Решил съм да купувам нови джанти за колата. От гледна точка на визията мисля, че за "Браво" най-походящия размер са 16-ките. Но за съжеления избора на такива джанти за Фиат "Браво" е силно ограничен. Единствената хубава 16-ka, която успях да намеря е TOORA R780 gold.Другия вариант е да сложа 17-ките от тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=45809Продава ги едно момче от Варна. Имах възможност да ги видя и джантите наистена са много хубави. Но поне според мен изглеждат малко големички за "Браво". Ако може да споделите според вас коя джанта е по-подходяща или ако може да ми препоръчате някакви други ще съм благодарен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
16-ки или 17-ки за "Браво"?
Collapse
X
-
17-ките ще те потрошат ако караш с верния размер гуми а т.е. 205/40/17. Просто колата ще стане каруца. Отделно от това ще и тежат доста. 16-ката е компромисен вариант, там хем гумите идват по-високи и возията става що-годе приемлива, хем и колата не се спъва толкова много. Ако караш колата всеки ден и искаш функционалност 17-ките не са за теб. Казвам го от личен опит. Ако решиш да са 17-ките но с по-високи гуми за да не вози толкова зле, товариш още повече колата...
-
17ки могат да се сложат без модификации, ако са с ширина 7,5" - източник - ФИАТ БООНедостатъци:- колата ти става тромава, разликата е усезаема- разхода ти се качва- спрямо 185/60/14 (ако си с този размер), 205/40/17 не е оптимален вариант според калкулаторите, но няма друг избор- по-скъпи гуми, ще ти трябват и с подсилен борд за нашите условияЗа единия му вид, личното ме мнение е, че не си заслужава.п.с. само от 185/60/15 да минеш на 195/50/15 и возията се променя коренно, колегата Airfan да кажеF9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Аз в момента съм със гуми 185/60/14 , които купих миналата година и смея да твърдя, че возията е много прилична за кола като "Браво". Каучука е пресен и в дупките прави само: туп/туп, а не дран/дран- това в кръга на шегата. Мислил съм и за 15-ки, но просто не си струва само заради един инч. Като ще е гарга, поне да е рошава . Ако има някой със "Браво" 1.6 със 17-ки нека да сподели свойте наблюдения от тези джанти.Аз бях си харесал едни 16-ки, които имитират "Абарт", но се оказа ,че са китайски и за това се отказах от тях.Става въпрос за тези.
SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
VooDoo написа:Аз в момента съм със гуми 185/60/14 , които купих миналата година и смея да твърдя, че возията е много прилична за кола като "Браво". Каучука е пресен и в дупките прави само: туп/туп, а не дран/дран- това в кръга на шегата. Мислил съм и за 15-ки, но просто не си струва само заради един инч. Като ще е гарга, поне да е рошава . Ако има някой със "Браво" 1.6 със 17-ки нека да сподели свойте наблюдения от тези джанти.Аз бях си харесал едни 16-ки, които имитират "Абарт", но се оказа ,че са китайски и за това се отказах от тях.Става въпрос за тези.
FIAT Bravo Club Plovdiv
Con Asistencia di Veloce
Коментар
-
Tqnkata написа:колега ако искаш на 1.6 да слагаш 17-ки това означава,че искаш да имаш кола тип-картина.....да седиш само и да си го гледаш и да си го снимаш пред вас....имах 16-ки преди,но за доста малко.Първото което много ме издразни е че колата щръкна като щъркел,което ме наведе на мисалта,че трябва да си купя и спортни пружини за да падне пак малко,но се замислих,че от както съм с 16 вози изключително твърдо пък ако сложа и спортни пружини.....може да се досетите.Второ осезаемо много се осети как колата се спъна....значи тука вече 103 кончета идват твърде малко за да движат тези иначе не малко гуми и джанти.И трето,но не последно място смятам,че предницата ти ще си замине 2 пъти по бързо,а пък да не говорим,че трябва да караш като ученичка през през почти всички улици защото с тия ниски гуми и големи джанти всяка дупка и неравност така ще се отразява на джантата,че после като идеш на гумаджия и ще ти стане лошичко...така че колега по добре не толкова ефектен,но спокоен! Това е моя съвет!Обаче винаги съм се чудил от къде се спъва толкова колата като минеш на по-големи джанти. Рзаликата в диаметрите на гимите 185/60/14 и да речем 205/45/16 е само 13 мм. Това значи ,че колата се повдига със 6.5 мм. Едни 16-ки са малко по-тежки от 14-ки , но тази разлика на фона на тежеста на колата е незначителна. Разбирам да има малка разлика в динамиката на колата , но чак да се получава усезаема не мога да си обесна това. Но щом казваш , че е така ти вярвам. Утре сигурно ще покарам едно "Браво" 1.8 със 17-ки да видя как е возията.Надявам се да не ми падне някоя пломба
SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
Аз съм със 16-ки 195/45/16....на диаметър същите като зимните ми 175/65/14.Возията няма да я коментирам - дървения от всякъде....наистина карам, като ученичка през неравностите, но аз така си карам и със 14-ките...просто не обичам да си троша колата..На височина колата не се променя, но визията...ах визията - няма такъв кефВървежа - никаква разлика!Разход - може би с една идея повече, но може и да греша - но определено не е фрапиращ.Като цяло мисля, че 16-ки с точно тоя размер гуми пасват най-добре на Браво....познавам един пич с 1,6 браво на 17-ки, но то прилича на трактор - много се е вдигнала колата
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
VooDoo написа:Tqnkata написа:колега ако искаш на 1.6 да слагаш 17-ки това означава,че искаш да имаш кола тип-картина.....да седиш само и да си го гледаш и да си го снимаш пред вас....имах 16-ки преди,но за доста малко.Първото което много ме издразни е че колата щръкна като щъркел,което ме наведе на мисалта,че трябва да си купя и спортни пружини за да падне пак малко,но се замислих,че от както съм с 16 вози изключително твърдо пък ако сложа и спортни пружини.....може да се досетите.Второ осезаемо много се осети как колата се спъна....значи тука вече 103 кончета идват твърде малко за да движат тези иначе не малко гуми и джанти.И трето,но не последно място смятам,че предницата ти ще си замине 2 пъти по бързо,а пък да не говорим,че трябва да караш като ученичка през през почти всички улици защото с тия ниски гуми и големи джанти всяка дупка и неравност така ще се отразява на джантата,че после като идеш на гумаджия и ще ти стане лошичко...така че колега по добре не толкова ефектен,но спокоен! Това е моя съвет!Обаче винаги съм се чудил от къде се спъва толкова колата като минеш на по-големи джанти. Рзаликата в диаметрите на гимите 185/60/14 и да речем 205/45/16 е само 13 мм. Това значи ,че колата се повдига със 6.5 мм. Едни 16-ки са малко по-тежки от 14-ки , но тази разлика на фона на тежеста на колата е незначителна. Разбирам да има малка разлика в динамиката на колата , но чак да се получава усезаема не мога да си обесна това. Но щом казваш , че е така ти вярвам. Утре сигурно ще покарам едно "Браво" 1.8 със 17-ки да видя как е возията.Надявам се да не ми падне някоя пломба
.П.П. Незнам за пломбите които ще ти паднат от друсането ама така се е спънало , че може и сърцето ти да падне
пък даже си е сток колицата . Но ти си решаваш все пак
. Вярно , че заради такива джанти ще имаш повече разходи за гуми но мое лично мнение е че колата за да е готина и да привлича погледа трябва да има и готини джанти с ниски гуми. Една кола с як тунинг и смотани малки джанти си е направо плиюнка .
Коментар
-
Дизела не го бърка много джантата, защото както каза колегата преди мен имаш много нютон метри в ниските обороти и не и пречи да ги търкаля. Аз отидох в София и си купих 17-ки с гуми 205/40/17. Докато се прибера до Благоевград, едно, че явно и тежаха на колата, едно че само дето тъблото не се откачи и не ми падна в краката, то не беше друсане то не беше чудо. Щом се прибрах ги бартеросах за сегашните 16-ки. Те са с гуми 205/45/16. Сега пак друса но се търпи. Пак ми се струва, че леко и идват в повече на колата. Разхода ми е нагоре със сигурност от преди с 14-ките. За сега се въздържам да ги сменя с 15-ки но все повече се замислям. Нещо визия визия ама с тая визия до къде?
Коментар
-
Благодаря на всички, които споделиха мнение по темата! Лично за себеси след като прочетох мненията на колегите стигнах до извода, че най-подходящия размер джанти за "Браво/Брава" е 15 цола или най-много 16. 17 цоливите джанти май са "убийствени" за "Браво"- в пряк и преносен смисъл :D Явно това са джанти за хора силно влюбени в колите си. Като казах "влюбени" си спомних вчерашния епизод от сериала "Кръцни/Срежи" имаше един образ дето чукаше....мебели- имало такива хора дето си падали по красиви предмети. Надявам се ,че във форума няма хора дето "оправят" колите си Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
Правилно си се насочил Колега вземи си едни красиви 15" джанти и не се вкарвай в излишни филми.Газарията си има цена но в този случай не мисля че си заслужава
.
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
batproho написа:Правилно си се насочил Колега вземи си едни красиви 15" джанти и не се вкарвай в излишни филми.Газарията си има цена но в този случай не мисля че си заслужава
.
SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
Абе знаеш ли кво ? Защо най добре не си останеш с 14-ките , че като чета за по икономично и за да не ти друса може някой да ти предложи и на въздушни възглавници да си направиш Бравото. Само ще си даваш парите на вятъра
Немога да разбера защо си пуснал тази тема след като не си наистина заинтересован колата ти да стане по различна от другите . Ако наистина искаш зелената стреличка да изглежда по добре и харесваш големи джанти не трябва да ти пука дали ще друса и колко ще ти струват гумите. И след като можеш спокойно да заделиш 1000лв за джанти невиждам къв ти е проблема. На мене ми друса и ми гърми гърнето но пак си ми е яко да си карам колата и да и се кефят и другите хора в града. Много добре знаеш как събира погледите. Ако всичко това не те интересува недей да сменяш джантите остави си я така и без това и сегашните са чисто нови .
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар