замислям се за възможността да се направи собственоръчно такъв, защото гледах някъде по нета цени от около 300 паунда, а и нагоре май... какво мислите дали е възможно да се направи "номе маде" и некви идейки ако ви се въртят, как може да стане...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
изпускателен колектор
Collapse
X
-
Много трудно ще намерите "майстор"който да го направи както трябва.В един автомобил едно от най трудните неща е ПРЕСМЯТАНЕТО на изпускателната уредба.Тръбите на изп.колектор е желателно да са с еднаква дължина за всички цилиндри,определен диаметър на тръбата и липса на резки преходи и завои.
Коментар
-
да kaci, прав си - най добре е да се вземе едим екземпляр и да се прекопира, но това май е невъзможно за сега, и все пак, като се спазят основните неща за които споменаваш, и се използват тръби, с по-голям диаметър, може би ще се получи ефект близък до ефекта на "пресметнат колектор"всъщност за да имаме шанс за някъкъв положителен ефект, трябва да сме наясно със следните неща (освен споменатите от теб):- диаметри и дължини на различните тръбит, които ще се използват;- как се подбират цилиндрите, чиито тръби се вливат преди основната тръба;и то сега като се замислих, тръгне ли да се прави това, май ще се стигне и до смяна на цялата изпускателна система, ама на там нещата са по-ясни."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
Re: изпускателен колектор
charlie написа:замислям се за възможността да се направи собственоръчно такъв, защото гледах някъде по нета цени от около 300 паунда, а и нагоре май... какво мислите дали е възможно да се направи "номе маде" и некви идейки ако ви се въртят, как може да стане...селото се оказа точно в града
Коментар
-
BlueStorm написа:За смятането на такива колектори първо се взимат данни за хода на буталото, обема на единия цилиндър и диаметъра на изпускателния клапан. От там започва всичко.
Коментар
-
ами да ги тези материали бе jamie - нали затова съм пуснал темата, да се види може ли нещо да си самонаправим по въпроса и как точно да стане.пък ако стане нещо ще е полезно за всички ни."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
http://samodisel.lorddigital.com/razni/InletExh.Exehttp://samodisel.lorddigital.com/razni/Helmholtz.xlshttp://samodisel.lorddigital.com/razni/header_temp.xlshttp://samodisel.lorddigital.com/razni/runnerL.xlsПодредени от просто към сложно. Експериментални, има и неточности - просто нещо от което да се започне.http://samodisel.lorddigital.com/razni/AE86/Headers/А това пък са експерименти "в плът и кръв".
Коментар
-
jamie написа:BlueStorm написа:За смятането на такива колектори първо се взимат данни за хода на буталото, обема на единия цилиндър и диаметъра на изпускателния клапан. От там започва всичко.Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
BlueStorm transforms . . .
. . . !!!
Коментар
-
BlueStorm, ако правиш колектор за кола където мястото няма значение - как да е (примерно Ф1, картинг, бъги). На практика често се оказва че "идеалния колектор" просто няма как да се монтира в колата.Много съществен е и един друг проблем - не можеш да използваш точния размер тръби и колена просто защото няма откъде да ги вземеш. Е, тогава взимаш следващия по-голям размер. А с колектори с прекалено голям диаметър на тръбите се получава изместване на въртящия момент нагоре в RPM диапазона. Което пък може да се компенсира с увеличаване на дължината им. Ето че вече "избягахме" от сметките - но така се получава в реална ситуация.ПП: Автомобилния мотор не е еднорежимен (както на самолет или лодка например), оптимизира се в "зона" а не в "точка". В този смисъл смятането не е фатално като точност - достатъчен е ориентир (говорим си за колектори, не за механични части и сглобки).
Коментар
-
Аз не ти говоря за някаква идеална сглобка, която да е догонила всички сметки и изчисления на 100%, по простата причина че е невъзможно. При производство винаги има някакви компромиси, всеки го знае. Исках да кажа че не можеш да хванеш ей така да режеш и да заваряваш и след това да чакаш резултати. Ако беше такава работата нямаше да струват по 1000 евро и нагоре тези колектори. Хайде сега признай си че изказвания от рода "Нещата реално са доста по-прости (понеже не се и търси точност).", са малко прибързани. Напротив - търси се точност и то възможно по-голяма. А това че идеалните изчисления и параметри си остават единствено на хартия съм съгласен. Сега ако можеш да кажеш къде може да се огъне тръба ~45мм неръждавейка ти благодаря предварително!!!Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
BlueStorm transforms . . .
. . . !!!
Коментар
-
Митко, тази книжка е великолепна. Специално секцията с колекторите обаче не е нищо особено.ПП: Добре е да се има предвид и че книгата не е 100% вярна. Самият г-н Крофт (моите уважения) наскоро опроверга метода на работа със заваряване на водните канали в главата (след като го е ползвал и препоръчвал известно време) !Мислете с главите си бе хора ! Книгите са супер - ама недейте вярва на сляпо.
Коментар
-
То тук никой мисля не претендира да разбира от тунинг - всички сме си ентусиасти и аматьори в тази област.Гай Крофт пише активно в няколко форума и в момента - човека си е съвсем земен и отговаря на въпроси.А книгата е много хубава - особено за италианки ! Признавам си че също ми е повлияла много
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар