няма смисъл да повтарям всичко написано до момента,разликата е голяма,най вече се радвам че го няма гадния бъг между 2700-3000об/мин.ако има колеги които желаят ремап и цената (150лв) ги усройва да ми пишат.може в софия или карлово.
за сега само дизели и то JTD.първо се прави комп.диагностика за да се провери дали по колата всичко е наред,имали-нямали грешки,как е дебитомера и тн.след което се записва твоя софт. слага ти се нов по твой избор +??% правиш тест как върви и си решаваш остава ли или не.ако не ти хареса ти слагат стария софт. плащаш само за комп.диагностиката и си оставаш със старите бъгове.
Здравейте колеги, след като изчетох доста от нещата които сте писали от опита ви с т.нар. "чип тунинг" на JTD двигателите, реших да се допитам до вас за някои неша, които ми останаха неясни.Аз съм с Marea Weekend 1.9 JTD ’99 и главната ми идея е да я направя по-икономична с този ремап на чипа. Засега средно градско/извънградско ми гълта около ~6,5л и като гледам вече нафтата гони 2,50лв... (2,40лв sprint diesel) и е нужно да се направи нещо по въпроса.До колкото разбирам след ремапа ако се кара леко(смяна на предавки на 2к-2.2к оборота и плавно ускорение) е възможно да падне с около 0,5-1л разхода. Но ако се настъпва колата, да гори с толкова повече... Абе искам да гори по-малко, пък ако ще и да върви по същия начин ми е супер удоволствие да карам тази кола Интересува ме след ремапа при каране с 90км/ч на 5-а, с колко оборота ще се движи колата, понеже това навсякаде по книжките се води уж за най-икономичното извънградско ?Горе/долу колко коня допълнително дава най-лекия ремап ?Дали ще може да падне под заводските 4.7/100 ? (имам и пасат, който ги докарва реално до 4.2л/100км)На местата, по които се предлага тази хубава услуга да го разбирам, че ако не ми харесат настройките след тунинга ми връщат старите настройки и парите съответно ? Има ли разлика между мястото където го правят за 250лв и кадето е за 150лв ? Преди да се отиде при майсторите има ли някакви данни за колата, които трябва да са изяснени, т.е. трябва ли да е в абсолютно перфектно състояние?Знам доста са въпосите, но мисля, че изясняват наведнъж много неща които доста хора биха искали разберат за този вид тунинг
Моят опит до момента показва че ако главната ти цел е да е по-икономична, изобщо се откажи. Няма начин да знаеш че имаш потенциал и да не го използваш. Със сигурност разхода няма да ти се вдигне, ако караш нормално. С качествено гориво разхода може да го свалиш и под заводските данни. Няма значение дали е 250, 150, 50, или 13.47 лв. Важно е да знаят какво правят. А как оценяват това което правят - друг въпрос. С колкото оборота ти се е движела колата преди ремапа с 90 км/ч, с толкова оборота ще бъде и след ремапа, защото в скоростната кутия и диференциала нищо не се променя
@ SoniXКолега за извънградското с 90 км/ч съм опитвал и ми харчи повече отколкото ако карам с 110-120. Разхода ми след ремапа първото засичане е 6,7 градско, а второто 6,4. Последните пъти ми беше към 7 преди ремапа. Вижте ми подписа. След ремапа карам малко по "спортно". Не знам дали съм прав, но колкото по-леко се кара jtd-то толкова повече харчи май. И според мен идеята за ремап с цел икономия няма да се получи.
Разбирам JTD-то наистина е СТРАШНО приятен двигател за каране в това няма никакъв спор - просто евала на италианците. Моят стил на каране винаги е бил да пазя иконимията(леко потегляне, спиране със съединител, плавна смяна на предавките, на магистралата 110-140), но ако искам мога и на спийд да превключа. На пасата(комби), за който говорех, има борд компютър, който показва разхода и целта ми през цялото каране е да свалям литрите - така на градско го докарвах до 4.5 ( засичал съм го на пълно/пълно показва вярно компютъра).@vsdИскаш да кажеш, че ако карам по-спортно ще е по-икономична? Това е нещо което всеки иска да чуе, че е възможно - хем се кефиш на скорост, хем пестиш :D Щом пада с 0.3-0.6л/100 градско при теб след ремапа, значи има смисъл от него.
Ми специално за каране по магистрала при мен със скорост около 120 даде по-нисък разход отколкото с 80-90. В града и да карам супер икономично и да я карам както ми е кеф няма много голяма разлика в разхода. След ремапа наистина има тенденция за по-нисък разход при положение че ускорявам по-бързо от преди, но трябва да засека още няколко пъти за да може да се каже със сигурност, защото разлика от 0,3-0,5 може и като грешка да се приеме.
Разходът си остава същия няма какво да се лъжем, но за сметка на това динамиката се променя съществено.Моята я засичам предимно по маршрут Варна-Бургас. Преди чипа си беше 5.2 - 5.6/100, без значение маниера на каране, размер на гуми и т.н. След чипа ми изгори пак толкова - 5.2 и 5.5 при две поредни засичания, като при първото уж карах по-икономично Това, което ме радва е, че по завоите на баира си изхвърчам, давам педала до край...няма ядове, същия разход
Моят опит до момента показва че ако главната ти цел е да е по-икономична, изобщо се откажи. Няма начин да знаеш че имаш потенциал и да не го използваш. Със сигурност разхода няма да ти се вдигне, ако караш нормално. С качествено гориво разхода може да го свалиш и под заводските данни. Няма значение дали е 250, 150, 50, или 13.47 лв. Важно е да знаят какво правят. А как оценяват това което правят - друг въпрос. С колкото оборота ти се е движела колата преди ремапа с 90 км/ч, с толкова оборота ще бъде и след ремапа, защото в скоростната кутия и диференциала нищо не се променя
Браво Оги.Точен отговор.Ти вече ставаш специалист по Ремапа.Само ми обясни каква е разликата между чип-тунинг и ремап.Винаги съм се замислял от използването на два различни термина за едно и също нещо.Ще съм доволен да разбера има ли разлика между двете наименования.
Ми специално за каране по магистрала при мен със скорост около 120 даде по-нисък разход отколкото с 80-90. В града и да карам супер икономично и да я карам както ми е кеф няма много голяма разлика в разхода. След ремапа наистина има тенденция за по-нисък разход при положение че ускорявам по-бързо от преди, но трябва да засека още няколко пъти за да може да се каже със сигурност, защото разлика от 0,3-0,5 може и като грешка да се приеме.
Колега,заблуждаваш се че разхода при 120 км ти е по нисък от колкото при 80-90км.Съпротивлението,което изпитва двигателя расте с квадрата на скороста на колата.Констатацията ти е изцяло грешка в измерването.В единия път вероятно вятъра ти е бил попътен,а вдругия случай насрещен. Второ, ако след ремапа който си направил усещаш че имаш нарастване в мощноста и динамиката на колата това не може да дойде от въздуха а е необходима енергия идваща от горивото.Ако е верно това което твърдиш значи след ремапа се е получило нещо като перпетум- мобиле.За да имаш икономия на гориво трябва да се е подобрил КПД на двигателя.Но той зависи от съвсем други неща,а не от ремап.
Колега я ми кажи какво точно твърдя, защото аз не виждам да твърдя нещо. Това, което казваш за скоростта принципно е вярно, само че забравяш едно нещо. Сега погледнах - миналата година към морето на тиване ми е дала разход 4,68, а на връщане 5,06. Това е преди ремапа. Мерено е и двата пъти по еднакъв начин. На отиване карах по-бързо от на връщане. Карал съм предимно на 5-та предавка. Според мен на 5-та и скорост от 80-90 колата се мъчи малко и затова се получава по-високия разход.Сега ясно е че разхода зависи от много фактори като гориво наклон на пътя и т.н. и поради тази причина съм писал че ТРЯБВА ДА ИЗМЕРЯ ПАК защото разлика от 0,3-0,5 може и като грешка да се приеме. И за пореден път, казвам всеки който иска да ми погледне подписа и да цъкне на цифричката и ще види как ми върви разхода и ще може да си направи изводи. Казах че може би има тенденция за по нисък разход но трябва да се мери още за да се каже нещо по-точно. При всички положения разликата преди и след ремапа май-ще си остане в рамките на грешката.
Stefan Hadjov написа:
Колега,заблуждаваш се че разхода при 120 км ти е по нисък от колкото при 80-90км.Съпротивлението,което изпитва двигателя расте с квадрата на скороста на колата.Констатацията ти е изцяло грешка в измерването.
Колега във всяко измерване и засичане на разхода има грешка, но ти няма как да знаеш по какъв начин си засичам разхода за да направиш тежкия извод, че "Констатацията ми е изцяло грешка в измерването". Цифрите са в подписа ми. А защо са точно такива - ами божа работа. Ти така си си написал поста, че оставам с впечатлението, че агитирам хората да си правят ремап заради икономия. Да повторя какво написах, защото четеш през редовете май "И според мен идеята за ремап с цел икономия няма да се получи."Аааа и забравих нещо - знам че разбираш много повече от мен, но твърдението че КПД на двигателя не зависи от управлението му е повече от смешно.
Коментар