Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Уно Турбо ...ремонт и подобрения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Уно Турбо ...ремонт и подобрения

    След като на италфеста "духнах" гарнитура на главата , мотора трябваше да се отвори и да се подмени гарнитурата.Обаче аз от доста време чаках вренето когато мотора ще се счупи и трябва да се отваря. Така че няма да се мине само с шлаиф и нова гарнитура.Като махнах свещите , веднага от 1-ви цилиндър рука антифриз :D и разбрах къде е прогоряла гарнитурата.Свалих главата и се видя следното :Интересното е че мотора дълго време издържа на над заводското налягане от 0.65 бара.А именно на 1.2 бара изкара около 1 година. Като периодите през времето които се караше беше почти на 100 % газ.Другото което ме изненада е че нямаше никакъв нагар по буталата,горивната камера и калпаните.Ето снимка Обаче ме притесни друг момент.Забелязах че неидентифициран обект които неможах да намеря се е удрял между буталото и горивната камера на 1 -ви цилиндър (там където е духанта гарнитурата). През тези 3 години от които имам колата при сваляне на свещи винаги съм внимавал да не попадне боклук или друг обект.Както и да е . Не е болка за умиране.прилагам снимки :Това на главата ще се оправи след като мине на шлаиф.Ето и на буталцетоУтре давам главата за портване и полиране заедно всмукателния колектор , като я върнат я пращам за шлаиф и после на скенер за всеки случаи.После като си я взема ще слагам нови легла на клапаните малко по големи , нови водачи и нови клапани.В момента разучавам за по специални калапани и пружини.Ако някой знае нещо по въпроса да пише.Проекта е напълно отворен и ще се радвам ако някой добави съвети , критики и всичко останало.Така и така свалих главата , свалих и турбото и без това ми е малко вече IHI-то мисля да минавам на по голяма турбина.Въпроса е каква ? Имам колектор за Т25/Т28 . Изпадна ми е една TD04-13G но мисля че ще е малка , така че продължавам с търсенето на охлюв.Разпределителния вал също ще бъде сменен най-вероятно с Pipercam’s Ето още малко снимки:Oчаквам съвети и критики.Темата ще се ъпдеитва , когато мога и с каквото мога :D
    Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
    IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
    1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
    2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

    #2
    Успех с ремонта!
    Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

    Коментар


      #3
      Като вземаш вал си вземи и съответните пружини за него, а и талерки ако има изискване на производителя.Провери и дали няма да е нужно вдълбаване на основите на пружините в главата, това е при положение че вала е с много голям лифт.При макс. лифт трябва да имаш към 2мм между всяка от навивките.Иначе при трептенето от свиването се удрят една в друга, което се отразява доста натоварващо на ангренажа.Дори може да се скъса доста бързо.Също и маслообирача трябва да е на достатъчно разстояние от талерката при макс. лифт.И последно, трябва да си маркираш и фрезоваш врязове по буталата за клапаните.Хлабината бутало-клапан при правилно зацепен ангренаж и превъртане на мотора на ръка трябва да е 2мм минимум.Ще трябва да вкараш и новите врязове в сметката за степента на сгъстяване и да видиш с колко да повишиш степента заради новия вал с по-голяма продължителност.Идеята е с новия вал да докараш подобна на оригиналната (със заводския вал) динамична степен на сгъстяване, взема се под внимание обема на цилиндъра в момента когато всмук. клапан е вече напълно затворен по газоразпределителната диаграма и почва реалното сгъстяване.
      sigpic
      Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
      475HP 11,5/1,9/191
      YouTube

      Коментар


        #4
        Мерси за съветите ici , но няма да се заигравам чак толкова .Ето го вала за които става дума. http://www.europerformance.co.uk/pag...ct=3660119До колкото четох и разбрах не са му нужни нови пружини , тарелки и подложни шаиби.Но все пак ще драсна едно писмо да видя дали предлагат и на каква цена са ...Има и друг вариант да се сложи вал от Уно 1.5 70SX които е с по добри фази на пълнене , което при мен ще е благоприятно :D В англииски форуми много от хората салгат такъв и пишат че резултата е много задоволяващ.Отделно съм замислил да сменя и дюзите с по големи че и тези вече ги таваня ... в момента съм с 240 кубикови от Пунто Гт (при заводски 160 кубикови)Мисля да се метна на 311 кубикови(поне такива съм намерил)И накрая да сменя електрониката ,защото с тази заводската LE-jetronik е много зле , този дебитомер много бърка работата на мотора.Искам да мина на електорника с МАП сензор.Или ще се взаимства от някои по голям събрат (Делта 1.6 турбо , Делта 2.0 8/16 турбо, Купе турбо , )или на Мега , а ако има остатъчни финанси на Motec най-добре.
        Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
        IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
        1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
        2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

        Коментар


          #5
          Хубави неща си замислил,успех и този път като я сглобиш да ме повозиш
          ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT

          Коментар


            #6
            HCO написа:
            И накрая да сменя електрониката ,защото с тази заводската LE-jetronik е много зле , този дебитомер много бърка работата на мотора.Искам да мина на електорника с МАП сензор.Или ще се взаимства от някои по голям събрат (Делта 1.6 турбо , Делта 2.0 8/16 турбо, Купе турбо , )или на Мега , а ако има остатъчни финанси на Motec най-добре.
            Най-добре ще е с Магнети Марели ЕКУ от двулитровите Фиат/Ланча турбо мотори.Мегата не може да се мери с тях.Има си софтуер за тяхното мапване.Трябва да намериш запалителната карта на твоя мотор, да се нанесе в новото ЕКУ и да се почне мапването.Само зависи дали са ти високоомни или нискоомни дюзите, за да подбереш ЕКУ от Дедра 8В (нискоомни) или Делта/Купе 16В(високоомни)Може да вземеш ТПС-а направо с дросела от двулитровия мотор.Мотека е ненужно скъп и няма да има смисъл.
            sigpic
            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
            475HP 11,5/1,9/191
            YouTube

            Коментар


              #7
              Защо не минеш направо на рали, така и така ще даваш пари за пипер иначе като гледам си на моето дередже, само където на мене ми липсват само дюзи , помпа и съединител а за гарнитурата където ме пита още нямам инфо и аз чакам но не дей бърза, първо виж с колко ще свалят главата и блока за да може да сметнеш колко дебела ти трябва аз търся медна метална гарнитура, ама чакам да изкопчат информацията от човека за да поръчвам то на мене ми трябват 3 гарнитури за 3 те коли който се правят в момента ще пиша за тях подробноссти като са готови засега само, като инфо едната ще е с тубина МИХИ тд 0416
              Power Under Pressure

              Коментар


                #8
                Имаме ме си нова придобивка турбо ККК16 , благодарение на колегата Еньо
                Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
                IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
                1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
                2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

                Коментар

                Working...
                X