В Импас има, вече проверих. Само че още се колебая дали да слагам. Все си мисля, че ще има и някои вредни ефекти.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спортни въздушни филтри
Collapse
X
-
Пичове, много е важно какъв филтър ще изберете и как ще го монтирате. За конуса: за да има ефект трябва да е изведен на възможно най-хладното място в коша. Обикновено под калника. И да има възудховод който да взема въздух директно от предната решетка и да го праща към конуса. В противен случай, ще получите обратния ефект. Колата ще бучи с намалена мощност. В коша както знаете става доста горещо. 50 градуса и нагоре. Особено лятото. При атмосферните двигатели това е нож с две остриета. Там няма как да дръпне повече въздух. Мотора си смуче сам въздух колкото може и колкото му е нужно. Така е проектиран. Когато няма филтърна кутия просто ще му е по-лесно да засмуче същото количество въздух. Важно е обаче да е студен. Това може да окаже по-голямо влияние на работата на мотора. Студения входящ въздух. Той е по-богат на кислород и ще направи изгарянето на горивото по-бързо и по-пълно, респективно и повече гориво. Ако не спазите тези правила не само, че няма да спечелите, но ще и загубите мощност.За реплейсмънта: филтрите както хартиените така и спортните, те имат достатъчно висока пропускливост и не оказват почти никакво съпротивление на мотора. При този вид филтри дали ще е спортен или хартиен, щом е в оригиналната кутия на мотора му е все тази. Както казах при атмосферките повече въздух няма да влезе. Единствения резултат който може да бъде постигнат е въздуха да влиза по-лесно, буталото да се затруднява по-малко при засмукването и да замсуква по-студен въздух. От това може да спечелите не повече мощност, а само по-добра динамика. Можете просто да усетите мотора по-отзивчив и неговата мааалко по-лека работа. НО! При реплейсмънта, това, че ще поставите спортен филтър няма да окаже никаква промяна в стойностите на постъпващия в колекторите въздух. За целтра трябва да модифицирате филтърната кутия така, че да дърпа по студен въздух, да има минимално съпротивление, да изправите кривките къде що ги има и ако има резонаторна кутия да я отстраните и на нейно място да поставите възможно по-права тръба с посока предната решетка на бронята.При турбо моторите е по-различно. Там въздуха постъпва с по-висока скорост и по-ниското съпротивление на филтъра може да окаже повече помощ на въздуха да премине по-лесно през него. Знаете, че колко по-висока е скоростта на въздуха толкова по-голямо е триенето и съпротивлението с него. При турбо моторите повече ефект ще има когато имате модификация в турбото. Дори само при чип тунинг с повишаване на налягането спортния филтър може да помогне допълнително.И въпреки всички усилия едва ли ще спечелите повече от 1% до 2% мощност. Даже 2% е силно казано.Надявам, се че съм полезен.O.E.Motorsport
Коментар
-
Точно така. То няма значение турбо или атмосферно е. Винаги трябва монтажа да е правилен. Дадох сравнение м/у двата защото при турбото когато е тунинговано въздуха там се вкарва принудително. Мотора реално сам не може да дръпне толкова въздух. И като увеличиш налягането от турбината респективно се засмуква повече въздух и там просто спортния филтър би имал повече предимство пред обикновения.O.E.Motorsport
Коментар
-
Винаги ефекта е един и същ - почти никакъв. Аксесоари като спортния филтър само в комбинация с чип и други промени по мотора. Сам по себе си няма да усетиш нищо освен може би малко по-висок разход и малко повече динамика в работа на мотора. Но трябва прекалено много да си познаваш колата, че да я усетиш. Аз съм с K&N но с променена кутия. Скъсени тръби до кутията. И ефекта се чуства при висока скорост. Над 100 км/ч. когато започва да се набива въздуха в колата. И на лаптопа се вижда, че въздуха който влиза е с 10 - 15 градуса по-хладен от колкото преди. Правил съм си екперименти и с конус близо до мотора и с конус моинтиран под калника и с термо щит. С този който беше монтиран на 5 см от изпускателните колектори въздуха който влизаше беше от 50 - 60 градуса. Този под калника изолирания въздуха влизаше на 35 +/- 5 градуса. Това лятото говоря. Разликата при тези случай се усеща. И в крайна сметка най-добре е сега. С панелен в кутията и модифицирана кутия. Конуса трябва да се изолира сериозно.O.E.Motorsport
Коментар
-
Аз чух, пък и прочетох, че K&N и JR като качество, изработка и използвани материали били идентични, разликата е само в цената и то съществена, особенно за целите китове. На K&N цените са фантастични, например на мен за пунтото ето този артикул http://www.knfilters.com/search/prod...Prod=69-3300TP тук в БГ струва 1000лвpunto HGT
Коментар
-
Струва. На JR да не мислиш, че не струва? Как да струва като те нямат такива китове. Минавали са ми през ръцене и K&N и JR. JR като филтриращ елемент е на добро ниво, но фланците на конусите им специално са много меки и се късат много лесно. Стегнеш го със скобата и след 2, 3 месеца фланеца цъфнал срязан от скобата. За това като качество и здравина K&N са си най-добри.А най-добре е BMC филтър с карбонова кутия. GREEN също са много добри филтри. Pipercross също не остават по-назад. Лично аз JR не бих си сложил.Най-добре купувате си конус на K&N, купувате си алуминиеви тръби по диаметър от topspeed на илиенци. Поне тръбите им са хубави. И режете си смятате си, купувате си и силиконови маркучи пак от там и си закарвате филтъра до където искате.O.E.Motorsport
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар