Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

От идея за генерация 4-2-1 за 8кл. към 2000 16V в Tемпра

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    От идея за генерация 4-2-1 за 8кл. към 2000 16V в Tемпра

    Замислил съм се да сменя стоковия чугунен изпускателн колектор със генерация 4-2-1, обаче не съм срещал никъде да се продава такъв за 8 клапана. Идеята ми е да купя един от 16 кл, да дам на фрезист да ми направи планката по гарнитурата, птимерно 5-7 мм дебелина и да напасвам тръбите, като изрежа планката за 16 кл. глава. Та имам два въпроса - първо дали може да се намери такава генерация фабрична и дали ще има някакъв осезателен ефект. Нека хората които за по запознати със силовия тунинг да си кажат мнението, ще съм благодарен на всякакви отговори.
    https://www.cialispascherfr24.com/

    #2
    ако искаш коне във високите обороти ти трябва 4-1 и да е смятана дължината на рънерите спрямо разпределителния валтова знам аз а може и да бъркам
    Power Under Pressure

    Коментар


      #3
      Това за дължината не го знаех, мерси колега. А това с преправянето дали ще се получи пасване на дължината към 8 клапановата глава. Имам в пред вид че общо взето валовете на двете глави са общо взето на едно и също разтояние от уплътняващата повърхност. само формата на отворите е малко по различна и самия наклон на тая същата уплътняваща повърхност - при 16 кл е по вертикална, докато при осмицата е с по изразен наклон.
      https://www.cialispascherfr24.com/

      Коментар


        #4
        по принцип ако се заиграеш да направиш 4-2-1 ще ти е по-резултатно за нормална кола отколкото 4-1.Но за да е трайна трябват хром-никелови тръби и става скъпо заедно с работата.Иначе колектор от 2.0 16в ще може да паснеш по твой фланец като нагряваш до червено тръбите за да може да ги понаместиш за да паснат.Ако може и да му удължиш 4-те първични тръби (защото има и много къси вторични) леко за да стане дължината му около 90-тина см ще е още по-добре.Ефекта ще е интересно да се види със замерване на доускорение от 3000 до 6000об/мин на 3-та предавка примерно, но преди и след ръновете да са направени на една и съща отсечка при еднаква температура на въздуха за да има някаква база за сравнение.
        sigpic
        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
        475HP 11,5/1,9/191
        YouTube

        Коментар


          #5
          Re: Генерация 1-2-4 за 8кл. 2000 куб.

          Joro написа:
          Замислил съм се да сменя стоковия чугунен изпускателн колектор със генерация 1-2-4, обаче не съм срещал никъде да се продава такъв за 8 клапана. Идеята ми е да купя един от 16 кл, да дам на фрезист да ми направи планката по гарнитурата, птимерно 5-7 мм дебелина и да напасвам тръбите, като изрежа планката за 16 кл. глава. Та имам два въпроса - първо дали може да се намери такава генерация фабрична и дали ще има някакъв осезателен ефект. Нека хората които за по запознати със силовия тунинг да си кажат мнението, ще съм благодарен на всякакви отговори.
          По добре насочи вниманието си към всмукателния тракт на двигателя/всм.колектор,всм.портове на главата/ отколкото изпускателната част.Подобреното пълнене вдига въртящия момент на двигателя,а не подобреното изпразване.Увеличеното пълнене пряко подобрява и изпразването.Ако подобриш само изпразването,има опасност част от горивната смес да ти бяга в изпускат.тракт и особенно в ниски обороти да ти падне въртящия момент и мощноста,което е крайно нежелателно.

          Коментар


            #6
            Re: Генерация 1-2-4 за 8кл. 2000 куб.

            Stefan Hadjov написа:
            Joro написа:
            Замислил съм се да сменя стоковия чугунен изпускателн колектор със генерация 1-2-4, обаче не съм срещал никъде да се продава такъв за 8 клапана. Идеята ми е да купя един от 16 кл, да дам на фрезист да ми направи планката по гарнитурата, птимерно 5-7 мм дебелина и да напасвам тръбите, като изрежа планката за 16 кл. глава. Та имам два въпроса - първо дали може да се намери такава генерация фабрична и дали ще има някакъв осезателен ефект. Нека хората които за по запознати със силовия тунинг да си кажат мнението, ще съм благодарен на всякакви отговори.
            По добре насочи вниманието си към всмукателния тракт на двигателя/всм.колектор,всм.портове на главата/ отколкото изпускателната част.Подобреното пълнене вдига въртящия момент на двигателя,а не подобреното изпразване.Увеличеното пълнене пряко подобрява и изпразването.Ако подобриш само изпразването,има опасност част от горивната смес да ти бяга в изпускат.тракт и особенно в ниски обороти да ти падне въртящия момент и мощноста,което е крайно нежелателно.
            А не смяташ ли ,че при подобрено пълнене ще трябва и подобрени изпразване? Пък и какъв е смисълът да се пипа всмукателната система ,като изпускателната такава не е на ниво...
            Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
            Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
            EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

            Коментар


              #7
              И аз в момента си правя колектор за ланчията но тои е за 8v турбо,а както се знае че на турбо моторите колектора не е проектиран много добре с изключение на 5-ците,и аз се чудя какьв ще е ефекта дали ще има буст по рано или...?Аз го правя от нераждавеика ,с вьтрешен отвор 37мм и стена от 1.5мм.
              успеха цена няма.

              Коментар


                #8
                Re: Генерация 1-2-4 за 8кл. 2000 куб.

                Predatorsi написа:
                Stefan Hadjov написа:
                Joro написа:
                Замислил съм се да сменя стоковия чугунен изпускателн колектор със генерация 1-2-4, обаче не съм срещал никъде да се продава такъв за 8 клапана. Идеята ми е да купя един от 16 кл, да дам на фрезист да ми направи планката по гарнитурата, птимерно 5-7 мм дебелина и да напасвам тръбите, като изрежа планката за 16 кл. глава. Та имам два въпроса - първо дали може да се намери такава генерация фабрична и дали ще има някакъв осезателен ефект. Нека хората които за по запознати със силовия тунинг да си кажат мнението, ще съм благодарен на всякакви отговори.
                По добре насочи вниманието си към всмукателния тракт на двигателя/всм.колектор,всм.портове на главата/ отколкото изпускателната част.Подобреното пълнене вдига въртящия момент на двигателя,а не подобреното изпразване.Увеличеното пълнене пряко подобрява и изпразването.Ако подобриш само изпразването,има опасност част от горивната смес да ти бяга в изпускат.тракт и особенно в ниски обороти да ти падне въртящия момент и мощноста,което е крайно нежелателно.
                А не смяташ ли ,че при подобрено пълнене ще трябва и подобрени изпразване? Пък и какъв е смисълът да се пипа всмукателната система ,като изпускателната такава не е на ниво...
                Ako ще се увеличи пълненето в някакви разумни граници,не е необходимо да се пипа изпразването.По доброто пълнене съдейства и за по доброто изпразване,но в определени граници.Ако много ще се подобрява пълненето/да кажем със турбо/,естествено е тогава да се работи и по изпускането.Ако само се подобрява изпускането,резултатите нормално не са добри.

                Коментар


                  #9
                  Като гледам как е направен стоковия чугунен колектор ми се вижда нещо недодялан - особенно смесването на 2 и 3 цилиндри - канала от втори влиза почти на фланеца от към трети(към 2 см от гарнитурата), т.е на трети не му ли идваа малко нанагоре да чисти своите газове, че и да преодолявява съпротивлението и на втори (разсъждавам като апсолютен лаик, но това ми се набива на око като видя чугунения си колектор). Наистина ми се вижда нещо недоизкусурен. А и при положение че на 16-та всмукателния тракт е почти идентичен като на 8-та пък са му турили по свестен изходящ колектор, значи такова преправене на 8-та не би трябвало да му влоши работата.
                  https://www.cialispascherfr24.com/

                  Коментар


                    #10
                    veskol написа:
                    И аз в момента си правя колектор за ланчията но тои е за 8v турбо,а както се знае че на турбо моторите колектора не е проектиран много добре с изключение на 5-ците,и аз се чудя какьв ще е ефекта дали ще има буст по рано или...?Аз го правя от нераждавеика ,с вьтрешен отвор 37мм и стена от 1.5мм.
                    Малко Колега ,правиш си колектора с много голям диаметър и ЛАГ-а няма да ти намалее.Размерите които си подкарал е за доста повече от 350 коня,но е ясно че при много коне си е ЛАГ-ава в ниските ,а и тръгва по-късно.Също така много ти е тънка дебелината на тръбата.Моя колектор го взех от Англия от ибей ,съшо е от хромникел,външен диаметър 38мм,дебелина на стената 3мм,като дебелината на фланците към главата е 10мм,а към турбото е 14мм.Това е малък колектор с равни ранъри,но осезаемо тръгва в по ниските и нагоре не се затапва.Така че коригирай си от сега колектора,да не се чудиш после защо е изгорял По темата,колега Жоро,ако наистина успееш да паснеш колектор от 16-ка никак няма да е зле,чугуна си е чугун,но тръбите особено 4-2-1 са си тръби :D
                    Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                    Коментар


                      #11
                      Колектора-донор е на лице. Добрата новина е, че няма да се налага разместване (разтягане или свиване) на тръбите една спрямо друга. Оказва се че центрите на отворите на двете глави съвпадат. Имам няколко доуточняващи въпроса - трябвва ли да се съобразявам с материала на фланеца, самия фланец ако го направя по гарнитура дали ще е проблем, или да си сваля точно шаблон от отворите на главата. Заварките задължително ли на аргон, или може и на CO. Ако се наложи доснаждане с някакви тръби (то няма да е много като дължина) челно ли да се заварят, или да се развалцова едната и да се вкарат една в друга и тогава да се заваря. Изобщо всякакв информация от такъв тип ще ми е полезна. Благодаря ви предварително.П.П. Забравих да пиша че тоя колектор няма предвидено място за ламбда сонда и ще трябва да измисля и за това нещо.П.П. 2 - Още една питанка - сега се сетих за картерите на двата двигателя 8кл и 16кл дали са еднакви, да не се окаже че за този колектор е по друг картера (да му е оставено повече място отдолу) и да ми се наложи да сменям и картер
                      Прикачени файлове
                      https://www.cialispascherfr24.com/

                      Коментар


                        #12
                        Материала на фланеца може да е от най-обикновена мека стомана от рода на Ст 5, няма нужда да е неръждаема.Вече като добавяш тръби е препоръчително да са неръждаеми, ако искаш да изкарат без проблеми.Самият колектор е изцяло от неръждаема стомана, макар че не му личи много.Фланеца е най-добре да го направиш по шаблон от главата, като му увеличиш отворите с горе-долу 2 мм в диаметър, конкретно това увеличение трябва да се съгласува с диаметъра на първичните тръби.Така се получава един праг, който действа като анти-ревърс на изгорелите газове за да не се връщат в посока цилиндъра.Заварките най-добре стават с аргон, ако е с ЦО то трябва да е от големите модели, че малките по скоро плюят отколкото да правят качествен шев.Заваряват се челно, както е направен и самия колектор.
                        sigpic
                        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                        475HP 11,5/1,9/191
                        YouTube

                        Коментар


                          #13
                          Мерси за изчерпателния отговор, ici. Но вече няма да си играя да преправям колектора, а минавам на варианта 2000 16v в темпрата. Да ви се похваля - днес се сдобих с двигател от купе - 836А3000 и ще има ъпгрейт на ДВГ-то, та за това колекторите ще се ползват в оригинални им вид. Двигателя е в перфектно здраве, с документи, пак е от същото купе на колегата crosvil (то моята работа стана - взех си копче и си приших балтон към него ) Със сигурност близкия месец няма да се занимавам с това, защото имам други приоритети, но съм пред дилемата дали да сменям целия двигател или само главата. Струва ми се че ще имам малки проблеми с напасване на маркучи за гориво - тук е по съвсем друг начин захранването и с инсталацията за дюзите. Тези са навряни на майка си в г..а. Ето снимки на двг-то:
                          Прикачени файлове
                          https://www.cialispascherfr24.com/

                          Коментар


                            #14
                            Ако твоя блок е с цилиндри в добро състояние си го остави него в колата заедно с к.вал и биелите.Това с цел да си останеш с твоя си номер на мотора и да не пипаш документи.Трябва да прехвърлиш буталата и зъбните колела за ремъците.Има и маслени магистралки за затапване на блока, но като махнеш главите на двата мотора и сравниш, ще видиш веднага къде трябва да набиеш тапички на 8В блока за да сложиш 16В глава на него.Обаче в цялата схема с подмяна само на главите може да има проблем.Трябва да измериш разстоянието от челото на буталото до първи сегмент.Ако и на двата типа бутала - 8В и 16В това разстояние е еднакво или пък на 16В е по-голямо, може да сменяш буталата без грижи, но ако не е - трябва 16В буталата да си стоят в техния блок.Идеята на това е заради линията на износване на цилиндъра от сегментите и образуването на така наречения ръб от износване, било то и 1-2 стотни дори.
                            sigpic
                            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                            475HP 11,5/1,9/191
                            YouTube

                            Коментар


                              #15
                              Разбрах идеята. Има опасност ако на 16в буталата сигмента е по нагоре да ги натроши първите сегменти. А ако се хонингова по някакъв начин? Понеже сега обмислям варианти, другото което са ми казвали - да направя врязове на моите си бутала и даже няма да се наложи да отварям картера.
                              https://www.cialispascherfr24.com/

                              Коментар

                              Working...
                              X