Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли да се махне катализатора на 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ламбда сондата не се ли намира преди катализатора,или бъркам !?
    Fiat Tipo
    Corsa b комби !

    Коментар


      #17
      Аз махнах катализатора на пунтото и на мареата. И двете са 1.6 и не усетих да има промяна в вървенето горенето или звука.Нз мисля че това за вървенето е просто нагласа на водача или е възможно да се усети нещо но при сваляне на катализатор в ужасно състояние... мое мнение....Иначе ядове със сондата нямам но тоя резонатор дето сложих звънти много дразнещо ... дали няма изход от ситуацията? Чувал съм че така си звънят резонаторите...ако е такава работата ще му тегля ножа!

      Коментар


        #18
        Нз мисля че това за вървенето е просто нагласа на водача или е възможно да се усети нещо но при сваляне на катализатор в ужасно състояние
        Ти го каза, ако е в добро здраве и не е ЗАПУШЕН няма смисъл да се маха с цел да "тръгне".. Имат си определен живот от производителя тези катализатори ( в километри )

        Коментар


          #19
          дигам тая тема, за да споделя последствията от смяната на катализатора при мен (имаше и други теми за катализатора с доста по интересни дискусии, но не успях да ги открия)значи, относно махането на катализатора съм доста скептично настроен, щото с премахването му винаги съществува риск да се наруши режима на инерционното изпразване на изгорели газове (общо съпротивление и резонанс); в това отношение изпускателната система с работещ катализатор си е точно изчислена за съответния двигател и със сигурност това, което може да се очаква след една интервенция в системата е най-малкото падане на мощността и дигане на разхода;и при все това, в момента съм с махнат катализатор и резонаторно гърне на негово място; ето как стигнах до тук: няколко пъти ми е минавало през акъла махането на катализатора, но понеже все не успявах да намеря време за читава диагностика, която да покаже работи ли това нещо или - не, си карах така; тая зима обаче едно по едно почнаха да се случват следните неща:- лоша работа при студен двигател - притрисане при самото запалване (въпреки, че пали от половин оборот) - имам чувството че се преодолява някакво много гадно съпротивление по време на първия такт; освен това, докато достигне работна температура динамиката беше мн. зле; на топъл двигател нещата ставаха нормални; - започна да ми грее средната конзола - значи държа една запалка във вдлъбнатината на тая конзола до лоста на ръчната спирачна и на дълъг път, при изминати примерно 150 - 200 км, като я взема тая запалка в ръка, направо се усеща че е значително по-топла от темп. на въздуха в купето; - и последното - вчера, като сменях маслото (бях сипал промивно и я бях оставил да поработи на празен ход преди да налея истинското масло) видях че леко пуши от фланеца преди катализатора - вижда се, че излиза леко пушек, но без да има някава промяна в звука, както напр., когато ми се беше пробила меката връзка; викам си ’а, това трябва да се прави’ и айде при арабеските - там хората викат ’ами гарнитура сугурно е, ама ние нямаме такава..., ти оначе е азбест, ... нищо няма, може да си карш така освен, ако не ти е запушен катализатора’ и най-накрая се разбрахме за смяна - 40 лв. - гърне (ASPO, алуминизирана тенекия) плюс монтаж, като им оставих катализатора;и сега ето какви са разликите след махането на катализатора: - шума не е по-силен, но звука като че ли стана по ’тенекиен’ - преди някак си беше по-мек; - изчезнаха всички проблеми при работа на студен двигател; преди бях свикнал да усещам работата на двг. по вибрациите на волана - сега просто всичко спи и на студен и на топъл двг.- никава разлика в работата на топъл двг. във високите обороти;знам, че гореописаните ефекти въобще не звучат логично, защото запушването в първоначална фаза би следвало да се усеща само на загрял двигател и само във високите обороти, но при мен нещата наистина са различни;за разхода - още нищо не мога да кажа, но не очаквам никаква промяна надолу, щото и преди си бях съвсем в нормите; а дали се е дигнал ще стане ясно след 1-2 седмици;като тегла чертата - доволен съм от смяната - явно съм извадил късмет с резонаторното гърне, въпреки че го имам за временно решение; по-нататък ще пробвам с някакъв универсален катализатор - JMJ-полска или нещо китайско ...
          2.4 JTD

          Коментар


            #20
            Аз също го махнах преди 6 месеца и мога да кажа, че има разлика, но тя не е драстична. Колата ми е Bravo 1.6 16V 99’ год. и има една ламбда, преди катализатора, разбира се.Доста четох преди да го махна и имаше разни версии за разваляне на ламбдата, светкащи лампи и т.н., но при мен всичко си е ОК засега и надявам се занапред. Катализатора ми го купи майстора, при който го демонтирах и направо ми сложи резонаторно гърне безплатно(вместо да ми плаща катализатора имам предвид )

            Коментар


              #21
              Преди известно време смятах да си махам катализатора, но като отидох на място и ми казаха, че колата е с 2 ламбда сонди и ако го махна ще започне да дава грешки в компютъра и разхода на гориво ще се покачи. Варианттите доколкото знам са резонантно гърне или някаква джаджа, която да залъже компютъра...

              Коментар


                #22
                Дайте мнение за JTD как стоят нещата с катализаторите .

                Коментар


                  #23
                  Имам един въпрос относто премахването! Несе ли повишава харча на гориво???

                  Коментар

                  Working...
                  X