Малко предистория...Типото - http://trendi.snimka.bg/automobiles/...igАлфата, която използвахсъсипахза целта - http://trendi.snimka.bg/automobiles/...igТипото ми беше неангажиращата газова ежедневка, а 155-цата "момичето" за събота и неделя, в което последните 4 и нещо години си наливах стотинките.Взех си и баба75-цата, да си имам и възстановявам и всичко беше чудесно, докато не ме тресна и мен в началото на годината кризата. Разликата в поддръжката на 1 или 2 коли, ако не се прави каско и сега смятам, че не е много натоварваща финансово. На 3 обаче и то, при положение, че кризата ти е вкарала яка тупаница в лицетоджоба е направо загробващо. Решението ми беше да махна 155-цата. Най-читавата в техническо отношение, но... С най-много ръжда по нея ( http://www.snimka.bg/?album;aid=546898 )внос от Белгия беше и с недобре оправен удар отпред, в дясната част и цялостно пребоядисванаявно вече при българския и собственик преди мен. Друг фактор беше, че колата няма продаване за повече от 1300-1500 лв, което би било неразумно като се има предвид инвестираното в нея. И още един сериозно влияещ фактор е, че всяка година трябваше да внасям по ~140 лв на милата ни татковина, за да мога да скачам по дупките из родните пътищаоще не съм си платил данъците за последните 2 години, а Типото и 75-цата не съм и не мисля за ги регвам в общината, освен, ако не ме принудят насила. Типото на бензин си беше нормална 75 коньова колица, но на газкакто по принцип се караше беше като натоварена до откат костенурка, а и с неговите скорости набираше от 0 до 100 за 10... минути. Точно, както съм го написал - мономъртвец. Ако пък имаше и някой по едър с мен и види и баир,... мале, мале - зор голям. Не можех да издържам тоя забавен кадър повече.Проектът...И така в средата на юни започнах разкостването на донора. Може би за 20-ина дена, от 155-цата, вече беше останала черупка, със заключващи се врати и багажник, която ползвах за склад и работилница - http://trendi.snimka.bg/automobiles/...46899.21320000 . В нея, по долнището на мотора, си смених малката верига и успокоитела, който ми беше счупен. През това време типото си се движеше, даже някъде през август за един уикенд, абсолютно сам, им размених задните мостове:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...9.21320047.big В края на септември скелета на 155-цата отпътуваоще същият ден беше свалена от отчет в КАТ:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...0104.bigДве седмици преди това бях спрял Типото и средството ми да придвижване вече беше "пенсията". За 5-6 дни всичко излишно от него беше демонтирано и пуснато за продажба:http://trendi.snimka.bg/other/sell.5....bigДрами и хамалогии...Инсталацията. Много разплитане и много снаждане на кабели имаше. Въпреки, че грижливо си бях надписал всеки кабел или букса от къде, за къде и за какво сатези, които знаех, монтажа на кабели от алфата ми загуби 2-3 дни. Не става въпрос за инст-ята на мотора, там всичко беше ясно и нямаше спънки. Ама нали ще си ползвам алфовото табло и си се заиграх леко. Драмата беше в натъманяването на алфовото чек-панелчеот простия вариант е - само индикация за отворени врати. Направих го, ама пуфнах нещо на алармата и сега с дистанционното не ще да отключи централното, само с ключ. Иначе си заключва и бачка. Лъсване на капака на клапаните и интейка - драми нямаше, а като хамалогия - по 6-7 чифта ръце оставих по всеки от детайлите.Арматурното табло. Който е запознат знае, а на който не е ще споделя, че на 99,99 % от 155-ците пластмасата на таблото, на която са отворите за обдухване на челното стъкло е счупенаспукана минимум на 3-4 места. Ако срещнете такава с по-малко от 3 цепки, значи е с много запазено табло - моето имаше 7 + 1 липсващо триъгълно парче. До боята се справих от раз: http://trendi.snimka.bg/automobiles/....bigНатам вече доби вид, може би, от 7-8 опит. За първата греда сам си бях виновен с едно прибързано поставяне на силикон:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...ответно заминаха 2-ри и 3-ти чифт ръце в бърсане, прекитване и шкурене:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...ледваха 2 ръце черен металик:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...21320188.bigИ всичко приключи на 2-рата ръка лак - боята стана на юфка. И така много бърсане, китосване и неуспехи имаше. Може би след 17-тия чифт ръце, които хвърлих по таблото, на прага на отчаянието, си поръчах черна, саморазливна, еластична, настилка за под
и драмата приключи.Олекотеният маховик. "Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак" - моята работа същата. Пуснаха ми мухата и вече бях решил - ще се олекотява. Нищо сложно няма - 25 лв и ми го свалиха от 8,5 на 7 кг. При положение, че е отнемано на стругна радиус и малко като % от теглото може а и явно болшинството олекотили постъпват така да се спести балансът. Аз обаче - не, трябва е, както си му е редът - да се балансира... И поредната драма. Загубих месец в издирване на фирми, които извършват услугата и от 4-тев София, които намерих, само едни със сигурност можеха да го направят на цена от 100 лв без ДДС + да съм си направил дорник, за да могат да си го сложат на машинатане по малко от още 70-80 лв за стругари щяха да отидат. Други ми искаха да е к-т с кол. вал и пак не бяха сигурни, че ще могат да го поставят на машината си, третите се оказа, че само продават такива машини , а четвъртите поне директно и искрено си казаха, че не могат да го направят. Е, ясно е, че минах към масата със "само" струговани маховици.Монтирах го и поредната драма. Новият феродов диск Валео - не влиза в притискателнияпак Валео - оригинални и 2-та. Поздравих многократно женската рода на анадолеца, дето го е произвел и с малкия флекс симулирах струговане на излишнатанадстърчащата, пречещата част и се успаха нещата. Последвала драма със скъсания болт при стягането на притискателя не беше голяма, понеже като цяло не разпробивах. Поне установих, че динамометричният ми ключ, при ниски нютони до 40, му се разхлабва контрата, та при втория опит за стягане не скъсах нищо. Скоростите. Още, докато "совалката"разбирай 155-цата не беше сдадена, отделих един ден за оглед на празните кошове на 2-те коли, за да видя, как ще стане вкл. на съединителяпри алфата е с помпи. За да остане такана което не държах особено трябваше да играе заваръчна апаратура и да се реже и дупчи, аве филм с една дума. Оставих си вилката от типовите скорости, преди да ги върна за скрап, и я монтирах на алфовата кутия - направо си беше за там. Ново жило за 15,80 лв, оставих си типовия педал на съединителя, само си прехвърлих "спортния педал" :P от алфата. 3 спортни педала ТYPE R са си 3 коня, хаха, как така ще губя цял кон
.Та скоростите си ги монтирах сам. Играха 3 крика и 2 трупчета. Ако напиша, че не беше хамалогия неземна - ще излъжа. Ако напиша, че не се изкъртих, докато ги кача - пак така. Все пак тежът над 50% от моето тегло. Както и да е, боля ме кръста и всеки кокъл, участвал в борбата, 3-4 дни, ама оцелях Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 .Една от последните драми беше с главата. Когато я свалях от алфата установих, че всм. клапани хлопат във водачите малко по-малко от много разбит шарнир. Когато и дойде времето, си я портнах леко, полирах само камерите, избих водачите, но за набиване нямах инструмент и реших да я занеса за набиване и райбероване на водачи + шлайф, колкото да я изчистят. Преди 25 хиляди, беше шлайфана... многоколко точно - не знам, но била адски крива, а и клапанчетата леко бяха шлайфнали тогава, та много шлайфана Yellow_Flash_Colorz_PDT_07. Занесах я на хората и те учудено ме питаха, не искам ли и клапаните да напаснат. Не, казах аз, набиване и райбероване на водачите и шлайф. ОК - свалена с 0,14 мм и с нови водачи - 35 лв и си я взех, да си напасвам клапаните. Те си ми казаха хората, а и един познат също ме предупреди, че ако нямам минимум ръчна фреза, да забравя, ама аз нали упорити тъп естествено се чанчих, чанчих и накрая прозрях, не само , че няма да се получи номера с дрелкатастава безпроблемно само, ако не се сменяват водачи, ами и ще е добре да не съм ги вкопал качествено, та да не могат да се оправят и от професионалистите после
. Имах късмет, срещу още 60 лв си ги напаснаха перфектно хората, и в последствие при реглажа само 2 клапана им носих, да ги резнат с 2 и 3 десети съответно. Реглажа беше интересен. Голямо смятане, голямо мерене, много писане. И понеже алфовите8 кл. ТС пулчета са с незаслужено дебелата цена от 5-6 лв на бр., просто нямаше начин да се изръса 40-48 лв за 8 парченцамного са малки, няма просто какво да им струва 5 лв
. Отделно, че фабрично най-нискят пул е 1,50 мм. Тези, които свалих от главата средно бяха по 1,78-1,85 мм. Трябваха ми за изп. клапани тях не бях мъчил да ги напасвам :D грубо 4 х ~ 1.60 и за всмукателните: 1.05; 1.15; 1.50; 1.35. Та 1-и и 2-ри клапан бяха скъсени, а пулчетата ги изшлайфах ръчно. Вярвайте ми 3 десетинякъде и повече на водно, на ръка си е психотрилър: оценявам хамалогията на около 7 чифта ръце
:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...Финалът на трансплантацията. Натам само събиране остана.Малко снимки в позавършен вариант:Табло:http://trendi.snimka.bg/automobiles/...телният отсек:http://trendi.snimka.bg/automobiles/....bigИначе, "совалката" вървеше така :P : http://vbox7.com/play:6092d2df
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Wink](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_wink.gif)
![Rolling Eyes](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Very angry](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/ranting.gif)
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Коментар