Добре де, винаги съм се чудил защо в някой описания на марелито го дават да се регулира на 0.5 в. като не работи хубаво - подържа високи обороти и варират. На стария двигател сам стигнах да извода (експерементално) че е около 0.2 волта се държи най добре? Ванка, след като и ти казваш че 0.25 е стойноста се чудя това някаква печатна грешка ли е че са я тиражирали просто (за 0.5-те волта) или зависи от модела на еку-то? Между другото, както писах по рано, в момента съм с еку-то от 8v с някакъв чип от типо седичи ама уж пипан (изрових го от нета) и се държи добре (поне на ниски и леко форсиране на място) Утре като оправя ауспуха ще видя как ще е на натоварване.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
От идея за генерация 4-2-1 за 8кл. към 2000 16V в Tемпра
Collapse
X
-
Първи впечатления: върви прилично. В ниските обороти не намирам разлика с другия мотор, обаче във високите разликата е осезаема. Струва ми се по добре балансиран, като че ли по малко вибрации има. Другото - на газ е малко по икономичен от другия при нормално каране. Още не съм му оправил работата на бензин - проблеми с екуто. Понеже се опитвам да натаманя моето, сместа в момента е манджа с грозде. Но на газ няма ядове. Надявам се тия дни да успея да го накарам да работи с тоя двигател, ако не ще ми се наложи да купувам друго, оригинално еку.
Коментар
-
За две седмици каране, определено мога да кажа че ми падна разхода на газ горе долу с 1 л/100км и в момента се движи в границите на 13л. На бензин за сега успях да я накарам да работи що-годе нормално но разход не съм засичал. И без това се ползва само за палене и от време на време за "наказване" на някого.
Коментар
-
Малко "чиптунинг" . Понеже не можах да се преборя със моето еку да го накарам да работи читаво със 16кл. двигател, се сдобих благодарение на Ици със оригинално такова, само че за 160А8.046. В последствие успях да намеря бин фаила за 836А3000. Направих си епром с корекция на предварението за каране на газ, но се оказа, че като превключа на бензин, ми трака аванса. Този момент на стария двигател го нямаше, не знам защо. И на бензин си вървеше без да ми чука аванса с пренаписана таблица на предварението. За това се наложи да слагам два чипа и да превключвам в зависимост от това на какво ще карам. Платката е от един стар принтер HP, най-вероятно за избор на различен фирмуер и ми дойде дюшеш за случая, понеже си има и адресен дешифратор за избор на конкретния чип. Превключването става с даване на едно кабелче към маса, но при изключен двигател. Ето и малко снимков материал.
Коментар
-
Да изтупаме праха от тая тема - поредната (може би последна ) промяна която ще претърпи бабата. Както писах в една друга тема - ще я турбинирам и нея. Имах намерения да ходя да взимам цял двигател от ланча тема със вис от Разград, в последствие да му сложа турбо частите на него и направо да ги сменя, но се отказах. Ще си ползвам моя. От едно Варненско купе взех повечето специфични части, обаче с турбината ударих малко греда, защото като я сваляхме от колата я проверих за луфтове - беше добре, но не свалих чугунения даунпайп да му погледна топлата перка. Свалих го чак като се прибрах в бургас - оказа се, че нещо беше минало през нея и не ставаше за нищо. Добре че Стоян (S.W.A.T.) изкара едно старо турбо за части с перфектна топла перка, че за сега проблема с това го реших. Ще си поръчам от ибей само нови фтулки - така и така съм я отворил, да ги сменя. Блока, най вероятно ще трябва да го карам на бор-щанга за тунела, понеже имаше една кофти случка с изтропване на на основни лагери. Иначе за сега вече близо 10000 км нормално каране си държи.
Коментар
-
За турбото - не знам дали да го давам да го гледат - топлата перка е взех със неговата студена, като съм ги маркирал една спрямо друга, за да няма нужда от баланс. Лагерното тяло е добре. Имам някои други въпроси за доизясняване - дали до 1.2 макс 1.3 бара ще изкара със стандартна гарнитура или да взимам метална. И другото - съединителя - до около 250 коня керамика на 215 - ще устиска ли и кой е по добрия вариант -това: http://tuning-parts.bg/kraini-predavki/1867/ или това: http://tuning-parts.bg/tamponi-dvigatel/1868/ (до колкото знам с първия не се губел полусъединителя)
Коментар
-
Жоро с кви глупости си пълниш главата :D Дедра Турбо на предно е с 230мм съединител.За каква керамика говориш,такова нещо ще ти трябва при над 300кс.Просто си вземи един маховик и комплект съединител за Дедра Турбо и си готов.Аз на мойта докато беше само на предно си карах на 1,4 бара с нов съединител Валео и навъртях 15 000км преди да го смъкна заради 4х4-то.В момента го търкаля Иво при тебе с Алфа-та С керамика нямаш никакъв шанс за полусъединител,питай мене.За 5 месеца смених 4 карета,за пробег около 40 000км, и накрая ми писна и април сложих стандартен съединител на 235мм и продадох керамиката.Неща да видя повече таквоз нещо.П.П.Разликата дали ще тресе повече и или малко по-малко е в това дали диска има демпферни пружини или не,а не дали е цяла гривна керамична или плочки П.П.1.Както ти казах аз карам на 1,4-1,5 бара вече 5 години,мотора не е отварян,дали държи гарнитуратаPeugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Върти ми се една идея в главата: След потрошаването на кутията на мареата, реших да търся някой бюджетен и по-здрав вариант за темпрата, след като я турбинирам. Оказа се че на 2.4тд марея, кутията е почти същата като на купе турбо с тая разлика, че няма шпер и естественно предавателните отношения. За предпочитане е евентуално да се ползва от комби, заради по-бавния диф. След справка в епер, се оказа че карантиите по самия диференциал са същите като на купето. Чудя се механически дали ще мога да я напасна на лампредито без преправяния?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар