От известно време насам ме тормози нещо, и реших да си кажа, току виж ми олекнало.Вдигане на мощността на колата чрез увеличаване на компресията. Какво би се случило? Според скромните ми познания, ще има следните проблеми: детонация в следствие на високата компресия, и от там нататък всичко идващо след нея - стопени бутала, свещи, клапани и т.н. неприятности описани в темата на ИЦИ за дедра ево. Та това как би могло да се елиминира? Мисля си, че с по-богата смес, донякъде ще намалее самозапалването. Ако също се измести предварението, да пали по-рано сместа, би трябвало и да изчезне детонирането, разбира се в определени граници. След някаква стойност на сгъстяване най-вероятно нищо няма да може да предотврати чупене то двигателя. Говоря за обикновен бензин - това подобия на 95, което продават по бензиностанциите. Също едни раздвижни колела биха помогнали според мен, за корекция на фазите в следствие на повишената компресия и изместеното запалване. Правилно ли разсъждавам?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
увеличаване на компресията: размисли и страсти
Collapse
X
-
Re: увеличаване на компресията: размисли и страсти
Synthy написа:Ако също се измести предварението, да пали по-рано сместа, би трябвало и да изчезне детонирането, разбира се в определени граници.
-
Някой от разсъжденията са ти правилни ама повишиш ли компресията трябва да слагаш и по-хубав бензин! По принцип като знам качествата на горивата в България.. то трябва да се слага само 100. Другия вариант е да си купиш Bardhal оctane booster и да си месиш бензина с него!! При екстремно високи нива на компресия вече трябва и други химии да се наливат! :D||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
степента се качва основно когато се слага вал с по-големи фази, иначе само ако се качи с около 0.5 трябва да се мине от 95 на 100 октана, просто с 95 не може да работи вече без да се появяват детонации а от това страда мощността.С богата смес също няма смисъл защото се губи пак мощност, с много връщане на аванса пак се губи.Има едно гориво Е85 на запад тук-таме по бензиностанциите, но кога ще го видим тук не е ясно, иначе бразилците си карат от едно време с него и колите им заводски са с повишена степен, едни 12:1 примерно
Коментар
-
Значи ако случайно сложа раздвижни колела, ще мога да вдигна и компресията без да се счупи? Хъм... Тогава обаче трябва да се измести и запалването предполагам, за да се настрои по изместеното пълнене/празнене. Това Е85 не е ли био-.. нещо си (не дизел)? Етанол и бензин май беше био-нещото."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Това гориво Е85 което се използва в чужбина е Био етанол и съдържа 85% етанол и 15% бензин. Но доколкото знам за да ти работи колата на това гориво трябва да се преправя нещо май . Сигурно да се бутне нещо по компютъра. А и те автомобилите който го използват си излизат с такива настройки от завода. Това гориво повишава до някаква степен мощността на двигателя сравнено с бензина.
Коментар
-
Synthy написа:Значи ако случайно сложа раздвижни колела, ще мога да вдигна и компресията без да се счупи? Хъм... Тогава обаче трябва да се измести и запалването предполагам, за да се настрои по изместеното пълнене/празнене. Това Е85 не е ли био-.. нещо си (не дизел)? Етанол и бензин май беше био-нещото.
Коментар
-
И значи какво излиза - за да се "сгъсти": смяна на валовете, корекция на паленето, ремап... а ефекта ще бъде.. (тук ти, biser_as допълваш )"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Synthy написа:И значи какво излиза - за да се "сгъсти": смяна на валовете, корекция на паленето, ремап... а ефекта ще бъде.. (тук ти, biser_as допълваш )
Коментар
-
бъркам ги.. като не мисля какво пиша имах предвид увеличаване на компресията, и по-точнокакво се прави като се увеличи тя, за да не се счупи двг-то. Валовете се подменят, щото ИЦИ така каза"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Synthy написа:бъркам ги.. като не мисля какво пиша имах предвид увеличаване на компресията, и по-точнокакво се прави като се увеличи тя, за да не се счупи двг-то. Валовете се подменят, щото ИЦИ така каза
Коментар
-
ici написа:Ако гониш повечко коне като за състезателна кола, тогава слагаш по-големи валове.При ежедневна кола може да се сгъсти малко, я с отнемане на глава или блок, но малко за да не се наложи да се търси бензин с повече от 100 октана .Има и опасност аванса да е вече в повечко и да трябва ремап за да изчезнат детонациите и да върви добре.Нещата може да се компенсират и със леко закъснение на всм. вал, но това вече се вижда "на място" как ще е.
Коментар
-
Мда... в момента главата е шлайфана с 0.4мм, Трябваше още, но фрезистите не го направиха точно за да не се появят детонации и да търся някакъв спешъл бензин. Обаче ми се иска да работи само на газ (не уважавам бензина, по лични причини), а там както знаем октановото число е 105-110 (в зависимост от настроенитео на бензинджията ). В момента на бензин работи 1 минута като е по-студено и веднага обръщам на газ. При по-висока компресия ще трябва само на газ, което.. не е особен проблем. Зимата няма да има ядове. Но се отплеснах в друга насока.Значи ако още се отнеме от главата, ще се наложи да се ходи на дино предполагам и да се настрои вала там. С аванса няма да имам ядое, щото имам аванс процесор. Хъм..."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар