В ТЕМАТА МОЖЕТЕ ДА ОТКРИЕТЕ СНИМКОВ МАТЕРИАЛ >>>Надявам се съм уцелил мястото на темата!Сега по същността...От есента съм намислил да оптимизирам доколкото мога шумоизолацията на колата (Фиат Браво 1.4 12в 1998г.)Предполагам всички знаете колко дрънкат пластмасите по врати, табло, багажник и т.н.Също така като вдигнете повече от 100 и вътре става като осарник! Всичко това го изговорих, защото мисля да изпробвам метод за постигане на по-добра шумоизолация. Необходимите материали съм ги набавил почти, остава само да си намеря хубава дебела битумна лента, за което ако някой има впечатления бих се зарадвал!Сега какво смятам да направя:Налични материали:1. Текстилна Вата (както е горният слой на снимката, но двойно по-дебел)http://www.ljclub.net/materqli/tepih-wata/480_B.jpg2. ПВЦ вата (oт тази която се използва преди полагането на паркет) с дебелина 3-4мм3. Двойно залепващо тиксо с вградени текстилни власинки и конци4. Силикон (купил съм 3 бутилки безцветен)Остават ми да си закупя битумна лента и да се стопли времето!Ето какво искам да направя точно:1. Текстилна и битумна изолация на тавана и колонките (между кората и самия таван), плюс обкантване на цялата кора със силикон, за да може да прилепне плътно, а не да потраква или проскръцва на дупки и неравности...2. Текстилна и битумна изолация между корите около задните врати и ламарината на купето3. Текстилна и ПВЦ изолация между задните седалки и пода на купето4. ПВЦ и битумна изолация между корите на предните врати и ламарината като ще се опитам да натъпча и текстилна изолация.5. Пълно разглобяване на таблото и обкантване на всяка връзка на пластмаса с пластмаса и пластмаса с метал посредствум двойнозалепващото тиксо и силикон.6. Текстилна и ПВЦ изолация между таблото и купето7. ПВЦ или Битумна (може и двете) изолация между мокета на пода и самия под8. Текстилна и битумна изолация между кората на задната врата и ламарината9. Двойна текстилна и ПВЦ изолация на багажника.10. Кора над двигателя от Мареа.Надявам се някой да се е пробвал да прави подобни интервенции и да сподели опит.При първи слънчев ден започвам работа, защото засега е студено и рисковано да счупя щтипките по корите...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проект: Шумоизолация на Фиат Браво < в процес >
Collapse
X
-
-
-
emzo написа:Eто ти малко полезно инфо - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=35120vsd написа:Колега виж и тази темаhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...EB%E0%F6%E8%FF
Коментар
-
KbH40 написа:Колега, това с този материал ме заинтригува, но на снимките забелязах, че е дебеличък и ще ми е приложим, само на определени места.Друготот е че според мен е пригоден повече за термоизолация отколкото за шумоизолация...Но все пак е доста добро решение за предния капак! Някой дали го е пробвал и това?Чакам още колеги да изкажат опит
Коментар
-
В няколко "точки" от проекта ти забелязвам да използваш думата "битум"! Аз лично си мисля,че ще направиш грешка ако го използваш,защото лятно време в колата температурата е много висока и битума може да омекне до толкова ,че да се разтече. Разпитай какви са му характеристиките и до колко може да държи на темпратура!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Jimy написа:В няколко "точки" от проекта ти забелязвам да използваш думата "битум"! Аз лично си мисля,че ще направиш грешка ако го използваш,защото лятно време в колата температурата е много висока и битума може да омекне до толкова ,че да се разтече. Разпитай какви са му характеристиките и до колко може да държи на темпратура!Битум - /катран/ е една от последните тежки фракциии получени при дестилацията на суровия нефт . Относително тегло 1200 кг/м³. Втечнява се при температура 150-160 С°.Цвят черен. Използва се при производството на асфалтови смесиПише че го има от 9 до 23 mm дебелина. По начало материалите, които са добри за топлоизолация, са добри и за шумоизолация. Този ще е добър за към двигателя и примерно за подкалници или някъде където ще се мокри, защото ако ватата се намокри ще си загуби качествата.
Коментар
-
emzo написа:Колега Jimy, ако ползва като моята лента, няма да има проблеми, нагрявах я много, омеква и се залепва, но не се разтича.Приятел пък я пробвал с пистолет за горещ въздух, алуминиевото фолия я държи.Вече ако е само битум не знам.
Коментар
-
Вчера беше слънчево и реших да погледна малко зад корите какво има и с какво да се въоръжавам!Оказа се че изолацията, с която излизат от завода е под всякаква критика и че ще са ми необходими доста материали!Между кората на задната седалка и ламарината имаше 2 парчета дунапрен едно вдървено парче (10х10см) битум, който така е хванал, че няма махане... и нещо подобно на корк, само че супер твърдо....За съжаление днес пак паднаха температурите и непосмях да действам...Пода ще ме затрудни според мен, защото е доста играчка да сваля мокета, но не е невъзможно!Снимки не съм правил, защото само съм свалял кората и дори не я върнах, защото още са на кокал щипките...Като има резултати ще пускам информация. Надявам се някой колега да сподели малко опит с мокета например..
Коментар
-
Такаа, днес ми дойде една идея, но не съм сигурен дали е правилно да я реализирам!Мисля между кората на задните седалки и ламарината да залепя битумна изолация и на нея текстилна и след това да напълня с монтажна пяна, а като спре да се раздува, да изрежа от нея място за говорители...Сега идва сериозния въпрос, дали като напълня с пяна, няма да стане беля и да покриви ламарините или няма такава опасност?!Все пак всички знаем, че въпросната пяна се разширява около 24 часа и да не надуе калника като балон...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар