Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чип тунинг за jtd (Remap) - записване за смяна на софтуера

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    По въпроса ти - мисля че хората в заводите пишат софтуера така, че да се постигне най-голяма мощност, с най-малък специфичен разход, съчетано с най-голяма издържливост на детайлите, + покритие на различни еко норми. След чип тунинга някои от тези неща са намалени за сметка на други, като например живота на съединителя, на двигателя, вероятно и по-честа смяна на масло, може би, има повече вредни емисии, специфичния разход е по-голям. Така си го обяснявам аз. Едва ли е нужно да познаваш стотици двигатели, може би достатъчно е да знаеш какво точно да промениш, така че който и двигател да ти дойде, ще можеш да го направиш. Направих снимки от тунинга и исках да ги кача, но какво да кача?? Един двигател 1.9 ЖТД и на кората му отгоре стои един лаптоп. Нищо интересно. Наистина само с един лаптоп и нищо, ама нищо интересно друго, се правят нещата. Моят кратък опит показва следното - карам по същия начин. Не напъвам колата повече от колкото ми е нужно. Но случи ли се момент да имам нужда от много сила за кратко време, не се чудя дали ще имам. Просто знам че я имам. При рязко настъпване изпушва малко повече от преди, но при нопрмално каране досега не виждам да има разлика в пушека. В смисъл и сега няма.Още снощи върнах маркучето на ЕГР. Не знам с него или безн него е по-добре, но предпочитам всичко да изглежда фабрично. След консултация и с други колеги, стана ясно за мен че ЕГР с него и без него е все едно.

    Коментар


      #47
      Че смяната е елементарна никой не спори. Дори в момента съм започнал да си правя интерфейс за OBD флашер. Ще изчета оригиналното съдържание и после чипнатото и като видя къде са разликите и аз ще мога да "тунинговам". Мисълта ми е обясниха ли ти кой точно параметър смениха и защо ?

      Коментар


        #48
        ilkor написа:
        Че смяната е елементарна никой не спори. Дори в момента съм започнал да си правя интерфейс за OBD флашер. Ще изчета оригиналното съдържание и после чипнатото и като видя къде са разликите и аз ще мога да "тунинговам". Мисълта ми е обясниха ли ти кой точно параметър смениха и защо ?
        Мога да те олесня имам оригинален и чипнат софт за мареа.


        r_osen@yahoo.com

        Коментар


          #49
          Искам да попитам всички който са чипнали колите си вече .На колко от вас ви боксува съединитела при подаване на пълна гас и как е бил преди чипа.Много искам да чипна моята мареа, говорих с KGB и събота ще доида и аз , но ме притеснява това че ще започне да боксува.


          r_osen@yahoo.com

          Коментар


            #50
            ilkor - на конкретния ми въпрос какво точно се променя, краткия отговор придружен с ехиден смях, беше "емииии.... много неща..". С други думи човека вместо да ми тегли една и да каже "Я не ме питай, тва е know-how, утре ще ми вземеш бизнеса ако ти кажа", подходи кулутрно и каза "много неща", пък аз се сетих че е безсмислено да продължавам да питам какво се променя.rosenmvr - на 4-та и 5-та предавка, ако си някъде около 2000 оборота и натиснеш педала до край, съединителя буксува, просто не може да поеме напора на двигателя. Явно си е изчислен за по-малко. Но ако ръчкаш и сменяш над 3500 , всичко е точно, не буксува. Това го казват и самите тунери че е така. Усетих го на 4-та на баира към бояна, от 2000-2100, до към 2600-2700.Ето и малко цифри от снощи - от напълно спряла кола, с 2-ма човека вътре, с работещо парно и дълги светлини (това е някакъв товар за алтернатора, и за двигателя, за това го казвам) от 0 до 100 км/ч за 11.3. Преди смяната - сам в колата и през деня и не от напълно спряла кола, ами леко се движеше, от 0 до 100, м/у 12 и 13 секунди, нямах хронометър да засека. Понеже не съм любител на състезанията, нямам усет кога е най-добрия момент за смяна на предавка, а това за едно такова ускорение е решаващо. Ако знаех кривата на въртящия момент бих го изчислил теоретично кога е, но не я знам. Довечера може да седна да го сметна със заводската крива.

            Коментар


              #51
              ogi28b Ако съм те разбрал правилно това не е голяма болка само трябва да свъкнеш да не я настъпвам на мах. около 2000 оборота. Незнам как е при вас но при 2.4 и без чип на 2000 оборота с пълна гас те лепи сота осезателно за седалката преставям си какво ще се получи с един чип.Вчера ено приателче си чипна либрата 1.9 JTD 105 и мога да кажа че бях очарован нямаго този ряз на 2000 както при 2.4 но на дръпка са абсалютно еднакви. Либрата стана неузнаваема в ниските обороти, но за сметка на това пуши.


              r_osen@yahoo.com

              Коментар


                #52
                ogi28b написа:
                ilkor - на конкретния ми въпрос какво точно се променя, краткия отговор придружен с ехиден смях, беше "емииии.... много неща..". С други думи човека вместо да ми тегли една и да каже "Я не ме питай, тва е know-how, утре ще ми вземеш бизнеса ако ти кажа", подходи кулутрно и каза "много неща", пък аз се сетих че е безсмислено да продължавам да питам какво се променя.rosenmvr - на 4-та и 5-та предавка, ако си някъде около 2000 оборота и натиснеш педала до край, съединителя буксува, просто не може да поеме напора на двигателя. Явно си е изчислен за по-малко. Но ако ръчкаш и сменяш над 3500 , всичко е точно, не буксува. Това го казват и самите тунери че е така. Усетих го на 4-та на баира към бояна, от 2000-2100, до към 2600-2700.
                Абсолютно съм съгласен с Оги. и за първото и за второто И KGB ме посъветва да не сменям при ниски обороти за да се пази съединителя. Според мен ако натискаш много и без чип ще си изтъркаш съединителя. Аз колкото повече си карам колата, толкова повече се радвам я чипнах. Колата наистина върви много повече и е много по-приятна за каране. Между другото съм чувал, че на 2.4 ефекта е още по-поразителен.
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  #53
                  rosenmvr написа:
                  Искам да попитам всички който са чипнали колите си вече .На колко от вас ви боксува съединитела при подаване на пълна гас и как е бил преди чипа.Много искам да чипна моята мареа, говорих с KGB и събота ще доида и аз , но ме притеснява това че ще започне да боксува.
                  На мен KGB ми прави колата, но не ми буксува, независимо как я напъвам Даже много хубав ефект има - на 2-ра с 1500 да скочиш на педала ... излита :D Истината е, че когато купих колата (преди около 4000 км), смених съединителя, пълен комплект VALEO.Явно твоя съединител е към края си или доста е напъната колата
                  http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                  Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                  FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                  FIAT Punto 99' 1.7 TD

                  Коментар


                    #54
                    И аз мисля като Dodo 155. Просто съединителите са на доизживяване и за това буксуват. Но с нов оригинален и качествен съединител съм сигурен че няма да буксува.rosenmvr - имах щастието да се повозя на либра 2.4 ЖТД. Това което се случва при ускорение, като усещане сега с бравата и чипа, се доближава до не-чипнатата либра. Но либрата си дърпа повече, спор няма, та там са над 300 нютон-метра, пък си има и 5-ти цилиндър..... друго си е. Впечатления след 70-80 км с чип. Колата ми се струва че пуши повече отпреди. Но само като я настъпя. При нормално каране нищо не се е променило. А реакцията на педала е забележителна: едвам едвам го пипвам, и имам ускорението което преди имах при натиснат поне на 20% педал. С лекота ускорява на 3, 4, 5-та, стига да не е под 1500 оборота. С лекота имам предвид много по-лесно от преди. Засега доколкото мога да следя за разхода по стрелката - нищо не се е променило, а поне 15 - 20 км съм карал със сериозно настъпване, включително на тест-драйв-а, както и снощи , докато си засичах ускорение 0-100, а пък и по улиците вече се движа малко по-бързо, предимно на 5-та, именно заради по-лекото набиране, и бързата реакция на педала. За тези които не знаят - 5-та на този двигател при скорост 50 км в час е около 1000 оборота. Преди не си и помислях да влизам на 5-та, ако не вляза с поне 1300, сега и на 1200 си влизам спокойно, и като натисна си имам добро ускорение като за 5-та. Само да сменя филтрите.... може и 200 коня да изцедя

                    Коментар


                      #55
                      Пичове а да ви попитам всички ли имате ОБД. Защото се оказа че аз нямам и се чудя каква е процедурата при тази ситоация.


                      r_osen@yahoo.com

                      Коментар


                        #56
                        ogi28b написа:
                        Dodo 155 написа:
                        пушека не го търси Вече се убедих лично.
                        При мен не е точно така. При настъпване изпушва и то здраво, докато преди това не се сещам за повече от един път да съм я виждал да изпуши, и то защото оборотите паднаха много ниско, и колата почна да се дави. Но ще покарам една седмица и ще отида да се доизпипа, каквато е уговорката с хората! Искам да кажа специално за колегата Стефан Хаджов ако прочете тази тема: Колата може и да няма 140, или 135 конски сили, но ОПРЕДЕЛЕНО въртящия момент е над 250, може и над 280 да е!!! Просто на 4-та и 5-та ако стъпя на педала до долу, при 2000 оборота, съединителя буксува и приплъзва и се усеща вибрация. Не може да смогне. Това според мен се дължи на това че двигателя напъва със страшна сила. Която я нямаше до вчера! Моят шофьорски усет за моята кола ми подсказва че ако преди максимално съм имал 200 нютонметра при 1500, сега имам поне 270 някъде от 1700 нагоре, а на 1500 имам поне 240. Това са ми усещанията.
                        Колега,недей така безотговорно да размахваш стойности на въртящия момент които си "получил",защото не знаеш как се постигат високи стойности в ниски обороти при един двигател.Колко е лесно и с цената на какво се постига.От 200 да ги вдигнеш на 270.Пълна заблуда е от мен да го знаеш.Ще се увериш скоро,а може и да си върнеш фабричния софтуер.И накрая отиди и си смениш съединителя,защото е явно в края на живота му.Буксува,защото е тръгнал а не че ти е пораснал върт.момент.

                        Коментар


                          #57
                          ilkor написа:
                          Alfamaniak написа:
                          Колеги ето отговор за някои въпроси относно "чиповете"Цитирам!"Защо оригинално не се предлага от производителя? Отговор В процеса на разработка производителите взимат под внимание много фактори относно управляващата програма на двигателя:-класифициране на определен автомобил в по-нисък клас, т.е. влизане под акцизната граница ( например за България тази граница е 163 к.с.);-значително по-ниски стойности на вредните емисии в изгорелите газове, отколкото действащите в момента норми на ЕС, с цел дългосрочно производство; -съкращаване на разходите за разработка на нови двигатели;Почти всички производители предлагат механично идентични или почти идентични двигатели с различна мощност, което се постига чрез модификация на чипа (EPROM-а). По-мощната и по-скъпа версия на определен автомобил обикновенно излиза на пазара 1-2 години след първоначалната премиера на същия модел. Това често пъти привлича вниманието на клиентите, които вече са закупили предишния модел и биха желали да го заменят и доплатят за новата версия.Ето защо, като правило в почти всички случаи, действителните, оптимални характеристики на двигателя не се въвеждат от автомобило-производителите."
                          Горният текст е взет от тук: http://avtotuning.hit.bg/4ipFAQ.htmИ аз го считам за рекламно съобщение на фирма заминаваща се с чип тунинг. Всички знаем как се съчиняват рекламите и как именно рекламираният продукт е най добрият и никой друг.Затова поставям пак въпроса? Как някой човек има ресурс да познава в детайли стотици модели двигатели и да тунингова параметри с лаптоп на предния капак, а инженерите създали този мотор и правили хиляди тестове докато се доведе до производство са ги пропуснали ?И ако наистина има някакви положителни резултати с цената на какво се получават те ?Просто искам да чуя мнения за да реша за себе си дали си заслужава да правя и аз тази операция. Интересувам се от плюсовете и минусите и. Вярвам никой не се заблуждава че може да има само плюсове ... така е само в рекламите За Оги - ако можеш върни тръбата на EGR клапана за да кажеш дали наистина има повече пушек при еднакви условия преди и след тунинга.
                          Поздрави за тези въпроси колега.И аз задавам същите,но няма да получиме обективни и аргументирани отговори.Просто на колегите им се иска да вярват на това,което им се иска да се попучи.

                          Коментар


                            #58
                            ogi28b написа:
                            По въпроса ти - мисля че хората в заводите пишат софтуера така, че да се постигне най-голяма мощност, с най-малък специфичен разход, съчетано с най-голяма издържливост на детайлите, + покритие на различни еко норми. След чип тунинга някои от тези неща са намалени за сметка на други, като например живота на съединителя, на двигателя, вероятно и по-честа смяна на масло, може би, има повече вредни емисии, специфичния разход е по-голям. Така си го обяснявам аз. Едва ли е нужно да познаваш стотици двигатели, може би достатъчно е да знаеш какво точно да промениш, така че който и двигател да ти дойде, ще можеш да го направиш. Направих снимки от тунинга и исках да ги кача, но какво да кача?? Един двигател 1.9 ЖТД и на кората му отгоре стои един лаптоп. Нищо интересно. Наистина само с един лаптоп и нищо, ама нищо интересно друго, се правят нещата. Моят кратък опит показва следното - карам по същия начин. Не напъвам колата повече от колкото ми е нужно. Но случи ли се момент да имам нужда от много сила за кратко време, не се чудя дали ще имам. Просто знам че я имам. При рязко настъпване изпушва малко повече от преди, но при нопрмално каране досега не виждам да има разлика в пушека. В смисъл и сега няма.Още снощи върнах маркучето на ЕГР. Не знам с него или безн него е по-добре, но предпочитам всичко да изглежда фабрично. След консултация и с други колеги, стана ясно за мен че ЕГР с него и без него е все едно.
                            Колега Оги,много е важно да имаш психологическата нагласа,че колата ти е тръгнала повече.Ако я имаш,бъди сигурен че е така и конските сили са много,и върт.момент е супер а и харчи по малко,особенно ако караш кротко.

                            Коментар


                              #59
                              ilkor написа:
                              Че смяната е елементарна никой не спори. Дори в момента съм започнал да си правя интерфейс за OBD флашер. Ще изчета оригиналното съдържание и после чипнатото и като видя къде са разликите и аз ще мога да "тунинговам". Мисълта ми е обясниха ли ти кой точно параметър смениха и защо ?
                              Как ще ти ги кажат колега??.За специалистите по тунинг го пазят като" професионална тайна".Пипат само два параметъра и мога да ти кажа точно кои са,но от постовете на Оги в които споделя за впечатления след чипа,разбирам че е пипнато и трети,което не е добре.И представи си тези" професионални тайни" са неизвестни за инженерите на Фиат.Странна логика.

                              Коментар


                                #60
                                Stefan Hadjov написа:
                                ... не знаеш как се постигат високи стойности в ниски обороти при един двигател ...
                                Доста дизели съм карал, някои повече, някои по-малко, но този двигател 1.9 JTD е първия, при който въртящия момент се усеща почти от 1000 оборота. Обикновено на други ДВГ-та им трябват 1500-1800 оборота, за да усетиш тяга, но при този не е така. Същото важи и за 2.4 (все пак той е 1.9 + 1 цилиндър още ). Тук шапка свалям на инженерите от Торино!!!Преди или след чипа, разлика в тягата не намирам, поне аз, но както каза колегата, колата ускорява с много по-малко натиснат педал, доста по-пъргава е, падна разхода и намали пушенето (поне при мен).Не знам колко коня е станала (заводски 188А2000 е 80 к.с.), но ми харесва повече как се държи като динамика и поведение, дори да се е покачила с 5 к.с.
                                http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                                Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                                FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                                FIAT Punto 99' 1.7 TD

                                Коментар

                                Working...
                                X