Зарибявката за правата генерация започна от темата на kombito-tdi ,тази за "лекия" тунинг на JTD105. При мен нещата са в много по-лек вариант като силови качества ,но може и това да се промени по нататък.След като питах "наляво и на дясно" как и какво да направя получих мнага отговори и някои от тях бяха:*** "...Ако направиш "права генерация" на дизел е убийствен и самоубийствен акт за ушите на околните и себе си! Или трябва крайното гърне да е супер мега хипер качествено, за да убие звука..."*** "...Колега това е добро решение за вдигане на малко коне, ноако искаш да е както трябва трябва да се пипнат малко неща- изходящите колектори трябва да са полирани- освен катализатора махаш предно и средно гърне- задното гърне го изнасяш зад бронята и да е с два изходаправилно си се насочил към ф63 като диаметър но гледай тръбата да е хром никел /малко звъни като звук/относно задното гърне по добре да ти го направят по поръчка и гледай да е по голямокогато слагаш тръбата гледай да се угъне в формата на канала за да може да прибере към купетои това е..."*** "...Нормална алуминизирана тръба за ауспуси ще го изкара няколко години и ще струва 100тина лв.Само да направят сгъването кадърно на тръбогиба, това зависи от самия майстор.Изп. колектор трябва да се пасне по портовете и по турбото ако има разминавания.А и без да се пипа налягането на турбото, то само ще се вдигне с някоя десета и ще почва да надува от малко по-рано..."Така и след като взех предвид всички мнения се получи следното: направих "права генерация" ,но с ф55. Нямаха тръби с по-голям диаметър. Като цяло проекта не е труден за изпълнение,но според мен е по-добре да се изпълни с колена и прави парчета. При мен тръбата се огъваше на машина и на някои места се понамачка повече от колкото бе нужно. Всичко се прави със заварки и се окачва на гумени носачи. Меката връзка е задължителна,като при желание точно след нея може да се монтира и резонатор. При мен от фланеца до крайното гърне е права тръба на ф55.Първите ми впечатления са: Много по малко шум от очакваното. Предполагах ,че ще бумти яко...но дори и майстора с учуди и каза : а,ама то било тихо ве! Разбира се има изразен басов звук,но плътен. Не кънти или пък дрънчи,което е добре. Интересното е ,че тоя звук се чува само в ниски обороти и при яко и рязко натискане на педала на газта. В последсвие утихва и в най-използваният от мен диапазон 2000-2400 почти не се чува. И накрая за резултата от тунинга: нямам представа "к.с." качили ли са се,но със сигурност отчитам по-добро "набиране в ниските и /интересно/ високите обороти. При средните /пак там 2200-2600/ колата се държи по същия начин,т.е. ...като змей и немога да намеря разлика.Аз не съм и кой знае какъв капацитет де!За промяна в разход и тн...незнам ,ще видим. По нататък ще пиша. До сега най-ниския разход в Пловдив лятото ми бе 7,2!Цената е:120 лв гърнето/купих си го от магазин за автощуротии/ след това още 300лв за труд и останалите материали:мека връзка и алуминизирана тръба 3-4 метра незнам точно!Ето и малко снимки от реализацията. По-късно като измия колата ще ви покажа ,как е положението на гърнето спрямо бронята. Не съм рязъл нищо,а самото гърне провисва с 1-2 см под резервоара и клиренса е достатъчен за града.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Първи стъпки: права генерация за JTD!
Collapse
X
-
Първи стъпки: права генерация за JTD!
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.msЕтикети: –
-
Браво, браво, отдавна чаках и се надявах да го направиш и да кажеш отзиви. Бях сигурен че ще стане добре. Кажи само за тръбата след турбото, направи ли я по-широка или и тя е на 55. Новите тръби започват веднага след турбото нали. Можеш ли и там да направиш една снимчица и ако можеш едно клипче със звука да придобием представа горе долу как звучи.И аз смятам да правя такава процедура, но ще е към есента и засега смятам да е с ф63.
-
Ами вичко от фланеца до гърнето е на 55мм...нямаха по-голяма! И така е добре ,но с по-голямо ф-и ще е още по-добре. Дано сколасаш да го направиш с 63мм,щото аз ги чаках тея тикви в Пловдив един месец и накрая се "предадох" на 55мм.п.п.снимките са идиотски ,за което искренно се извинявамПежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Jimy написа:Ами вичко от фланеца до гърнето е на 55мм...нямаха по-голяма! И така е добре ,но с по-голямо ф-и ще е още по-добре. Дано сколасаш да го направиш с 63мм,щото аз ги чаках тея тикви в Пловдив един месец и накрая се "предадох" на 55мм.п.п.снимките са идиотски ,за което искренно се извинявамФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
-
И на мен ми харесва, сега остана само една турбо свирка за ауспуха и спи kombito-tdi каква е тази турбина, за която говориш, стана ми любопитно просто"Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE
Коментар
-
Благодаря за оценките! А свирка не ми трябва,защото от това, че гърнето завършва с раздвоена тръба се получава именно такъв страничен ефект. Освен плътния звук ,когато е на място си подсвирква лекичко... Yellow_Flash_Colorz_PDT_04Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Ако на някой му е интересно, така звучи генерацията http://www.youtube.com/watch?v=AR3tYCRJzU0За тези които ще бързат да му отрежат главата на Jimy, щото буди бабите в квартала като минава ще кажа че звука в никакъв случай не е по-силен от заводската генерация, просто е по-готин.
Коментар
-
http://www.technologie-entwicklung.d...o.htmlтова е наи-малкото вграждано вьв ваг групата достатьчно е да захрани с вьздух жтд105 разликата е че турбинката е с променлива геометрия и по-рано ще достига желаното налягане т.е. икономията ще ти доиде от вьздух по-добро снабдяване с вьздух е по-добро изгаряне на сместа ако е освободена и генерацията още по-добремоята в внт 20 с работно налягане 1.5баравнт 15 е до 0.95бар но спокоино си работи на 1.2-1.3 барасменял сьм на два пасата 110коня с такива от помпа дюза и с малко софтче стават куршум и падат в разхода няма нищо сложно само интосиазма е важен много се радвам за тези теми " дизел форевьр "тунинговам си колите за удоволствие
някои с турбо други с чип
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар