Колега един компресор за 600-700 лв примерно от мерцедес имаха един,който се включва и се изключва като на климатика и за около 1000 лв ще вървиш прилично
хайде момчета състезатели.даите идея как да се повиши малко мощноста на браво 1.6.ако има такава де .чакам не иронично отговоти а реални мнения.благодаря предварително.Грешен разделМодераторски екип на fiat-bg.org
здравейте колеги,значи пак по темата да ви кажа какво чух и разбрах пак и можем да помогнем на колегата.Бях пре едни приятели уш разбирковци не тема бегачки.Говориаха си,че само с едно полиране на въздушните колектори за по лесен достъп на въздух в цилиндрите се повишавало мошноста на колата.Вярно ли е това и важи ли за дизеловите мотори в случай 2.5тд крома.Споменаха за едни 10 коня одгоре,малко нереална ми се стори цифрата.Споделете и вие.
мисля че с колекторите катализатора и филтъра макс 10 коня но ако сложим и генерацията и чипа става по добре.а колкото до хгт мисля че са доста спънати до 3-та
fiat bravo 1.6 16v gt
fiat marea 1.9 8v jtd
fiat punto 1.7 td
fiat marea 1.6 16v
мисля че с колекторите катализатора и филтъра макс 10 коня но ако сложим и генерацията и чипа става по добре.а колкото до хгт мисля че са доста спънати до 3-та
По-точно на 3-та.Аз лично по моето съдя.1-ва - само пиля гуми до края.2-ра - много силна.3-та - топва муцунката в пътя 4-та - добраМоето мнение е че от 1.6 е много крехък мотор.А и много спънат.Карал съм такова и хич не ми хареса.Иначе всеки мотор може да се доработва.но тук какво се получава:Слагаш чип, филтри,генерации, колектори и накрая като видиш колко пари си пръснал и как резултата е почти никакъв-няма смисъл.Според мен с всичкия тоя тунинг едва ли ще достигнеш вървежа на някоя 150-ка.Както казаха колегите първият мапнат дизел ще те надмине.А и ако почнеш да го силиш тоя мотор с по-сериозни доработки- много скоро ще се счупи.Ако искаш да си начешеш крастата - наливаш тия 1000лв ++ и има радост.Но ако искаш сериозен тунинг проект - това не е базата!По-добре си я карай айляк колата.Ако искаш силна италянка-ей ги колко евтини станаха 20v-тата
<<KARKELANOV>>
Fiat Bravo 147 20V HGT - ex
Fiat Coupe 131 16V VFD - MADNESS MOTORSPORT TEAM
Общо взето най добрия тунинг е турбото.Ако можеш сам да си го направиш за около 2000 лв някъде ще наказваш чипнатите 1,9 печки .С няколко думи разреждаш двигателя с дебела метална гарнитура.Слагаш си мегаскуирт -400 лв,турбо втора употреба -300 лв ,генерация на 60 мм до края около 300 лв,къстъм колектори заради турбината,+кулер и турбо пътища.Не е много евтино,но това е най ефективния вариант,но ако ти го прави някой друг ще ти струва поне около 4000 цялата работа а и не се знае колко ще издържи мотора без промени в него
Слагане на турбо без смяна на карантията на мотора е безсмилен риск.А като го правиш да го правиш както трябва но за всичко се иска пара.Затова като слагаш турбина преготви и едно 2000-3000 лв. за валове бутала т.нат.
ASTRA BERTONE 2.0 16V TURBO+
Ако говорим за бинокли,аз съм навит да ти раздам телескоп...
Аз пък мисля,че всичко зависи от това колко силна кола искаш.Един мотор на 0.6 с леко разредени смеси мисля,че няма да има някакъв проблем за каране.Вече бутала и валове са основа за много сериозен проект и мисля,че не излишно ако не искаш голяма мощност.Ако се турбинира и се търси един проект в порядъка на 200-230 коня едни 6000 лева влизат.Според мен това 1.6 с горе споменатия вариант ще стане около 160 коня.Но пак си подкрепям тезата,че това е безсмислено начинание.Ако не е дизел, по първият вървежем CRX ще те унищожи 20v му е майката на силният Фиат :D
<<KARKELANOV>>
Fiat Bravo 147 20V HGT - ex
Fiat Coupe 131 16V VFD - MADNESS MOTORSPORT TEAM
Един мотор на 0.6 с леко разредени смеси мисля,че няма да има някакъв проблем за каране.20v му е майката на силният Фиат :D
Колега можеш ли да обясниш първия част от цитата ти който съм постнал,как така разредени смеси Аз пък ще ти кажа че това 20V е най-големия позор на Фиат,доказателства колкото искаш,само ще спомена за една година 5 гръмнали мотора които аз знам и все поради една единствена причина.А по въпроса за 20V Turbo колегата "Sacrum" може да каже колко рентабилен от към цена и намиране на резервни части му дойде тоя мотор.За сравнение 16V Turbo излиза 3 пъти по-евтин и в никаъв случай не е по маломощен.
Един мотор на 0.6 с леко разредени смеси мисля,че няма да има някакъв проблем за каране.20v му е майката на силният Фиат :D
Колега можеш ли да обясниш първия част от цитата ти който съм постнал,как така разредени смеси Аз пък ще ти кажа че това 20V е най-големия позор на Фиат,доказателства колкото искаш,само ще спомена за една година 5 гръмнали мотора които аз знам и все поради една единствена причина.А по въпроса за 20V Turbo колегата "Sacrum" може да каже колко рентабилен от към цена и намиране на резервни части му дойде тоя мотор.За сравнение 16V Turbo излиза 3 пъти по-евтин и в никаъв случай не е по маломощен.
ти го каза за 20В -то за мене тоя мотор е позор с тоя апендикс ( петия цилиндър )
Ще си позволя едно скромно мнение от мен.Разликата м/у 1.6 16v и 2.0 20v e един цилиндър. Диаметри и ходове са същите(предполагам).В класа си 1.6 може да постигне бих казал доста задоволителни резултати зависи колко пари ще се налеят.Така че не убивайте ентусиазма на колегата а по-скоро му предоставете повече информация като се почне с възможните места където може да се промени нещо и се стигне до сайтове от където може да се поръчат разни комплекти за модела.Той колегата ще ви е безкрайно благодарен за инфото и в крайна сметка сам ще раши какво и как да прави. По- добре да се запознае подробно с това що е силов тунинг и щом има желание да пипа от колкото да го прави на тъмно. Там се правят други неща. Поздрави!!!
Ще си позволя едно скромно мнение от мен.Разликата м/у 1.6 16v и 2.0 20v e един цилиндър. Диаметри и ходове са същите(предполагам).В класа си 1.6 може да постигне бих казал доста задоволителни резултати зависи колко пари ще се налеят.Така че не убивайте ентусиазма на колегата а по-скоро му предоставете повече информация като се почне с възможните места където може да се промени нещо и се стигне до сайтове от където може да се поръчат разни комплекти за модела.Той колегата ще ви е безкрайно благодарен за инфото и в крайна сметка сам ще раши какво и как да прави. По- добре да се запознае подробно с това що е силов тунинг и щом има желание да пипа от колкото да го прави на тъмно. Там се правят други неща. Поздрави!!!
Ще добавя към твоето исказване че разликата между 1,6/16V и 2,0/20V не е само в петия цилиндър.2,0/20 V има вариатор на всмукателния вал,плюс VAS-система в двигателите 147 и 155 кс.Това ги извежда в доста по голяма литрова мощност отколкото би се получило само с петия цилиндър на 1,6.За това 20V вървят много повече и са мн.добре за класа си 2,0 литра.Това,че не са направени за вървежа си достатъчно надежно е друга работа.За справка,литровата мощност на 1,6 е 64 кс/литър.На 2,0 е 77,5 кс/литър.Съществена разлика..........Ако поставиш на 1,6 пети цилиндър и стане 2,0 литра,ще се получи двигател само от 128 кс.
Технологичното достижение и съответно "съвършенството" в един двигател не се измерва само в литрова мощност!Има едно число, образно казано абсолютно средно налягане в цилиндъра.По това число се вижда до каква степен даден двигател изкарва по-голяма мощност от технологията си.Както се подразбира, колкото по-голямо абсолютно средно налягане в цилиндъра има, толкова двигателя е "по-добър".От сметките излиза, че 2.0/20в-154кс двигател не превъзхожда 1.6 двигателя в това отношение. Съответно чисто технологично - механично и двата двигателя можем да ги поставим в абсолютно един клас.От чистото механично-термична гледна точка 147кс двигател е доста по-напред от 154 кс събрат.
Един мотор на 0.6 с леко разредени смеси мисля,че няма да има някакъв проблем за каране.20v му е майката на силният Фиат :D
Колега можеш ли да обясниш първия част от цитата ти който съм постнал,как така разредени смеси Аз пък ще ти кажа че това 20V е най-големия позор на Фиат,доказателства колкото искаш,само ще спомена за една година 5 гръмнали мотора които аз знам и все поради една единствена причина.А по въпроса за 20V Turbo колегата "Sacrum" може да каже колко рентабилен от към цена и намиране на резервни части му дойде тоя мотор.За сравнение 16V Turbo излиза 3 пъти по-евтин и в никаъв случай не е по маломощен.
Извинявам се Колега.Сега видях какво странно нещо съм написъл.Грешка!Най-общо казано имах предвид мотора да понесе не толкова сериозна турбо конверсия.Според мен потенцяла на мотора се съставя спрямо самият мотор.Т.е. най-просто казано колко продуктивен е.Аз поне така го разбирам,поправяхте ако бъркам.Но аз мисля,че спрямо своята база 20В може да не е толкова ефективен колкото 1.6, но пък може да достигне по-висока мощност от 1.6.В темата излезнаха много полезни неща, които не бях ги срещал в нета.Благодаря на колегите.Давайте в същият дух.
<<KARKELANOV>>
Fiat Bravo 147 20V HGT - ex
Fiat Coupe 131 16V VFD - MADNESS MOTORSPORT TEAM
Технологичното достижение и съответно "съвършенството" в един двигател не се измерва само в литрова мощност!Има едно число, образно казано абсолютно средно налягане в цилиндъра.По това число се вижда до каква степен даден двигател изкарва по-голяма мощност от технологията си.Както се подразбира, колкото по-голямо абсолютно средно налягане в цилиндъра има, толкова двигателя е "по-добър".От сметките излиза, че 2.0/20в-154кс двигател не превъзхожда 1.6 двигателя в това отношение. Съответно чисто технологично - механично и двата двигателя можем да ги поставим в абсолютно един клас.От чистото механично-термична гледна точка 147кс двигател е доста по-напред от 154 кс събрат.
Аз никъде не правя сравнение на двата двигателя в технологично съвършенство.Ти правиш сравнение в чисто термодинамично отношение.Литровата мощнист е показател за степен на форсираност на един двигател,а в този форум добре знаеш че се ценят двигатели с висока литрова мощнoст.Мене не можеш да ме обвиниш че се числя към тази партия.Аз не съм привърженик на високи мощности,а на високи въртящи моменти и то в ниските обороти на двигателя.Аз сравнявам двата двигателя в конструктивно отношение и заявявам,че 2,0/20V е на светлинни години пред 1,6/16V.Ще се аргументирам защо е така:1.Двигателя е с променливо газоразпределение на всмукателния тракт и то в голями граници-9 градуса.2.Има VAS-система/променлив обем на всмукателния тракт/.3.Последователен шприц на горивозахранването4.Пет запалителни бубини-за всеки цилиндър самостоятелно.5.Наличието на 5-ти цилиндър,което го прави по добре балансиран двигател от 4-ри цилиндровия.Затова са му вдигнали оборотите до 65006.Директен измерител на дебита на въздух,а не индеректен какъвто е при 1,6/16V До този момент на настоящето двигателостроене малко двигатели могът да се похвалят с подобни конструктивни решения.Аз го оценявам като връх и то появил се на бял свят още в 1995 год.За съжаление Фиат не постигна добра експлоатационна надежност с този двигател,което в голяма степен го компроментира.
Коментар