Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Интеркулер на ТД75

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Интеркулер на ТД75

    Здравайте колеги! Имах проблеми с колата, но всичко вече е фикснато (най-накрая) и сега се замислям за малко разкрасяване и може би малък, елементарен тунинг (ако може да се нарече така) :D та...идеята ми е...знам, че този двигател си е слабичък, има ли смисъл да му сложа интеркулер (от някаква друга кола, мисля от някакво Рено дизеляк ставаше с малко преправяне...), и спортно филтърче примерно...с цел подобряване на динамиката. За кулера дават ми го за малко пари, заедно с филтъра мисля, че ще вляза в 100лв. Обаче турбопътищата откъде и на каква цена, ако може да ме насочите към фирма, сайт Предварително голямо БЛАГОДАРЯ! п.п. дали ще я докарам докъм 85-90 катъра :D ако е за 5 коня, няма смисъл да си играя...но ако може да се докара с тези неща дори и малко повече от филтър и кулер да са, ако може да се докара до 90...поне ще усещам разликата :D е, и ще върви повечно де... Поздрави
    '99 FIAT Marea Weekend TD75

    #2
    колега един читав филтър е само 100 лв . ,а с тоя кулер незнам дали ще качиш 15 коня и въобще дали го позволява твоето турбо.

    Коментар


      #3
      gari_brasna4a написа:
      колега един читав филтър е само 100 лв . ,а с тоя кулер незнам дали ще качиш 15 коня и въобще дали го позволява твоето турбо.долен въздуховод http://axm-auto.com/index2.php?brand...l=2&show=1за другия нямам представа .може втора ръка от раздел " продажби " ,ако има читав ,а първия само нов ,защото старите са нацепени 100 %
      Колега за какво му е тоя маркуч, който си му посочил, като той е преди студената част на турбо след въздушният филтър и дебитомера?Иначе гледам, че турбините на тд100 и тд75 са еднакви, така че ако намериш оригиналният кулер би трябвало и турбопътищата да паснат....не знам обаче как стои въпроса с помпата....най-вероятно и там трябва да се бара нещо, за да пуска повече нафта.Иначе аз сменях въздуховода от кулера до колектора и го намерих за 30лв, при цена на нов около 170лв Така че ако наистина въздуховодите пасват няма да е толкова трудна задача, но нека и другита кажат.
      Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

      Коментар


        #4
        ох верно ,че маркуча е друг ,моя грешка .извинявам се :D

        Коментар


          #5
          кулера, който ми предлагат е около 2 пъти по-голям от този на ТД100, и мисля да го монтирам пред радиаторите, зад бронята, и мисля, че ще трябва да си правя турбопътищата сам идеята ми е откъде да си взема маркучи (тръби) и меки връзки
          '99 FIAT Marea Weekend TD75

          Коментар


            #6
            Steffcho написа:
            кулера, който ми предлагат е около 2 пъти по-голям от този на ТД100, и мисля да го монтирам пред радиаторите, зад бронята, и мисля, че ще трябва да си правя турбопътищата сам идеята ми е откъде да си взема маркучи (тръби) и меки връзки
            колега не можеш да слагаш прекомерно голям кулер ,според мен турбото няма да изкара такъв дебит на въздуха.до 1,5 пъти обема на оригиналния е добре.изкарай го най отпред
            Продавам Бош дебитомер,стъпков мотор и бензинова помпа оригинална за Пунто ГТ.

            Коментар


              #7
              Бе мене, ако питаш ако наистина си решил да го правиш си вземи оригиналният от тд100 заедно със всички въздуховоди....така ще стане най-лесно и най-евтино. Всичко това при положение, че наистина туботе е еднакво и е на същото място. След това отиваш при някой, който му разбира да я понастроите и си готов И все пак прецени дали ще си заслужава наистина.
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #8
                да...по въпроса с размера, наистина е така...не се бях замислил за това... :D това с кулера от ТД100 е добра идея обаче мисля, че ще е по - добре, ако го изкарам отпред, вътре в бронята. За двигателите - еднакви са, турбото и то ако е същото, значи е и на същото място...
                '99 FIAT Marea Weekend TD75

                Коментар


                  #9
                  еми ти си го решил вече "проблема" колега .успех и пиши за резолтатите

                  Коментар


                    #10
                    sonicempire написа:
                    Steffcho написа:
                    кулера, който ми предлагат е около 2 пъти по-голям от този на ТД100, и мисля да го монтирам пред радиаторите, зад бронята, и мисля, че ще трябва да си правя турбопътищата сам идеята ми е откъде да си взема маркучи (тръби) и меки връзки
                    колега не можеш да слагаш прекомерно голям кулер ,според мен турбото няма да изкара такъв дебит на въздуха.до 1,5 пъти обема на оригиналния е добре.изкарай го най отпред
                    не е вярно това дето го казвашкулерите се мерят на литржза колегата по горе колко литра е оригиналния и колко литра е предния кулернай лесно е със шише със вода премери ги и кажи всеки кой колко литра е а от прекомерно голям кулер колата може само да стане по лагава но вървежа си се запазва , а като се има във предвид че ще свалиш температурата на входящия въздъх във двигателя си е + със конете
                    Power Under Pressure

                    Коментар


                      #11
                      оригинален от ТД100 не знам каква вместимост има...но със сигурност ще измеря този, който искам да сложа - сега събота и неделя ще го направя ама като се замисля тва с лага ми е готино щото дърпа изведнъж ама мисля, че на тия мършави катъри, няма да се усеща чак толкова...не знам, нека по-компетентните се изкажат, аз съм просто аматьор, амбициран първо да научи и след това да приложи върху автомобила си :D
                      '99 FIAT Marea Weekend TD75

                      Коментар


                        #12
                        Оригинални кулер на тд100 си е на много хубаво място и има директен достъп до студен въздух ,единствения му проблем е честото зацапване но и един път годишно да го чистиш външно пак е по добър вариант от самоделките.Като вземеш впредвид че и въздуховодите ще си паснат перфектно заедно с кулера на оригиналното си място целия монтаж ще ти отнеме 1 час ,ако някой ти бутне и помпата може да отиде и до 95 коня /мисля че има разлика и в диаметъра на всмукателните колектори но не съм сигурен/.А пък и като се замислиш щом с ориг. си кулер тд100 си вади 100 коня начи ще ти е напълно достатъчен за целта която гониш.По голям интеркулер ще доведе само до по голям лаг а мощноста ще си остане същата като с оригиналния. Ако гониш по високи цели със смяна на турбина ,натягане на гейта и други промени тогава си заслужава и по голям кулер иначе само пари на вятъра.пс.Ти ще си сметнеш литража на кулера ама ако прибавиш и литража на въздуховодите които водят до изнесения отпред кулер ми се струва че ще останеш много изненадан от увеличението.

                        Коментар


                          #13
                          MEMO написа:
                          Оригинални кулер на тд100 си е на много хубаво място и има директен достъп до студен въздух ,единствения му проблем е честото зацапване но и един път годишно да го чистиш външно пак е по добър вариант от самоделките.Като вземеш впредвид че и въздуховодите ще си паснат перфектно заедно с кулера на оригиналното си място целия монтаж ще ти отнеме 1 час ,ако някой ти бутне и помпата може да отиде и до 95 коня /мисля че има разлика и в диаметъра на всмукателните колектори но не съм сигурен/.А пък и като се замислиш щом с ориг. си кулер тд100 си вади 100 коня начи ще ти е напълно достатъчен за целта която гониш.По голям интеркулер ще доведе само до по голям лаг а мощноста ще си остане същата като с оригиналния. Ако гониш по високи цели със смяна на турбина ,натягане на гейта и други промени тогава си заслужава и по голям кулер иначе само пари на вятъра.пс.Ти ще си сметнеш литража на кулера ама ако прибавиш и литража на въздуховодите които водят до изнесения отпред кулер ми се струва че ще останеш много изненадан от увеличението.
                          Заводски турбото на тд100 помпа на 1,05 бара. Не знам при тд75 на колко е. Но ако е по-малко, то няма да има никакъв проблем да му се натегне гейта и да си държи 1бар. По-късно ще проверя точно колко е. До колкото знам при теб помпата е различна - при нас е Лукас, а при теб Бош.
                          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                          Коментар


                            #14
                            освен че вашите на ТД100 са Лукас, чувал съм, че имат и някаква "умна дюза", която според мен също спомага за увеличаване на мощността май наистина е добре да си взема от ТД100 кулерче, да си го почистя отвътре и отвън и така нямам намерение, а и няма смисъл да наливам пари за нова турбина и т.н...тази я рециклирах, щото се скапа брутално - студената перка се беше натрошила в корпуса :D и така ми излезе 550лв. цялата работа и сега някакси не искам да си взимам друга... :D като гледам най - безболезнено откъм джоба и най - рентабилно ще е варианта с оригинален кулер от по - мощния мотор и някой дизелджия, дето му разбира да я бутнем малко и ако я докарам до 90-95 магаренца ще съм предоволен сега си ми харесва как върви, като за 75 коня, само маалко по - пъргава да беше...и затова смятам, че 90-95 коня ще са напълно задоволителни
                            '99 FIAT Marea Weekend TD75

                            Коментар


                              #15
                              Steffcho написа:
                              освен че вашите на ТД100 са Лукас, чувал съм, че имат и някаква "умна дюза", която според мен също спомага за увеличаване на мощността май наистина е добре да си взема от ТД100 кулерче, да си го почистя отвътре и отвън и така нямам намерение, а и няма смисъл да наливам пари за нова турбина и т.н...тази я рециклирах, щото се скапа брутално - студената перка се беше натрошила в корпуса :D и така ми излезе 550лв. цялата работа и сега някакси не искам да си взимам друга... :D като гледам най - безболезнено откъм джоба и най - рентабилно ще е варианта с оригинален кулер от по - мощния мотор и някой дизелджия, дето му разбира да я бутнем малко и ако я докарам до 90-95 магаренца ще съм предоволен сега си ми харесва как върви, като за 75 коня, само маалко по - пъргава да беше...и затова смятам, че 90-95 коня ще са напълно задоволителни
                              Колега я дай една снимка на двигателя, ако имаш и по-скоро на изпускателните и смукателните колектори. Какво стана с турбото....Как се счупи и имаше ли други последствия. И аз сменях турбина, че моята беше почнала да вие като локомотив и не ми се рискуваше с нея. Намерих я на старо за 100лв в доста задоволително състояние и си я смених сам.Ето я моята сага http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...ghlight=Ето и две теми за чистене на кулера и колекторите, които може да са ти от полза:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...176&highlight=
                              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                              Коментар

                              Working...
                              X