И как по дяволите има само една атм разлика при положение че 8 клапановите турбо бутала са доста по-малко изкопани
Стоиле прекалено голямо значение даваш на вкопаването на буталата,а истинската и единствена стойност е степента на сгъстяване,а тя при 8 клапановите е 7.5:1 докато при 16-те е 8.0:1.Когато вземах моя мотор му измерихме компресията и показа 10.5 атмосфери,но това беше преди 4 години и около 40 000км.Измерен преди два месеца показа около 8.5 атмосфери,но все пак са мерени с различни уреди и кой знае кой колко е верен.
Иванко, може и да си прав за точността на приборите, но за вкопаването на буталата не мога да се съглася. При дизелите например, при пропадане на клапаните, се губи компресия и каквито и бутала да слагаш, никога не можеш да докараш компресия и съответно нормална работа и палене. Предполам обаче, че за другите фактори си прав. Едното ми купе е на 90 000км и пак показва 8атм - неотварян мотор. Интересно е това че при 7,5:1 компресията би трябвало да е по-ниска от 8,0:1, а в този случай е обратно. За мен си остава загадка, защо реалните замервания се различават от каталожните данни. Цялата работа е там, че атмосферното ми купе има ряз още от ниските обороти, а турбото го чакам да се развърти доста по-късно и ме дразни тази мудност. Но ти си прав както отбеляза в другата тема, че има разлики и в скоростите и диференциалите. Общо взето се хващам за сламка, като отдавам липсата на мощност в ниските обороти на липсата на компресия, защото 3 атмосфери по-малко от каталожната си е направо издухан двигател.Явно ще трябва да се примиря че 200 коньовата ми кола ще е винаги втора на светофарите. От цялата работа излезе че двигателя на Жоро е в перфектна кондиция.
А питай ме мене за ЛАГ след като карах на Ици Типо-то миналата събота ,сега ми се вижда все едно на мойта и е изваден маркуча от турбото П.П.Не си прав в това че отдаваш внимание само на вкопаването на буталата,защото не само буталото играе в т.н. горивна камера,а и формата на самата камера в главата.Тези форми са различни при 8 и 16 клапана
Общо взето се хващам за сламка, като отдавам липсата на мощност в ниските обороти на липсата на компресия, защото 3 атмосфери по-малко от каталожната си е направо издухан двигател.Явно ще трябва да се примиря че 200 коньовата ми кола ще е винаги втора на светофарите. От цялата работа излезе че двигателя на Жоро е в перфектна кондиция.
еее, няма как 200 коньово Купе да е зад 140 коньово атмосферно Ти сравняваш въртящите моменти на атмосферния и турбо мотора, когато турбо мотора е в атмосферен режим и работи в разреждане.Няма как да не е по-слабичък при по-ниска степен на сгъстяване извън бууст.Номерът е после като се подаде газ, турбото да се развърта мигновено и при най-малката газ, ей за това са модерните съчмени турбота и тогава турбо мотора е много по-силен от атмосферния дори и в режим под нулата.
Леко раздвижване след зимния застой. Вече се сдобих с челен кулер и няколко съединения и тия дни ще го мъча да го нацедя отпред.Ще се постарая тръбите да минат от вътрешната страна на роговете, макар че имам съмнения че за 1-2 см може и да опират силиконовите съединения в тях. Но това ще се разбере при монтажа
Жоро,този кулер със 180 височина ли е?Да знаеш че ще трябва да си вдигнеш налягането на бензина като го сложиш,щото почва да беднее след 4500 оборота и да тъпче.Това ти го казвам от опит иначе честито и добре дошъл при "охладените" П.П.Най-добре е да се пренапише след монтажа,ама дали има кой в региона да я свърши таз работа след като я настрои
Да, 180 мм е. И сега ме изненада с това инфо Не би ли трябвало да са го предвидили да влиза и по студен въздух в таблиците за впръскване (по-голяма разлика м/у температурата на мотора и на постъпващия въздух) ? Иначе регулатора ми още е пломбиран, ама не пречи да го повъртя малко. Или дюзите удрят тавана? Едит: Пък за мапване, ако става въпрос имам и 250 кпа мап от тойота ама няма тук кой да я мапне. Трябва да се разходя някой ден към вас, ама не знам кога ще имам възможност ....
Ами на мойта като и сложих кулера,клапана ми също беше капсулован тогава и един приятел вика дай да и вдигнем малко налягането щото няма да е добре във високите,ама аз не,нищо и няма.И на феста 2007 в Стара Загора като стигне 4600-4800 и почва да тъпче и да вдига много бавно нагоре оборотите.Изръчкахме тапата,вдигнахме го с половин бар някъде и работите си дойдоха на мястото и се усети охладения въздух както трябва.Няма как да има такива големи граници в таблиците,защото реално оригиналния кулер почти нищо не охлажда с тоз смотания дифузьор дето не се знае какво пуска към него,а и това обръщане на посоката на 180 градуса в него е убийствено.Между другото питай Иво(със 146-та турбо) градския ни,той ще ти каже последен каква е разликата от оригиналния и челен кулер
Ъъъъ разлика си има определено,особенно след 100 нагоре :D 1-ва и 2-ра не е няква фрапантнаИнъче в жегите на 30 градуса пак не е добре,а и при мен нещо се повиши леко температурата...явно позатворена ми идва предницата,ще трябва да се реже нещо ама и аз съм с малкия кулер де,на 140...тука ми е интересно какво ще се получи Айде Жоро слагай го,бутни и регулатора малко,тъкмо и аз да оправя някой дерт и.... да направим една "контролна" сверка,че ми е интересно
Kато стана въпрос за смеси, тея уреди Air-fuel ratio,ефтинджосите, дето вървят по 30-на лева и използват нормалната ламбда сонда вършат ли някаква работа? в момента немога да отделя пари за иновейт, а ми се ще да гледам горе-долу какво стат с газовете.
Работа вършат колкото да запълниш някоя дупка по таблото....и да светка шарения М-у другото ти имаш ли "нормална" ламбда,щото при мене липсват тея екстри ....
Днес се поразходих до турция с колата.....на гас :D . Използвах атмосферения изпарител който си беше монтиран отдавна в нея с полагащата се доработка за изолиране на предната част на мембраната за ниско налягане. Повече от 0.5 бара не можеше да вдигне, защото забиваше муцуната, но пък разхода беше горе долу нормален- около 10/100 без много много да се заигравам с настроиката. И цялата тая галимация защото не пускат на границата им коли над 20 год, а темпрата ги навърши вече.
Коментар