Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Портване на дизелова глава на JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Портване на дизелова глава на JTD

    Здравейте, минавам директно към въпроса.Има ли смисъл да се портва главата на jtd 105. Заводската достатъчно добра ли е. Почти никъде не намерих подробни снимки на главата. Имам само тези, които са от пунто jtd.За какво трябва да се внимава при портване на главата. Завихрянето, което се получава за да се смеси добре сместа, от кое точно зависи. Само от формата и размера на камерата в буталото или и от портовете на главата.Слагам и една страница с най-честите форми на камери на буталата при TDI. При нас коя форма се ползва? От снимките ми се струва че е точно 2а, но не съм сигурен.
    Прикачени файлове
    FIAT Bravo JTD GT '99

    #2
    Знам че за турбо двигатели няма много смисъл!По-добре я чипосай!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментар


      #3
      трябва да направиш идеалните преходи между леглото на клапана и самия порт, частта от водача може да се направи с фаска, малкият радиус преди леглото на клапана може да се коригира, порт - колектор може да има нужда да се пипне, самата стена на порта също като финност.Това е в общи линии.отделно се правят и клапаните и фаските едни спрямо други по размери, много са тънкостите а и иска машинно точна ръка за да станат нещата и да има забележим ефект.По принцип се печели около 10%, (че и повече при някой глави) мощност при пипната глава.
      sigpic
      Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
      475HP 11,5/1,9/191
      YouTube

      Коментар


        #4
        А как мога след това да проверя дали съм направил нещо или съм влошил нещата.
        FIAT Bravo JTD GT '99

        Коментар


          #5
          vsd написа:
          А как мога след това да проверя дали съм направил нещо или съм влошил нещата.
          Да добър въпрос и аз искам да разбера
          leave something of the happiness you bring

          Коментар


            #6
            vsd написа:
            А как мога след това да проверя дали съм направил нещо или съм влошил нещата.
            ами ако имаш флоу стенд ще видиш разликите в дебита, а иначе ако сега имаш засичани времена от доускорения, примерно от 2000-4000 об/мин на дадена предавка ще може да я засечеш след това и да сравниш разликата.То и на дино също може :D
            sigpic
            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
            475HP 11,5/1,9/191
            YouTube

            Коментар


              #7
              А флоу стенд от къде мога да намеря, за да знам дали дали да я качвам изобщо на колата или ще ходи за алуминий Предполагам че е цифра да си купя, но сигурно някъде правят замервания срещу определена сума.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #8
                Същност разликата може и да е осезаема тя или ше се спъне или ше тръгне и тва ше се усети и аз съм мислил мойта да я отварам сега от блока нагоре сичко да се портв-а само ше видя кога Август или Септември ще е това
                leave something of the happiness you bring

                Коментар


                  #9
                  vsd написа:
                  А флоу стенд от къде мога да намеря, за да знам дали дали да я качвам изобщо на колата или ще ходи за алуминий Предполагам че е цифра да си купя, но сигурно някъде правят замервания срещу определена сума.
                  тука не знам някой да ползва или да има, иначе ако не се увлечеш в дълбаенето няма да я развалиш, пипни я леко само колкото да и изгладиш преходите за да не я влошиш евентуално.
                  sigpic
                  Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                  475HP 11,5/1,9/191
                  YouTube

                  Коментар


                    #10
                    ici написа:
                    порт - колектор може да има нужда да се пипне, самата стена на порта също като финност.
                    Разминаването между изходния порт и колекторите видях че е около 3мм. После ще направя една две снимки. Нарочно ли е оставена такава разлика или трябва да изравня диаметрите.
                    FIAT Bravo JTD GT '99

                    Коментар


                      #11
                      Re: Портване на дизелова глава на JTD

                      vsd написа:
                      Има ли смисъл да се портва главата на jtd 105. Заводската достатъчно добра ли е.За какво трябва да се внимава при портване на главата.
                      Много голям е смисъла и си тръгнал в правилна посока.След тези действия се прави ремап,а само от ремап ти е известен резултата.Заводската глава е добра като за заводска изработка и не би могла да се сравнява след ръчна и компетентна намеса.Завихрянията са зададени заводски и тях няма да можеш да промениш.Но нулиране на преходи между всм.колектор и глава,между изп.колектор и глава,клапанови гнезда и глава трябва да се извършат задължително за да усетиш резултат.Преход от 3 мм е огромен и загубите на пълнене и изпразване са огромни.За това едни двигатели вървят повече от други.Всички портове и пътища,вкл.колектори е редно да се полират или най малко да се премахнат грапавини,изпъкналости,пъпки идр подобни,които винаги ги има в заводските изпълнения.Там на конвейра няма кой да се занимава с тези неща.Трябва да се полира обезателно и камерата в буталото,без да и се променя конфигурацията-важна процедура,която често се пропуска.Полира се и главата на клапаните под работната фаска.А шлайфане и протриване на гнезда и клапани-задължително.Общо взето ici ти е обяснил добре нещата.Явно той има опит . Не е необходимо да правиш никакви предварителни и последващи измервания. Разликата,която ще получиш реално след тази намеса е голяма и не може да не я разбереш и оцениш.

                      Коментар


                        #12
                        valyotuning написа:
                        Знам че за турбо двигатели няма много смисъл!По-добре я чипосай!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                        Такова мнение може да изкаже човек който се занимава само с чипосване и е недостатъчно компетентен или ако е компетентен е недобросъвестен.Точно при турбо двигателите ползата е огромна и там ефекта е най голям-по добър даже от чипосването без нищо друго да се прави.Казвам го това от личен опит.

                        Коментар


                          #13
                          Re: Портване на дизелова глава на JTD

                          Stefan Hadjov написа:
                          Полира се и главата на клапаните под работната фаска.А шлайфане и протриване на гнезда и клапани-задължително.
                          Главата ще я занеса да я прегледат дали е спукана, ще се шлайфа, ще се напаснат клапани и т.н. Тези процедури ще ги прави човек, на който това му е професията и ще се правят на машини. Не смея да ги правя сам. Предполагам че и не малък ефект ще има от напасването на клапаните, защото след почти 300 000 км едва ли всички затварят като в началото.Имам и друг въпрс. Видях че пуловете на хидравличните повдигачи изглеждат надрани. Като пипнеш с пръст, не се усеща грапавина, повече се вижда като промяна на цвета. До колко е нормално това.
                          FIAT Bravo JTD GT '99

                          Коментар


                            #14
                            Ето снимки на изпускателните портове. Разминаването е повече около 2 мм. На места прави впечатление че центъра на отвора на колектора се разминава с този на главата. За разлинаванията съдя по черния нагар който се е натрупал. През седмицата ще взема една гарнитура да я наложа и ще видим с нея дали е същото.
                            Прикачени файлове
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              #15
                              Re: Портване на дизелова глава на JTD

                              vsd написа:
                              Имам и друг въпрс. Видях че пуловете на хидравличните повдигачи изглеждат надрани. Като пипнеш с пръст, не се усеща грапавина, повече се вижда като промяна на цвета. До колко е нормално това.
                              Като гледам снимките на пуловете не виждам проблеми,но след шлайфане на клапани и фрезоване с протриване на гнездата тези пулове отиват на кино.Налага се нова регулировка и тя 100% ще се наложи да стане с нови пулове с друга дебелина.Постарай се да си намериш необходимите оргинални защото ментетата по магазините са много менте.

                              Коментар

                              Working...
                              X