Това с гледането на свещи не го пуснах особено с насмешка... С Иво Марковски сме говорили по този въпрос преди време
Може и за някои да изглежда смешно, мма тоз прийом се ползва доста и от тунерите на запад, а и аз лично съм виждал 2-ма чуждестранни тунери да го ползват при настройки на коли в БГ, тъй че явно не е толко безсмисленно и донякъде обясних какви са ползите от това А на тоз индивид теле-Визор-а, да му каеш от мен другия път кат си говорите, че нищо не разбира Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 , тунинга, не е като компютрите в НР , шегувам се, доблоо е момчето
Тука говориме за коли и професионално направени Аз лично поради финансови причини никога няма да дам пълната гас на колата и да я загася веднага за да видя свеща как е , от тука автоматично отпада и варианта да се гадае по свещ , това го правихме едно време на старите ладуни а ако говорим за професионални уреди , има мнооого такива включително и прозразни свещи който да се гледа искрата в цилиндъра , кнок монитои и на 4 те цилиндъра и ...... и егт-та 4 афрта , но да бъдем реалисти , тука е БГ и е фиат форум така че това за свеща го много точен пример че няма как да стане тук , за това Не може да се прецени пунто ГТ по свещ оставиш ли я за малко да поработи на празен ход и искасиш ли я нищо не виждаш вече така че да гледаме практично , а не теоретично
Дано съм уцелила темата.......Вчера си взех Пунто 1998 година-62 коня 1, 2 или 1,4.... Тъй като съм женско и малко необразовано по отношение на автомобилите имам въпрос? Може ли чрез тунинг да се сложат още коне, защото съм чувала, че се слагат и става по мощна?П.С. Не ми се смейте много! :D
Аз лично поради финансови причини никога няма да дам пълната гас на колата и да я загася веднага за да видя свеща как е , от тука автоматично отпада и варианта да се гадае по свещ , това го правихме едно време на старите ладуни
Орлинка, всеки има право на свое виждане за нещата,кое колко е правилно е друг въпрос Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 Аз лично съм виждал доста счупени мотори от прекомерен аванс, бедна смес, неправилни свещи, детонации и т.н. и до ся не съм видял счупен мотор от проверка на свещите от човек знаещ какво точно да гледа и правилно тълкуване на видяното Дори в няколко от случайте, които аз съм видял това е спомогнало за предотвратяване на тежки последици за моторя поради започнали детонации в някой от цилиндрите, спукана керамика на свещи, откъснат или разтопен електрод на свещ, позапушен инжектор, разминаване на реалния аванс с този от таблиците на ЕКУ-то, антифриз в някой от цилиндрите.А относно старите лади и туй нящо пунто ГТ, не мисля, че има особена разлика в концепцията на моторите и 2-та реално са разработка от 68-ма големия снег Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
WhitePower написа:
така че това за свеща го много точен пример че няма как да стане тук , за това Не може да се прецени пунто ГТ по свещ
Аз пък мисля, че щом оглеждането на свещите се прилага при кола като Ево 9 примерно, с нищо не би навредило, а само би помогнало на звездолет като пунтото, просто и 2-те са с ДВГ-та макар и доооста различни като поколения и концепция Пък и при настройки на улицата само с широколентова сонда и некъф ЕГТ прибор, ми е било винаги интересно как тунер-а ще разбере дали е настроил оптималния аванс на моторя в различните режими, с моите бегли познания, тва нема как да стане без наличието на доста скъпо оборудване и логване на бая параметри, мма знам ли, може и да бъркам Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
WhitePower написа:
така че да гледаме практично , а не теоретично
Абселютно, аз също гледам и разсъждавам от гледна точка на практика и некви познания Моля, не разбирай мнението ми като заяждане или нещо такова (изказвам само моя гледна точка относно тунинга-неми се влиза в безкрайни спорове), просто както казах, всеки си има неква истина, кога вярна, кога не чак толко Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
Аз лично поради финансови причини никога няма да дам пълната гас на колата и да я загася веднага за да видя свеща как е , от тука автоматично отпада и варианта да се гадае по свещ , това го правихме едно време на старите ладуни
Орлинка, всеки има право на свое виждане за нещата,кое колко е правилно е друг въпрос Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 Аз лично съм виждал доста счупени мотори от прекомерен аванс, бедна смес, неправилни свещи, детонации и т.н. и до ся не съм видял счупен мотор от проверка на свещите от човек знаещ какво точно да гледа и правилно тълкуване на видяното Дори в няколко от случайте, които аз съм видял това е спомогнало за предотвратяване на тежки последици за моторя поради започнали детонации в някой от цилиндрите, спукана керамика на свещи, откъснат или разтопен електрод на свещ, позапушен инжектор, разминаване на реалния аванс с този от таблиците на ЕКУ-то, антифриз в някой от цилиндрите.А относно старите лади и туй нящо пунто ГТ, не мисля, че има особена разлика в концепцията на моторите и 2-та реално са разработка от 68-ма големия снег Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
WhitePower написа:
така че това за свеща го много точен пример че няма как да стане тук , за това Не може да се прецени пунто ГТ по свещ
Аз пък мисля, че щом оглеждането на свещите се прилага при кола като Ево 9 примерно, с нищо не би навредило, а само би помогнало на звездолет като пунтото, просто и 2-те са с ДВГ-та макар и доооста различни като поколения и концепция Пък и при настройки на улицата само с широколентова сонда и некъф ЕГТ прибор, ми е било винаги интересно как тунер-а ще разбере дали е настроил оптималния аванс на моторя в различните режими, с моите бегли познания, тва нема как да стане без наличието на доста скъпо оборудване и логване на бая параметри, мма знам ли, може и да бъркам Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
WhitePower написа:
така че да гледаме практично , а не теоретично
Абселютно, аз също гледам и разсъждавам от гледна точка на практика и некви познания Моля, не разбирай мнението ми като заяждане или нещо такова (изказвам само моя гледна точка относно тунинга-неми се влиза в безкрайни спорове), просто както казах, всеки си има неква истина, кога вярна, кога не чак толко Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
Ми що не си изфорсираш колата на диното и гасш веднага , и да видиш колко и е готино на турбината развъртяна на макс без масло за да видиш свеща как е разликата с ладите и пунтото е турбо компресора на който му се ебава майката като го угасиш веднага и турбото се е развъртяло на обороти видя ли сега защо не се препоръчва този метод на турбо коли
Ми що не си изфорсираш колата на диното и гасш веднага , и да видиш колко и е готино на турбината развъртяна на макс без масло за да видиш свеща как е
Орлине, никой не е такъв джалтанин да даде целата газ до 7000+ оборота и да загаси моментално колата Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 Гасенето на колата става по горе-доле следния начин и време - след като върнеш газта при приключване на рън-а (тогава моторя е във фюел кът и през горивната камера не минава нищо освен минимално количество въздух), докато спрат да се въртят валците минават 10-ина+ секунди, оставя се още 10-20 секунди колата да поработи на празен ход (това с почти нищо не променя положението със свещите) и колата се гаси. За тия 30+ секунди (реално на пътя докато отбиеш колата и спреш е още по-дълго времето) турбината мое си сигурен, че както е без товар си е свалила оборотите доволно и са близо до тия на празен ход и аз не виждам къф е проблема за нея, като загасиш колата Факт е, че аз счупена турбина от това несъм видял досега, за сметка на доста почупени мотори с настройван на улицата аванс, което пак казвам без необходимото и бая скъпо оборудване си е общо взето чисто налучкване, гадаене и предположения. :D А като спомена дино, то там това с гледането на свещите може и изобщо да не се ползва, щот аванса достатъчно точно и оптимално се настройва спрямо графиките на въртящия момент , може тунер-а да свали веднъж свещите за да се убеди, че всичко е еднакво и нормално във всичките цилиндри и положението в горивната камера съответства на това видно на дино-графиката и на направените от него настройки.Тъй че, знаеш мноо добре аз съм с 2 ръце ЗА настройки на колата и специално на аванс-а на дино, щот спестява дооооста главоболия и разочарования.
WhitePower написа:
видя ли сега защо не се препоръчва този метод на турбо коли
А кой метод тогава,че ми е мноо интересно дава насока за оптималния аванс на един турбомотор настройван на улицата?
Мисля че за 30 секунди работа свеща се променя коренно спрямо това как е била на 6000, но това си е само мое наблюдение , защото аванса на фул буст е един а на празен ход друг , така че кой от 2 та аванса ще видиш ? този на празен ход или този на фулбуст от свещите може само да се разбере горенето на цилиндрите колко е разномерно и качествено но да се определи една кола как е мапната , на пълната гас при 6000 рпм е малко в зоната само на теорията свещите помагат за откриване на проблеми, замисли се на това дето го казваш за предварението , за 30 секунди колко такта минават и как се изменя линията на електрода за това време
замисли се на това дето го казваш за предварението , за 30 секунди колко такта минават и как се изменя линията на електрода за това време
Няма проблем, обещавам да се замисля, пък ти помисли тва дет ше видиш на свеща дали ще е от 20 сек. работа на мотора на празен ход и никакво натоварване или от това, което се е случвало в продължение на няколко рън-а до 6000+ оборота и пълно натоварване :D , при кой вариант колко такта на мотора са минали и кое ще е определящо за състоянието на свеща
WhitePower написа:
Мисля че за 30 секунди работа свеща се променя коренно спрямо това как е била на 6000, но това си е само мое наблюдение
Аз и преди няколко поста споменах, че всеки си има неква негова истина, правилна или не, тъй че изобщо нямам намерение да те убеждавам в нещо Аз просто коментирах моите наблюдения и мнение относно тоя подход, особено при мапване на улицата.Може ли все пак да ми обясниш (поне на мен ми е мноо интересно), при мапване на улицата, без да се ползва дино-знам, че тая машина не те кефи :D , няма гледаме свещите също, тогава кое ние ориентир, че сме постигнали оптималния аванс на моторя и не сме предобрили нещата или дали нямаме още кво да изкараме като въртящ момент и коне респективно от тоз двигател?
Ако не е трябвало, е нямало да изобретят дино стенда.Така че дали е нужен е ясно,но хора всякакви интереси всякакви и всеки сам си преценява,но за мен не е оправдано да набиеш 10 хил в колата и да не идеш на дино стенд за настройка П.П. но това си е само моя теория,и всеки сам си преценява.Withe power към колко коня е последно твойта кола?И тя ли за сега е най бързото Пунто.
uno turbo 1.3 i.e' 86
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
renault espace 99' 2.2dt + автоплатформа
trabant 601 69'
а колко коня е никои не знае , нямам нищо против мапването на дино стенд , просто до сега не съм намерил няко който да иска това и да си плати целия масраф но със сигурност може да се извади на диното някое е друго магаре отгоре , просто не сме толкова претенциозни от към коне за съответните финансиа за това да не ида на дино , ходих искара 210 коня на мотора на 4900 оборота , и 285 нютона пак на тезо обороти и съединителя избускува , демек колко нагоре е няма как да разберем , докато не се смени съединителя с нещо керамично ,защото за мойте пресполагаеми коне се слага керамика ,но не искам да си троша другите карантии факт е че след диното искарах колата и в продължение на 15 мунти и скъсах гъзъ и нямаше и помен от пребуксуване на съединителя ,но на диното 2 ръна и ефекта е един и същ нещо не обяснимо за мене но е така за разлика от друка кола която при стартовете пали съединителя но на диното нямаше проблем другото което е че колата на диното пикна на 1.7 бара а на пътяе залепила 1.5 имаси филмче в темата ми така че всеки само може да види опита от диното от този практичен опит следва че на диното нещата са по различни от на Хасвалта
а колко коня е никои не знае , нямам нищо против мапването на дино стенд , просто до сега не съм намерил няко който да иска това и да си плати целия масраф но със сигурност може да се извади на диното някое е друго магаре отгоре , просто не сме толкова претенциозни от към коне за съответните финансиа за това да не ида на дино , ходих искара 210 коня на мотора на 4900 оборота , и 285 нютона пак на тезо обороти и съединителя избускува , демек колко нагоре е няма как да разберем , докато не се смени съединителя с нещо керамично ,защото за мойте пресполагаеми коне се слага керамика ,но не искам да си троша другите карантии факт е че след диното искарах колата и в продължение на 15 мунти и скъсах гъзъ и нямаше и помен от пребуксуване на съединителя ,но на диното 2 ръна и ефекта е един и същ нещо не обяснимо за мене но е така за разлика от друка кола която при стартовете пали съединителя но на диното нямаше проблем другото което е че колата на диното пикна на 1.7 бара а на пътяе залепила 1.5 имаси филмче в темата ми така че всеки само може да види опита от диното от този практичен опит следва че на диното нещата са по различни от на Хасвалта
Нали и аз точно това казвам как след като инвестират толкова пари после не искат да минат на дино,това не проумявам.Иначе за твойта кола на колелата е по важно какво е дало диното но то го има в твойта тема,питах щото все бърникаш и може да си открил някой жокер в ракава,относно съединителя,и мен ме притеснява на омп ги дават с 40 % повече да издържат от оригиналния а твоя оригиналния издържа колкото омп.http://www.ebay.co.uk/itm/OMP-200mm-...85Затова питах за конете,мен също ме притеснява съединителя но ще го измислим.поздрави и на колегата с бялото пунто има хубава визия,п.п.на някой итал фест може да дойда след като я направя.
uno turbo 1.3 i.e' 86
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
renault espace 99' 2.2dt + автоплатформа
trabant 601 69'
ама аз несъм с оригинален ,с органичен диск но диск но с уцилен притискател а и все пак моя вече е на 10000 км , 2000 разработка и останалото драг и едно ходене до дупница така че той си е изкарал парите , отранното е че на пътя няма проблем ;0 и от тука идва дилемата , да го сменя или да не го сменя ....ако минаваш 250-260коня казват чеферодовите клякат , и от там само керамики ама с керамиката чувам слухове за много счупени скорости , та не ми се рискува още повече че скоростната ми е уникано добра и на 740 оборота влизат предавките като масло )
Коментар