и прегледа... ГО направих, а преглед идната седмица. Ако напролет кризата олаби малко тая примка, дето ми е на врата, ще има заигравка и с външния вид, че е неугледен, даже лош.AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
-
Евала, колега. Кто знам каво е да бачкаш пред блока без никакви условия. Аз самия последната една година два пъти свалям и слагам двигател в полеви условия и ми предстои трети... Иначе много интересно се е получило - типо с табло от алфа. Даже се очудих че е паснало толкова добре. Точките на захващане на двете табла еднакви ли са или се сменя и носещата тръба? А ако се сменя и тя - неините точки на захващане към купето дали съвпадат на двете коли?
Коментар
-
Точките съвпадат 1:1. При алфовото болтовете са с 2 по-малко от на Типото. Носещата греда избързах да я върна за скрап и после се поизпотих с частта от таблото, която е под жабката и е основа на средната конзола. Съответно, Алфата има амортисьорче на жабкатазакрепва се на въпросната пластмаса, което не може да се движи свободно и... в момента съм с някаква времянка с жило и устерклеми на негово място Yellow_Flash_Colorz_PDT_05. Също така, при алфата мокетът към барчето при скоростите е пуснат по нагоре и закрива въздуховодите от парното, които са под негои на които стои, фактически, частта около скор. лост и отиват под предните седалки, за да духат на крачетата на пътниците отзад. При Типото няма дупки в конзолите под предните седалкиест. няма никакви въздуховоди, където да влезнат съответните въздуховоди и сега частта, около ск. лост ми седи леко във въздуха в/у 2 правоъгълни дунапрена, заместващи въздуховодите, които няма, как да се монтират. Дори да ги бях резнал и монтирал, мокета ми идва къс. Иначе парното на 2-те коли е 1:1. Просто при алфата има още 4-6 допълнителни въздуховодчета, които се слагат на него. Иначе и точките на гредата съвпадат - има по 1 дълъг/голям болт от ляво и от дясно и 2 болта/6 или 8мм/ под челното стъкло.AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
-
евала колега .. за труда и нервите който си пръснал по колатаex Fiat Bravo 1.6 16v 103++hp,,Fiat Coupe 1.8 16v 1??+hp 97г ,Alfa Romeo 145 2.0 QV 1!?+ 96г ,Alfa Romeo 146 1.9 JTD +
Frord Focus 1.8TDCI+ chip 03г / BMW E46 320d
Може да си разочарован ако не успееш, но ще си обречен ако не опиташ !!!
Коментар
-
Ти си ми идол ,човече!!! :D Като луд фен на Типо ,много се радвам ,че си решил да го съживиш по този начин!!!Евалла за решителността и реализацията!!!Дано сме живи и здрави и някой ден и аз да се похваля с подобна трансплантация... Ще следя темата с голям интерес!!!Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT
Коментар
-
TRENDi написа:...Също така, при алфата мокетът към барчето при скоростите е пуснат по нагоре и закрива въздуховодите от парното, които са под негои на които стои, фактически, частта около скор. лост и отиват под предните седалки, за да духат на крачетата на пътниците отзад. При Типото няма дупки в конзолите под предните седалкиест. няма никакви въздуховоди ....
Коментар
-
Днес нащраках с телефона някои шукариии цигании, с които се занимавах през деняфилтърчето е от преди:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...инципно ми липсва плафона зад левия стоп и така си реших проблема с тъмния "кучкарник" вечер. Мислих, че съм си купил бяла, ама в нас като я тествах, разбрах, че ще съм с "дъгово" осветление в багажника . Иначе спешните инструментчетата за из път се успаха на гърба на седалката :P .http://trendi.snimka.bg/automobiles/...фончето от багажника на алфата, се законтри много добре в тая дупка на типовия преден капак. С комплекта с 10-те SMD диода, които си поиграх на навра вътре смятам, че ще осветява добре на тъмно. Ако не бях олекотил тапицерията, може и по-прилично да го направя, ама важното е да свети, когато се наложи.http://trendi.snimka.bg/automobiles/...376511.bigЗа да не драскам с ключа в тъмното по пластмасите под волана .http://trendi.snimka.bg/automobiles/...отеното алфово чек-панелче с диод и за отворен багажник. Каквито диоди имах, такива сложих - в случая зелени. Телефона, обаче, толкова си може и на светло цвета, не си личи. http://trendi.snimka.bg/automobiles/...6514.bigАко се чудите, какво е снимано, то това е филтърчето за картерните газове . http://trendi.snimka.bg/automobiles/...21376505.bigИ елегантно затапване на хартисалия отвор по всм. пътища.Оправих си и неработещият нивомер за бензина и съм много щастлив, че не ми свети лампата.Имам естествено и няколко проблема. Акумулаторът е фира. Една клетка е мъртвирала, докато е траяла трансплантацията. Съответно, като уж времено решение, "пенсията" сдаде нейния на Типото, а тя получи 10,5V да и крепят алармата. И без това я зазимявам, че с това задно и с летните и галоши не е, най-малкото, разумно да се движа зимата. Спирачките нещо не мога да ги обезвъздуша като хората. До сега 2 пъти, като при втория, не излизаше въздух и имаше налягане да те пребие. Въпреки това при първо натискане имам мощен празен ход. Помпата имах желание да я пробвам, ама нещо немога да докопам нито 1 от тръбичките, за да обезвъздуша през тях. Задължително ще го направя, само трябва да го измисля, как ще стане. Иначе спирам, ама не е оферта така.Перката на радиатора много ми къса нервите. С алфовата съм, а тя е по-голяма, по-мощна и с една степен само. Като включи, така товариздрав пад на напрежението става, че ламбда контрола почва да гаси клапаните по газта и става едно мощно цъкане на бобинки и релета и продължително газ-бензин-газ... и така, докато изключи. Та ще я преправям да е или с 2 степени, или с някакъв термо резистор ще я скопя леко, че заради нея, ми е малко проблемно настройването на газовата. Регистрирах и първия гръм на последната Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 . Кихалката никаква работа не свърши, но за щастие коректора е метален. Той се изкиха от маншоните, та само си го наместих. И най-важното - JR-а оцеля .Установих, че и ламбда сондата, която си прехвърлих от Типотоявно Бош-а ми от алфата е със идентичен проблем, защото ми даваше на Визата грешка в рег. на сигнала, на която пък от друга страна пише ФОРД , е доста ленива. Това, обаче не е на преден план.Утре минавам преглед и "режа лентата" :D .AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
-
Не съм доволен... Днес изнамерих 1 оригинален терморезистор и перката вече е вързана през него. Много по-леко тръгва и по-"нежно върти"в тестдрайва се справи с охлаждането и с разщракването на газта нямаше проблем, но без консуматори. Включих фаровете и пак се почна цъкането и loop въртележката на горивата, а какво остава, като пусна парно и задния нагревател. Утре ще пробвам да облекча товара по кабелите на ламбда контрола с 2 релета преди клапаните и ако пак не ги удържи ще се преправя на супер проста газ, а контрола ще остане само за симулатор. Та днес само на скъпото гориво се движих.По-лошото е, че колата не върви, както вървеше алфата, а по груби сметки е с около ~250 кгпоне по-лека. Като че ли нещо я души и незадоволително бавно набира. Сякаш след 3 000 обората поотпушва, ама не съм много сигурен, дали не си въобразявам нещо. Просто много бавно се случват нещата и утре ще има разни тестове. Първо ще си върна старата Л сондаот алфата макар, че ме съмнява да е от нея проблема. Ако не се подобрят нещата ще разкарам газовата тапаплочката за проба. Иначе на звук го докарва като разлютен V8, ама на вървеж си е за смях положението.Единственото хубаво нещо от днес е, че хванах утечка от 0,530 А , която най-вероятно ми е довършила акумулатора. Оказаха се халогените. Само им откачих буксите и нещата паднаха на 0.05 А, което е в норма. По принцип те не бяха вързани преди и бяха само за украса на бронята. Натам ще се изследват и теи инсталацията към тях. И така...AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар