Ади от мен да мине нъл тряя си помагаме тел.0899127682Някъде маи от Перник беше или околностите там Еи тоя младеж и тои маи има морга и има бая Италиянки из нея-0899921302 NIKOLAАм ко да ти кажа късмет
Ади от мен да мине нъл тряя си помагаме тел.0899127682Някъде маи от Перник беше или околностите там Еи тоя младеж и тои маи има морга и има бая Италиянки из нея-0899921302 NIKOLAАм ко да ти кажа късмет
Без соленоидче сме, но километрите пробег са вече 1300. Още мънинкичко и ще пробваме с "педала до метала" да видим за кво иде на реч !
Още след 800 стотният километър е можело да и дадеш цялата газ.Ако сте сменяли сегменти е тръбвало да почнеш със сравнително големи натоварвания още отначало, иначе може да не легнат хубаво по цилиндъра.Надявам се си с минерално масло за разработката.
Без соленоидче сме, но километрите пробег са вече 1300. Още мънинкичко и ще пробваме с "педала до метала" да видим за кво иде на реч !
Още след 800 стотният километър е можело да и дадеш цялата газ.Ако сте сменяли сегменти е тръбвало да почнеш със сравнително големи натоварвания още отначало, иначе може да не легнат хубаво по цилиндъра.Надявам се си с минерално масло за разработката.
Ици примерно Фил казва, че си купува нови блок, бутала, сегменти, лагери, клапани..... Пали колата и якара от СФ. до Пловдив - до 3000 об. - на връщане цялата газ! Ма мойте схащания за живота са по-други! Това с вида и марката на маслото е най-малката причина поради, която не е редно от 800 км. да и смачкаш педала на колата. Иначе маслото си ми е пълна синтетика ЕУРОЛ! Ще бъде сменена на 1500-2000 км. с Ксенум 7,5w50-естерна керамика и тогава ще се пробва, ще се донастройва и т.н.Междувременно що се надяваше да съм с минерално масло и на 800 км да дам газ
Междувременно що се надяваше да съм с минерално масло и на 800 км да дам газ
Основният проблем при разработването е, че сегментите трябва да се притиснат по цялата си обиколка за да могат да се припаснат идеално и да не духа налягането през тях.Само тогава ще имаме макс. перформанс от мотора.Това припасване трябва да стане още от първото запалване, когато двигателя е вече загрял. Тръгва се да се кара до към 3000об като се правят бързи ускорения с около средна газ и последващо връщане на газта за да работи двигателя и като моторна спирачка.След 100-тина км се кара по същия начин, но до 4000об, след още 100-тина км се кара до 5000об, и така към 600-800км се подпуква на такива краткотрайни ускорения с почти пълна газ.След това се сипва синтетичното масло с което може да се настъпи вече на 100% газ.Задължително раработката се прави със качествено минерално масло, понеже е с най-ниски защитни свойства на филма.Ако разработваме със полусинтетично или синтетично, просто няма начин да се получи някакво припасване изобщо.Начина на работа на сегментите е такъв, че те уплътняват много малко от механичната си сила на еластичност, още повече ако пък са рейсинг с намалена дебелина с намалена сила на триене.Сегмента уплътнява чрез притискането му към цилиндъра от налягането на изгарящите в момента газове в горивната камера.Така че ако се кара много нежно, няма достатъчно високо налягане което да притиска достатъчно силно сегмента към цилиндъра и да го припасне чрез получилото се триене.При леко разработващо каране в най-лошия случай се получава контактуване на сегмента по цилиндъра само на 3 петна.И лошото е че хонинга в тези контактуващи зони е вече глазиран и е невъзможно да се получи механично триене за по-нататъшно пълно припасване.
Междувременно що се надяваше да съм с минерално масло и на 800 км да дам газ
Основният проблем при разработването е, че сегментите трябва да се притиснат по цялата си обиколка за да могат да се припаснат идеално и да не духа налягането през тях.Само тогава ще имаме макс. перформанс от мотора.Това припасване трябва да стане още от първото запалване, когато двигателя е вече загрял. Тръгва се да се кара до към 3000об като се правят бързи ускорения с около средна газ и последващо връщане на газта за да работи двигателя и като моторна спирачка.След 100-тина км се кара по същия начин, но до 4000об, след още 100-тина км се кара до 5000об, и така към 600-800км се подпуква на такива краткотрайни ускорения с почти пълна газ.След това се сипва синтетичното масло с което може да се настъпи вече на 100% газ.Задължително раработката се прави със качествено минерално масло, понеже е с най-ниски защитни свойства на филма.Ако разработваме със полусинтетично или синтетично, просто няма начин да се получи някакво припасване изобщо.Начина на работа на сегментите е такъв, че те уплътняват много малко от механичната си сила на еластичност, още повече ако пък са рейсинг с намалена дебелина с намалена сила на триене.Сегмента уплътнява чрез притискането му към цилиндъра от налягането на изгарящите в момента газове в горивната камера.Така че ако се кара много нежно, няма достатъчно високо налягане което да притиска достатъчно силно сегмента към цилиндъра и да го припасне чрез получилото се триене.При леко разработващо каране в най-лошия случай се получава контактуване на сегмента по цилиндъра само на 3 петна.И лошото е че хонинга в тези контактуващи зони е вече глазиран и е невъзможно да се получи механично триене за по-нататъшно пълно припасване.
Интересно схващане, ма ако се съглася напълно с теб как да си отговоря задоволително на следните няколко въпроса:1. При този режим на работа биелните и основни лагери са най-натоварени /безспорно/ и при ниските смаз. с-ва /неустойчивия маслен клин/ на минералното масло не е ли опасно и шийките /нови/ на вала да си направят място в лагерите /също нови/ 2. Достатъчно високото налягане според мен освен да се стреми да притиска сегментите към цилиндъра се стреми и да се разширява към подбуталното пространство /картера/, така уврежда пък и масления сегмент, после става едни пушилки ..... Това по-високото налягане прави по добър нагар и в канала на сегментите /компресионните/ неравномерно обаче /за съжаление/, после този нагар тук таме започва да подпира сегмента и "епетен" спираме с компресията При липса на добро мазане, към каквото трябва да се стремим според теб при разработка мое да почне и част от блока да пасва към сегментите, което също не е за предпочитане...Не знам аз съм с пълна синтетика, ще я покаркам до към 2000, 2 500 оборота и след поднасяне на ДВГ на естерна керемика на "КСЕНУМ" ЩЕ ВИДИМ КОЛКО И ДОКОГА ЩЕ ВРЪВИ
Това което описах като метод на разработка се прилага от всички професионалисти на перформанс подготвени мотори по света.Без никакви изключения.Има само два варианта.Единият е 500-800 км пробег с постепенно увеличаване на натоварването, а другият е още по-бърз на дино стенд за не повече от три часа.Когато лагерите на коляновия вал са с необходимия толеранс а не са затегнати, въобще няма нужда да ги мислиш.А и контактната повърхност на шийките е много голяма съответно контактното налягане е невисоко и няма опастност от разкъсване на масления филм.Той може да се разкъса при много високи обороти или при много нисък вискозитет на ниски обороти.Точно това се търси с употребата на минерално масло - то е с най-ниска устойчивост на филма на контактно налягане и по този начин сегментите могат механично да се трият и да се припаснат.За сравнение синтетичното масло има около 3 пъти по-висока стойност на контактното налягане, което филма му може да понесе.Ако си сменял сегменти и се опитваш да ги сработиш със синтетично масло двигателят ти ще си остане със много силно духане и ще си далече от това което наистина може да покаже като възможности.
Коментар